//

3G, geen firmware op telefoon na fout in Itunes

3G, geen firmware op telefoon na fout in Itunes discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedendag allemaal, Ik heb een ontzettend stomme fout gemaakt, en ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Ik hoor dan ook graag jullie adviezen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01-10-09, 14:03
Vlugge Vlugge is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Standaard 3G, geen firmware op telefoon na fout in Itunes

Goedendag allemaal,
Ik heb een ontzettend stomme fout gemaakt, en ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Ik hoor dan ook graag jullie adviezen over hoe ik mijn probleem kan oplossen. Het verhaal is als volgt:

In augustus heb ik uit Amerika een Iphone 3G 16GB meegekregen. Hier zat destijds een simlock AT&T op. Deze heb ik gejailbreaked en simlockvrij gemaakt (via RedSnow, Cydia). Alles werkte prima.

Toen kwam Itunes met een Update, de 3.1 firmware. Oliedom als ik was heb ik deze update gedraait, waarna hij niet meer simlockvrij was. Ik heb toen via Itunes (9.0) geprobeerd om de 3.00 firmware terug te zetten. Tijdens het terugzetten kreeg ik de foutmelding: De Iphone Iphone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1015).

Nu deed hij niets meer. Toen heb ik op 'herstellen' in Itunes gedrukt. Het scherm dat ik nu krijg is: No SIM card installed. Insert a valid SIM with no PIN Lock to activate iPhone.

Als ik mijn normale HI-simkaart erin stop, doet hij niets. Een t-mobile simkaart werkt ook niet. Ik vermoed dus dat ik weer de AT&T simkaart er in moet doen, maar deze heb ik niet meer.

Ik heb ook al geprobeerd hem nu met RedSnow opnieuw te jailbreaken, maar ook dit werkt niet. Ook Iliberty+ kan hem niet activeren, omdat hij dan in de 'normal' mode moet staan, en hier kan ik niet eens inkomen.

Wie weet wat ik nu moet doen? Ik ben ten einde raad....

Laatst gewijzigd door Vlugge; 01-10-09 om 19:16.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-10-09, 14:43
jojo3436 jojo3436 is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 51
Standaard

Als je een 3G hebt (geen 3GS) en je hebt niet geupdate naar 3.1 kan je volgens mij met pwnagetool je telefoon jailbreaken en unlocken.
  #3  
Oud 01-10-09, 19:17
Vlugge Vlugge is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jojo3436 Bekijk bericht
Als je een 3G hebt (geen 3GS) en je hebt niet geupdate naar 3.1 kan je volgens mij met pwnagetool je telefoon jailbreaken en unlocken.
Dat is dus helaas het probleem, ik heb hem wel geupdate naar 3.1... maar er staat nu volgens mij helemaal geen firmware meer op.
  #4  
Oud 01-10-09, 19:37
pipo-1998 pipo-1998 is offline
• iOS 7.0.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Nijmegen
Berichten: 115
Standaard

Asl je naar custom 3.1 firmware gaat dan daar ff het goede bestand download en dan met dat bestand herstellen als ie het dan doet is ie ook gejailbreak enzovoort
__________________
iPhone 2G 8GB, 3G 16GB, 4 32GB, 4S 16GB. iMac 20", 24", 27".
  #5  
Oud 02-10-09, 03:05
Vlugge Vlugge is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pipo-1998 Bekijk bericht
Asl je naar custom 3.1 firmware gaat dan daar ff het goede bestand download en dan met dat bestand herstellen als ie het dan doet is ie ook gejailbreak enzovoort
Hoe kan ik dit doen..? Ik heb al geprobeerd de normale 3.1 firmware erop te zetten via Shift+herstellen in iTunes.
  #6  
Oud 05-10-09, 07:32
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Je moet ook niet de "normale" firmware nemen, maar de custom firmware (met activatie en Cydia). Deze is nl. al ge-jailbreak'ed. Proberen zou ik zeggen.

Voor de custon firmware klik je op linkje #2 uit dit draadje : https://forum.iculture.nl/f14/i...-firmware.html

Sla die ergens op en kies die dus als je gaat shift-restoren. Succes !!

Oh, en pas even je gegevens aan, want je zit dus nu op 3.1 en niet meer op 3.0 ;-)
  #7  
Oud 05-10-09, 11:03
hean hean is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 60
Standaard

zelfde probleem bij mij hier, alleen ik had hem van te voren niet geupdate maar hij zei spontaan toen ik hem aan de pc hing no valid simcard, vreemd voorval dus, en ik weet niet hoe ik het kan herstellen. ik heb een iphone 3gs uit amerika van at&t.

heb nog wel een simkaart at&t maar ook dat helpt niet.

kan iemand mij hierbij helpen?
  #8  
Oud 05-10-09, 11:33
Peernij's schermafbeelding
Peernij Peernij is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Nistelrode
Berichten: 262
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlugge Bekijk bericht
Goedendag allemaal,
Ik heb een ontzettend stomme fout gemaakt, en ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Ik hoor dan ook graag jullie adviezen over hoe ik mijn probleem kan oplossen. Het verhaal is als volgt:

In augustus heb ik uit Amerika een Iphone 3G 16GB meegekregen. Hier zat destijds een simlock AT&T op. Deze heb ik gejailbreaked en simlockvrij gemaakt (via RedSnow, Cydia). Alles werkte prima.

Toen kwam Itunes met een Update, de 3.1 firmware. Oliedom als ik was heb ik deze update gedraait, waarna hij niet meer simlockvrij was. Ik heb toen via Itunes (9.0) geprobeerd om de 3.00 firmware terug te zetten. Tijdens het terugzetten kreeg ik de foutmelding: De Iphone Iphone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1015).

Nu deed hij niets meer. Toen heb ik op 'herstellen' in Itunes gedrukt. Het scherm dat ik nu krijg is: No SIM card installed. Insert a valid SIM with no PIN Lock to activate iPhone.

Als ik mijn normale HI-simkaart erin stop, doet hij niets. Een t-mobile simkaart werkt ook niet. Ik vermoed dus dat ik weer de AT&T simkaart er in moet doen, maar deze heb ik niet meer.

Ik heb ook al geprobeerd hem nu met RedSnow opnieuw te jailbreaken, maar ook dit werkt niet. Ook Iliberty+ kan hem niet activeren, omdat hij dan in de 'normal' mode moet staan, en hier kan ik niet eens inkomen.

Wie weet wat ik nu moet doen? Ik ben ten einde raad....
Ik zou het leuk vinden als mensen er later ook bijzetten of dit gelukt is.

Dit is wel zo net naar de tipgever, als anderen in het zelfde schuitje hebben er ook wat aan!
  #9  
Oud 05-10-09, 12:57
Vlugge Vlugge is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peernij Bekijk bericht
Ik zou het leuk vinden als mensen er later ook bijzetten of dit gelukt is.

Dit is wel zo net naar de tipgever, als anderen in het zelfde schuitje hebben er ook wat aan!
Ik ben er nu mee bezig, ik zal het laten weten als het gelukt is. Ik heb nu de custom 3.1 firmware erop gezet, maar deze is wel gejailbreaked, maar niet simlock vrij als ik me niet vergis. En als ik de link ultrasn0w.com invoer in Cydia, dan unlocked hij hem niet. Is hier een andere link beschikbaar voor?
  #10  
Oud 05-10-09, 14:13
LanWolf LanWolf is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlugge Bekijk bericht
Ik ben er nu mee bezig, ik zal het laten weten als het gelukt is. Ik heb nu de custom 3.1 firmware erop gezet, maar deze is wel gejailbreaked, maar niet simlock vrij als ik me niet vergis. En als ik de link ultrasn0w.com invoer in Cydia, dan unlocked hij hem niet. Is hier een andere link beschikbaar voor?
Dan moet je met Cydia ook nog ff het UltraSn0w pakketje downloaden/installeren, alleen de link toevoegen is niet voldoende
  #11  
Oud 05-10-09, 14:43
Vlugge Vlugge is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LanWolf Bekijk bericht
Dan moet je met Cydia ook nog ff het UltraSn0w pakketje downloaden/installeren, alleen de link toevoegen is niet voldoende
Dit heb ik gedaan, want ik wist nog hoe dit werkte van de 3.0 firmwareversie (ik heb precies dezeldfe stappen ondernomen als toen met de 3.0 versie). Het downloaden enzo lukt allemaal. Als ik echter mijn simkaart in de telefoon stop staat er linksbovenin waar normaal KPN staat, 'zoeken'. Dit blijft er staan. Waar ligt dit aan?
Reageren

Labels
1015, at&t, firmware, jailbreak, update



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: bij itunes kan ik geen andere firmware selecteren ossie38 Jailbreak 0 05-02-11 14:20
iTunes kan geen verbinding maken met de iPhone, omdat er zich een fout heeft voorgeda gckalf iTunes 3 03-04-09 11:02
Itunes fout 1611 bij restoren van firmware 2.1. matthie Archief 3 16-09-08 16:23
Custom firmware via itunes geeft onbekende fout 5 bloons Unlock [archief] 5 06-08-08 16:18
iTunes fout 20 met firmware 2.0 pjc91 Archief 2 21-07-08 17:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:56.