iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: ECID, iBEC en iBSS achterhalen zonder restore (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/43730-ecid-ibec-ibss-achterhalen-zonder-restore.html)

Burnd 14-09-09 13:13

ECID, iBEC en iBSS achterhalen zonder restore
 
Ik heb een iPhone 3GS. Deze is gejailbreakt en geunlockt met redsn0w en ultrasn0w. Alles werkt en nergens problemen mee. Ik draai iPhone OS 3.0.

Maar ivm met het toekomstig jailbreaken wil ik de iBEC en iBSS achterhalen. Hiervoor heb ik de volgende uitleg gebruikt:
iClarified - iPhone - How to Capture Your iPhone 3GS iBEC and iBSS (Windows)

Echter bij het herstellen(stap 4) krijg ik nadat ik op herstel heb geklikt de volgende foutmelding:

"De iPhone iPhone kan niet worden herseld. This divice isn't eligible for the requisted build."

Dit komt natuurlijk omdat apple 3.0 en 3.01 niet meer signeert. Ik heb nu een groot probleem omdat ik mn iPhone dus niet meer kan herstellen. Bij de restore wil hij automatisch iPhone OS 3.1 installeren. Maar dat wil ik natuurlijk (nog) niet.

Wat te doen, ben bang dat ik hierdoor in de toekomst niet meer kan Jailbreaken. Ik wil daarom zo snel mogelijk de ECID, iBSS en iBEC achterhalen. Wie kan mij helpen???

Yakuzi 14-09-09 13:47

Zorg dat cydia het wel heeft opgeslagen. Als je cydia opstart en je ziet iets van " iphone ib....... on file." dat is dat genoeg om in de toekomst te kunnen jailbreaken

Burnd 14-09-09 13:55

Dat zie ik dus nergen staan...?

Denneke 14-09-09 14:17

simpelweg ben je vooralsnog de zak... je kan de iphone momenteel enkel installeren met OS 3.1 en daar komt bij dat apple de zooi geblokkeerd heeft waardoor je je IBEC en IBSS nummers niet eens meer kan achterhalen... (waarom gaan mensen dit ook pas doen zodra het al te laat is? :S)

Dus wat jou momenteel te doen staat? 'Niks'

Wachten tot 3.1 te jailbreaken is zonder die IBEC en IBSS bestanden...

Ik heb geen medelijden met de mensen die het in eerste instantie niet doen omdat het teveel werk is (denken dat het onzin is) en dan met topics als dit komen om het toch te proberen... nadat het echter alweer te laat is...

Hopende je hiermee goed geholpen te hebben ;) en ik zou zeggen... pak je oude telefoon maar weer! ;)

jacobdeboer33 14-09-09 14:19

Zorg dat je cydia volledig is geupdate. In het homescreen van Cydia staat het bovenin. Je MOET hier een melding van hebben gehad of je dit wilde of niet. Bij de laatste Cydia update is de vraag gesteld of je dit wilde doen of niet. Je kon hier niet buitenom om te antwoorden. Dus kijk nog eens goed.

Mvg

jacobdeboer33 14-09-09 14:25

En als je iphoneclub een beetje volgt dan had je dit artikel gelezen Certificaten achterhalen na installeren OS 3.1 blijkt mogelijk - iPhone - iPhoneclub.nl

Yzord 14-09-09 14:29

Dont worry, jailbreaken kan je wel hoor...ze zijn al aardig vergevorderd.

Burnd 14-09-09 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jacobdeboer33 (Bericht 351119)
En als je iphoneclub een beetje volgt dan had je dit artikel gelezen Certificaten achterhalen na installeren OS 3.1 blijkt mogelijk - iPhone - iPhoneclub.nl

Dat heb ik wel gelezen, maar dat leek me een beetje malafide...

Burnd 14-09-09 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jacobdeboer33 (Bericht 351116)
Zorg dat je cydia volledig is geupdate. In het homescreen van Cydia staat het bovenin. Je MOET hier een melding van hebben gehad of je dit wilde of niet. Bij de laatste Cydia update is de vraag gesteld of je dit wilde doen of niet. Je kon hier niet buitenom om te antwoorden. Dus kijk nog eens goed.

Mvg

Ja ik weet niet zeker of ik dat gedaan heb. Maar kan ik dat ook ergens checken? mn cydia is iig wel up-to-date...

marcoryn 14-09-09 16:58

Hier een volledige upgrade van Cydia gedaan, maar geen melding om IBEC op te slaan.

Dev team komt binnenkort echt wel met een 3.1 jailbreak, don't worry.

[T]-Mo 01-10-09 11:19

Ik heb wat pc-problemen gehad en heb enkel mijn IBEC-file kunnen recoveren.
Volstaat dit om te kunnen downgraden?

Peernij 01-10-09 14:52

vandaag kreeg ik na lang verwacht de Make My life easier tekst: Dus ik aangeklikt via Cydia. Nu krijg ik deze tekst:

http://img194.yfrog.com/img194/8482/182jc.jpg

Kan iemand mij uitleggen wat: This device has pending TSS request. betekend?

Admiraal 01-10-09 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peernij (Bericht 359301)
Kan iemand mij uitleggen wat: This device has pending TSS request. betekend?

Dat ie bezig is met het ophalen van je ECID file. Komt uiteindelijk vanzelf een bericht met: this devise has a 3.1 ECID SHSH on file

Peernij 01-10-09 20:45

Dan heb ik mijn ECID nummer om altijd de downgraden. Waar vind ik die nummers?

Er wordt al heel lang hierover gesproken op het forum en ik kreeg vandaag pas die vraag. Enig idee hoe dit komt?

bedankt voor de uitleg!

Admiraal 01-10-09 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peernij (Bericht 359477)
Dan heb ik mijn ECID nummer om altijd de downgraden. Waar vind ik die nummers?

Er wordt al heel lang hierover gesproken op het forum en ik kreeg vandaag pas die vraag. Enig idee hoe dit komt?

bedankt voor de uitleg!

Aan het nummer alleen heb je niets. Het gaat om de file die cydia genereert, die heb je nodig om in de toekomst te kunnen downgraden. Voor meer info hierover kan je hier en hier wat meer duidelijkheid krijgen.

Waarom je vandaag pas de vraag kreeg weet ik niet....

EDIT
De info is ook op dit forum te vinden.


Peernij 01-10-09 21:19

Dank je voor de info. Ik ga even lezen.

plukkie69 01-10-09 23:41

ik heb in cydia ook de tekst staan :this device has a 3.1 ECID SHSH on file, maar wat ik er verder mee moet weet ik ook niet (ben al dagen aan het lezen.
ben helaas niet de beste in engels en snap er dus niets van
ik hoop dat een iphone techneut wat meer info in het nederlands kan geven voor wat betreft het opslaan van de nummers of file

comlpimenten voor alle techneuten en voor de wat mindere zoals mij,veel succes

Admiraal 02-10-09 00:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plukkie69 (Bericht 359596)
ik heb in cydia ook de tekst staan :this device has a 3.1 ECID SHSH on file, maar wat ik er verder mee moet weet ik ook niet (ben al dagen aan het lezen.

Kort door de bocht: Uiteindelijk kan je met de file altijd terug naar FW3.1 (dit is pas interessant als de jailbreak voor de 3GS FW3.1 een feit is), dus kan je altijd jailbreaken. Daar heb je wel dit voor nodig.

Paz 17-11-09 18:10

Bij mij is hij al 8 dagen pending. Moet ik me zorgen maken?
Ik heb wel met USBview mijn gegevens kunnen uitlezen en dat allemaal opgeslagen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:03.