iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: 3gs firmware 3.0 jailbreaken lukt niet meer? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/44389-3gs-firmware-3-0-jailbreaken-lukt-niet-meer.html)

Greenfield82 23-09-09 17:57

3gs firmware 3.0 jailbreaken lukt niet meer?
 
Heb vandaag me tel 3gs 16gig binnen gehad en ik zie dat de 3.0 firmware er nog opzit. Ik wil hem dus jailbreaken met redsn0w om vervolgens de simlock via cydia te verwijderen(ultrasnow)

Alleen lukt het mij niet meer om de 3.0 firmware via i-tunes (9) te installeren. Klopt dit of is dit alleen bij mij zo?

nielspod 23-09-09 18:41

Maar als je al 3.0 hebt, waarom zou je dan nog een keer 3.0 willen installeren (kan zijn dat ik het verkeerd begrepen heb)

Greenfield82 23-09-09 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nielspod (Bericht 355734)
Maar als je al 3.0 hebt, waarom zou je dan nog een keer 3.0 willen installeren (kan zijn dat ik het verkeerd begrepen heb)

dat is een van de voorwaarden om redsnow te installeren toch?

Francis78 23-09-09 19:16

:confused: ben even de weg kwijt hahaha

Je hebt 3.0 al erop staan toch? Dan kun je toch gewoon jailbreaken? Als 3.1 erop staat kun je hem downgraden naar 3.0 en dan jailbreaken. (heb even niet in de gaten gehouden of er al een jailbreak was voor 3.1, maar dacht het niet)

Greenfield82 23-09-09 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Francis78 (Bericht 355763)
:confused: ben even de weg kwijt hahaha

Je hebt 3.0 al erop staan toch? Dan kun je toch gewoon jailbreaken? Als 3.1 erop staat kun je hem downgraden naar 3.0 en dan jailbreaken. (heb even niet in de gaten gehouden of er al een jailbreak was voor 3.1, maar dacht het niet)

Ja maar als je met redsn0w een jailbreak wilt uitvoeren moet je eerst je software 3.0 herstellen. Dat moet gebeuren in Itunes. Zie jailbreak 3.0 3g/3gs op deze site. Je moet dan op herstellen drukken met de shift knop ingedrukt en dan moet je je software aanklikken. Dit accepteert apple niet als goedkeuring. Op een of andere manier kan je 3.0 niet meer op een iphone ploffen. Ook wanneer ik deze stap oversla dus gewoon redsn0w open gaat hij zoeken naar de software maar kan dit niet vinden.

De actie's die op deze site staan beschreven kloppen dus niet meer.

ButcherJF 23-09-09 20:10

Neen, klopt niet. Je kunt met de fw 3.0 die nu op je iPhone staat gewoon redsn0w er op los laten en vervolgens ultrasn0w voor de evt. unlock.

Overigens kun je een oudere versie van iTunes hier downloaden, waarmee je wel kunt herstellen naar een oudere firmware.

Greenfield82 23-09-09 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 355797)
Neen, klopt niet. Je kunt met de fw 3.0 die nu op je iPhone staat gewoon redsn0w er op los laten en vervolgens ultrasn0w voor de evt. unlock.

Ik heb het al geprobeerd maar zodra ik op redsn0w .exe klik moet ik de juiste firmware aanklikken en dan zegt hij UNABLE to RECONISE SPECIFIED ISPW

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 355797)
Overigens kun je een oudere versie van iTunes hier downloaden, waarmee je wel kunt herstellen naar een oudere firmware.

Ik weet niet of een oudere versie de oplossing zal zijn. Zodra hij herstelt wilt hij een goedkeuring van apple hebben. En die wijst het herstel af.

WDS001 23-09-09 20:46

De 3.0 firmware kan je vinden in de Wiki. Dan inderdaad inladen in Redsnow.

roderick 23-09-09 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Greenfield82 (Bericht 355716)
Heb vandaag me tel 3gs 16gig binnen gehad en ik zie dat de 3.0 firmware er nog opzit. Ik wil hem dus jailbreaken met redsn0w om vervolgens de simlock via cydia te verwijderen(ultrasnow)

Alleen lukt het mij niet meer om de 3.0 firmware via i-tunes (9) te installeren. Klopt dit of is dit alleen bij mij zo?

Moet je het met purplerain proberen!

nielspod 23-09-09 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roderick (Bericht 355839)
Moet je het met purplerain proberen!

Nee, daar ligt het niet aan. En Purplerain is alleen voor 3.1

ButcherJF 23-09-09 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Greenfield82 (Bericht 355810)
Ik heb het al geprobeerd maar zodra ik op redsn0w .exe klik moet ik de juiste firmware aanklikken en dan zegt hij UNABLE to RECONISE SPECIFIED ISPW
(...)
Ik weet niet of een oudere versie de oplossing zal zijn. Zodra hij herstelt wilt hij een goedkeuring van apple hebben. En die wijst het herstel af.

De eerste 'fout' heb ik opgelost door een andere pc te gebruiken, waar het wonderwel in een keer lukte.
Die oudere versie is wel de oplossing; pas vanaf versie 9 doet iTunes moeilijk over herstel naar een oudere versie dan 3.1. Gisteren nog gedaan met iTunes 8.2 op een 3G met 3.0.

Greenfield82 23-09-09 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 355891)
De eerste 'fout' heb ik opgelost door een andere pc te gebruiken, waar het wonderwel in een keer lukte.
Die oudere versie is wel de oplossing; pas vanaf versie 9 doet iTunes moeilijk over herstel naar een oudere versie dan 3.1. Gisteren nog gedaan met iTunes 8.2 op een 3G met 3.0.

mijn comp accepteert geen oude versie van itunes. Ik wacht wel gewoon op dev team voor de nieuwe 3.1 hack.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:54.