//

Custom 3.1.2 firmware

Custom 3.1.2 firmware discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door keysersoze0909 Mijn iphone 3 gs (origineel orange) doet het op het vodafone netwerk. ik heb de custom fw 3GS_3.1_Cydia.ipsw gedownload. cydia ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #121  
Oud 03-10-09, 14:38
jonathan's schermafbeelding
jonathan jonathan is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keysersoze0909 Bekijk bericht
Mijn iphone 3 gs (origineel orange) doet het op het vodafone netwerk. ik heb de custom fw 3GS_3.1_Cydia.ipsw gedownload. cydia staat erop maar ik heb het idee dat er geen jailbreak op zit. moet ik Ultrasn0w nog toepassen activeren ? Of heb ik de versie gekozen waarmee ik geen jailbreak meer kan toepassen ?
Als Cydia erop staat is je iPhone gewoon gejailbreaked.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #122  
Oud 03-10-09, 14:38
Sterke-Jerke Sterke-Jerke is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Verwegistan
Berichten: 77
Standaard

De kreten activatie: nee vs activatie nodig, komen bij mij nogal verwarrend over.
Activatie: nee betekend dat je nog moet activeren? Of juist niet?
Wanneer zit je het veiligst?
In mijn geval een ultrasn0w unlock en nu nog 3.0.1
Werkt activiatie eventueel als je je hosts file hebt aangepast naar de saurik server?
  #123  
Oud 03-10-09, 14:40
jonathan's schermafbeelding
jonathan jonathan is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 251
Standaard

Het activeren is een proces dat ervoor zorgt dat je je iPhone kunt gebruiken. Normaal doe je dat gewoon in iTunes. Daarvoor heb je dus een officiële (T-Mobile) SIM-kaart nodig. Heb je die echter niet, dan wil je dat PwnageTool de activatie voor je doet. Dit staat aangegeven als "Activatie: ja".
  #124  
Oud 03-10-09, 21:23
Denneke's schermafbeelding
Denneke Denneke is offline
 
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 148
Standaard

Als er eens beter gelezen wordt he het staat overal ik weet niet hoe vaak vermeld!!

Een iphone met 3.1 vanuit de doos of met 3.1 zonder in het bezit van de iBSS, iBEC en ECID bestanden kan momenteel NIET gejailbreakt worden, ook terug naar bijvoorbeeld 3.0 gaat NIET... dus je hebt een dure ipod

@ crowsoul: Alt+herstellen of shift+ herstellen... rest gaat vanzelf (WEL ENKEL de ipsw uit de eerste post!!!)
  #125  
Oud 04-10-09, 17:41
tjieu tjieu is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 22
Standaard

de 3.1 jailbrake is mij wel gelukt maar dat is alleen omdat ik een mac heb
voor windows is er nog geen jailbrake voor de 3.1
maar voor de 3g is hij er wel maar niet voor de 3gs
dus jullie moeten nog even wachten als je windows hebt
ultrasn0w werk bij mij ook niet dus je kunt hem nog niet simlock vrij maken maar ik vewacht dat ze dat ook zo hebben
gr mathieu
  #126  
Oud 04-10-09, 17:49
Gamebusters Gamebusters is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: belgie
Berichten: 56
Standaard

gaat het nog lang dueren voordat er een jailbreak komt voor iphone 3gs voor windows? want ik zie nu alleen maar jailbreaks voor de mac
  #127  
Oud 04-10-09, 17:50
KadirK KadirK is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 76
Standaard

Dus als mensen het jailbreak gedoe op Mac OS doen, lukt het wel? Maar kan je na het jailbreak ook sync via iTunes op Windows?
  #128  
Oud 04-10-09, 17:51
tjieu tjieu is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 22
Standaard

ik durf het je niet te zeggen
je zult deze site in de gaten moeten houden of devteam site die hacken meestal alles
succes verder
  #129  
Oud 04-10-09, 18:09
Gamebusters Gamebusters is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: belgie
Berichten: 56
Standaard

mmmh oke bedankt wel jammer dat de jailbreak zolang opzich laat wachten

edit: k las op de devteam zijn site dit

There is no Windows version of PwnageTool it is a Mac OS X tool only, we are not developing a Windows version of PwnageTool.

dus er komt geen windows versie meer? dat lees ik daar uit

Laatst gewijzigd door Gamebusters; 04-10-09 om 18:13.
  #130  
Oud 04-10-09, 18:46
Bento Bento is offline
• iOS 7.0.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 79
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamebusters Bekijk bericht
mmmh oke bedankt wel jammer dat de jailbreak zolang opzich laat wachten

edit: k las op de devteam zijn site dit

There is no Windows version of PwnageTool it is a Mac OS X tool only, we are not developing a Windows version of PwnageTool.

dus er komt geen windows versie meer? dat lees ik daar uit
Er komt waarschijnlijk een nieuwe Redsn0w uit, deze is voor Windows.
  #131  
Oud 04-10-09, 23:07
eek72 eek72 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Leiden
Berichten: 37
Standaard

Beste iPhone club leden, hierbij wil ik graag mijn ervaring met jullie delen, wellicht hebben jullie
er wat aan.

Attentie het gaat hierom 2 3GS toestellen!
Waarvan 1 officiele via t-mobile en 1 factory unlocked uit Italie dus unlock is NIET belangrijk maar JB wel.
* Beide toestellen waren voorzien van een JB op 3.0
* Beide toestellen geupdate met de custom firmware zoals deze in het forum staat

Situatie na de upgrade
T-mobile toestel: Alles werkte inclusief mobiel internet maar geen provide logo linksboven in beeld, maar wel de streepjes
Toestel uit Itatlie: Mobiel internet werkte niet! En geen provider logo. Natuurlijk alle instellingen gecontroleerd..

T-Mobile toestel
----------------
* iTunes gestart en de herstel knop gebruikt, dus geen shift-herstel
* Backup terug gezet (gewoon de standaard vraag met ja beantwoorden)
* Hierna shift-herstel gebruikt en de 3GS_3.1_no-act_Cydia.ipsw firmware gekozen
* iTunes 1603 error
* iPhone in DFU mode gezet
* Wederom custom gekozen en 1602
* Hierna maar weer officiele restore gedaan en deze gaat wel
* Resultaat officieel provide logo maar helaas geen JB meer
* Voorlopig ook geen oplossing aangezien ik van dit toestel geen 3.0 ECID op file heb staan bij Cydia...

Toestel uit Italie
-------------------
* Geen actie ondernomen, wil mijn JB niet kwijt maar heb nu geen mobiel internet...
4-10-2009 23:49 Update: Toch maar een officiele update gedaan, netwerk logo terug, mobiel internet werkt weer..
maar dus geen JB en iTunes restore lukt dus niet, iemand tips... HELP!!
6-10-2009: Update: Downgrade uitgevoerd met stappen Saurik ik was een van de gelukkigen met een 3.0 ECID op de Cydia server, hierna custom firmware 3.1 er op en nu werkt alles, dus 3GS met JB en OS 3.1, T-Mobile toestel is voorlopig no helaas pindakaas.

Laatst gewijzigd door eek72; 06-10-09 om 11:28.
  #132  
Oud 05-10-09, 11:37
deniz97 deniz97 is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 14
Standaard

Ik heb getracht om op mijn iphone welk 3.0 op had staan 3.1 erop te zetten. Het is welliswaar gelukt om 3.1 op te zetten, nadeel was dat ik alles kwijt was. Na 3.1 erop te hebben gezet, lukte niet om icy erop te zetten, ik had ook geen netwerk en kon mijn programmas welk op itunes staan niet op zetten. Zelf unlock hielp niet om netwerk te krijgen. Met moeite heb ik alles terug gezet naar 3.0. Of je nu download versie 2 of 3 kiest helpt niet. Da's mijn ervaring geweest. Misschien dat er mensen zijn die stapsgewijs kunnen vertellen hoe je 3.1 op kunt zetten, zonder verlies van je programma's op je iphone.
  #133  
Oud 05-10-09, 11:41
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deniz97 Bekijk bericht
Misschien dat er mensen zijn die stapsgewijs kunnen vertellen hoe je 3.1 op kunt zetten, zonder verlies van je programma's op je iphone.
Verlies van je programma's heb je niet, als je weer synct met iTunes zet ie alle apps weer terug op je iPhone

Programma's van Cydia moet je even handmatig terugzetten, kan wel met backup, maar heb wel eens gelezen dat dat ook niet lekker ging
__________________

  #134  
Oud 05-10-09, 12:46
Terrentiao Terrentiao is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 31
Standaard

Begrijp het niet goed (misschien dit toch even aanpassen in je eerste post Destiny...), maar ik dacht dat de jailbreak nog niet mogelijk was voor de OTB Iphone 3GS OS 3.1 simlockvrij. Of heb ik dit nu verkeerd begrepen op de iphone dev team blog? Heb natuurlijk mijn iBec en iBss niet meer kunnen capturen... en ik ben niet zeker of ik die iREB wel kan vertrouwen, omdat ik voor mijn 2G wel wat problemen heb gehad met de zibri unlock

Kan iemand me aub concreet zeggen of ik mijn iPhone 3GS OS 3.1 OTB no-simlock kan jailbreaken met de custom firmware (jailbreak, geen activatie, cydia)?
  #135  
Oud 05-10-09, 16:21
jbeets jbeets is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 3
Standaard 3gs 3.0 redsnow to 3.1 with PwnageTool

Beste leden,

Mijn vraag is:

Ik heb een Iphone 3gs 3.0 gejailbreakt met Redsnow 0.8

Is het mogelijk om deze nu te jailbreaken met de PwnageTool naar 3.1?
  #136  
Oud 05-10-09, 17:12
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Ja dat kan. Het is ook mogelijk om te updaten met een custom firmware naar 3.1. Meer informatie daarover kan je hier vinden.
  #137  
Oud 05-10-09, 17:36
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Terrentiao Bekijk bericht
Begrijp het niet goed (misschien dit toch even aanpassen in je eerste post Destiny...), maar ik dacht dat de jailbreak nog niet mogelijk was voor de OTB Iphone 3GS OS 3.1 simlockvrij. Of heb ik dit nu verkeerd begrepen op de iphone dev team blog? Heb natuurlijk mijn iBec en iBss niet meer kunnen capturen... en ik ben niet zeker of ik die iREB wel kan vertrouwen, omdat ik voor mijn 2G wel wat problemen heb gehad met de zibri unlock

Kan iemand me aub concreet zeggen of ik mijn iPhone 3GS OS 3.1 OTB no-simlock kan jailbreaken met de custom firmware (jailbreak, geen activatie, cydia)?
Ja, deze custom firmware op je iPhone zetten dmv shift-herstel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neomatrixlopen Bekijk bericht
hallo kan er iemand mij vertellen hoe ik mijn iphone die op 3.1 staat 3gs(windows) terug kan zetten op 3.0?
Dit kan je waarschijnlijk helpen. Op de frontpage is er al heel wat over geschreven, dus als je daar even zoekt zal je gegarandeerd wel een antwoord vinden. Ook via de zoekfunctie op het forum kan je veel vinden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iphone1987 Bekijk bericht
Kan ik mijn 3G met de custom firmware 3.1 (zonder activate) nu unlocken?
Ja, even Ultrasnow in Cydia zoeken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen_29 Bekijk bericht
hallo,
ik had peongeluk mijn iphone al ge-update is er een mogeleikhijd om hem te jailbreaken met 3.0 lukte het me wel maar kom er nu ff niet meer uit
Even de juiste customfirmware zoeken hierboven en je iPhone met shift-herstel herstellen naar de custom 3.1. Unlocken zal wel niet meer lukken.

Laatst gewijzigd door WDS001; 05-10-09 om 17:40.
  #138  
Oud 05-10-09, 17:42
danieldereus's schermafbeelding
danieldereus danieldereus is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 94
Standaard

hallo allemaal,

ik begrijp er allemaal niks meer van ik ben zeker niet nieuw in het jailbreak circuit en doe als sinds 1.x.x mee tot de iphone 3G. Maar ik heb nu een nieuwe 3GS omdat mn 3G is gejat. op mijn 3GS stond meteen al 3.1, nou las ik dat hij wel te jailbreaken is maar dan moet hij eerder gejailbreakt zijn. dit houd voor mij dus een downgrade in, maar apple laat je niet meer downgrade. daar heeft saurik dan weer iets op gevonden door een bestandje op je mac aan te passen. maar op de site van saurik zelf zie ik nergens staan dat je iphone eerder gejailbreakt moet zijn om te kunnen downgraden terwijl meerdere mensen beweren dat je iphone eerder gejailbreak en make it easy had moeten installeren. ik snap er niet veel van als er tegenstrijdige dingen worden beweerd dus mijn vraag is kan ik jailbreaken ja of nee? zo ja, hoe? mn 3GS is uiteraard nog nooit gejailbreakt vanwege de standaard 3.1

ik was overigens in de veronderstelling dat OTB 3.1 3GS iphones niet gejailbreakt kunnen worden omdat die 1 keer een harde jailbreak nodig hebben, wat alleen met een downgrade kan wat niet kan door de maatregelen van apple. maar volgens WDS001 hierboven, hoef ik alleen maar ff een custompje te herstellen like usual

Laatst gewijzigd door danieldereus; 05-10-09 om 17:50.
  #139  
Oud 05-10-09, 18:23
Iphone1987 Iphone1987 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Ja, deze custom firmware op je iPhone zetten dmv shift-herstel.



Dit kan je waarschijnlijk helpen. Op de frontpage is er al heel wat over geschreven, dus als je daar even zoekt zal je gegarandeerd wel een antwoord vinden. Ook via de zoekfunctie op het forum kan je veel vinden



Ja, even Ultrasnow in Cydia zoeken.



Even de juiste customfirmware zoeken hierboven en je iPhone met shift-herstel herstellen naar de custom 3.1. Unlocken zal wel niet meer lukken.
Ik heb Ultrasn0w geprobeerd, maar dit werkt niet. Dit komt denk ik omdat ik hem voorheen al geupdate heb naar de originele 3.1. Momenteel werkt hij op 3.1 Custom firmware met Cydia, maar daarmee kan ik hem niet unlocken blijkbaar.

Is er nog een mogelijkheid om hem te unlocken of bestaat die er op dit moment niet door die Baseband upgrade?

Laatst gewijzigd door Iphone1987; 05-10-09 om 18:25.
  #140  
Oud 05-10-09, 18:30
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iphone1987 Bekijk bericht
Ik heb Ultrasn0w geprobeerd, maar dit werkt niet. Dit komt denk ik omdat ik hem voorheen al geupdate heb naar de originele 3.1. Momenteel werkt hij op 3.1 Custom firmware met Cydia, maar daarmee kan ik hem niet unlocken blijkbaar.

Is er nog een mogelijkheid om hem te unlocken of bestaat die er op dit moment niet door die Baseband upgrade?
Inderdaad, als je al geupdate had naar een originele versie van 3.1 dan is je baseband ook geupdate en kan je dus niet meer unlocken. Voorlopig is daarvoor nog geen oplossing, helaas..
Reageren

Labels
help filmware, jailbreak 3.1, jailbreaken



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Custom firmware 4.2 Luka77 Jailbreak 1 04-12-10 15:29
Custom Firmware 3.1.2 mastermark Archief 1 10-10-09 13:22
iPhone: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Jailbreak 1 14-01-09 22:15
iPhone 1e gen.: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Unlock 0 08-12-08 22:29
Custom Firmware 2.1 Jakiie Archief 1 18-09-08 23:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:28.