//

Problemen met jailbreak iPhone 3Gs purplerain

Problemen met jailbreak iPhone 3Gs purplerain discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo ervaringsdeskundigen, ik heb een probleem en ondanks uren zoeken en lezen op fora kan ik niet het antwoord vinden op mijn vragen daarom onderstaand ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-10-09, 13:03
Catwoman78 Catwoman78 is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 5
Exclamation Problemen met jailbreak iPhone 3Gs purplerain

Hallo ervaringsdeskundigen,

ik heb een probleem en ondanks uren zoeken en lezen op fora kan ik niet het antwoord vinden op mijn vragen daarom onderstaand bericht.

Ik heb afgelopen weekend een iPhone 3GS 32 GB gekocht in Zwitserland. Volgens die mensen daar moest ik hem alleen jailbreaken en dan zou ik er mijn verschillende gsmkaartjes in kunnen gebruiken. Bij mijn weten is het toestel niet verkocht in combinatie met Orange, Swisscom etc.

Nu heb ik purplera1n gedownload en geprobeerd hiermee mijn iPhone te jailbreaken. Helaas blijft hij steeds op de afbeelding van Geohot hangen en kom ik niet verder. Ik begrijp dat mogelijk de firmware van mijn toestel, de versie van iTunes, gebruik van een Mac mogelijk invloed kunnen hebben.

Ik weet echter niet hoe ik erachter kan komen welke firmware ik heb, iedere keer als ik mijn iphone aanzet (ik heb er wel al een simkaart ingestopt) dan krijg ik op het scherm enkel de mogelijkheid een emergencycall te doen. Hoe kan ik dan bij instellingen komen en de firmware versie achterhalen????

ITunes versie is: 9.0.1 (is dit een probleem)
MacBook pro: Mac OS X, versie 10.5.8

Nu dat hij steeds bij Geohot blijft hangen:
1. heb ik dan een probleem met het besturingssysteem en kan ik dit herstellen/ oplossen?
2. Moet ik een ander jailbreakprogramma gebruiken en zo ja welke?
3. Had ik mijn sim-kaart er nog niet in moeten doen?
4. Had ik de iPhone eerst moeten 'activeren', aanmelden bij Apple via iTunes, voor het jailbreaken.

Het zijn een hoop vragen maar kan iemand mij a.u.b. helpen bij het oplossen van deze problemen? Dank bij voorbaad!!!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-10-09, 13:08
Colpaert's schermafbeelding
Colpaert Colpaert is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: België, Gavere
Berichten: 427
Standaard

Dit kan je teweten komen als je in de instellingen van je iphone gaat gaan kijken. Nu als je er al in kan natuurlijk.

Als je iphone blijft hangen op dat scherm van Geohot. Eventjes de Home knop en de Aan/uit knop blijven indrukken tot je iphone vanzelf weer opstart.
  #3  
Oud 05-10-09, 13:11
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Je kunt hem ook in DFU mode zetten en dan herstellen naar 3.0.1. Download dan even handmatig de 3.0.1 firmware uit de wiki. DFU staat ook uitgelegd in de wiki.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #4  
Oud 05-10-09, 13:23
Catwoman78 Catwoman78 is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 5
Standaard Jailbreak problemen

Bedankt voor de tips. Echter ik ben helemaal nieuw in deze materie en moet eerlijk zeggen dat ik het eng vind om allerlei zaken te gaan upgraden en te veranderen met zo een nieuw toestel.
Zou ik er niet vanuit kunnen gaan dat het de laatste versie firmware is aangezien ik het toestel eergisteren gekocht heb en men die twee weken geleden had besteld.

Als het firmware 3.1 is, hoe dan toch verder gaan met die jailbreak....?
  #5  
Oud 05-10-09, 13:27
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Als er 3.1 af fabriek opstaat, moet je wachten op een oplossing, die is er namelijk nog niet.
__________________

  #6  
Oud 05-10-09, 13:34
Catwoman78 Catwoman78 is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 5
Standaard

Bedoel je dat als het idd 3.1. is, ik nu niets met die iPhone kan doen? Of kan er in land van aankoop, in dit geval Zwitserland, wel iets veranderd worden zodat hij werkt met een simkaart.
  #7  
Oud 05-10-09, 16:13
Peernij's schermafbeelding
Peernij Peernij is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Nistelrode
Berichten: 262
Standaard

Is hij wel simlock vrij?
  #8  
Oud 23-10-09, 02:28
Catwoman78 Catwoman78 is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 5
Standaard

Hallo, na een tijd even op non actief, weer volop aan het uitzoeken hoe ik mijn iPhone aan de praat kan krijgen. Veel gelezen op het net, maar natuurlijk een beetje verward door alle info....
Ik heb ondertussen ook achterhaald dat hij wel degelijk gesimlocked is. Ik weet nog steeds niet welke Firmware, maar aangezien hij zo recent is besteld en aangekomen, neem ik aan dat het de allerlaatste is 3.1.2.
Nu zijn mijn vragen de volgende:

- Klopt het dat jailbreaken alleen is om extra applicaties (buiten iTunes) op de iPhone te krijgen en dat ik om gelijk welke simkaart erin te kunnen gebruiken, ik hem alsnog moet unlocken?
- is PwnageTool 3.1.4 het programma dat ik het beste kan gebruiken om de iPhone te jailbreaken?
- is er ondertussen al een programma om ook te unlocken?
- klopt het dat als ik met Pwnage aan de slag ga, ik de iPhone van te voren niet in iTunes moet aanmelden/activeren? Ik heb de iPhone zo uit de verpakking.
- ik probeer instellingen zo te veranderen dat iTunes niet automatisch opstart als ik mijn iPhone aansluit. Ik heb het gebrobeerd in preferences van iTunes en in logins van account in system preferences. Na herstarten van computer, start het alsnog automatisch op. Wat/waar kan ik nog iets aanpassen?

hopend op iemand die we weer een beetje verder kan helpen!
  #9  
Oud 23-10-09, 08:46
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

- Klopt het dat jailbreaken alleen is om extra applicaties (buiten iTunes) op de iPhone te krijgen en dat ik om gelijk welke simkaart erin te kunnen gebruiken, ik hem alsnog moet unlocken? ->yep

- is PwnageTool 3.1.4 het programma dat ik het beste kan gebruiken om de iPhone te jailbreaken? -> nee, Blackra1n
- is er ondertussen al een programma om ook te unlocken? -> nee, in jouw geval kan je een Custom Firmware installeren met oude baseband zodat je unlock blijft werken.
- klopt het dat als ik met Pwnage aan de slag ga, ik de iPhone van te voren niet in iTunes moet aanmelden/activeren? Ik heb de iPhone zo uit de verpakking. -> maakt niets uit
- ik probeer instellingen zo te veranderen dat iTunes niet automatisch opstart als ik mijn iPhone aansluit. Ik heb het gebrobeerd in preferences van iTunes en in logins van account in system preferences. Na herstarten van computer, start het alsnog automatisch op. Wat/waar kan ik nog iets aanpassen? -> Op de Samenvatting-pagina van je iPhone in iTunes de optie ''Synchroniseer automatisch wanneer deze iPhone wordt aangesloten'' even uitzetten, staat standaard aan
  #10  
Oud 26-10-09, 14:57
Catwoman78 Catwoman78 is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 5
Unhappy Nog wat vragen

Bedankt voor jullie reactie, maar toch nog wat vragen...
- waarom is Blackrain beter dan PwnageTool in mijn geval
- is er op dit moment dan geen enkele manier om met mijn toestel te telefoneren via een belgische simkaart, omdat er nog geen unlockprogramma is??? Wat kan ik dan uberhaupt met dit toestel? Hoelang kan dat gaan duren voor er wel een mogelijkheid is deze te unlocken?

Sorry, ik begin een beetje wanhopig te worden omdat ik nog steeds niets kan met zo een mooi toestel.
  #11  
Oud 26-10-09, 14:59
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Catwoman78 Bekijk bericht
Bedankt voor jullie reactie, maar toch nog wat vragen...
- waarom is Blackrain beter dan PwnageTool in mijn geval
- is er op dit moment dan geen enkele manier om met mijn toestel te telefoneren via een belgische simkaart, omdat er nog geen unlockprogramma is??? Wat kan ik dan uberhaupt met dit toestel? Hoelang kan dat gaan duren voor er wel een mogelijkheid is deze te unlocken?

Sorry, ik begin een beetje wanhopig te worden omdat ik nog steeds niets kan met zo een mooi toestel.

lees dit artikel eens door, daar staat alles in over jailbreaken en unlocken
Jailbreaken anno 3.x: hoe moet dat eigenlijk? - iPhone - iPhoneclub.nl
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
problemen met iphone 3gs XfreeztYleX iPhone algemeen 3 28-12-10 22:35
Problemen met synchroniseren iphone 3gs met ICal mandersa01 Archief 2 22-12-09 15:08
Na laatste jailbreak problemen met aanzetten van iphone 3gs. Mdv1980 Archief 1 06-12-09 22:58
iPhone: Iphone 3GS Loopt vast tijdens purplerain ! Gabriel Antonyo Jailbreak 6 06-08-09 10:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:55.