//

Custom 3.1.2 firmware

Custom 3.1.2 firmware discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) @gtiturbo: Het antwoord wat ik wilde geven noem je zelf geloof ik al. Dat zou toch moeten werken: gewoon de 3GS FW 3.1.2 MET activatie ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #441  
Oud 26-10-09, 14:29
gtiturbo gtiturbo is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 5
Angry

@gtiturbo: Het antwoord wat ik wilde geven noem je zelf geloof ik al. Dat zou toch moeten werken: gewoon de 3GS FW 3.1.2 MET activatie pakken uit de eerste post van dit topic. FW herstellen via iTunes zoals in mijn filmpje wat ik paar posts terug op YouTube heb gezet. Enige wat jij dan niet kunt doen, is ultrasn0w installeren via Cydia. Nou ja, dat kan wel, maar het werkt niet met je baseband... Succes! (ik ga dit overigens vanavond ook uitvoeren op een 3GS die op de nieuwe baseband al zit)[/quote]



beste iefow

ik heb dat al geprobeerd, krijg steeds die irritante 1600 / 1604 foutmelding.

nog heeeeeeeeeel eventjes...en ik sla dat ding in stukken
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #442  
Oud 26-10-09, 14:34
Newjersey Newjersey is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 7
Standaard

Hallo allemaal,

Ik heb een iphone 3g firmware 3.0 die al gejailbreakt is. Ik heb een t-mobile abbonement. Houdt dit in dat als ik de firmware pak zonder activatie dat ik dan gewoon weer moet kunnen werken met firmware 3.1.2?
  #443  
Oud 26-10-09, 14:39
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Newjersey Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik heb een iphone 3g firmware 3.0 die al gejailbreakt is. Ik heb een t-mobile abbonement. Houdt dit in dat als ik de firmware pak zonder activatie dat ik dan gewoon weer moet kunnen werken met firmware 3.1.2?
Wanneer je niet afhankelijk bent van een unlock (dus je werkt gewoon met de T-Mobile sim) dan kan je het beste gewoon een originele 3.1.2 update uitvoeren en vervolgens met Blackra1n RC2 jailbreaken.

Je pakt een fw met activatie als je een iPhone hebt, die niet simlockvrij is en waarbij je afhankelijk bent van een sofwarematige oplossing voor het simlockvrij maken. (Ultrasnow).

Ben je dit niet, dan pak je er een zonder activatie.

Gezien ik niet weet of jij nu wel of niet van een unlock afhankelijk bent, is dit de enige info die ik je nu kan geven.
  #444  
Oud 26-10-09, 15:49
tomst80 tomst80 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 15
Standaard

Beste mensen, Zou iemand kunnen helpen? IK heb zelf een Iphone 3G neverlock. Zou graag bebruik willen makan van Cydia. Heb software versie 3.1.2 (7D11) als ik aan de slag ga reageerd die niet op de iphone. Welke software moet ik gebruiken? Heb al wat rond gezoekt en gelezen dat je het via Redsnow of QuickPwn kunt doen. Gisteren tot laat ik de uren bezig geweest maar geen succes. Zou iemand kunnen aan geven welke software ik moet hebben en welk programa ik moet hebben?

Alvast voor de moeite.
MvGr. Tom
  #445  
Oud 26-10-09, 15:50
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomst80 Bekijk bericht
Beste mensen, Zou iemand kunnen helpen? IK heb zelf een Iphone 3G neverlock. Zou graag bebruik willen makan van Cydia. Heb software versie 3.1.2 (7D11) als ik aan de slag ga reageerd die niet op de iphone. Welke software moet ik gebruiken? Heb al wat rond gezoekt en gelezen dat je het via Redsnow of QuickPwn kunt doen. Gisteren tot laat ik de uren bezig geweest maar geen succes. Zou iemand kunnen aan geven welke software ik moet hebben en welk programa ik moet hebben?

Alvast voor de moeite.
MvGr. Tom
Beste Tom

lees dit eens door Jailbreaken anno 3.x: hoe moet dat eigenlijk? - iPhone - iPhoneclub.nl
__________________

  #446  
Oud 26-10-09, 16:58
marcelh marcelh is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 12
Standaard

Hallo,dit is een heel grote topic geworden,maar nu vind ik niet het volgende:
ik heb een 3G simlock-vrij jb via ultrasn8w op 3.01.Wat is het voordeel om te jb naar 3.1.2 ?Zijn dan al mijn gegevens weg?Wat is de goede link(op pagina 1 staat volgens mij een download link die niet werkt.
Alvast bedankt voor de informatie,Marcel
  #447  
Oud 26-10-09, 17:13
iefow's schermafbeelding
iefow iefow is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcelh Bekijk bericht
Hallo,dit is een heel grote topic geworden,maar nu vind ik niet het volgende:
ik heb een 3G simlock-vrij jb via ultrasn8w op 3.01.Wat is het voordeel om te jb naar 3.1.2 ?Zijn dan al mijn gegevens weg?Wat is de goede link(op pagina 1 staat volgens mij een download link die niet werkt.
Alvast bedankt voor de informatie,Marcel

als je eerst de reserve kopie van iTunes laat draaien, ben je alleen al je gegevens van Cydia kwijt. Die moet je opnieuw instellen/installeren. Daar kun je dan ook package back up voor isntalleren, om je een beetje op weg te helpen. Dan installeer je in 1 keer weer alle packages via cydia als je weer up and running bent. Moet je daarna wel weer de instellingen goed zetten geloof ik.
  #448  
Oud 26-10-09, 17:59
tommynr7 tommynr7 is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 36
Standaard JB+UNLOCK iphone 3g,3gs *WINDOWS*

kheb op internet gezocht naar unlock voor iphone met een windows computer, durf hem alleen nog niet echt te gebruiken, maar volgens my zou toch alles moeten kloppen, zijn er mensen die dit kunnen nakijken voor me?

link : Jailbreak and Unlock iPhone 3.1.2 Firmware on Windows | Redmond Pie
  #449  
Oud 26-10-09, 18:01
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Discussies samengevoegd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tommynr7 Bekijk bericht
kheb op internet gezocht naar unlock voor iphone met een windows computer, durf hem alleen nog niet echt te gebruiken, maar volgens my zou toch alles moeten kloppen, zijn er mensen die dit kunnen nakijken voor me?

link : Jailbreak and Unlock iPhone 3.1.2 Firmware on Windows | Redmond Pie
Updaten kan je met een customfirmware uit dit topic. Kies één mét activatie. Unlocken doe je achteraf met Ultrasn0w uit Cydia.
  #450  
Oud 26-10-09, 20:57
berto125 berto125 is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Veenendaal
Berichten: 22
Standaard

Lieve mensen,

Na het installeren van een custom firmware (3.1.2) heb zie ik dat cydia geen shsh gegevens op de server van saurik heeft gezet. Is het nu handig om iReb (SHSH grabber/ Umbrella) te gebruiken voor het pakken van mijn SHSH file? Zo ja, moet mijn iPhone dan per se in de DFU-modus? Thanks
  #451  
Oud 26-10-09, 21:34
marcelh marcelh is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 12
Standaard

Hallo,begrijp ik het goed:
-ik heb een 3g 16gb simlockvrij uit belgie gejailbreaked net redsn0w op 3.01
-ik heb in itunes backup gemaakt
-heb in cydia appbackup gemaakt
-ik heb de firmware zonder activatie gedownload
Om naar versie 3.12 te gaan:
1:in itunes restore doen met de nieuwe firmware
2an de backup terugzetten in itunes.
3p de telefoon in appbackup de backup terugzetten
4:en vervolgens staat alles weer (ook in cydia)zoals het was?

Ik durf er nog niet goed aan te beginnen door alle slechte ervaringen die ik lees,ben te gehecht aan de telefoon en de programma's.
Kan iemand bevestigen of ik het goed heb?
Alvast bedankt voor jullie hulp!!!!
  #452  
Oud 26-10-09, 21:36
iefow's schermafbeelding
iefow iefow is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 12
Standaard

Hallo,

Na mijn eigen 3GS gejailbreaked en unlocked te hebben, zit ik nu met een ander appraat en een nieuw probleem...

Model 3GS op FW 3.1 dus baseband geupdate, op dit moment geen jailbreak en niet geactiveerd. Nu dus 100% waardeloos omdat hij zonder activatie niet eens opstart.

Als ik nu de FW 3.1.2 download uit de openingspost, en herstellen doe via DFU in iTunes... kom ik uiteindelijk op een 1600 error. Hoe kom ik daar voorbij? Dit is hetzelfde probleem als gtiturbo heeft, vermoed ik.

De zoektocht op Google gaat voort, maar al meer dan 2 uur geen succes....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcelh Bekijk bericht
4:en vervolgens staat alles weer (ook in cydia)zoals het was?
Hai, dat is helemaal waar. MAAR ik geloof dat die app backup van Cydia alleen je programma's terug zet, niet de instellingen van die programma's. Het iTunes/Apple deel wordt wel volledig terug gezet bij het restoren van je back up.

Laatst gewijzigd door King1987; 26-10-09 om 21:48. Reden: edit knop gebruiken aub.
  #453  
Oud 27-10-09, 01:18
Koevoet Koevoet is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 1
Standaard

Wie kan mij helpen met het volgende probleem. Cydia weet niet welke versie op de iphone staat, dus moet er een nieuwe install gedaan worden. iPhone is al gejailbreakt en inmiddels voorzien van 3.1.2. Hoe krijg ik nu een 'schone' install terug met alleen Cydia? Herstellen via iTunes lukt niet (fout 1600), zelfs niet met de ipsw waarmee ik naar 3.1.2. ben gegaan. Ook in DFU-mode krijg ik dezelfde error.

Omdat Cydia nu niet werkt, kan ik Winterboard niet installeren. En dat is nou juist het leuke!

Hmm, mijn edit is niet opgeslagen. Inmiddels werkt het weer, het bleek dat Blackra1n op de achtergrond allerlei processen niet liet draaien waardoor de boel in de soep liep. Gelukkig alsnog kunnen restoren met andere custom firmware. Maar er zijn nogal onduidelijkheden over activated vs unactivated (volgens mij moet je met een t-mobile abo de activated pakken) maar zo dacht de maker van de CF er niet over. Met als gevolg dat ik niet kon bellen! Daarna maar een simunlock gedaan en nu werkt het weer zoals het hoort...

Laatst gewijzigd door Michel15; 27-10-09 om 16:27. Reden: edit knop
  #454  
Oud 27-10-09, 22:32
sweet_cynny sweet_cynny is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 6
Smile

Hallo,

Ik heb me Iphone ge-update naar 3.1.2.
Vervolgens was ik cydia kwijt en zag ie ook mn simkaart niet meer omdat de simlock er natuurlijk ook af is.
Ik wist niet meer wat ik moest doen en heb em terug gezet op fabrieks instellingen .
En nu doet ie dus helemaal niets meer.
Als ik em aanzet zie ik een vreemd plaatje met een soort usb die naar een Itunes CD-tje wijst maar als ik em aan Itunes koppel zegt ie dat ie mn sim niet kan lezen...


Me baseband is ook ge-upload. En ik heb een Tmobile simkaart maar me Iphone komt niet uit NL
Ik heb echt geen verstand van jailbreaken en alles.. Kan ik mn Iphone ooit weer gebruiken??


Zucht ik weet echt niet meer wat ik moet doen..
Iemand een idee?
Bij voorbaad dank!

Laatst gewijzigd door sweet_cynny; 27-10-09 om 22:37.
  #455  
Oud 27-10-09, 22:47
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

// Bericht verplaatst naar het juiste topic

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sweet_cynny Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb me Iphone ge-update naar 3.1.2.
Vervolgens was ik cydia kwijt en zag ie ook mn simkaart niet meer omdat de simlock er natuurlijk ook af is.
Ik wist niet meer wat ik moest doen en heb em terug gezet op fabrieks instellingen .
En nu doet ie dus helemaal niets meer.
Als ik em aanzet zie ik een vreemd plaatje met een soort usb die naar een Itunes CD-tje wijst maar als ik em aan Itunes koppel zegt ie dat ie mn sim niet kan lezen...


Me baseband is ook ge-upload. En ik heb een Tmobile simkaart maar me Iphone komt niet uit NL
Ik heb echt geen verstand van jailbreaken en alles.. Kan ik mn Iphone ooit weer gebruiken??


Zucht ik weet echt niet meer wat ik moet doen..
Iemand een idee?
Bij voorbaad dank!
Installeer even een customfirmware uit dit topic op je iPhone. Kies één mét activatie.
Unlocken is nog niet mogelijk, maar komt er waarschijnlijk snel aan. Even geduld hebben dus
  #456  
Oud 27-10-09, 23:35
Fasty's schermafbeelding
Fasty Fasty is offline
• iOS 13.2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Melick
Berichten: 404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maja Bekijk bericht
Hoi, Hoi, weet iemand hoe ik met de custom update 3.1.2 mijn visuele voicemail ( T-mobile) kan aanzetten en/ of werkend zien te krijgen?
Heb hier ook last van sind 3.1.2 custom gemaakt heb heb ik geen visuele voicemail meer. Heb geen thethering meer. Maar dat maakt ook niet veel uit ik had een profiel op 3.0 waar thether mms en voicemail werkte. weet iemand waar dit aan ligt.
  #457  
Oud 28-10-09, 00:14
sweet_cynny sweet_cynny is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
// Bericht verplaatst naar het juiste topic



Installeer even een customfirmware uit dit topic op je iPhone. Kies één mét activatie.
Unlocken is nog niet mogelijk, maar komt er waarschijnlijk snel aan. Even geduld hebben dus


Uhm misschien een hele domme vraag maar ik heb dus die firmware gedownload. En nu moest ik op shift en herstel drukke. maar dat lukt niet.
Als ik mn Iphone aansluit op Itunes zegt ie alleen 'De SIM kaart in deze Iphone wordt niet ondersteund.'
Ik zie helemaal geen herstel. En hij blijft in de modus waarbij je dat Itunes plaatje ziet.
  #458  
Oud 28-10-09, 00:17
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sweet_cynny Bekijk bericht
Uhm misschien een hele domme vraag maar ik heb dus die firmware gedownload. En nu moest ik op shift en herstel drukke. maar dat lukt niet.
Als ik mn Iphone aansluit op Itunes zegt ie alleen 'De SIM kaart in deze Iphone wordt niet ondersteund.'
Ik zie helemaal geen herstel. En hij blijft in de modus waarbij je dat Itunes plaatje ziet.

Zet hem nu eens in DFU mode: zo
  #459  
Oud 28-10-09, 00:28
iefow's schermafbeelding
iefow iefow is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 12
Standaard

Als je dat doet, zal waarschijnlijk het scenario zich voordoen wat gtiturbo en ik ook hebben. Je krijgt dan in het herstel proces een 1600 foutmelding.

Ik heb er nog geen oplossing voor weten te vinden. Mocht het je wel lukken, kun je dan tips posten over wat je precies hebt gedaan?
  #460  
Oud 28-10-09, 00:38
sweet_cynny sweet_cynny is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 6
Standaard

Haha ja tuurlijk! maar als het jullie niet lukt zie ik het mij ook niet lukken ik ben zo NIET technisch met de Iphone..
Maar uhm heel erg bedankt hij is uit de herstel modus ontwaakt
En nu wil ik op shift en herstel drukke wat ik dus probeer maar er gebeurt niets
Zucht wat doe ik nu weer fout..
Reageren

Labels
help filmware, jailbreak 3.1, jailbreaken



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Custom firmware 4.2 Luka77 Jailbreak 1 04-12-10 15:29
Custom Firmware 3.1.2 mastermark Archief 1 10-10-09 13:22
iPhone: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Jailbreak 1 14-01-09 22:15
iPhone 1e gen.: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Unlock 0 08-12-08 22:29
Custom Firmware 2.1 Jakiie Archief 1 18-09-08 23:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:13.