iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Nieuwe iPhone 3GS updaten naar 3.1 + Backup herstellen (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/44259-nieuwe-iphone-3gs-updaten-naar-3-1-backup-herstellen.html)

borgqueenx 21-09-09 19:46

Nieuwe iPhone 3GS updaten naar 3.1 + Backup herstellen
 
In itunes staat momenteel een backup van mijn oude iphone 3g met firmware 3.0.
Ik krijg morgen mijn nieuwe iphone 3gs met ook firmware 3.0.
Nu hoor ik dat je beter een update kan doen zonder backup terugzetten, om minder problemen tegen het lijf te lopen.

Dus hoe update ik mijn iphone 3gs naar firmware 3.1, en zet daarna de backup terug in itunes zonder dat itunes de backup verwijderd ofzo?

Merci voor uw hulp :)

Michael 21-09-09 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door borgqueenx (Bericht 354849)
In itunes staat momenteel een backup van mijn oude iphone 3g met firmware 3.0.
Ik krijg morgen mijn nieuwe iphone 3gs met ook firmware 3.0.
Nu hoor ik dat je beter een update kan doen zonder backup terugzetten, om minder problemen tegen het lijf te lopen.

Dus hoe update ik mijn iphone 3gs naar firmware 3.1, en zet daarna de backup terug in itunes zonder dat itunes de backup verwijderd ofzo?

Merci voor uw hulp :)

Je update gewoon door de updateknop in te drukken van itunes. En een backup terugzetten levert echt geen problemen op. Dus dat kan je gewoon doen.

borgqueenx 21-09-09 20:04

een backup terugzetten en daarna updaten wel, heb ik begrepen. Een clean install/upgrade word aangeraden toch?
Ik ga updaten door te "herstellen". Want ik heb een custom ISPW die ik daarvoor moet gebruiken. Zonder baseband upgrade, en omdat ik windows heb.

Ik ben heel bang dat het volgende gebeurt:
Citaat:

iphone voor het eerst aansluiten: klikken op nieuwe iphone, om vervolgens op herstellen te klikken met shift ingedrukt.
Na nieuwe iphone erop gezet te hebben vraagt itunes niet meer om backup terug te zetten, sterker nog, de optie om dit te doen is er niet meer. het is standaard al een nieuwe iphone.
Ik wil niet dat dat gebeurt...

Mischien is het een optie om de iphone in DFU te zetten bij aanschaf? dat itunes meteen ziet dat ik hem MOET herstellen? (of is dat wel in dfu of moet de iphone dan in een andere stand?) En dat hij na dat herstellen wel vraagt of ik de backup terug wil zetten?

Ik wil namenlijk 0% risico lopen dat ik mijn backup kwijt raak.
Al die games die ik speel met al die savegames... :S

Oflubjkismail 22-09-09 23:00

hallo

ik ben een nieuweling en ik heb iphone 3gs gekocht bij een winkel simlock vrij
aansluiten met computer en via itunes upgrade naar 3.1 daarna dot het niet meer graag mij helpen.
Mvg

Michel15 22-09-09 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oflubjkismail (Bericht 355443)
hallo

ik ben een nieuweling en ik heb iphone 3gs gekocht bij een winkel simlock vrij
aansluiten met computer en via itunes upgrade naar 3.1 daarna dot het niet meer graag mij helpen.
Mvg

Terugbrengen dan maar, want nou doet ie het voorlopig niet meer.
Staat genoeg op het forum waarom niet

Jouw telefoon was dus wss jailbroken

The Doctor 22-09-09 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 (Bericht 355466)
Jouw telefoon was dus wss jailbroken

Dat lijkt me sterk, ik zie niet in waarom hij het dan niet meer zou doen... :confused:

yingie 23-09-09 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Doctor (Bericht 355479)
Dat lijkt me sterk, ik zie niet in waarom hij het dan niet meer zou doen... :confused:

Als die iPhone werkelijk simlockvrij was geweest, had een update naar 3.1 geen enkel probleem moeten opleveren, vandaar. Het is bekend denk ik, dat een jailbroken iPhone 3GS het niet meer doet als je 'm update naar 3.1 omdat daar nog geen jailbreak/unlock voor bestaat.

Michel15 23-09-09 00:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Doctor (Bericht 355479)
Dat lijkt me sterk, ik zie niet in waarom hij het dan niet meer zou doen... :confused:

Inderdaad, omdat ie een 3GS heeft en nu dus ook de nieuwste baseband ;)

The Doctor 23-09-09 00:59

Owkeej, nu snap ik hem :)
Ik was in de war doordat je sprak van 'jailbreak' en niet van 'unlock'...
My mistake ;)

Michel15 23-09-09 01:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Doctor (Bericht 355498)
Owkeej, nu snap ik hem :)
Ik was in de war doordat je sprak van 'jailbreak' en niet van 'unlock'...
My mistake ;)

Ik zie dat er erg veel onduidelijkheid is de laatste tijd en dan vooral sinds Apple 3.1 heeft geintroduceerd.

De keuzehulp Jailbreak en Unlock, is deze nog wel actueel ?

yingie 23-09-09 01:25

Ja, 3.0.1 is te jailbreaken en te unlocken. 3.1 geen van beiden.

Oflubjkismail 23-09-09 10:10

hoi
Bedankt van alle reacties maar geen oplossing.
ik heb mijn iPhone 3gs teruggebracht naar winkel zal ongeveer binnen 3 weken kan herstellen.Ik heb echt spijt van dat ik hem update naar 3.1.
Hoop geld voor niets.Ik hoop dat zsm oplossing komt.
Ik weet niet mijn IPhone waarvandaan komt?

Als er oplossing komt wil ik graag horen.


MVG

Oflubjkismail

yingie 23-09-09 10:22

Je weet toch waar je 'm gekocht hebt? Dan kun je bijna ook afleiden waar de iPhone vandaan komt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:13.