//

Custom 3.1.2 firmware

Custom 3.1.2 firmware discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Nadat het mij gelukt is vorige week om mijn oude iphone 2g te update naar 3.1 wil ik nu mijn iPhone 3GS ook graag updaten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #521  
Oud 05-11-09, 17:50
MarkL MarkL is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Harlingen
Berichten: 28
Standaard

Nadat het mij gelukt is vorige week om mijn oude iphone 2g te update naar 3.1 wil ik nu mijn iPhone 3GS ook graag updaten naar 3.1. Alleen weet ik ff niet welke custom ik nodig heb. Ik heb een T-mobile abo, maar omdat hij nog niet actief is heb ik een jailbreak en een unlock gebruikt zodat ik mijn huidige abo van Vodafone kan gebruiken.

Ik heb nu versie 3.0.1 Dus welke heb ik nu nodig. Met of zonder activatie?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #522  
Oud 05-11-09, 17:55
Gabriel Antonyo Gabriel Antonyo is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 73
Standaard

als je iphone orgineel simlockvrij is dan voor niet activate
als je afhankelijk bent van software als ultrasnow om te unlocken kies je met activate voor zover ik weet
  #523  
Oud 05-11-09, 18:43
Merkie Merkie is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 198
Standaard

Heeft iemand een 3.1.2 FW voor de iPhone 2G waarbij er geen partities vergroot zijn naar 1GB? Ik heb nu maar 6,58GB vrij op mijn iPhone terwijl ik altijd 7,08 had. Enorm irritant, snap ook absoluut niet wat het nut ervan is behalve dat ik 500MB kwijt ben.

Het dev team is trouwens ook in slaap gesukkeld volgens mij, 3.1.x is nu al 2 maanden uit volgens mij en nog steeds geen nieuwe redsn0w.
  #524  
Oud 05-11-09, 20:21
MarkL MarkL is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Harlingen
Berichten: 28
Standaard

Hmm ik heb weer een probleem. Waarom kan het bij mij nooit in een keer goed gaan?

Ik installeer de custom van 3.1 en toen was ik de unlock al kwijt en toen probeerde ik blackra1n. Ik dacht namelijk dat die mijn iPhone kan unlocken. Helaas gebeurde er niks.

Dus ik dacht dat het misschien zou helpen om ook 3.1.2 custom ook maar te instaleren en dan weer blackra1n te gebruiken. Helaas hij deed weer niks.

Dus ik probeerde het nu eens via Cydia om blacksn0w te downloaden. En nu heb ik geen Wi-Fi meer en geen unlock.

Iemand die mij kan helpen? Ik zit namelijk in mijn examen periode en moet allemaal mensen nog bellen. Dus ik ben weer lekker slim bezig geweest :S
  #525  
Oud 05-11-09, 20:32
Gabriel Antonyo Gabriel Antonyo is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 73
Standaard

welke baseband heb je
  #526  
Oud 05-11-09, 20:35
MarkL MarkL is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Harlingen
Berichten: 28
Standaard

04.26.08 is mijn modemfirmware.
  #527  
Oud 05-11-09, 20:38
Gabriel Antonyo Gabriel Antonyo is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 73
Standaard

oke dan ga je de repo van ultrasnow toevoegen, manage edit, repo666ultrasn0w.com
installeren en dan heb je je unlock suc6

edit: blacksnow is namelijk voor die nieuwe baseband met 05.etccc
  #528  
Oud 05-11-09, 20:38
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarkL Bekijk bericht
Hmm ik heb weer een probleem. Waarom kan het bij mij nooit in een keer goed gaan?

Ik installeer de custom van 3.1 en toen was ik de unlock al kwijt en toen probeerde ik blackra1n. Ik dacht namelijk dat die mijn iPhone kan unlocken. Helaas gebeurde er niks.

Dus ik dacht dat het misschien zou helpen om ook 3.1.2 custom ook maar te instaleren en dan weer blackra1n te gebruiken. Helaas hij deed weer niks.

Dus ik probeerde het nu eens via Cydia om blacksn0w te downloaden. En nu heb ik geen Wi-Fi meer en geen unlock.

Iemand die mij kan helpen? Ik zit namelijk in mijn examen periode en moet allemaal mensen nog bellen. Dus ik ben weer lekker slim bezig geweest :S
Probeer de volgende stappen eens te ondernemen:

- Officieel updaten naar 3.1.2 (in iTunes gewoon op herstellen klikken, zonder shift). LET WEL OP: Maak een back-up van je contacten, apps moet je overzetten in iTunes (daar is een functie voor in iTunes), want anders ben je deze kwijt! Je verliest alles met een herstel nl.
- Vervolgens Blackra1n downloaden van blackweather
- Je iPhone jailbreaken d.m.v. Blackra1n
- Blacksn0w draaien

En voor je Wi-Fi problemen daarna, zie het artikel van de iPhoneclub op de frontpage.

EDIT
Probeer inderdaad eerst wat Gabriel Antonyo voorstelt. Blacksn0w is voor de 05.11.07 baseband, dus vandaar dat deze eerst niet werkte voor jou. Werkt de oplossing van Gabriel niet, onderneem dan de stappen zoals ik die heb omschreven, dan moet het goed komen. Succes!

  #529  
Oud 05-11-09, 20:39
MarkL MarkL is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Harlingen
Berichten: 28
Standaard

Ok ik zal ff op zoek gaan naar Wi-Fi internet in de buurt. Kan ik het ff proberen. Ik laat het zo ff weten of het gelukt is.

EDIT
Ok heel erg bedankt. Alles lijkt tot nu toe te werken.
Your a life saver!


Laatst gewijzigd door WDS001; 05-11-09 om 21:11. Reden: editknop gebruiken aub!
  #530  
Oud 07-11-09, 17:51
Pelle4495's schermafbeelding
Pelle4495 Pelle4495 is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Oranjewoud
Berichten: 133
Stuur een bericht via MSN naar Pelle4495
Standaard

wat is eigenlijk het verschil tussen een activatie en een unlock?
want bij de eerste generatie iPhone staat activatie en unlock.
dat maakt mij nieuwsgierig want ik dacht dat het het zelfde was.
__________________
iPhone? eerder MyPhone!
  #531  
Oud 11-11-09, 18:42
jeroon jeroon is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 1
Standaard

Hallo,

Ik heb een probleem met de 3gs. Hij werkte eerst met versie 3.1.2 alleen was hij nog gelocked. Nu wilde ik dat oplossen met blackra1n en dat ging in eerste instantie niet goed. Heb nu de 3gs willen herstellen, maar dat lukt op geen enkele manier meer. Hij staat in dfu mode (omdat hij helemaal niets meer doet) en custom herstellen meldt itunes of fout 16xx (is niet goed in dfu mode) maar soms ook fout 2000/2025. Ik krijg de Iphone nu helemaal niet meer aan de praat. (fabrieksinstellingen lukt ook niet meer). Wat moet ik nu doen??

Laatst gewijzigd door jeroon; 11-11-09 om 18:49.
  #532  
Oud 11-11-09, 23:18
egoovy egoovy is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Heeze
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroon Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb een probleem met de 3gs. Hij werkte eerst met versie 3.1.2 alleen was hij nog gelocked. Nu wilde ik dat oplossen met blackra1n en dat ging in eerste instantie niet goed. Heb nu de 3gs willen herstellen, maar dat lukt op geen enkele manier meer. Hij staat in dfu mode (omdat hij helemaal niets meer doet) en custom herstellen meldt itunes of fout 16xx (is niet goed in dfu mode) maar soms ook fout 2000/2025. Ik krijg de Iphone nu helemaal niet meer aan de praat. (fabrieksinstellingen lukt ook niet meer). Wat moet ik nu doen??
Even wat meer informatie graag. Had je eerst een officiële 3.1.2. firmware of had je al een jailbreak uitgevoerd? Een custom firmware installeren op een niet jailbroken officiële firmware leidt namelijk altijd tot 16xx foutmeldingen, dus dat is normaal. Als je Iphone in DFU mode staat heb je een zwart scherm en meldt Itunes dit ook. Als je het stekkertje en Itunes logo ziet staat de Iphone niet in DFU mode, maar in recovery mode. Herstellen in DFU mode gaat altijd. Misschien, maar dat kan ik uit je verhaal niet opmaken staat je Iphone in een recovery mode loop (even googelen en dan zie je wat dit is). Dit probleem kun je oplossen met Ireb (ook even googelen)
  #533  
Oud 12-11-09, 11:32
peddels peddels is offline
• iOS 4.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 2
Standaard baseband

Hallo allemaal.
Ik heb mijn iphone 3GS gejailbreakes en unlocked met een custom firmware die ik hier heb gedownload (hier voor mijn dank; het werkt super!!) Ik heb nu echter dus wel nog de oude baseband.

Heeft het voordelen mijn iphone officieel met Itunes te updaten en daarna met blackra1n te jailbreaken / unlocken om zo doende ook de nieuwe baseband te instaleren of zitten hier geen voordelen aan?

Ik heb uitgebreid gegoogled maar kan nergend de changelog/voordelen van de nieuwe baseband vinden.

groeten,
pascal
  #534  
Oud 12-11-09, 18:22
ZeniaC ZeniaC is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peddels Bekijk bericht
...Ik heb nu echter dus wel nog de oude baseband...
Ik heb de custom 3.1.2 FW nog niet erop gezet, maar je bevestigd hiermee dat je baseband nog 04.26.08 is?

Dat is volgens mij alleen maar voordelig, want dat houdt de mogelijkheid open voor toekomstige jailbreaks.

Verbeter mij a.u.b. als dit niet zo is.
  #535  
Oud 12-11-09, 19:46
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peddels Bekijk bericht
Hallo allemaal.
Ik heb mijn iphone 3GS gejailbreakes en unlocked met een custom firmware die ik hier heb gedownload (hier voor mijn dank; het werkt super!!) Ik heb nu echter dus wel nog de oude baseband.

Heeft het voordelen mijn iphone officieel met Itunes te updaten en daarna met blackra1n te jailbreaken / unlocken om zo doende ook de nieuwe baseband te instaleren of zitten hier geen voordelen aan?

Ik heb uitgebreid gegoogled maar kan nergend de changelog/voordelen van de nieuwe baseband vinden.

groeten,
pascal
Je kan dat doen omdat firmware 3.1.2 met Blackra1n te jailbreaken is, maar als je nu ook op 3.1.2 zit hoef je al die moeite niet te doen. Dit kan je dan beter doen als je je iPhone eens herstelt (bijvoorbeeld bij een probleem).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZeniaC Bekijk bericht
Ik heb de custom 3.1.2 FW nog niet erop gezet, maar je bevestigd hiermee dat je baseband nog 04.26.08 is?

Dat is volgens mij alleen maar voordelig, want dat houdt de mogelijkheid open voor toekomstige jailbreaks.

Verbeter mij a.u.b. als dit niet zo is.
De baseband is inderdaad 04.26.08, maar nu dat die ook te unlocken is (met Blacksn0w) maakt het helemaal niet uit of je nog bij de oude blijft of naar de nieuwe gaat. De jailbreak heeft overigens niets met de baseband te maken, de unlock daarentegen wel.
  #536  
Oud 13-11-09, 17:16
Jalla Jalla is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 10
Standaard

Hoi,

Stom dat het de zoveelste post is met een vraag ivm met het jailbreaken hier. Maar er is toch iets dat ik fout doe...

Ik heb een unlockte iPhone 3G 16gig op FW 3.1 Ik wil deze natuurlijk jailbreaken en heb hiervoor de 2de custom firmwire bij 3G gedownload. Met shift+herstel kreeg ik altijd errors. Dus ging ik even door deze post lezen en heb vervolgens iReb 2.1 gedownload. Ik volg de stappen zoals iReb mij zegt maar ik krijg mijn iphone niet op een wit scherm (zoals dat zou moeten beweert iReb) en als ik dan toch de shift herstel probeer lukt dit ook niet. Ook heb ik de iphone handmatig eens in DFU gezet (2sec hier, 10 daar en tenslotte 30 sec) en dan vanuit herstelmodus nog eens de shift herstel geprobeerd maar zonder resultaat...

Wat doe ik fout?

Mvg,

B
  #537  
Oud 13-11-09, 20:22
myplace myplace is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 99
Standaard

hoi ik heb een 2g .. en nu krijg ik hem niet meer van het apple logotje af.. dus wil er een ieuwe firm op zetten...
maar ik heb een jailbreak en een unlock nodig.
ik heb bij post 1 gezien dat 3.1 unlock en jailbreak .. maar bij die 3.1.2 alleen jailbreak..
Kan iemand mij hierover een berichtje doen... hoe het zit... of ik die 3.1.2. via ultrasnow moet unlocken ofzo...

bedankt
__________________
Iphone : 4S | Huidige versie : 5.1.1
Iphone : 3gs | Origineel : iPhone OTB 3.0 T-Mobile | Huidige versie : 5.0.1
  #538  
Oud 13-11-09, 22:49
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door myplace Bekijk bericht
hoi ik heb een 2g .. en nu krijg ik hem niet meer van het apple logotje af.. dus wil er een ieuwe firm op zetten...
maar ik heb een jailbreak en een unlock nodig.
ik heb bij post 1 gezien dat 3.1 unlock en jailbreak .. maar bij die 3.1.2 alleen jailbreak..
Kan iemand mij hierover een berichtje doen... hoe het zit... of ik die 3.1.2. via ultrasnow moet unlocken ofzo...

bedankt
De snelste manier is jailbreaken met Blackra1n en unlocken met Bootneuter. Natuurlijk kan je ook een customfirmware nemen (met activatie) deze herstellen op je iPhone dmv shift+herstel en dan unlocken met Bootneuter.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jalla Bekijk bericht
Hoi,

Stom dat het de zoveelste post is met een vraag ivm met het jailbreaken hier. Maar er is toch iets dat ik fout doe...

Ik heb een unlockte iPhone 3G 16gig op FW 3.1 Ik wil deze natuurlijk jailbreaken en heb hiervoor de 2de custom firmwire bij 3G gedownload. Met shift+herstel kreeg ik altijd errors. Dus ging ik even door deze post lezen en heb vervolgens iReb 2.1 gedownload. Ik volg de stappen zoals iReb mij zegt maar ik krijg mijn iphone niet op een wit scherm (zoals dat zou moeten beweert iReb) en als ik dan toch de shift herstel probeer lukt dit ook niet. Ook heb ik de iphone handmatig eens in DFU gezet (2sec hier, 10 daar en tenslotte 30 sec) en dan vanuit herstelmodus nog eens de shift herstel geprobeerd maar zonder resultaat...

Wat doe ik fout?

Mvg,

B
Probeer eens te updaten naar een officiële 3.1.2 firmware en te jailbreaken met Blacka1n. Unlocken kan je dan met Blacksn0w. Dit zal waarschijnlijk sneller gaan dan herstellen met een customfirmware en geeft hetzelfde resultaat
  #539  
Oud 14-11-09, 13:06
myplace myplace is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 99
Standaard

oke bedankt ... dus de 2g kun je altijd unlocken met de bootneuter ook als is je baseband geupdate naar de laatste 05.11.07

Bedankt...
  #540  
Oud 14-11-09, 13:08
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door myplace Bekijk bericht
oke bedankt ... dus de 2g kun je altijd unlocken met de bootneuter ook als is je baseband geupdate naar de laatste 05.11.07

Bedankt...
Ja, want de baseband van de iPhone 2G wordt niet meer geüpdate. Je kan dus nooit op 05.11.07 zitten
Reageren

Labels
help filmware, jailbreak 3.1, jailbreaken



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Custom firmware 4.2 Luka77 Jailbreak 1 04-12-10 15:29
Custom Firmware 3.1.2 mastermark Archief 1 10-10-09 13:22
iPhone: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Jailbreak 1 14-01-09 22:15
iPhone 1e gen.: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Unlock 0 08-12-08 22:29
Custom Firmware 2.1 Jakiie Archief 1 18-09-08 23:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:18.