//

Custom 3.1.2 firmware

Custom 3.1.2 firmware discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) pfff... Ik heb een iphone 3GS firmware 3.0 uit de US. Ik probeer de custom 3.1.2 met activatie dan krijg ik error 16xx zowel in ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #381  
Oud 20-10-09, 10:22
mrgoolie mrgoolie is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 134
Standaard

pfff...
Ik heb een iphone 3GS firmware 3.0 uit de US. Ik probeer de custom 3.1.2 met activatie dan krijg ik error 16xx zowel in dfu als normale herstelmodus.
Ik probeer terug de orignele 3.0 erop te zetten en die dan te jailbreake / unlocken maar dan krijg ik : this build isn't legit for your iphone (of iets in die aard).
weet iemand wat ik nog kan proberen?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #382  
Oud 20-10-09, 10:28
raymondvw raymondvw is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrgoolie Bekijk bericht
pfff...
Ik heb een iphone 3GS firmware 3.0 uit de US. Ik probeer de custom 3.1.2 met activatie dan krijg ik error 16xx zowel in dfu als normale herstelmodus.
Ik probeer terug de orignele 3.0 erop te zetten en die dan te jailbreake / unlocken maar dan krijg ik : this build isn't legit for your iphone (of iets in die aard).
weet iemand wat ik nog kan proberen?
Het toestel uitzetten, de home button ingedrukt houden terwijl je de usbkabel aansluit en loslaten wanneer je de usbkabel op het scherm ziet, hielp bij mij.
  #383  
Oud 20-10-09, 10:31
mrgoolie mrgoolie is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 134
Standaard

"this device isn't eligible for the requested build"
-> dit is de error die ik krijg als ik de originele 3.0 er terug wil opzetten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrgoolie Bekijk bericht
"this device isn't eligible for the requested build"
-> dit is de error die ik krijg als ik de originele 3.0 er terug wil opzetten.
ik lees via google dat dit het probleem is wanneer je naar een 3.0 probeer te restoren.
Het rare is dat er 3.0 opstond (ik heb het toestel nog maar net), ik heb gewoon geprobeerd een update naar 3.1.2 te doen via de custom restore (dus zonder baseband update toch hé?) maar dit lukte niet, dus wou ik terug de 3.0 er op zetten.

Laatst gewijzigd door iMario; 20-10-09 om 23:14. Reden: Gebruik voortaan de Edit-knop.
  #384  
Oud 20-10-09, 13:49
crosserken3000's schermafbeelding
crosserken3000 crosserken3000 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Dendermonde/Oost-Vlaanderen/België
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar crosserken3000
Standaard

Hallo,
Ik ben een enorme leek in dit alles,
maar ik heb het toch uitstekend voor mekaar gekregen van mn iphone 1e gen te jailbreaken en unlocken (het is namelijk een americaanse)
maar ik zit nu dus op fw 3.0
ik zou graag updaten naar 3.1.2, ik heb al door dat het met shift herstel moet, maar moet ik daarna opnieuw jailbreaken of unlocken ofzo?
of is het gewoon updaten en behoud ik mijn jailbreak en unlock?
en welke moet ik dan ook juist downloaden van de 3.1.2?
ik veronderstel dat het deze is:
- Jailbreak
- Activatie
- Cydia
Maar wilt dat zeggen dat ik alles kwijt ben van mijn applicaties enz???
of behoud ik alles maar update hij gewoon?
Hopelijk krijg ik weer geen antwoord naar mn oren gesmeten van gebruik de zoekfunctie ofzo :/
Thx in advance allesinds

Laatst gewijzigd door crosserken3000; 20-10-09 om 14:06.
  #385  
Oud 20-10-09, 21:52
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door naselmoro Bekijk bericht
Hallo,
Ik heb een Iphone 3G met T-mobile simlock. Ik heb hierop middels de DFU modus en Itunes de custom firmware 3.1.2 met activatie geinstalleerd. Het probleem is dat ik geen netwerk krijg als ik mijn simkaart in het toestel doe.

Wie weet wat ik verkeerd doe / het probleem op kan lossen?
probeer dit :
doe je sim er eerst in , koppel het weer aan je pc terwijl iTunes reeds aanstaat en dan gaat iTunes jetelefoon vinden en activeren.

Je zegt het self al.
Je hebt een custom firmware met activatie gekozen , maar die heb je niet nodig als je een t mob abo hebt , maar je moet wel je sim erin laten zitten zodat iTunes je telefoon voor je kan activeert.

Succes

Laatst gewijzigd door floa1512; 20-10-09 om 21:58.
  #386  
Oud 21-10-09, 10:51
elchor elchor is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 Bekijk bericht
@elchor

Deze oplossing klinkt niet erg logisch

Iemand gebruikt juist de custom firmware omdat ie zijn baseband niet wil updaten.

Als je eerst update via iTunes naar de officiële, dan kun je net zo goed Blackra1n gebruiken

Wel mooi dat het voor jou werkt, maar sommige leden vinden het al zo verwarrend
Je hebt een stuk gelijk, het kan verwarrend zijn, maar logisch of niet, het werkt wel.
Ik heb gewoon hiervoor gekozen omdat het voor mij niet uitmaakt of die BB nu geupdate wordt of niet, EN omdat er blijkbaar heel wat problemen zijn met een Blackra1n JB op een 3G toestel. Ik dacht gewoon dat er misschien nog andere mensen van de mogelijkheid gebruik zouden kunnen maken indien zij dit wensen. Als alles goed werkend is en je hecht hier geen belang aan, kan je ook gewoon je toestel laten zoals het is ...
  #387  
Oud 21-10-09, 13:44
Firevis Firevis is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 5
Standaard

Ik heb een 3GS 3.0.1.. MET een tmobile lock.. Ik heb nog nooit iets gejailbreaked oid

Nu wil ik van SIMLOCKED naar een UNLOCKED toestel..

Klopt de procedure:?

1. cFW downloaden MET actvatie
https://forum.iculture.nl/f14/i...-firmware.html

2. Shift Herstellen in Itunes 9

3. die cFW selecteren

4. dan selecteren dat er syncia gedownload moet worden

5. dan ultrasnow selecteren...

Dan Ge-unlocked?

Vragen:
Wat is de modus waarin je cFW geupdate moet worden? Hoor veel tegenstrijdigheden, of hoeft hij niet in een modus te staan?

MET activatie is toch de juiste versie om van simlock tmobile naar unlock te gaan?
  #388  
Oud 21-10-09, 15:22
mrgoolie mrgoolie is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 134
Standaard

zijn er mensen met oplossingen die het probleem met de error 1600 en error 1604 hadden?
  #389  
Oud 21-10-09, 15:25
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Kijk eens bij iREB.
  #390  
Oud 21-10-09, 16:19
Erazer_14 Erazer_14 is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Geleen
Berichten: 2
Standaard

Hallo,

Ik heb een Iphone 3GS met FW 3.2.1 en BB 05.11.07. Nu zou ik deze graag willen unlocken zodat ik mijn simkaart van KPN ook in deze telefoon kon gebruiken. Ik heb gehoord dat dit totaal niet mogelijk is. Klopt dit?

Mocht dit zo zijn is er dan wel een mogelijkheid dat dit nog opgelost wordt door de diverse teams die unlocking voor andere Iphones ook mogelijk hebben gemaakt. Of is dit met de nieuwe BB totaal onmogelijk geworden?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
  #391  
Oud 21-10-09, 16:20
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erazer_14 Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb een Iphone 3GS met FW 3.2.1 en BB 05.11.07. Nu zou ik deze graag willen unlocken zodat ik mijn simkaart van KPN ook in deze telefoon kon gebruiken. Ik heb gehoord dat dit totaal niet mogelijk is. Klopt dit?

Mocht dit zo zijn is er dan wel een mogelijkheid dat dit nog opgelost wordt door de diverse teams die unlocking voor andere Iphones ook mogelijk hebben gemaakt. Of is dit met de nieuwe BB totaal onmogelijk geworden?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Is inderdaad (nog) niet mogelijk. Je zal geduld moeten hebben tot er een oplossing van bijvoorbeeld het Dev Team beschikbaar komt.
  #392  
Oud 21-10-09, 16:32
mrgoolie mrgoolie is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrgoolie Bekijk bericht
is uitsluitend voor 3G en oudere iphones?
ik heb een 3GS
of kan ik ook op 3G klikken als ik een 3GS heb?
bedankt!

Oke ik heb het eindelijk in orde gekregen...

dus firware 3.0 stond erop als ik hem kocht, ik wou de custum fw 3.1.2 erop zetten, hierbij krijg ik zoals heel veel hier error 1604. en het lukte niet.
ik heb nu gewoon redsn0w laten draaien en mijn toestel gejailbreaked en nu zit ik terug op 3.0
maar WERKEND!
  #393  
Oud 21-10-09, 19:00
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firevis Bekijk bericht
Oke perfect!

3.1.2 MET Activatie? of Zonder Activatie?

Tijdens sFW update; in normale scherm of speciale mode zetten?
Zoals je zelf zei: MET activatie.
Je hoeft je iPhone niet in DFU te zetten, enkel shift+herstel doen.

Laatst gewijzigd door WDS001; 21-10-09 om 19:09.
  #394  
Oud 21-10-09, 21:46
Jazzamataz's schermafbeelding
Jazzamataz Jazzamataz is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Leerdam
Berichten: 428
Standaard

Of ik ben gek of mijn iPhone. Ik krijg het maar niet voor elkaar om CFW erop te zetten. Zelfs niet met Ireb. Ik krijg op geen enkele manier een wit scherm.

Zodra ik herstel met shift dan wordt mijn iPhone uit iTunes gekickt en krijg ik een 16xx error. Ook met Ireb geen succes.
  #395  
Oud 21-10-09, 22:25
pdewildt pdewildt is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 33
Standaard

Ik heb iPhone 3GS 16gb uit Engeland met firmware 3.0.1

De iphone is gejailbreaked en naar ik denk geunlocked door de winkel waar ik hem gekocht heb. Is het nu zo dat ik onder het kopje "Custom Firmware 3.1.2" de optie "Jailbreak, Activate, Cydia" dien te gebruiken? En is het dan slechts een kwestie van "shift + herstel" in itunes en de firmware installeren, backup terugzetten en alles is klaar?

Misschien is het niet de meest intelligente vraag, echter ik ben toch een beetje leek en ben bang dat ik het verpest. Hoop dat iemand even wil antwoorden, thanks!
  #396  
Oud 21-10-09, 22:41
Firevis Firevis is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 5
Standaard

Hoe kom ik hemelsnaam uit het 'stekkertje - itunes logo' menu?..

Terwijl hij niet gekoppeld is aan de pc zie ik deze mode! Wat ik ook doe ik kom er niet uit!

Na even valt hij zwart, dan wil ik hem aanzetten, maar dan komt dezelfde afbeelding weer in beeld!

Ik probeer slechts de CFW te updaten, mijn telefoon is Tmobile gelocked.
Mijn doel is het unlocken, de BB en FW (3.0.1) zijn in orde hiervoor..

Wie helpt me hieruit te komen?? Bij het in de herstelmode installeren van de CFW geeft hij continu 1604 errors...
  #397  
Oud 22-10-09, 00:53
Renzo4000 Renzo4000 is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firevis Bekijk bericht
extra info over het probleem...
'Iphone op herstel voorbereiden' staat er eerst erg lang in beeld (minuut of 5) om dan de bekende 1604 melding te geven..

iemand die kan helpen?
Ik heb dus precies hetzelfde probleem. Ik zat/zit op 3.0.1 met JB en tmobile locked. Alles werkte verder prima. Nu toch besloten naar 3.1.2 te gaan. Daarvoor heb ik eerst itunes geupdate en vervolgens de laatste officiële firmware gedownload(gewoon via itunes) voor de iphone. Tijdens het updaten ging het mis, na een uur was er nog steeds niks gebeurd. Nu heb ik dit hele topic doorlopen met allerlei tips en trucs maar geen van allen helpt. Wat is de volgende stap? Apple bellen??
  #398  
Oud 22-10-09, 09:25
Firevis Firevis is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 5
Standaard

Elke mogelijke manier geprobeerd, maar ik kom niet meer uit de recovery en dtu mode... kan wel wisselen tussen de 2 volgens mij, maar gewoon me iphone gebruiken ho maar...

originele 3gs 16 GB met tmobile lock, slechts proberen te cfw updaten! volgens de handleiding maar na de 1600/1604 errors heb ik hem in beide modes geprobeerd.. maar nu kom ik er niet meer uit!

De BB was goed en de FW was 3.0.1.. daar kan het niet aan liggen.,.

Iemand suggesties?
  #399  
Oud 22-10-09, 09:45
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firevis Bekijk bericht
originele 3gs 16 GB met tmobile lock, slechts proberen te cfw updaten! volgens de handleiding maar na de 1600/1604 errors heb ik hem in beide modes geprobeerd.. maar nu kom ik er niet meer uit!
Je zou de tool iReb 3.1.2 kunnen proberen vanaf deze site. Daarmee heb ik ook een 3G weer kunnen updaten met een custom firmware. Kreeg ook steeds 1600 meldingen en na gebruik van die tool (zet hem echt goed in DFU mode) kon ik ineens in iTunes de custom firmware zonder problemen installeren
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #400  
Oud 22-10-09, 13:11
Nielsracing's schermafbeelding
Nielsracing Nielsracing is offline
• iOS 4.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 59
Standaard

Beste mensen,

Ik heb dit hele topic doorgelezen maar wil even voor de zekerheid een bevestiging.
Momenteel heb ik FW3.0 op mijn 3GS. Deze is van België dus is simlock-vrij. Hij is gejailbreakt met Purplera1n.
Helemaal top maar nu wil ik een applicatie als Layar gaan draaien maar helaas werkt dit zonder FW3.1... Kortom, er moet ge-upgrade worden.
De custom FW heb gedownload van de eerste pagina (zonder activatie).
Ik denk dat ik het volgende moet doen.

- Aansluiten op computer
- In iTunes Shift + herstel aanklikken
- Custom FW selecteren
- Klaar is kees....?

En dan....
Behoud ik mijn foto's/sms/apps etc? Moet ik ook ergens DFU mode gebruiken?
Staat er na de custom FW al Cydia op of moet ik 'm nog een keer jailbreaken met Redsn0w of Blackra1n?

Alvast bedankt voor de antwoorden

Laatst gewijzigd door Nielsracing; 22-10-09 om 13:18.
Reageren

Labels
help filmware, jailbreak 3.1, jailbreaken



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Custom firmware 4.2 Luka77 Jailbreak 1 04-12-10 14:29
Custom Firmware 3.1.2 mastermark Archief 1 10-10-09 12:22
iPhone: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Jailbreak 1 14-01-09 21:15
iPhone 1e gen.: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Unlock 0 08-12-08 21:29
Custom Firmware 2.1 Jakiie Archief 1 18-09-08 22:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:41.