iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: 3.1 sucks (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/44519-3-1-sucks.html)

jochen102 25-09-09 17:41

3.1 sucks
 
hey, heb dus gisteren met mijn stomme kop de nieuwe upgrade gedownload, wat ik blijkbaar niet had mogen doen, nu werkt er niks meer, weet iemand wanneer er een nieuwe jailbreak uitkomt? liefst zo snel mogelijk want heb mijn iphone nog maar 2 dagen maar nog niet echt plezier van gehad:(. hopend op een snelle reactie:D

Scooter 25-09-09 17:43

je kan toch downgraden naar 3.0?
lees hier =====> https://forum.iculture.nl/f14/i...aar-3-0-a.html

jochen102 25-09-09 17:51

downgrade 3.0
 
heb ik al geprobeerd maar wil niet lukken, heb al op het punt gestaan om met de iphone te zwieren, maar dat vindt ik dan ook weer zo zonde, ik heb dus echt hulp nodig en liefst vandaag nog, zit wel met de gewone 3g versie, niet met de GS. help iemand:o

hurbie4you 25-09-09 18:05

is ie van tmobile???

jochen102 25-09-09 18:07

denk het wel, heb hem gekocht van ne collega uit nederland, had alles perongeluk gewist, gisteren ge-jailbroaken en dan met mijne stomme kop geupgrade hé, weet echt gene blijf met mezelf

hurbie4you 25-09-09 18:12

als ie van tmobile is kan je er ook een prepaid in stoppen, opwaarderen en 070 nummer bellen en officieel laten unlocken. Of als collega tmobile abbo nog heeft kan je via zijn nummer laten unlocken.

pclahsen 25-09-09 18:13

1: restore (shift-click) met iTunes met originele 3.0 firmware. Negeer foutmelding. Sluit iTunes.
2. Quickpwn starten, die geeft een boodschap dat je wat knoppen moet indrukken, zoveel seconden. Je iPhone komt hiermee uit recovery. Dan Quickpwn weer sluiten.
3. restoren met een custom firmware 3.0, zodat je weer een jailbreak en unlock hebt.

Lukte mij met iTunes 9.

Niet te snel opgeven:)

Hier zijn overigens al heeeeeel veel topics over...:D

jochen102 25-09-09 18:18

weet er soms iemand wanneer die jailbraek uitkomt voor de 3.1 versie, zou gehoord hebben vandaag? moet wel voor windows zijn anders sta ik nog even ver, alvast bedankt allen voor de snelle reactie's;)

pclahsen 25-09-09 18:22

Als je een beetje op het forum leest dan zie je dat er al lang weblinks naar (gejailbreakte) customfirmware 3.1 voor je klaar staan....Die zijn gemaakt met een Mac maar jij kan ze gewoon gebruiken om een restore te doen; maar dan moet je iPhone eerder wel gejailbreakt zijn.

En ja, die Windows versie maken ze vast voor jou vandaag ;)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jochen102 (Bericht 356733)
weet er soms iemand wanneer die jailbraek uitkomt voor de 3.1 versie, zou gehoord hebben vandaag? moet wel voor windows zijn anders sta ik nog even ver, alvast bedankt allen voor de snelle reactie's;)


iScorpio 25-09-09 18:23

//Topic verplaatst

Pzizzz 26-09-09 09:34

ik heb dus ook per abuis mijn 3GS naar firmware 3.0 geupgrade. Dacht met de oplossing van Saurik van een nepserver weer terug te kunnen naar 3.0. Alles gedaan volgens de handleiding. De server van apple wordt keurig omzeild en firmware wordt hersteld zegt die maar aan het einde van de rit verschijnt de melding 'onbekende fout 1015' en komt mijn iphone in het recovery scherm (usb kabeltje en iTunes) waarin die bijft staan. Wie heeft dit ook ?

Michael 26-09-09 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pzizzz (Bericht 356962)
ik heb dus ook per abuis mijn 3GS naar firmware 3.0 geupgrade. Dacht met de oplossing van Saurik van een nepserver weer terug te kunnen naar 3.0. Alles gedaan volgens de handleiding. De server van apple wordt keurig omzeild en firmware wordt hersteld zegt die maar aan het einde van de rit verschijnt de melding 'onbekende fout 1015' en komt mijn iphone in het recovery scherm (usb kabeltje en iTunes) waarin die bijft staan. Wie heeft dit ook ?

Probeer je iPhone is te hard te resetten. Vingers voor een seconde of 10 op de home en sleepknop en dan opnieuw opstarten.

Pzizzz 26-09-09 09:52

dat ga ik proberen.

Kan het zijn dat ik niet een juiste 3.0 firmware bestand heb. Overigens heb ik destijds wel mijn ECID SHSH bestand via Cydia opgeslagen. Wordt deze dan op de server van Saurik opgeslagen zodat die herkent dat het mijn telefoon is ? Wat zou anders het nut zijn dat je het opslaat als je daarna je telefoon per abuis wist met de nieuwe firmware ?

Pzizzz 26-09-09 20:29

Even een verslagje: schijnt dat je 2 soms 3 maal de restore van de 3.0 firmware moet uitvoeren. Dat dus gedaan. Na de derde keer Redsnow gedraaid. Warempel 3.0 was teruggezet. Echter ..... het volgende gebeurt dan: 1. de sim wordt niet meer herkend of niet meer geactiveerd. Kreeg met geen mogelijkheid t-mobile meer terug. 2. bij het terugzetten van de backup via iTunes krijg je de melding dat de firmware te oud is.
Heb dus maar weer de 3.1 teruggezet en rest me niets anders dan te wachten op een jailbreak van 3.1 ......:(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:47.