//

Iphone 3gs met 3.1

Iphone 3gs met 3.1 discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Er zijn al veel topics over het upgraden naar 3.1 en het jailbreaken van de 3GS. Omdat ik in de verschillende topics regelmatig lees dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 05-10-09, 17:48
Jeroen de Bruijn Jeroen de Bruijn is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 52
Standaard 3GS met 3.1 en jailbreak als een zonnetje!!

Er zijn al veel topics over het upgraden naar 3.1 en het jailbreaken van de 3GS. Omdat ik in de verschillende topics regelmatig lees dat mensen door de bomen het bos niet meer zien heb ik toch maar een nieuw topic geopend voor mijn ervaringen. Ik kan me goed voorstellen dat zeker de wat minder ervaren gebruikers de verschillende tools en de volgorde waarin e.e.a moet gebeuren door elkaar gaan halen zeker als een topic uit 25 pagina’s bestaat.

Ik had een 3GS met 3.0. Zodra de mogelijkheid kwam heb ik met Purplera1n van Geohot een jailbreak toegepast. Deze jailbreak werkt perfect. Je hoeft niet te herstellen en dus ook niet alle icoontjes weer te reorganiseren. Een upgrade naar 3.0.1 heb ik nooit overwogen omdat deze versie geen extra functionaliteit gaf maar slechts bescherming tegen de SMS-hack. Een 2e reden is dat Purplera1n versie 3.0.1 niet ondersteunt wat zou betekenen dat ik het met Redsn0w zou moeten doen. Na het gebruik van Redsn0w moet je wel herstellen of opnieuw syncen en dus ook alle icoontjes weer opnieuw reorganiseren en daar had ik gewoon even geen zin in, dat heb ik al vaak genoeg moeten doen. Heb je een toestel met 3.0.1 dan ben je uiteraard aangewezen op Redsn0w voor de jailbreak wat overigens prima werkt.

Toen de mogelijkheid zich voordeed heb ik via Cydia mijn ECID en dergelijke laten opslaan op de server bij Saurik. Deze optie krijg je nog steeds als je Cydia opstart en dat moet je ook zeker even doen.

Vervolgens heb ik tegen alle waarschuwingen in en bij volle bewustzijn een upgrade gedaan naar 3.1. Na een tijdje kreeg ik daar toch een beetje spijt van en heb ik dus een downgrade en een jailbreak naar 3.0 uitgevoerd volgens deze handleiding van Saurik. Heel belangrijk is het om het signeren via de server van Saurik te laten verlopen omdat Apple een downgrade niet toestaat, ook dit staat in de handleiding.
Deze downgrade eindigt overigens in een foutmelding maar is wel succesvol.

Afgelopen weekend heb ik via de Pwnagetool 3.1.3 een custom IPSW gemaakt en deze via iTunes hersteld naar mijn 3GS. Dit ging in eerste instantie mis omdat ik ‘m in DFU had staan (zwart scherm). Nadat ik ‘m in recovery had gezet (scherm met stekkertje) liep het herstel voorspoedig.
Nu heb ik dus een 3GS met 3.1 en jailbreak. Ik hoop dat er mensen zijn die aan het bovenstaande iets hebben. Wanhoop niet als het niet in een keer goed (lijkt) te gaan, uiteindelijk werkt het.

Jeroen
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #22  
Oud 05-10-09, 17:49
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Ik mis in dit hele verhaal het unlocken en dat is nu juist belangrijk voor veel mensen.

Wat dat kan nog steeds niet met 3.1, even om jouw topic aan te vullen
__________________

  #23  
Oud 05-10-09, 18:47
sirpsycho sirpsycho is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 3
Standaard

dus als ik het goed voorheb kan ik hier :
https://forum.iculture.nl/f14/i...-firmware.html
een custom firmware downloaden, voor mij zou dit juiste keuze moeten zijn:
iPhone 3GS:
- Jailbreak
- Zonder activatie
- Cydia
ik heb een 3GS 3.0 en mobile vikings (belgië) dus ik moet niet unlocken ?

en dan via itunes met shift-restore de custom(jailbreak) firmware er op zetten?
  #24  
Oud 05-10-09, 18:57
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sirpsycho Bekijk bericht
dus als ik het goed voorheb kan ik hier :
https://forum.iculture.nl/f14/i...-firmware.html
een custom firmware downloaden, voor mij zou dit juiste keuze moeten zijn:
iPhone 3GS:
- Jailbreak
- Zonder activatie
- Cydia
ik heb een 3GS 3.0 en mobile vikings (belgië) dus ik moet niet unlocken ?

en dan via itunes met shift-restore de custom(jailbreak) firmware er op zetten?
Als je je iPhone bij Mobistar hebt gekocht moet je inderdaad niet unlocken. Inderdaad met shift-restore de custom firmware installeren.
  #25  
Oud 05-10-09, 19:01
sirpsycho sirpsycho is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 3
Standaard

Thanks !!!
  #26  
Oud 05-10-09, 19:25
Greenfield82 Greenfield82 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen de Bruijn Bekijk bericht
Ik had een 3GS met 3.0. Zodra de mogelijkheid kwam heb ik met Purplera1n van Geohot een jailbreak toegepast. Deze jailbreak werkt perfect. Je hoeft niet te herstellen en dus ook niet alle icoontjes weer te reorganiseren. Een upgrade naar 3.0.1 heb ik nooit overwogen omdat deze versie geen extra functionaliteit gaf maar slechts bescherming tegen de SMS-hack. Een 2e reden is dat Purplera1n versie 3.0.1 niet ondersteunt wat zou betekenen dat ik het met Redsn0w zou moeten doen. Na het gebruik van Redsn0w moet je wel herstellen of opnieuw syncen en dus ook alle icoontjes weer opnieuw reorganiseren en daar had ik gewoon even geen zin in, dat heb ik al vaak genoeg moeten doen. Heb je een toestel met 3.0.1 dan ben je uiteraard aangewezen op Redsn0w voor de jailbreak wat overigens prima werkt.

Toen de mogelijkheid zich voordeed heb ik via Cydia mijn ECID en dergelijke laten opslaan op de server bij Saurik. Deze optie krijg je nog steeds als je Cydia opstart en dat moet je ook zeker even doen.

Vervolgens heb ik tegen alle waarschuwingen in en bij volle bewustzijn een upgrade gedaan naar 3.1. Na een tijdje kreeg ik daar toch een beetje spijt van en heb ik dus een downgrade en een jailbreak naar 3.0 uitgevoerd volgens deze handleiding van Saurik. Heel belangrijk is het om het signeren via de server van Saurik te laten verlopen omdat Apple een downgrade niet toestaat, ook dit staat in de handleiding.
Deze downgrade eindigt overigens in een foutmelding maar is wel succesvol.

Afgelopen weekend heb ik via de Pwnagetool 3.1.3 een custom IPSW gemaakt en deze via iTunes hersteld naar mijn 3GS. Dit ging in eerste instantie mis omdat ik ‘m in DFU had staan (zwart scherm). Nadat ik ‘m in recovery had gezet (scherm met stekkertje) liep het herstel voorspoedig.
Nu heb ik dus een 3GS met 3.1 en jailbreak. Ik hoop dat er mensen zijn die aan het bovenstaande iets hebben. Wanhoop niet als het niet in een keer goed (lijkt) te gaan, uiteindelijk werkt het.

Jeroen

Werkt dit ook als ik nog niet eerder op mijn iphone (toen ik 3.0 had) een jailbreak had uitgevoert?

Heb namelijk een 3gs met 3.1 maar niet eerder mijn iphone gejailbreakt.
  #27  
Oud 05-10-09, 19:28
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Greenfield82 Bekijk bericht
Werkt dit ook als ik nog niet eerder op mijn iphone (toen ik 3.0 had) een jailbreak had uitgevoert?

Heb namelijk een 3gs met 3.1 maar niet eerder mijn iphone gejailbreakt.
Dat is eigenlijk nogal onduidelijk.. Op het Dev Team blog schrijven ze er niets over, dus ik denk dat je gewoon kan herstellen met een custom firmware.. Probeer het in ieder geval eens en laat iets weten.
  #28  
Oud 05-10-09, 19:38
Greenfield82 Greenfield82 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Dat is eigenlijk nogal onduidelijk.. Op het Dev Team blog schrijven ze er niets over, dus ik denk dat je gewoon kan herstellen met een custom firmware.. Probeer het in ieder geval eens en laat iets weten.
Ik ben niet afhankelijk van een unlock omdat ik gewoon een t-mobile kaart heb. Wie kan me vertellen of dit mogelijk is???????????????
  #29  
Oud 05-10-09, 20:06
Jeroen de Bruijn Jeroen de Bruijn is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 52
Standaard

Het Dev-team zegt op hun blog dat er op dit moment geen geteste oplossing is voor een 3.1 OTB. Zij gaan er vanuit dat je eerder gejailbreakt moet zijn geweest. Als je er over denkt om het te proberen (je kunt tenslotte altijd terug naar het origineel) zou ik het ook eens proberen en het signeren overlaten aan de server van Saurik. Zie in handleiding hier Caching Apple's Signature Server - Jay Freeman (saurik)

Jeroen
  #30  
Oud 05-10-09, 20:39
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

//Topics samengevoegd
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #31  
Oud 05-10-09, 20:49
nutty75 nutty75 is offline
• iOS 5.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 91
Standaard

pff. zie het ff niet meer. Heb originele 3GS met T-mobile abo aangeschaft, gewoon via de plaatselijke Tmobile shop. Heb 3.0.1/jailbreaked. Moet ik nu wel of niet de acitvated custom firmware hebben???
  #32  
Oud 05-10-09, 21:24
Greenfield82 Greenfield82 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen de Bruijn Bekijk bericht
Het Dev-team zegt op hun blog dat er op dit moment geen geteste oplossing is voor een 3.1 OTB. Zij gaan er vanuit dat je eerder gejailbreakt moet zijn geweest. Als je er over denkt om het te proberen (je kunt tenslotte altijd terug naar het origineel) zou ik het ook eens proberen en het signeren overlaten aan de server van Saurik. Zie in handleiding hier Caching Apple's Signature Server - Jay Freeman (saurik)

Jeroen
Jeroen dat signeren op die site vertellen ze dat je naar hosts moet en dan die lap tekst erbij moet plakken maar waaar moet dat geplakt worden?
  #33  
Oud 05-10-09, 21:26
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Ik kwam iets interessants tegen tussen de reacties op de blog van George (Purplera1n). Er ontstond een discussie (om het maar zacht uit te drukken) tussen twee gozers, waarvan de een de ander betichte geen idee van software/hardware achter de iPhone te hebben, als reactie op dat Dev-Team werd beschuldigd een jb van 3.1 zo lang mogelijk uit te stellen. Deze gozer bleek hier echter wel iets over te weten, en zei dat hij de 3.1 al gejailbreaked had:

Citaat:
Arthur said...

Heya G, I think that Dev-Team is just bunch of CRAP, and I think most of us will agree, we need to come out with something small and effective, I think that Dev-Team is stalling on the 3.1 version which is not that much harder to crack than the last one, and I think either no one knows what they doing or they just dumb and take other people ideas and code to make their product, anyone interested enough to make it, post you comment here and let’s make a team that really works together to make a difference and not just the name.
Citaat:
Brent Borton said...

Arthur, you may be the dumbest poster i've ever seen. You claim the jailbreak is easy, and make an outrageous claim that the 3.1 jailbreak is not much harder than the 3.0, which is also completely false. if you're such a "wiz" with computers, why don't you have anything to show for it? let's face it, you rely on the dev-team for the jailbreak because people like "geo" are too lazy (a.k.a. ran into a wall on the exploit) and you don't know what to do. Don't knock the dev-team for wanting to make their program idiot-proof so dumb asses like you don't come along and bitch and moan because you couldn't follow simple instructions. Grow a pair, get over yourself (because you have NO knowledge of the difficulty of the jailbreak) and sit on your overzealous ass and patiently wait for the dev-team to bless the public with their generously free tool. You asshole.
Citaat:
Arthur said... That is below the belt, however, dumb ass maybe yours, cause I have a 3GS with 3.1 running and is jailbroken without Dev-team, and how it's done? it's easier than you think, it's a Chinese program that actually mimics the apple original device id inserting it's own code as an upgrade thru iTunes, why make your own stupid logo with a pinaple and the stupid program that crashes left and right, when you can use apple's own tools, what, they want to be famous? For what you dumb moran. And here is a personal question, have you made any programs yourself, then you are a dumb moran calling someones opinion that way grow up idiot

Art H.
Wat denken jullie (zou het kunnen experts?) Wellicht suggesteren aan één van de teams?
  #34  
Oud 05-10-09, 21:36
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Zolang ze elkaar voor rotte vis uitmaken geloof ik geen van beiden
  #35  
Oud 05-10-09, 21:39
Jeroen de Bruijn Jeroen de Bruijn is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 52
Standaard

@Greenfield82 : volgens mij ben je een windows gebruiker, dan hoef je alleen maar "74.208.105.171 gs.apple.com" als laatste regel aan het bestand "C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts" toe te voegen.

Jeroen
  #36  
Oud 05-10-09, 21:40
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Zolang ze elkaar voor rotte vis uitmaken geloof ik geen van beiden
Haha inderdaad, maar is het mogelijk wat die Arthur beweert? Dus een programma maken dat het apparaat van Apple immiteert? Zodoende, zou het (bij wijze van) een fluitje van een cent moeten zijn voor de teams om met een jb te komen dan niet waar?
  #37  
Oud 05-10-09, 22:12
Jeroen de Bruijn Jeroen de Bruijn is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 52
Standaard

@Nutty75 : Volgens mij hoeft het voor jou niet "activated" te zijn. Dat doet iTunes zelf na de upgrade. Maar als je het niet vertrouwd kun je je eigen IPSW maken met Pwnagetool. Heb ik ook gedaan, zeker in simple mode is het erg eenvoudig. Hier staat hoe iClarified - iPhone - How to Upgrade Your Jailbroken iPhone 3GS to OS 3.1 (maar kies dan voor simple mode).

Jeroen
  #38  
Oud 05-10-09, 22:20
jvdv23 jvdv23 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 62
Standaard

Ik heb een OTB 3GS 32GB met 3.1 helaas....Dat er een jailbreak komt geloof ik wel. Ik denk juist dat veel mensen een UNLOCK willen hebben voor de baseband of in ieder geval een manier om de baseband terug te brengen zodat een unlock mogelijk is.
Reageren

Labels
jailbreak 3.1



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
problemen met iphone 3gs XfreeztYleX iPhone algemeen 3 28-12-10 22:35
sync met van iphone 3GS met outlook 2010 humandrive iPhone algemeen 5 13-08-10 18:24
iPhone: iphone 3Gs met 3.1.3 nieuwe bootrom naar 4.0 met jailbreak erikroeier Jailbreak 13 27-06-10 00:38
Problemen met synchroniseren iphone 3gs met ICal mandersa01 Archief 2 22-12-09 15:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:01.