iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPod touch: Nieuwe iPod touch jailbrake (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/43640-nieuwe-ipod-touch-jailbrake.html)

karsten 13-09-09 01:15

Nieuwe iPod touch jailbrake
 
Hallo,

Ik sta op het punt om een nieuwe iPod Touch 8GB te gaan kopen (late 2009).

Nu worden deze als ze via de online apple store worden verkocht uiteraard verkocht met 3.1 als os versie.

Nu is mijn vraag, is er al een serieuze mogelijkheid om dit nieuwe exemplaar te downgraden naar 3.0, of kan deze straks ook worden voorzien van een jailbrake? Ik heb hier namelijk geen backup van omdat hij met 3.1 geleverd zal worden.

Ik had wel de volgende pagina gezien: Downgrade iPhone 3GS 3.1 to 3.0 (iPhone OS 3.1 to 3.0 Firmware)

Maar waar vindt ik een goede restore voor deze versie?

Ik heb wel van een aantal Apple Insiders gehoord (2 programmeurs van apple europe die ik o.a. zakelijk ken) dat er schijnbaar toch mogelijk enkele kleinigheden zijn aangepast op de chip.

Ik heb de iPod nog niet gekocht.

Maar kan iemand mij advies hierin geven, ik heb namelijk geen idee waar ik rekening mee moet houden, dit omdat dit model nooit 3.0 geweest is en ik hier dus ook geen backup van heb.

Wat ik nu dus graag wil weten is:
  • een advies met enkele zaken waar ik op moet letten
  • is deze versie te downgraden, en waar vindt ik firmware
  • is deze straks te jailbraken
Ik heb inmiddels op de site van de makers van Cydia vernomen dat waarschijnlijk komende week een nieuwe versie uit zal komen.

Alvast harstikke bedankt voor jullie hulp!

Karsten,

pipo-1998 13-09-09 06:49

Het duurt niet heel lang meer tot pwnage3.1 er is en anders even pwnage3.0.1 gebruiken(download bij dev team blog) ik weet niet of het gaat maar je kan het proberen!! En anders hij moet snel komen!!

iMario 13-09-09 11:15

iPod touch kun je gewoon downgraden, dus geen probleem.

karsten 13-09-09 13:15

Allereerst bedankt voor jullie reacties!

Maar weet iemand waar ik de firmware kan vinden voor dit model, ik heb zelf geen backup van het apparaat omdat ik deze met 3.1 thuis ontvang, en op internet is bijna alles iPhone of voor de 2e generatie iPod touch, bovendien zit er volgens mij ook verschil in de firmware van de 8gb en de andere versies.

iMario 13-09-09 13:31

Voor iPod touch firmwares moet je betalen. Het is dus niet toegestaan om die hier te delen.

karsten 13-09-09 13:33

Dus het is eigenlijk onmogelijk om hem te kunnen downgraden?

Maar dat is toch niet illegaal? Ik heb dan immers een licentie voor versie 3, namelijk 3.1. Deze staat immers al voorgeinstalleerd op de iPod touch.

Ik weet niet of het mag, maar als iemand me een pm met link kan sturen?

Modbreak:
Het delen van iPod touch firmwares is NIET toegestaan op het iPhoneclub-forum.


iMario 13-09-09 13:35

Je moet gewoon de firmware downloaden via iTunes.

karsten 13-09-09 13:42

Sorry voor het bovenstaande!

Maar als ik via iTunes kijk heb ik toch alleen de laatste versie? En niet 3.0?

Nog even een vraag, is het verstandig om te wachten tot dat de jailbreak er is, of maakt het niet uit als ik nu al een iPod Touch aanschaf?

King1987 13-09-09 22:13

Maakt niets uit. Je kan hem nu al kopen hoor.

karsten 14-09-09 00:00

Alvast iedereen bedankt die me heeft geholpen met mijn vragen.

Ik ga hem denk ik morgen kopen, ik koop hem via de online apple store, daar heb ik goede ervaringen mee.

Nu heb ik tot slot tot weer een vraagje, de cases voor de iPod touch, kan ik voor dit model gewoon een hoesje voor de iPod Touch 2G kopen, of zit hier verschil in?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:22.