//

Custom 3.1.2 firmware

Custom 3.1.2 firmware discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) DFU , kan je wel doen maar dan weet je zeker dat je een "schone" instal hebt maar is idd niet noodzakelijk wel een geweldig ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #741  
Oud 04-01-10, 23:12
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

DFU , kan je wel doen maar dan weet je zeker dat je een "schone" instal hebt maar is idd niet noodzakelijk

wel een geweldig redmiddel trouwens
__________________
IF YOU CAN'T HACK IT , IT AIN'T FUN......
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #742  
Oud 04-01-10, 23:16
iPhone3G_Olé's schermafbeelding
iPhone3G_Olé iPhone3G_Olé is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Gent, België
Berichten: 228
Stuur een bericht via Instant Messenger naar iPhone3G_Olé
Standaard

Oké goed opgemerkt zal nu editen. DFU geeft wel bijna geen foutcodes. Gwn restore is een ander verhaal!
  #743  
Oud 04-01-10, 23:39
Nebucane Nebucane is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 9
Standaard

Hallo,

Ik heb een Iphone 2G met FW1.1.2 en gebruik deze in combinatie met een TurboSim. Begrijp ik nou goed dat je de gewenste software versie kan downloaden en met de iphone in DFU modes via iTunes met de shift knop ingedrukt op herstel drukken en hierna de gewenste software versie selecteren en zo dus een nieuwe firmware er op kan zetten?

Als dit mogelijk is voor mijn FW1.1.2 heb ik dan nog die TurboSim nodig?

Hoop dat iemand mijn vraag even kan beantwoorden.

Alvast bedankt.
  #744  
Oud 04-01-10, 23:49
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebucane Bekijk bericht
Hallo,

Als dit mogelijk is voor mijn FW1.1.2 heb ik dan nog die TurboSim nodig?
Wat is een TurboSim?
De zoek functie laat wel heel erg veel pagina's zien, maar niet wat het is.
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.
  #745  
Oud 04-01-10, 23:52
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter Bekijk bericht
Wat is een TurboSim?
De zoek functie laat wel heel erg veel pagina's zien, maar niet wat het is.
En de Wiki - Begrippen ?
__________________
Voor vragen, zie allereerst onze handige zoekfunctie!
Wiki:
Begrippen Wiki: Handleidingen
  #746  
Oud 05-01-10, 00:05
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal Bekijk bericht
Sorry, had de zoek functie gebruikt, en daar kwam de wiki niet bij naar voren , vandaar de vraag maar ik heb het gelezen, dus bedankt voor de terechte verwijzing
  #747  
Oud 05-01-10, 01:05
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebucane Bekijk bericht
Ik heb een Iphone 2G met FW1.1.2 en gebruik deze in combinatie met een TurboSim. Begrijp ik nou goed dat je de gewenste software versie kan downloaden en met de iphone in DFU modes via iTunes met de shift knop ingedrukt op herstel drukken en hierna de gewenste software versie selecteren en zo dus een nieuwe firmware er op kan zetten?
Klopt helemaal. Daar gaat eigenlijk de hele draad over...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebucane Bekijk bericht
Als dit mogelijk is voor mijn FW1.1.2 heb ik dan nog die TurboSim nodig?
Nee, je pakt dan de custom FW3.1.2 voor de 2G uit posting 1 MET activatie en MET unlock en kunt je TurboSIM tegen de muur hangen als aandenken.
__________________
Wat is die zoekfunctie van dit forum toch heerlijk!

Laatst gewijzigd door Buur; 05-01-10 om 01:09.
  #748  
Oud 05-01-10, 08:45
iPhone3G_Olé's schermafbeelding
iPhone3G_Olé iPhone3G_Olé is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Gent, België
Berichten: 228
Stuur een bericht via Instant Messenger naar iPhone3G_Olé
Standaard

Precies!! Dan kan je ook AppStore appjes kope
  #749  
Oud 05-01-10, 09:43
Nebucane Nebucane is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 9
Standaard

Hallo Buur,

Aangezien ik volgens mij de enige op dit forum ben die nog deze FW in combinatie met een TurboSim gebruikt, wou ik even zeker weten dat ik mijn iphone via deze weg kan updaten, aangezien de TurboSim het zo nu en dan laat afweten.

Bedankt voor de info. ik ga het maar is proberen.
  #750  
Oud 05-01-10, 14:40
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebucane Bekijk bericht
Hallo Buur,

Aangezien ik volgens mij de enige op dit forum ben die nog deze FW in combinatie met een TurboSim gebruikt, wou ik even zeker weten dat ik mijn iphone via deze weg kan updaten, aangezien de TurboSim het zo nu en dan laat afweten.

Bedankt voor de info. ik ga het maar is proberen.
Je zal er wel achter komen dat er veel veranderd is. Succes!
  #751  
Oud 05-01-10, 14:50
Nebucane Nebucane is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Je zal er wel achter komen dat er veel veranderd is. Succes!
Ik heb zojuist FW3.1.2 er op gezet.
Ik kreeg toen ''geen service'' vervolgens blackra1n gedaan alles gaat goed foto en vervolgens reboot. zodra ik weer in de iphone zit heb ik nog steeds ''geen service'' en ook staat de picto blackra1n er niet.
Wat doe ik fout?
  #752  
Oud 05-01-10, 15:37
Nebucane Nebucane is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 9
Standaard

geen service
  #753  
Oud 05-01-10, 17:16
iPhone3G_Olé's schermafbeelding
iPhone3G_Olé iPhone3G_Olé is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Gent, België
Berichten: 228
Stuur een bericht via Instant Messenger naar iPhone3G_Olé
Standaard

Nog een blackra1n uitvoeren! Dan op iPhone alles installeren (met blackrain app) en klaar is kees! Maar voor de 2G kan je ook gewoon de cfw downloaden met activatie.

Laatst gewijzigd door iPhone3G_Olé; 05-01-10 om 17:21.
  #754  
Oud 05-01-10, 18:20
Nebucane Nebucane is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhone3G_Olé Bekijk bericht
Maar voor de 2G kan je ook gewoon de cfw downloaden met activatie.
Ik heb de 1e CUSTOM FIRMWARE 3.1.2 gekozen dat is de enige voor de 2G geloof ik.
iPhone 2G

- Jailbreak
- Activatie
- Cydia
- Unlock

Na deze er op gezet te hebben moet ik dan nog wat activeren en zo ja hoe doe ik dat. want zonder iets te doen accepteerd hij mijn T-mobile sim niet. Er staat ''Geen service'' ik ben al de hele dag aan het zoeken op de diverse forums maar heb de oplossing nog niet gevonden. Moet de modemfirmware ook niet geupdate worden? Staat op 04.02.13_G
  #755  
Oud 05-01-10, 18:28
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Afgelopen zaterdag had ik dit probleem ook met de iPhone 2G van een vriend van mij. Wat bij hem werkte was alles toch via de moeilijke weg te doen. Dat is:
- de officiële FW 3.1.2 er op zetten en iTunes afsluiten;
- blackra1n draaien;
- cydia installeren;
- bootneuter installeren uit cydia;
- bootneuter draaien.

Al deze stappen staan op andere plaatsen op dit forum veel beter uitgelegd dan ik nu doe.

Daarnaast: omdat je hoogstwaarschijnlijk een "hacktivated" iPhone 2G hebt doen zowel YouTube als push-notificaties het na de update niet (meer). Dat is ook te maken, maar ik weet niet hoe. Staat ongetwijfeld ergens op het forum.

En inderdaad, jammer dat de custom FW niet werkt bij jouw iPhone. Bij mijn oude 2G van mei 2008 werkte het heel goed! Het schijnt dat van de iPhone 2G vier verschillende versies bestaan met onderling iets verschillende hardware. Misschien is dat de oorzaak.

Laatst gewijzigd door remundo7000; 05-01-10 om 18:40.
  #756  
Oud 06-01-10, 19:40
royvg royvg is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 1
Standaard

ik heb 1 3gs FIRMWARE 3.1.2 net nieuw 2 dagen oud t-mobil .
maar lees zoveel verschillende dingen zo of en dit niet doen en dat wel
kan ik wel jailbreaken ik twijvel of ik het wel moet doen
of weet iemand die het wel zeker weet dat het gaat
gr rvg
  #757  
Oud 06-01-10, 20:10
Livebox Livebox is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Online
Berichten: 28
Standaard

bij mij werkt het prima. Alleen bij een reboot doet hij niet. Je hebt dan wel een computer nodig om blackrain nog eens te draaien.
  #758  
Oud 10-01-10, 20:18
Desp Desp is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Yep! Ik zou wel via DFU-mode installeren. Zoek even in de wiki hoe dat moet.

Persoonlijke instellingen, gamescores, etc, worden bewaard in de backup; foto's staan al op je harde schijf (heb je iTunes zo ingesteld dat ie je Filmrol van je iPhone ook wegschrijft naar je harde schijf?) en je Contacten staan in je Outlook, mits je iTunes zo ingesteld hebt, haalt ie die ook daaruit weer op bij het terugzetten van de backup. Kijk dus even je instellingen van iTunes na, voordat je begint of dit allemaal zo ingesteld staat.

Heb je goed gelezen wat AptBackup doet en hoe je het gebruiken moet? Voordat je je iTunes-backup maakt, draai je AptBackup en drukt die Backup-knop in. Hierbij zal een lijstje van geinstalleerde cydia-apps weggeschreven worden in je iTunes-backup. Direct na het herstellen in iTunes, zorg je voor Wi-Fi-verbinding en opent AptBackup en drukt op Restore. Dit is de enige werkende manier, probeer je het later, dan werkt het niet meer. Helaas zit AptBackup zo in elkaar, niks aan te doen. Vandaar dat ik zeg, maak een lijstje zelf van geinstalleerde apps. Eenmaal dat je op 3.1.2 zit, zou je de backup-mogelijkheid van Rock.app (concurrent van Cydia) kunnen proberen voortaan. Succes!
Allereerst super bedankt voor je advies Buur!
Om er toch nog even op terug te komen, ik heb het helaas nog niet (durven) doen...

Het liefst wil ik direct itunes op een andere pc (win2k3) installen en vanaf daar gaan verder werken. Is het mogelijk om itunes te installen en dan m'n iphone aan te sluiten en dan eerst een backup van de bestaande instellingen van mijn iphone veilig te stellen? Wat is er leidend? Itunes of de Iphone? Want ik heb eerder al een iphone aan een andere itunes gehangen en toen had ik een geheel lege iphone, omdat itunes nog maar net was installed en geen apps, music etc in de library had staan. (of is dit enkel een instelling in itunes) Ben zo bang dat ik alle smsjes, foto's etc die gemaakt zijn met de iphone etc kwijt ben. Foto's zal ik even uitzoeken waar hij dat neerzet dacht allemaal in de C:\Documents and Settings\user\My Documents\My Pictures. Contacten synch ik niet met outlook, aangezien ik dat niet gebruik. maar desnoods sync ik die met Goosync. Zijn iig de contacten veilig.

De apps zal ik dan ook nog even uitzoeken betreffende de AptBackup

Heel even weer op een rijtje:
- Itunes installen op m'n win2k3 (desnoods onder xp op VMware)
- iphone laten syncen met itunes zodat alles wat op de iphone staat ook in intunes komt te staan, hoop kwestie van instelling in itunes. master / slave
- AptBackup draaien + lijstje van geïnstalleerde apps maken.
- Backup maken van iphone in Itunes
- iphone in DFU-mode
- ispw zonder activatie openen.
- Als ik over ben naar ispw 3.1.2 dan herstellen naar eerder gemaakt backup + de Aptbackup weer draaien en restoren?
- klaar?

Ik hoop dat ik hem nu op een rijtje hebt om het te gaan doen.
Weet misschien ook iemand of Navigon nog werkt na update?
Ben een beetje afhankelijk van die navigatie app. en haat tomtom

Alweer super bedankt alvast!

Laatst gewijzigd door Desp; 11-01-10 om 21:58.
  #759  
Oud 11-01-10, 15:52
paultjebolks paultjebolks is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 29
Standaard

Vandaag mijn 2G geupgrade naar3.1.2 met de firmware gegeven aan het begin van deze discussie (jaja zal het zo even aanpassen in mijn profiel).
In eerste instantie werkte het niet en kreeg ik direct een foutmelding 1600
Hem hierna in recovery mode gezet...het nogmaals uitgevoerd en heb nu weer een phone die goed werkt met de nieuwste firmware en simlock vrij natuurlijk....
Erg handig jongens!
  #760  
Oud 11-01-10, 17:13
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desp Bekijk bericht
Allereerst super bedankt voor je advies Buur!
Om er toch nog even op terug te komen, ik heb het helaas nog niet (durven) doen...

Het liefst wil ik direct itunes op een andere pc (win2k3) installen en vanaf daar gaan verder werken. Is het mogelijk om itunes te installen en dan m'n iphone aan te sluiten en dan eerst een backup van de bestaande instellingen van mijn iphone veilig te stellen? Wat is er leidend? Itunes of de Iphone? Want ik heb eerder al een iphone aan een andere itunes gehangen en toen had ik een geheel lege iphone, omdat itunes nog maar net was installed en geen apps, music etc in de library had staan. (of is dit enkel een instelling in itunes) Ben zo bang dat ik alle smsjes, foto's etc die gemaakt zijn met de iphone etc kwijt ben. Foto's zal ik even uitzoeken waar hij dat neerzet dacht allemaal in de C:\Documents and Settings\user\My Documents\My Pictures. Contacten synch ik niet met outlook, aangezien ik dat niet gebruik. maar desnoods sync ik die met Goosync. Zijn iig de contacten veilig.

De apps zal ik dan ook nog even uitzoeken betreffende de AptBackup

Heel even weer op een rijtje:
- Itunes installen op m'n win2k3 (desnoods onder xp op VMware)
- iphone laten syncen met itunes zodat alles wat op de iphone staat ook in intunes komt te staan, hoop kwestie van instelling in itunes. master / slave
- AptBackup draaien + lijstje van geïnstalleerde apps maken.
- Backup maken van iphone in Itunes
- iphone in DFU-mode
- ispw zonder activatie openen.
- Als ik over ben naar ispw 3.2.1 dan herstellen naar eerder gemaakt backup + de Aptbackup weer draaien en restoren?
- klaar?

Ik hoop dat ik hem nu op een rijtje hebt om het te gaan doen.
Weet misschien ook iemand of Navigon nog werkt na update?
Ben een beetje afhankelijk van die navigatie app. en haat tomtom

Alweer super bedankt alvast!
Ik heb geen ervaring met overstappen naar een andere computer met een nieuwe iTunes. Ik zou hoedanook eerst een backup maken met je oude computer, zodat je zeker te weten geen foto's, contacten, instellingen, etc. kwijt bent! Mocht het dan helemaal verkeerd lopen met de overstap naar die andere pc, dan kun je in ieder geval altijd terug!
Wat ik zo kan zien aan je lijstje, zie ik verder geen problemen, als je dat lijstje volgt, zou het moeten werken. De grote vraag is wat die overstap gaat doen... Succes!

Als je echt zeker wilt weten dat je je iPhone werkend krijgt met alle apps etc., zou ik (als ik jou was) die overstap pas op een later tijdstip doen en eerst zorgen (op de oude pc) dat je iPhone in orde is met een werkende FW3.1.2 en daar dan nog eens een iTunes-backup van maken. Hoe minder variabelen je inbouwt, hoe meer kans op slagen, denk ik dan. Maar dat is mijn mening!

/edit:
Navigon gaat gewoon werken. Desnoods moet je hem opnieuw downloaden en installeren; eenmaal betaald zijn alle updates of re-downloads toch gratis, dat is het fijne aan het AppStore-concept. Mits je natuurlijk dezelfde iTunes-account gebruikt!

/edit2:
Waarschijnlijk een typfoutje van je, maar dit zou mogelijk in de toekomst verwarring kunnen zaaien, als iemand dit terugleest en er mogelijk een FW3.2.1 uitgekomen is: we zitten nu op FW 3.1.2 en daar hebben we het ook over nu.

Laatst gewijzigd door Buur; 11-01-10 om 17:21.
Reageren

Labels
help filmware, jailbreak 3.1, jailbreaken



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Custom firmware 4.2 Luka77 Jailbreak 1 04-12-10 15:29
Custom Firmware 3.1.2 mastermark Archief 1 10-10-09 13:22
iPhone: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Jailbreak 1 14-01-09 22:15
iPhone 1e gen.: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Unlock 0 08-12-08 22:29
Custom Firmware 2.1 Jakiie Archief 1 18-09-08 23:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:22.