//

Custom 3.1.2 firmware

Custom 3.1.2 firmware discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) @Jim91: Nee hoor, geen probleem van ghost image, inbranden o.i.d....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #861  
Oud 26-02-10, 15:14
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

@Jim91:
Nee hoor, geen probleem van ghost image, inbranden o.i.d.
__________________
Wat is die zoekfunctie van dit forum toch heerlijk!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #862  
Oud 26-02-10, 15:37
Jim91 Jim91 is offline
• iOS 4.3.1
• 3.2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 27
Standaard

Oke, er komt trouwens steeds op gegeven moment een rondje in beeld van streepjes en als die vol is gaat die keer uit en weer aan. Enig idee wat dit is?
  #863  
Oud 26-02-10, 15:42
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

@Jim91:
Jij hebt je iPhone nog niet zolang, raad ik. Of nog nooit herstart uitgevoerd.
Dat is de "even wachten"-variant van de iPhone, net zoals het strandballetje van MacOSX of de zandloper van Windows.

/edit:
Je iPhone is gewoon continu opnieuw aan het herstarten, krijg ik het idee. Hij zit in een "loop" en dat jaagt de accu-inhoud er wel doorheen in zeer korte tijd... Probeer hem eens helemaal uit te zetten anders, om die loop te onderbreken (sleep button langere tijd inhouden), zodat ie even goed kan opladen.

Laatst gewijzigd door Buur; 26-02-10 om 15:47.
  #864  
Oud 26-02-10, 15:46
Jim91 Jim91 is offline
• iOS 4.3.1
• 3.2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 27
Standaard

Hahah ja ik wist dat dat het was, maar ik vroeg me af waarom die dit dan doet op dit moment?

Trouwens, als dit niet lukt op deze manier, kan ik in dat geval een custom firmware erop zetten 3.1.2? Zodat die gewoon weer gejailbreakt en unlocked is?
  #865  
Oud 26-02-10, 15:54
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

@Jim91:
Lees nog even mijn edit in vorige posting over de waarom-vraag... Je was iets te snel met reageren.

Natuurlijk kun je een custom FW3.1.2 opnieuw installeren met shift-Herstel in iTunes (in jouw geval met Windows). Mogelijk moet je in dit specifieke geval wel DFU mode gebruiken i.p.v. de Recovery mode waar iTunes hem in zal zetten. Zoek even in de wiki hoe je dat doet.
  #866  
Oud 26-02-10, 15:59
Jim91 Jim91 is offline
• iOS 4.3.1
• 3.2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 27
Standaard

Oke het probleem is dat die niet uit te krijgen is op die manier. Hij gaat alleen uit als ik home en lock ingedrukt houd...

Denk dat er niets anders opzit dan die custom dan maar te installeren. Dat is de handigste oplossing dan zeker?
  #867  
Oud 26-02-10, 16:16
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

@Jim91:
Als je iPhone al een tijd aan de USB heeft gehangen en hij wil nog steeds niet doorstarten na een force-reboot, dan is dat misschien toch de handigste oplossing voor je, ja.

Je kan ook kijken via SSH en bijv. top wat ie allemaal aan het doen is... Moeten die wel al geïnstalleerd zijn... Maar dat gaat misschien wat te ver, dat is troubleshooting voor gevorderden.

Hopelijk heb je een goede iTunes-backup nog niet zolang geleden gedraaid? Want natuurlijk raak je wel je smsjes en instellingen en zo kwijt met een re-install.
  #868  
Oud 26-02-10, 16:31
Jim91 Jim91 is offline
• iOS 4.3.1
• 3.2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 27
Standaard

Wat is SSH?

Denk dan dat ik dat maar ga doen. Nee nooit backup gemaakt. Duidelijk te zien dat ik er weinig ervaring mee heb. Wordt dus gewoon alles weer opnieuw erop zetten, maar ben al blij als die het weer doet. Is het dan handig om gelijk 3.1.3 erop te zetten of gewoon 3.1.2? Nog dingen waar ik goed op moet letten bij installeren? Ik ben nu even alles aan het doorlezen voordat ik wat ga doen. Wil het graag in één keer goed doen. Bedankt voor al je reacties!
  #869  
Oud 26-02-10, 16:45
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jim91 Bekijk bericht
Ik ben nu even alles aan het doorlezen voordat ik wat ga doen. Wil het graag in één keer goed doen. Bedankt voor al je reacties!
Geen dank. je kunt er idd ook direct een custom FW3.1.3 opzetten, maar hou rekening met een eventuele unlock... Het beste is inderdaad inlezen VOORdat je iets gaat doen wat later niet te herstellen is! Dus ik hou het hierbij, ik wil je de geneugten van eigen kennis vergaren niet ontzeggen door alles voor te kauwen.
Succes!

/edit:
1 dingetje heb ik al eerder gezegd, maar wil het toch herhalen: gebruik DFU mode, dan weet je zeker dat er geen resten achterblijven die moeilijk kunnen gaan doen bij de herinstallatie, zoals die rare 16xx errors en zo.

Laatst gewijzigd door Buur; 26-02-10 om 17:04.
  #870  
Oud 26-02-10, 17:56
Jim91 Jim91 is offline
• iOS 4.3.1
• 3.2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 27
Standaard

Toch nog wat hulp nodig. Hij stond in recovery modus en was bezig met voorbereiden van herstel iphone toen ik de volgende melding kreeg;

De Iphone Iphone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout opgetreden(1601)

Kan iemand mij helpen aub?

Laatst gewijzigd door Jim91; 26-02-10 om 18:17.
  #871  
Oud 26-02-10, 18:55
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

@Jim91:
Euh... Wat schreef ik nou in vorig bericht bij m'n edit? Ik weet het niet precies meer... En ook niet waarom eigenlijk... Het had een reden dat ik die edit schreef... Zou ik er echt iets mee hebben willen voorkomen misschien?

Volg die link eens, meneer Jim!

/edit:
Ja, weer een edit die je mogelijk voor lief gaat nemen? Ik hoop het niet!
iReb zou je wel eens kunnen helpen ook.

Laatst gewijzigd door Buur; 26-02-10 om 19:25.
  #872  
Oud 26-02-10, 19:45
Jim91 Jim91 is offline
• iOS 4.3.1
• 3.2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 27
Standaard

Had die edit ook gebruikt hoor. Heb het echt in dfu mode gezet. Precies op de manier zoals daar beschreven. Zwart scherm had ik en toen shift herstellen gedaan. Vervolgens kreeg ik die foutmelding...

Zal de laatste edit eens bekijken!
  #873  
Oud 01-03-10, 14:36
EN-IS's schermafbeelding
EN-IS EN-IS is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ben Dakloos!
Berichten: 337
Standaard

Ik heb mijn post geupdate, voor de mensen die naar mijn CUSTOM FW 3.1.2 op zoek zijn, zie mijn post:
https://forum.iculture.nl/f14/i...tml#post412255

Ik kan eigenlijk ook eenzelfde CUSTOM FW 3.1.3 maken, als daar behoefte aan is hoor ik het wel, ik heb het zelf niet nodig gehad, daarom er geen 1 gemaakt
__________________
Origineel: iPhone 3G 16GB | Huidige versie: 4.1 Bootloader: ?? | Baseband: 05.13.02 | JB: Pwnage & UL: Ultrasn0w
  #874  
Oud 01-03-10, 18:12
RuudM123 RuudM123 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Asten
Berichten: 53
Standaard

Beste Lezer,

Ik zit met een probleem waar ik al uren mee bezig ben maar niet de juiste oplossing voor krijg gevonden. Ik heb een 2G (uit Amerika) met eigen vodafone simkaart.

Nu had ik firmware 3.0 (dacht een custom), ik wilde graag overgaan op een custom 3.1.2. Na het verschillende keren te hebben geprobeerd kreeg ik telkens foutmelding 1602/ 03 en 04. Nu wilde ik het erbij laten maar telkens na het opstarten van mn iphone ging hij direct in recovery mode.

Hierdoor leek ik genoodzaakt de Iphone opnieuw te herstellen, omdat 3.1.2 niet werkte heb ik een oude genomen waarmee ik via shift-herstel heb geprobeerd de telefoon aan de praat te krijgen.

De volgende heb ik gebruikt: Iphone1,1_3.0_7A341_Restore.ipsw

Ik dacht dat deze 3.0 erop stond maar nu dit is voltooid heb ik het scherm in Itunes met de volgende tekst:

The SIM card inserted in this Iphone does not appear to be supported

Ook op de telefoon staat het Itunes logo met de usbstekker, en ik kan sliden for an emergency call.

Omdat ik nu echt ben vastgelopen en geen uitweg meer weet vraag ik hierbij om hulp.
Wie kan me helpen terug te gaan naar firwarme 3.0??? - hierbij heb ik volgens mij een unlock, jailbreak en activatie nodig (voor zover ik weet).

Bij voorbaat dank! Gr Ruud

Kan iemand me helpen mijn telefoon aan de praat te krijgen.

Hij is geheel terug bij af en weet totaal niet wat ik nu erop moet zetten om de Iphone weer te laten werken.

Een wanhopige schreeuw om hulp hierbij!!?

Laatst gewijzigd door WDS001; 01-03-10 om 19:11. Reden: Edit/MQuote-knop gebruiken aub!
  #875  
Oud 01-03-10, 19:11
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Neem gewoon even een customfirmware uit dit topic en herstel daarmee. 16xx fouten kan je trouwens oplossen met iReb.
  #876  
Oud 01-03-10, 22:31
Fuentes Fuentes is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 31
Standaard

Bij deze dank ik EN-IS voor zijn Custom FW 3.1.2.
Gelukkig doet mn iphone t weer
mijn dank is grooot!!
  #877  
Oud 01-03-10, 22:34
EN-IS's schermafbeelding
EN-IS EN-IS is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ben Dakloos!
Berichten: 337
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fuentes Bekijk bericht
Bij deze dank ik EN-IS voor zijn Custom FW 3.1.2.
Gelukkig doet mn iphone t weer
mijn dank is grooot!!
Graag gedaan! Zonder de iPhone is het leven ohw toch zo saai
  #878  
Oud 02-03-10, 01:18
bellavica bellavica is offline
• iOS 1.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 17
Standaard

Ik heb ook nog een vraag.

Ik heb hier een telefoon van een vriend liggen (3gs 16gb). Die wil ik gebruiken alleen ik kan alleen maar noodoproepen doen. Hij moet dus geunlocked worden denk ik?

heb het al geprobeerd met de custom Firmware, die in dit topic staan, maar krijg steeds verscheidende 16xx foutmeldingen.

Iemand enig idee, wat ik kan doen?
  #879  
Oud 02-03-10, 08:35
Trax Trax is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 39
Standaard

Ik heb deze custom 3.1.2 gebruikt op een eerste gen iPhone (zilveren achterkant) en daar kan ik nu helemaal niet meer mee bellen. Geen service staat links bovenaan! Simkaart doet het in een andere telefoon wel goed. Wi-Fi werkt nog perfect. In het proces heb ik ook even iReb gebruikt om de fouten te omzeilen. En daarna ook nog eens geprobeerd met blackra1n, maar geen verbetering. Iemand enig idee wat ik kan doen om terug ontvangst te krijgen?

Want een telefoon waar je niet mee kan telefoneren... tja, daar heb ik niks aan. Moet ik misschien op een andere manier jailbreaken ofzo???

Hopelijk kan iemand me helpen, alvast erg bedankt!
  #880  
Oud 02-03-10, 13:31
EN-IS's schermafbeelding
EN-IS EN-IS is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ben Dakloos!
Berichten: 337
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bellavica Bekijk bericht
Ik heb ook nog een vraag.

Ik heb hier een telefoon van een vriend liggen (3gs 16gb). Die wil ik gebruiken alleen ik kan alleen maar noodoproepen doen. Hij moet dus geunlocked worden denk ik?

heb het al geprobeerd met de custom Firmware, die in dit topic staan, maar krijg steeds verscheidende 16xx foutmeldingen.

Iemand enig idee, wat ik kan doen?
Weet je op welke FW het al zat? Baseband? etc? Als je daar eens even achter komt, kan ik je misschien helpen
Reageren

Labels
help filmware, jailbreak 3.1, jailbreaken



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Custom firmware 4.2 Luka77 Jailbreak 1 04-12-10 14:29
Custom Firmware 3.1.2 mastermark Archief 1 10-10-09 12:22
iPhone: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Jailbreak 1 14-01-09 21:15
iPhone 1e gen.: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Unlock 0 08-12-08 21:29
Custom Firmware 2.1 Jakiie Archief 1 18-09-08 22:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:17.