//

Custom 3.1.2 firmware

Custom 3.1.2 firmware discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Jazeker Gewoon bijgewerkt naar 3.1.2 en met blackrain was die jailbreak/unlock binnen een minuut klaar!...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #701  
Oud 01-01-10, 20:44
Kidsambusi Kidsambusi is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 16
Standaard

Jazeker
Gewoon bijgewerkt naar 3.1.2 en met blackrain was die jailbreak/unlock binnen een minuut klaar!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #702  
Oud 01-01-10, 20:54
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

congrats , en heel veel plezier .
__________________
IF YOU CAN'T HACK IT , IT AIN'T FUN......
  #703  
Oud 02-01-10, 15:14
Nebucane Nebucane is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 9
Standaard

Hallo mensen.

Ik heb hier een Iphone 2G, met versie[FONT=Arial]1.1.2 i.c.m.TurboSIM.[/FONT]
[FONT=Arial]Sinds een aantal dagen kan ik niet meer met itunes mijn muziek en films bijwerken omdat itunes mijn iphone niet meer herkent, ook zijn alle muziek en film bestanden weg.[/FONT]
[FONT=Arial]Ik ben een leek in het upgraden van mijn iphone, maar vroeg mij af of ik deze upgrade zoals beschreven kan gebruiken met mijn oude versie? (Ben denk ik de enige op dit forum met deze oude software versie)[/FONT]
[FONT=Arial]Ik hoop dat iemand mij kan helpen.[/FONT]
[FONT=Arial][/FONT]
  #704  
Oud 02-01-10, 15:38
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

1.1.2? Oei! Dat is waarschijnlijk te oud voor iTunes 9. Als iTunes hem niet herkent zet je iPhone dan in herstelmodus of zelfs DFU (wat het is en hoe het moet staat op dit forum). En dan in iTunes shift-herstellen met de vers gedownloade goede firmware.
  #705  
Oud 02-01-10, 15:44
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht
hmm das wel minder.Maar ja ik heb niet altij een pc bij de hand.En als je dn niet kunt bellen is ook niet echt handig.

Je hoeft bijna nooit opnieuw op te starten, tenzij je zaken gaat installeren, maar doe dat dan als je thuis bent.
__________________

  #706  
Oud 02-01-10, 16:18
paxpex paxpex is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 5
Standaard

Hallo,

Alles gedaan zoals op pagina 1 is beschreven. Heb het gevoel dat alles is goed gegaan, heb de FW met activatie genomen maar krijg geen netwerkverbinding met T-Mobile.

Wat doe ik verkeerd?
  #707  
Oud 02-01-10, 17:34
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paxpex Bekijk bericht
Alles gedaan zoals op pagina 1 is beschreven. Heb het gevoel dat alles is goed gegaan, heb de FW met activatie genomen maar krijg geen netwerkverbinding met T-Mobile.
Je hebt een veel gemaakte fout gemaakt: als je T-Mobile hebt als provider, moet je de custom FW nemen ZONDER activatie, want iTunes zelf zorgt voor de activatie bij T-Mobile. Even opnieuw doen dus met de juiste FW. Maar je weet nu inmiddels hoe het moet!
__________________
Wat is die zoekfunctie van dit forum toch heerlijk!

Laatst gewijzigd door Buur; 02-01-10 om 17:37.
  #708  
Oud 02-01-10, 20:56
paxpex paxpex is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 5
Standaard

Hee Buur,

Bedankt voor je reactie. Weet je het zeker, want voor deze heb ik er ene zonder activatie ingezet en ook toen werd er niet geactiveerd.

Wil graag de jailbreak 3.1.2 hebben maar heb hem nu eindelijk met telefoonfunctie draaien op originele firmware 3.1.2.
  #709  
Oud 02-01-10, 21:13
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

dan nu Blackra1N draaien en je hebt een JB.
  #710  
Oud 02-01-10, 23:12
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paxpex Bekijk bericht
heb hem nu eindelijk met telefoonfunctie draaien op originele firmware 3.1.2.
Wat dus bevestigt dat bij jou een activatie gewoon via iTunes dient te gebeuren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ThaBudz Bekijk bericht
dan nu Blackra1N draaien en je hebt een JB.
Naast een custom firmware, gemaakt met PwnageTool, heb je natuurlijk ook deze mogelijkheid voor een jailbreak uit te voeren. Je kunt dus kiezen.

Laatst gewijzigd door Buur; 02-01-10 om 23:15.
  #711  
Oud 03-01-10, 13:18
Svyatagor Svyatagor is offline
• iOS 4.2.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 4
Standaard

Ik heb een 3GS via T-Mobile, maar mijn abonnement gaat pas over een maand in (opzegtermijn oude abbo bij vodafone). Ik kan de iPhone dus nu gewoon gebruiken met Wi-Fi e.d., maar overweeg om'm te jailbreaken en te unlocken (ook al is het dan wel een tethered jailbreak). Kan dat kwaad als ik straks weer terug ga naar T-Mobile? Krijg ik dan problemen met de activatie oid, en werken T-Mobile dingen als visual voicemail ook bij een gejailbreakte iPhone? En kan ik bij een softwareupdate straks wel weer gewoon de officiele, gelockte firmware erop zetten?
  #712  
Oud 03-01-10, 13:30
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svyatagor Bekijk bericht
Ik heb een 3GS via T-Mobile, maar mijn abonnement gaat pas over een maand in (opzegtermijn oude abbo bij vodafone). Ik kan de iPhone dus nu gewoon gebruiken met Wi-Fi e.d., maar overweeg om'm te jailbreaken en te unlocken (ook al is het dan wel een tethered jailbreak). Kan dat kwaad als ik straks weer terug ga naar T-Mobile? Krijg ik dan problemen met de activatie oid, en werken T-Mobile dingen als visual voicemail ook bij een gejailbreakte iPhone? En kan ik bij een softwareupdate straks wel weer gewoon de officiele, gelockte firmware erop zetten?
Je kan gewoon jailbreken en later weer terug naar de normale sw. Het activeren verloopt dan weer gewoon via itunes. Aangezien je abbo nog niet is ingegaan zal visual voicemail nog niet werken. En je kan later de sw update gewoon op je iPhone zetten.
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #713  
Oud 03-01-10, 13:33
Svyatagor Svyatagor is offline
• iOS 4.2.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Je kan gewoon jailbreken en later weer terug naar de normale sw. Het activeren verloopt dan weer gewoon via itunes. Aangezien je abbo nog niet is ingegaan zal visual voicemail nog niet werken. En je kan later de sw update gewoon op je iPhone zetten.
Thanks!

Als mijn abbo eenmaal wel is ingegaan, doet visual voicemail het dan wel op een gejailbreakte iPhone?
  #714  
Oud 03-01-10, 13:38
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svyatagor Bekijk bericht
Thanks!

Als mijn abbo eenmaal wel is ingegaan, doet visual voicemail het dan wel op een gejailbreakte iPhone?
Ja hoor bij mij werkt het gewoon ;-)
  #715  
Oud 03-01-10, 13:38
Livebox Livebox is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Online
Berichten: 28
Standaard

Bij mij werkt visual voicemail prima.
  #716  
Oud 03-01-10, 16:44
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

3x is scheepsrecht: hier ook!
  #717  
Oud 03-01-10, 18:31
Desp Desp is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 9
Standaard

Beste Iphone bezitters,
Snel vraagje, ik heb een iphone 3G met een jailbreak op firmware3.0
1) Kan ik gewoon eerst itunes upgraden naar 9.0 (laatste nieuwe)?
Ik heb al een reserve copy gemaakt van m'n iphone net met Itunes 8.2.1.6
2)Kan ik vervolgens dan direct met DFU mode -> Shift + Herstel browsen naar de .ipsw (welke ik ook nog niet weet welke ik het beste kan nemen i.v.m. activatie?!) Ik heb een simlock vrij toestel en de sp is vodafone.

Of

Moet ik gewoon eerst een backup maken in de oude itunes dan de laatste nieuwe itunes installen en dan de officiële firmware 3.1.2 erop zetten waarna ik dmv quickpawn of redsnow aan de slag moet om hierna de backup kan terug zetten?
En ja ik heb gelezen, echter ben ik het even kwijt wat ik prcs moet doen.
Zou te gek zijn als iemand mij kan helpen
Cheers
  #718  
Oud 03-01-10, 18:39
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

als je naar 3.1.2 wilt kan je ook gewoon updaten onder itunes en dan blackrain ( en evt blacksnow voor je unlock )
  #719  
Oud 03-01-10, 18:58
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

@Desp:
Of je nu een custom firmware gaat gebruiken of BlackRa1n: gebruik de laatste versie van iTunes in ieder geval!
Een unlock heb je niet nodig, gezien je fabriek-af-simlockvrije toestel. Dus ook geen activatie ingebouwd in de custom ipsw nodig. Mocht je kiezen voor een custom FW, dan kies je dus die zonder activatie.
Backup maken in iTunes (laatste versie), DFU > shift-herstel met custom ipsw.
Of zoals ThaBudz zei: gewoon updaten in iTunes met Apple-ipsw en dan BlackRa1n (BlackSn0w is niet nodig).

Succes!

/edit:
QuickPwn en RedSnow zijn achterhaald dus! Die niet gebruiken met FW3.1.2!!!

/edit2:
Maak voor alle zekerheid vooraf een lijstje met geinstalleerde Cydia-apps... Die zul je opnieuw moeten installeren (iTunes zorgt daar natuurlijk niet voor, wel voor de normale AppStore-apps). AptBackup kan helpen hierbij, maar werkt maar 1x, direct na re-install van iTunes... Dus dat lijstje is altijd wel bruikbaar.
Let bij opnieuw installeren van Cydia-apps/utilities ook altijd erop dat het werkt op 3.1.2 (er zijn utilities etc. die niet meer bijgewerkt zijn, dus wel werken onder 3.0, maar niet meer onder 3.1.2).

/edit3:
Deze is mogelijk voor de mods:
Wanneer wordt de Keuzehulp Jailbreak en Unlock eens bijgewerkt met PwnageTool? Nu zie ik enkel mogelijkheden m.b.t. BlackRa1n. Zelfs het artikel met de custom 3.1.2 firmwares van Destiny staat er niet bij vermeld?!

Laatst gewijzigd door Buur; 03-01-10 om 19:26.
  #720  
Oud 03-01-10, 20:11
Desp Desp is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 9
Standaard

@ThaBudz en Buur
Geweldig bedankt voor jullie reply.
Ik ga er aankomende week even tijd voor vrijmaken.
Heel even op een rijtje:
- Itunes updaten
- Backup maken in laatste versie itunes
- ispw zonder activatie openen.
- klaar?

Misschien stom vraagje hoor maar de contacten, foto's, persoonlijke instellingen etc die worden wel bewaard met de backup?

En heel erg bedankt voor de tip:AptBackup
Zal verder alle apps af moeten idd, heb er ook zo veel gekocht ooit is en talloze middels Cydia.

Nogmaals heel erg bedankt, Ik laat me wel weer horen
Reageren

Labels
help filmware, jailbreak 3.1, jailbreaken



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Custom firmware 4.2 Luka77 Jailbreak 1 04-12-10 14:29
Custom Firmware 3.1.2 mastermark Archief 1 10-10-09 12:22
iPhone: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Jailbreak 1 14-01-09 21:15
iPhone 1e gen.: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Unlock 0 08-12-08 21:29
Custom Firmware 2.1 Jakiie Archief 1 18-09-08 22:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:42.