//

downgrade van 3.1 naar 3.0

downgrade van 3.1 naar 3.0 discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door markmg Geen files online geen downgrade 3GS jij heb thet denk ik over een 3G of 2g Geen files online en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 19-09-09, 18:08
dreamworld dreamworld is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markmg Bekijk bericht
Geen files online geen downgrade 3GS
jij heb thet denk ik over een 3G of 2g
Geen files online en wel een downgrade met een 3gs.
__________________
"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis is het gekkenhuis? of ben ik nou gek..?"
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #82  
Oud 19-09-09, 18:59
markmg's schermafbeelding
markmg markmg is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dreamworld Bekijk bericht
Geen files online en wel een downgrade met een 3gs.
dan geen 3gs

Caching Apple's Signature Server - Jay Freeman (saurik)

Dev-Team Blog

Hier staat het goed uitgelegd
http://modmyi.com/forums/3g-s-downgr...phone-3gs.html

Laatst gewijzigd door markmg; 19-09-09 om 19:05.
  #83  
Oud 19-09-09, 21:26
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard

Mensen ik ben even toe aan een korte samenvatting/verheldering van alles. Corrigeer me als ik ergens fout zit aub;

- FW3.1 is onder windows wel te jailbreaken maar niet te unlocken.
- Downgraden van 3.1 naar 3.0 is mogelijk maar niet meer te unlocken omdat 3.1 dat onmogelijk heeft gemaakt.

Nu sta ik op het punt een iphone te kopen in UK en ik ga er vanuit dat deze nu met FW3.1 geleverd wordt. Als bovenstaande stellingen kloppen dan is het dus niet mogelijk deze iphone met een andere simkaart (in mijn geval vodafone) te gebruiken?!

Kan iemand dit bevestigen of zit ik er toch naast.
Ik hoop het laatste want anders gaat het feest dus mooi niet door...
  #84  
Oud 20-09-09, 01:23
Yvarladze Yvarladze is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 135
Standaard

Daar gaat het hier niet om. De vraag is kan er met een iPhone 3GS die nooit een jailbreak heeft gehad gedowngrade worden van 3.1 naar 3.0 ???? Zo ja hoe?? Want ik krijg steeds error 3002!!
  #85  
Oud 20-09-09, 07:57
markmg's schermafbeelding
markmg markmg is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 108
Standaard

Staat vermeld in dit topic...

Is je phone geupdate naar 3.1 en voorzien van simlock en heeft geen files online dan kan je momenteel niks ...

als je lagereversie draait dan kanje wel restoren maar dan moet je toestel wel een jailbreak hebben, en Cydia met je files online.

de server van Cydia is online, dus je moet even wachten tot je files online komen, die van mij staan nu gellukig online.

op het forum staat hoe je kan zorgen dat je files online komen.

staan ze online dan kan je downgraden anders is het onmogelijk, die error die jij krijgt is melding van nog geen files online dus je zult moeten wachten.

er is nog geen jailbreak en unlock voor de 3.1 3gs!
je kan downgraden als je files dus online staan, zoals ik al eerder zij heb je een toestel met firmware 3.1 dan moet je wachten. of hopen dat je files online zijn om te kunnen downgraden zodat je kan jailbreaken ..

heb je een simlock vrij toestel en zit op 3.1 dan moet je ook wachten om te jailbreaken, maar wees blij dat je er nog mee kan bellen,er zijn ook mensen die een 3gs hebben met simlock en zonder files online, die kunnen dus momenteel helemaal niks.

twitter bericht van Saurik
The should-have-been-ready-five-days-ago "ask Cydia to sign 3G[S] 3.1" feature is online, with all the required flexibility and scalability.about 2 hours ago from web

Laatst gewijzigd door markmg; 20-09-09 om 08:08.
  #86  
Oud 20-09-09, 09:25
Yvarladze Yvarladze is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 135
Standaard

Kijk duidelijk antwoord. Bedankt! Ik zal gewoon rustig afwachten tot de jailbreak.
  #87  
Oud 20-09-09, 09:37
dreamworld dreamworld is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markmg Bekijk bericht
op het forum staat hoe je kan zorgen dat je files online komen.

staan ze online dan kan je downgraden anders is het onmogelijk, die error die jij krijgt is melding van nog geen files online dus je zult moeten wachten
Ik heb zelf geen bestanden geupload of verstuurd of whatever, maar waarom kon ik dan wel een downgrade uitvoeren van fw3.1 naar 3.0?

Ik las pas over die hash/bestanden toen ik fw3.1 draaide en heb fw3.0 weer draaien op m`n telefoon, en met fw3.1 was het nie meer mogelijk om die hash/bestanden alsnog te achterhalen. Dus ik blijf het apart vinden dan...
  #88  
Oud 20-09-09, 09:46
markmg's schermafbeelding
markmg markmg is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dreamworld Bekijk bericht
Ik heb zelf geen bestanden geupload of verstuurd of whatever, maar waarom kon ik dan wel een downgrade uitvoeren van fw3.1 naar 3.0?
Omdat je host file had/hebt aangepast..
  #89  
Oud 20-09-09, 09:56
dreamworld dreamworld is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markmg Bekijk bericht
Omdat je host file had/hebt aangepast..
Ja, en nog steeds en dus dan kan iedereen downgraden? Aangezien ik nog geen files online had staan.. Inmiddels wel, die ik overigens niet zelf heb verstuurd/geupload..
  #90  
Oud 20-09-09, 10:13
markmg's schermafbeelding
markmg markmg is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 108
Standaard

als je nog niet op 3.1 zit/zat en je hebt je host file aangepast dan kan je idd downgraden.(MITS JE FILES ON FILE STAAN) door aanpassing van je hosts file zorg jij ervoor dat die files erkomen.. meer hoef je niet te doen.

krijg je error 3002 dan staan je files nog niet online, als je af en toe kijkt en alle stappen hebt gevolgd dan is er een kans dat je dus kan downgraden

You upgraded your phone using Apple's official 3.1 release **SHAME ON YOU!!** and did not get your ECID hashed with Cydia
OK, here is where it gets tricky. First of all, you will never be able to get back to 3.0 or 3.0.1 again. Second, as of right now you have permanently lost your ability to unlock your phone. So, if you were using your 3GS on T-Mobile and upgraded to 3.1 via Apple's official release you are basically screwed. Your baseband has been changed and it can no longer be unlocked.

Laatst gewijzigd door markmg; 20-09-09 om 10:34.
  #91  
Oud 20-09-09, 10:16
alvin_silvrants alvin_silvrants is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 24
Stuur een bericht via MSN naar alvin_silvrants
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dreamworld Bekijk bericht
Ja, en nog steeds en dus dan kan iedereen downgraden? Aangezien ik nog geen files online had staan.. Inmiddels wel, die ik overigens niet zelf heb verstuurd/geupload..
@Dreamworld

Zou jij zo vriendelijk willen zijn om een stappenplan/handleiding in het nederlands te maken? Als het werkt op jouw manier zullen heel veel nieuwe Iphone 3Gs gebruikers je erg dankbaar zijn.
  #92  
Oud 20-09-09, 11:25
mcvdplas mcvdplas is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 5
Standaard

Oke, ben best al even aan het lezen maar er blijft bij mij 1 vraag over: ik heb 3.0 op de foon staan en heb de update 3.1 nog niet geladen. Kan ik nu jailbreaken via Redsn0w? Of moet ik nu ook eerst de hosts file aanpassen om iTunes te foppen?
  #93  
Oud 20-09-09, 11:33
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mcvdplas Bekijk bericht
Oke, ben best al even aan het lezen maar er blijft bij mij 1 vraag over: ik heb 3.0 op de foon staan en heb de update 3.1 nog niet geladen. Kan ik nu jailbreaken via Redsn0w? Of moet ik nu ook eerst de hosts file aanpassen om iTunes te foppen?
Jailbreak voor iPhone 3GS met firmware 3.1: https://forum.iculture.nl/f14/i...-x-fw-3-x.html
  #94  
Oud 20-09-09, 11:45
markmg's schermafbeelding
markmg markmg is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mcvdplas Bekijk bericht
Oke, ben best al even aan het lezen maar er blijft bij mij 1 vraag over: ik heb 3.0 op de foon staan en heb de update 3.1 nog niet geladen. Kan ik nu jailbreaken via Redsn0w? Of moet ik nu ook eerst de hosts file aanpassen om iTunes te foppen?
ja en voor als er iets fout gaat ook je host file aanpassen... je kan namelijk alleen restoren naar 3.1 mocht je phone een restore nodig hebben..
  #95  
Oud 20-09-09, 11:53
mcvdplas mcvdplas is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Jailbreak voor iPhone 3GS met firmware 3.1: https://forum.iculture.nl/f14/i...-x-fw-3-x.html
Maar ik lees overal dat ik alleen kan restoren naar 3.1 omdat Apple is gestopt met het signeren van de oude firmwares. Ik neem dus aan dat dit proces niet van toepassing is als ik via redsn0w een firmware installeer? Maar ik ga het proberen! Thanx
  #96  
Oud 20-09-09, 11:55
mcvdplas mcvdplas is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 5
Standaard

Wanneer heb je dan een restore nodig, toch alleen als er problemen zijn? Als ik jailbreak en cydia heb kan ik dan mijn file nog on-file krijgen?
  #97  
Oud 20-09-09, 13:55
dreamworld dreamworld is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alvin_silvrants Bekijk bericht
@Dreamworld

Zou jij zo vriendelijk willen zijn om een stappenplan/handleiding in het nederlands te maken? Als het werkt op jouw manier zullen heel veel nieuwe Iphone 3Gs gebruikers je erg dankbaar zijn.
Ik heb dit stappenplan gevolgd: Downgrade iPhone 3GS from iPhone Firmware 3.1 to 3.0 | Redmond Pie
  #98  
Oud 20-09-09, 13:59
dreamworld dreamworld is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markmg Bekijk bericht
als je nog niet op 3.1 zit/zat en je hebt je host file aangepast dan kan je idd downgraden.(MITS JE FILES ON FILE STAAN) door aanpassing van je hosts file zorg jij ervoor dat die files erkomen.. meer hoef je niet te doen.
Ik heb pas een aangepaste hostfile sinds ik ben gaan proberen om te kunnen downgraden naar 3.0.. Toen ik die aan ging passen draaide 3.1 dus al..

Toen 3.1 uitkwam heb ik vrij snel m`n iphone geupgrade naar 3.1, iets wat ik nu dus nie meer 1,2,3 doe
  #99  
Oud 20-09-09, 14:27
Verschijning Verschijning is offline
• iOS 14.0
• 8.0.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Schijndel
Berichten: 76
Standaard Downgrade iPhone 3GS 3.1 naar 3.0

Goede middag,

Voor het downgraden van de 3GS 3.1 naar 3.0 heb ik het volgende stappen plan gevolgd:

Downgrade iPhone 3GS 3.1 to 3.0 (iPhone OS 3.1 to 3.0 Firmware)

Echter wanneer in bij de terminal aankom kom ik niet verder met iRecovery. Is dit iemand al reeds gelukt?

Voordat ik de mededeling krijg van het bekende slotje zou iemand kunnen vertellen wat ik verkeerd doe bij stap 10 / 11 en 12.

Thanks!

JP
  #100  
Oud 21-09-09, 13:49
Erhnam Erhnam is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dreamworld Bekijk bericht
Hoe zit het met het downgraden met alle applicataties. Ben je deze kwijt?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Downgrade van 4.3 naar 4.2.1 sahinkaptan1907 Jailbreak 8 10-05-11 12:42
iPhone 3G: Downgrade van BB 06.15.00 naar 05.13.xx milan13 Unlock 2 02-01-11 13:51
iPhone: downgrade van 3.0 naar 2.2.1? RobinDeleener Jailbreak 17 15-09-09 21:54
Downgrade van 3G FW 3.0 naar FW 2.2.1 scoop1 Archief 1 16-07-09 08:47
iPhone: downgrade 3g van 2.2 naar 2.1 JurT Jailbreak 8 25-11-08 22:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:04.