//

Pwnage 3.1 voor FW 3.1 - Verzameltopic

Pwnage 3.1 voor FW 3.1 - Verzameltopic discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Voor de mensen op de Mac die hun IPSW bestand niet kunnen vinden met Pwnagetool 3.1. Je moet even iTunes afsluiten, dan werkt hij direct ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #121  
Oud 17-09-09, 00:05
Crunk-G Crunk-G is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 21
Standaard

Voor de mensen op de Mac die hun IPSW bestand niet kunnen vinden met Pwnagetool 3.1.
Je moet even iTunes afsluiten, dan werkt hij direct (dit was in ieder geval bij mij van sprake)
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #122  
Oud 17-09-09, 00:10
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StilleW Bekijk bericht
me too! dezelfde holy settings
en ik wacht nogsteeds rustig af... arb misschien?
__________________
Maybe fun is just fragments of existence with better packaging.
  #123  
Oud 17-09-09, 00:30
Sashimi's schermafbeelding
Sashimi Sashimi is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjowol Bekijk bericht
en ik wacht nogsteeds rustig af... arb misschien?
sjowol, ik heb een custom 2G aangemaakt volgens jou wensen met 2 uitzonderingen.
1) Ik heb BB update uitgezet, want ik kan nergens op het web vinden of het kwaad kan ja of nee.
2) Ik heb de partitie ietsje vergroot naar 590, omdat diverse gebruikers dat als minimum aangaven om problemen (vastlopers, etc) te voorkomen.

Nu heb ik een file van ongeveer 260 Mb. Ik heb een Rapidshare account, maar mag maar 200Mb per file uploaden. Ik heb geen ervaring met het splitten van files. Een beetje rondgekeken. HJsplit lijkt cross-platform te zijn. Zou je daarmee uit de voeten kunnen?

Zodra ik een split mogelijkheid heb gevonden, dan kan ik de files uploaden naar Rapidshare.
__________________
Lekker bezig
  #124  
Oud 17-09-09, 00:30
tripkip tripkip is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spysical Bekijk bericht
Mensen zou iemand misschien uit kunnen leggen wat je nou meer met een costume FW kan? (evt via pm)
Ze bedoelen een aangepaste ipsw die al gejailbreaked is.
Dit is de nieuwe manier van jailbreaken.

Correct me if I'm wrong...
  #125  
Oud 17-09-09, 00:33
carlo carlo is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Heesch
Berichten: 15
Standaard

hier ook geen problemen na update.
Alleen mijn Operator logo is verdwenen. (org. T-Mobile)
En wat fout meldingen in cydia deze zijn opgelost na herinstalatie van cydia

Laatst gewijzigd door carlo; 17-09-09 om 08:05.
  #126  
Oud 17-09-09, 00:41
Sashimi's schermafbeelding
Sashimi Sashimi is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spysical Bekijk bericht
Mensen zou iemand misschien uit kunnen leggen wat je nou meer met een costume FW kan? (evt via pm)
Lees de Dev Team pagina's. In het kort: Nooit updaten via iTunes. Dat upgrade je baseband en dan verlies je mogelijk voor altijd je unlock mogelijkheid. Dus: eerst de ipsw file voor jouw toestel downloaden en met Pwnage tool bewerken en DIE custom 3.1 (Ge-pwnd) via Alt-click-restore in iTunes restoren. Voor instructies ga naar iclarified.com. Zijn nu al online met stap voor stap instructies. De custom firmware laat je je baseband behouden, zodat yellosn0w, redsn0w en andere unlocks nog werken. Als je via iTunes update dan werken deze tools niet (mogelijk nooit) meer. Een custom FW geeft je ook Cydia en met OpenSSH toegang tot je bestandssysteem van de iPhone. Een jailbreak dus. Dit kan ook met officieel unlockte toestellen.
  #127  
Oud 17-09-09, 00:50
richardk richardk is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 13
Standaard

oh ow ik denk dat ik dan al weet waarom ik geen verbinding meer kreeg met t-mobile naar m'n jailbrake.... alles werkte nl. maar kreeg geen verbinding met t-mobile m.a.w m'n provider, misschien omdat ik al een officieële 3.1 versie erop had staan via iTunes. en vandaag via pwnage een custm had gemaakt en die erop wou zetten. opzich werkte alles prima behalve dan dat ik geen verbinding kreeg met t-mobile. ben bang dat ik het voor mezelf voorlopig dus verkloot heb. nou ja we zien wel. gelukkig na een officieele restore via itunes wel weer bereik nu nog ff alles terugzetten en dan slapen

Laatst gewijzigd door richardk; 17-09-09 om 00:54.
  #128  
Oud 17-09-09, 00:52
spysical's schermafbeelding
spysical spysical is offline
• iOS 13.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tripkip Bekijk bericht
Ze bedoelen een aangepaste ipsw die al gejailbreaked is.
Dit is de nieuwe manier van jailbreaken.

Correct me if I'm wrong...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sashimi Bekijk bericht
Lees de Dev Team pagina's. In het kort: Nooit updaten via iTunes. Dat upgrade je baseband en dan verlies je mogelijk voor altijd je unlock mogelijkheid. Dus: eerst de ipsw file voor jouw toestel downloaden en met Pwnage tool bewerken en DIE custom 3.1 (Ge-pwnd) via Alt-click-restore in iTunes restoren. Voor instructies ga naar iclarified.com. Zijn nu al online met stap voor stap instructies. De custom firmware laat je je baseband behouden, zodat yellosn0w, redsn0w en andere unlocks nog werken. Als je via iTunes update dan werken deze tools niet (mogelijk nooit) meer. Een custom FW geeft je ook Cydia en met OpenSSH toegang tot je bestandssysteem van de iPhone. Een jailbreak dus. Dit kan ook met officieel unlockte toestellen.
Thank you very much!
iig ik hoor ook wel eens dat er al standaard cydia apps in zitten. Is het mogelijk is om standaard bijv. terminal erin te zetten? Zodat je dit niet allemaal opnieuw hoeft te doen?
  #129  
Oud 17-09-09, 00:58
Thaan Thaan is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Thaan.nl
Berichten: 217
Standaard

Even de kat uit de boom gekeken, en tijd om mijn eigen 2G te updaten. Helaas heb ik vandaag geen tijd meer en doe ik het morgen wel maar, omdat er zoveel vraag naar is, maak ik nu een Custom IPSW voor de iPhone 2G met het volgende:

Baseband update
Unlock
560MB ./ partitie
Originele Apple logo's
Cydia, geen Icy
Geen packages installed.

Linkje komt er zo aan.

Nu bezig: uploaden 100%

Geupload, download hier.

Laatst gewijzigd door Thaan; 17-09-09 om 01:32.
  #130  
Oud 17-09-09, 00:59
Sashimi's schermafbeelding
Sashimi Sashimi is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spysical Bekijk bericht
Thank you very much!
iig ik hoor ook wel eens dat er al standaard cydia apps in zitten. Is het mogelijk is om standaard bijv. terminal erin te zetten? Zodat je dit niet allemaal opnieuw hoeft te doen?
Yep. Je kan tijdens het Pwnen bij het kopje "Cydia" al heel wat apps laten installeren. Onder andere mobile terminal, OpenSSH, een aantal repo's enzovoort.
  #131  
Oud 17-09-09, 01:15
StilleW StilleW is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thaan Bekijk bericht
Even de kat uit de boom gekeken, en tijd om mijn eigen 2G te updaten. Helaas heb ik vandaag geen tijd meer en doe ik het morgen wel maar, omdat er zoveel vraag naar is, maak ik nu een Custom IPSW voor de iPhone 2G met het volgende:

Baseband update
Unlock
560MB ./ partitie
Originele Apple logo's
Cydia, geen Icy
Geen packages installed.

Linkje komt er zo aan.

Nu bezig: uploaden 30%
Yes! dankjewel Hier maak je nogal wat mensen blij mee

Ga nu slapen, morgenavond dus ff lekker updaten!
__________________
1e iPhone uit China, 8GB, €320
2e iPhone 4
  #132  
Oud 17-09-09, 01:30
plindeman plindeman is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Elst GLD
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yzord Bekijk bericht
To get the carrier LOGO to show up you'll need to edit the carrier plist file to include an empty string. If you're using a mac and have developer tools installed you can edit the plist very easily. For example (using Turkcell as carrier).. the last entry under "CarrierName" is blank. then respring springboard and then you will see the carrier logo displayed. You should find the file located at "/System/Library/Carrier Bundles"

<array>
<dict>
<key>AllowPrefixMatching</key>
<false/>
<key>CarrierName</key>
<string>TR TURKCELL</string>
<key>DefaultImage</key>
<string>Default_CARRIER_Turkcell.png</string>
<key>FullScreenOpaqueImage</key>
<string>FSO_CARRIER_Turkcell.png</string>
</dict>
<dict>
<key>AllowPrefixMatching</key>
<false/>
<key>CarrierName</key>
<string>TURKCELL</string>
<key>DefaultImage</key>
<string>Default_CARRIER_Turkcell.png</string>
<key>FullScreenOpaqueImage</key>
<string>FSO_CARRIER_Turkcell.png</string>
</dict>
<dict>
<key>AllowPrefixMatching</key>
<false/>
<key>CarrierName</key>
<string></string>
<key>DefaultImage</key>
<string>Default_CARRIER_Turkcell.png</string>
<key>FullScreenOpaqueImage</key>
<string>FSO_CARRIER_Turkcell.png</string>
</dict>
</array>
En nu gelukt, had de file via sftp gecopieerd vanuit de iPhone maar dit was in tegenstelling tot bovenstaande een binary file. Moest dus eerst met plutil omgezet worden tot een xml file, hierna de wijziging aanbrengen, weer terugconverteren naar binary, terug sftp'en naar de iPhone, respringen en de carrier is er weer ;-)
  #133  
Oud 17-09-09, 01:33
plindeman plindeman is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Elst GLD
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door richardk Bekijk bericht
oh ow ik denk dat ik dan al weet waarom ik geen verbinding meer kreeg met t-mobile naar m'n jailbrake.... alles werkte nl. maar kreeg geen verbinding met t-mobile m.a.w m'n provider, misschien omdat ik al een officieële 3.1 versie erop had staan via iTunes. en vandaag via pwnage een custm had gemaakt en die erop wou zetten. opzich werkte alles prima behalve dan dat ik geen verbinding kreeg met t-mobile. ben bang dat ik het voor mezelf voorlopig dus verkloot heb. nou ja we zien wel. gelukkig na een officieele restore via itunes wel weer bereik nu nog ff alles terugzetten en dan slapen
Had je in de PwnageTool de Expert mode gebruikt? Je moet dan onder General even Activate the Phone uitschakelen. Had hier hetzelfde probleem ;-)
  #134  
Oud 17-09-09, 01:34
Thaan Thaan is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Thaan.nl
Berichten: 217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StilleW Bekijk bericht
Yes! dankjewel Hier maak je nogal wat mensen blij mee

Ga nu slapen, morgenavond dus ff lekker updaten!
Mooi zo, laat even weten of alles goed gaat, doe hem zelf ook morgenavond pas, ga nu ook slapen.

Succes, en nogmaals de download link.
  #135  
Oud 17-09-09, 02:15
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thaan Bekijk bericht
Mooi zo, laat even weten of alles goed gaat, doe hem zelf ook morgenavond pas, ga nu ook slapen.
Succes, en nogmaals de download link.
Cool thanx voor het maken, ik ben nu aan het downloaden en zal testresults zsm uploaden (als ik tijd heb maak ik wel gelijk wat screenshots/een tutorial) duim voor me!
  #136  
Oud 17-09-09, 02:30
Sashimi's schermafbeelding
Sashimi Sashimi is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 21
Standaard

Ik ben eindelijk over op 3.1 en alles doet het. Heb de stappen van het DevTeam en iClarified gevolgd en alles met succes. Mijn 3G iPhone met T-Mobile simlock is nu op FW 3.1, met Ultrasn0w ge-unlocked (zit nu op Vodafone) en met een niet nader te noemen progje van Cydia van een niet nader te noemen source ook al weer klaar voor het ontvangen van nog niet gekochte apps. Ik ben (net als velen blijkbaar) ook mijn carrier logo kwijt en ben daar eigenlijk heel gelukkig mee, want dat achterlijke Vodafone was toch veel te lang in combinatie met mijn voorkeur van SBSetttings om datum, tijd, vrij geheugen en numeric battery te laten zien. Fijn is dat sinds deze update ook *eindelijk* mijn officiele Apple Bluetooth headset een volle charge laat zien als ie ook echt vol is. Helemaal top dus. Ik ben weer helemaal bij en... lekker bezig zo midden in de nacht.
:-D
Ook het "organiseren" van apps doet het nu in iTunes 9. (Zelfs die apps die ik nog moet kopen zeg maar). Heerlijk om Apple zo hun "Think Different" in hun gezicht terug te kunnen gooien.
Dus: @Colpaert: Ja het is gelukt
@sjowol: Ik ben bezig met drie .rar files te uploaden naar Rapidshare. Ze zouden zo klaar moeten zijn.
  #137  
Oud 17-09-09, 02:37
Sashimi's schermafbeelding
Sashimi Sashimi is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 21
Standaard

Ha sjowol, zie dat je nu die file van Thaan al aan het dowloaden bent en ik ben echt alleen maar aan het klooien met Rapidshare, dus ik staak het hierbij. Ik moet serieus gaan pitten nu. Als mensen toch geinteresseerd zijn in mijn files, dan probeer ik het morgen nog eens.
  #138  
Oud 17-09-09, 02:37
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

cool, ben nu die van thaan aan het downloaden, wat is het verschil met die van jou? bb upgrade en bootpartitie?
(in die iclarified staat toch dat je gewoon nieuwe baseband kan pakken met een 2g?)
geen idee of het echt noodzakelijk is maar lijkt me dat een baseband update geen probleem is... ik hooop alleen dat die 560 van thaan goed is... naja op goed geluk danmaar :S (download is nu 96%)

EDIT
geloof dat we tegelijk op post drukten maar idd ik test die van thaan wel en laat zsm weten of deze werkt.. download is nu binnen fingers crossed)

  #139  
Oud 17-09-09, 03:09
Sashimi's schermafbeelding
Sashimi Sashimi is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 21
Standaard

Ja, dat zijn de enige verschillen: geen bb update (uit veilgheid, alhoewel de 2G volgens mij altijd te unlocken zal zijn) en 590 i.p.v. 560 partitie. That's it. Okay, tanden gepoets en nu ECHT pitten!
  #140  
Oud 17-09-09, 05:25
Spooky Spooky is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 183
Standaard

Mogge allemaal,

Vraagje, kan ik de custom over de originele 3.1 op mijn 3G gooien en ben ik dan JB? of moet ik op Dev team of anderen wachten, niet dat ik dat een probleem vind, maar was zomaar een vraagje.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[1.0] Pwnage 3.0 voor FW 3.0 - Verzameltopic PieJi Unlock 594 08-12-09 21:38
Alle iDevices: Pwnage 3.0 voor FW 3.0 - Verzameltopic oetkaa Jailbreak 725 03-10-09 22:03
iPhone: [3G] Pwnage 2.2.5 voor FW 2.2.1 - Verzameltopic (OSX) Destiny Jailbreak 76 20-06-09 17:24
iPhone 1e gen.: [1.0] Pwnage 2.2 voor FW 2.2 - Verzameltopic (OSX) ArB Unlock 36 31-01-09 03:14
iPhone: [3G] Pwnage 2.2 voor FW 2.2 - Verzameltopic (OSX) ArB Jailbreak 5 24-01-09 11:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:04.