iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Na Custom FW restoren niet meer mogelijk. (iPhone 2G) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/44105-na-custom-fw-restoren-niet-meer-mogelijk-iphone-2g.html)

Gieleke 19-09-09 09:16

Na Custom FW restoren niet meer mogelijk. (iPhone 2G)
 
Sinds gisteren heb ik mijn iPhone 2G met de 3.1 Custom Firmware van Destiny en via shift-herstel geupdate naar 3.1. Dit werkte allemaal prima, maar nadat ik het topic Performance boost iPhone 2G, 3G, 3GS las en verschillende bestanden had verwijderd bleef mn iPhone 'hangen' op het Applelogo na een reboot. Ik heb toen geprobeerd de Custom er opnieuw op te zetten (wist toen nog niets af van iReB enzo) maar kreeg telkens error 1611 en iets over Apple Mobile Device-service.
Ik heb alle topics al doorlezen en kom mensen tegen met hetzelfde probleem (meestal omdat ze gwn geupdate hebben ipc Custom) maar vind nergens een zinnig antwoord hierop. :(

Ik heb iReB meermaals geprobeerd (+10), soms kreeg ik een wit scherm soms niet, maar dit veranderde niets aan de errors die iTunes telkens weer gaf. Ben vrij zeker dat mijn timing juist was en dus ook de DFU mode.


BTW, iPhone moet geactiveerd, unlocked en liefst gejailbreaked worden.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen?

Michael 19-09-09 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gieleke (Bericht 353828)
Sinds gisteren heb ik mijn iPhone 2G met de 3.1 Custom Firmware van Destiny en via shift-herstel geupdate naar 3.1. Dit werkte allemaal prima, maar nadat ik het topic Performance boost iPhone 2G, 3G, 3GS las en verschillende bestanden had verwijderd bleef mn iPhone 'hangen' op het Applelogo na een reboot. Ik heb toen geprobeerd de Custom er opnieuw op te zetten (wist toen nog niets af van iReB enzo) maar kreeg telkens error 1611 en iets over Apple Mobile Device-service.
Ik heb alle topics al doorlezen en kom mensen tegen met hetzelfde probleem (meestal omdat ze gwn geupdate hebben ipc Custom) maar vind nergens een zinnig antwoord hierop. :(

Ik heb iReB meermaals geprobeerd (+10), soms kreeg ik een wit scherm soms niet, maar dit veranderde niets aan de errors die iTunes telkens weer gaf. Ben vrij zeker dat mijn timing juist was en dus ook de DFU mode.


BTW, iPhone moet geactiveerd, unlocked en liefst gejailbreaked worden.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen?

Als ik jou was zou ik de iPhone eerst weer eens restoren met een normale FW 3.1 en daarna weer jailbreaken met een custom.

Gieleke 19-09-09 09:58

Het is me gelukt! Thanks.
iTunes voerde de restore WEL uit als ik de stappen opnieuw volgde van Sjowol's post. Het verschil zat hem in de Recovery/DFU mode denk ik want als ik Sjowol's instructies volgde (Home+Powerknop tot je het Applelogo ziet, dan alleen Home) lukte dit ineens wel.
Raar... zeker omdat ik dit gisteren ook al verschillende malen had geprobeerd.

Maar ik ben blij dat mijn iPhone weer werkt!

pipo-1998 19-09-09 10:18

gieleke werkt ie nou op FW 3.1?

Gieleke 19-09-09 15:55

Zeker. Alles werkt ook Cydia :)

cederique 29-11-09 16:39

ik heb het zelfde probleem, ik heb hier ook een iphone 2g in mijn handen, en probeer er nu een costum fw 3.1.2 optezetten, dit was mij vandaag al gelukt, maar dan las ik van via de installer moet je de basebestanden veranderen, maar ik had geen installer staan aleen cyndia, ondertussen is alles wat vern''kt. ik krijg er geen costum fw meer op, ook geen ander fw, ik heb al uren aan een stuk van alles geprobeerd maar niets die werkt, ik ben ten einde raad.

Nu ben ik nog maals de costum 3.1.2 aan het instaleren, blijkbaar zal het nu lukken. maar wat daarna ??

Michel15 29-11-09 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cederique (Bericht 388772)
ik heb het zelfde probleem, ik heb hier ook een iphone 2g in mijn handen, en probeer er nu een costum fw 3.1.2 optezetten, dit was mij vandaag al gelukt, maar dan las ik van via de installer moet je de basebestanden veranderen, maar ik had geen installer staan aleen cyndia, ondertussen is alles wat vern''kt. ik krijg er geen costum fw meer op, ook geen ander fw, ik heb al uren aan een stuk van alles geprobeerd maar niets die werkt, ik ben ten einde raad.

Nu ben ik nog maals de costum 3.1.2 aan het instaleren, blijkbaar zal het nu lukken. maar wat daarna ??


Jij moet herstellin in iTunes naar 3.1.2, dan blackra1n runnen en vervolgens bootneuter in cydia gebruiken om te unlocken

cederique 29-11-09 16:49

alllright ondertussen heb ik een costum fw 3.1.2 staan , dit is al gelukt :)
heb el nog geen ontvangst ofzo (en ook is er nergens een installer te zien)

Nu zal ik blackrain eens downoaden zoals je zegt, is er verschil que versie ?

Nog iets, bootneuter in cydia, da vindt hij niet ....

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 (Bericht 388773)
Jij moet herstellin in iTunes naar 3.1.2, dan blackra1n runnen en vervolgens bootneuter in cydia gebruiken om te unlocken

Ik heb net blackra1n gerunt, maar normaal zou ik nu een extra icoontje moeten hebben toch ? wel deze heb ik niet, er is niets specefiek veranderd en bootneuter is niet te vinden in cydia ?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:23.