iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: 2G met 1604 foutcode (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/45159-2g-1604-foutcode.html)

Samko 05-10-09 22:03

2G met 1604 foutcode
 
Hey

had de iphone per ongeluk naar 3.1 upgegrade, nu probeer ik deze via de custom firmware up te graden zodat het terug jailbreak en unlocked is..

echter krijg ik de 1604 foutcode, en start mijn iphone nu heel de tijd vanzelf op, en geeft het stekkertje en itunes logo, en dan opnieuw de hele tijd

iemand raad?

King1987 05-10-09 22:05

dat is een foutcode dat hij niet goed in DFU staat. Gewoon goed in DFU zetten en daarna overnieuw proberen. Voor DFU kan je in de wiki kijken.

Off-topic
wil je ook je profiel updaten aub ;)


Samko 05-10-09 22:06

oké, dat kan ik dan even opzoeken, maar hoe stop ik deze oneindige reboot ? ik kan het zelf niet stoppen precies

nu krijg ik een 1600 foutcode.. help iemand ?

kan het zijn dat de 2G nog niet naar 3.1 can gejailbreakt e.d. ? werkt langs geen kant, de 1600 error komt na het laatste balkje..

King1987 05-10-09 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samko (Bericht 361316)
oké, dat kan ik dan even opzoeken, maar hoe stop ik deze oneindige reboot ? ik kan het zelf niet stoppen precies

nu krijg ik een 1600 foutcode.. help iemand ?

kan het zijn dat de 2G nog niet naar 3.1 can gejailbreakt e.d. ? werkt langs geen kant, de 1600 error komt na het laatste balkje..

FW 3.1 werkt perfect op een 1e gen ;) en ja, je hebt dan jailbreak nodig. Al een keer op een andere pc geprobeerd, andere usb poort? Goed (blijven proberen) in DFU gezet?

Samko 05-10-09 22:51

geprobeert :) krijg nog altijd de 1600 en staat ZEKEr in DFU

SideSwipe 05-10-09 23:15

Hier heb ik het zelfde probleem.

van 3.0.1 naar 3.1 en heb in Recovery mode de 1604 error en in de DFU mode de 1601 error..

Lukie 07-10-09 16:49

Gebruik iH8sn0w om de fout te onderdrukken en restore firmware met iTunes. Daarna opnieuw jailbreaken.:p

afmatter 08-10-09 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukie (Bericht 362143)
Gebruik iH8sn0w om de fout te onderdrukken en restore firmware met iTunes. Daarna opnieuw jailbreaken.:p

Toen ik iH8sn0w ging gebruiken deed opeens mn PC het niet meer:confused: zit hier met mijn oude 2G (op mn macbook dus:P) en heb precies hetzelfde probleem, als ik m ook in DFU zet blijft hij dus de 160x geven. iemand goede raad? moet ik niet iets van pwnage gebruiken?

Lukie 08-10-09 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door afmatter (Bericht 362623)
Toen ik iH8sn0w ging gebruiken deed opeens mn PC het niet meer:confused: zit hier met mijn oude 2G (op mn macbook dus:P) en heb precies hetzelfde probleem, als ik m ook in DFU zet blijft hij dus de 160x geven. iemand goede raad? moet ik niet iets van pwnage gebruiken?

Heb je geen Windows PC..?? Ik heb hetzelfde probleem gehad. Met ih8sn0w installeerd Itunes sowieso de firmware alle fouten uit je Iphone naar Itunes worden genegeerd. Dit kan resulteren in een instabiele iPhone maar regelmatig zijn de fouten niet merkbaar en kun je de Iphone prima gebruiken.

afmatter 08-10-09 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukie (Bericht 362695)
Heb je geen Windows PC..?? Ik heb hetzelfde probleem gehad. Met ih8sn0w installeerd Itunes sowieso de firmware alle fouten uit je Iphone naar Itunes worden genegeerd. Dit kan resulteren in een instabiele iPhone maar regelmatig zijn de fouten niet merkbaar en kun je de Iphone prima gebruiken.

nou ik had er dus een maar die doet het niet meer toe nik bij ih8sn0w op de fix reboot loop knop drukte:eek: nu heb ik hier alleen nog maar macbooks staan war ik het me kan proberen.. geen tips?

synhio 08-10-09 19:32

ik heb dezelfde probleem, alleen heb ik het met een ipod touch 2de generatie iemand daarvoor tips?

Lukie 08-10-09 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door afmatter (Bericht 362699)
nou ik had er dus een maar die doet het niet meer toe nik bij ih8sn0w op de fix reboot loop knop drukte:eek: nu heb ik hier alleen nog maar macbooks staan war ik het me kan proberen.. geen tips?

Niet de fix reboot knop maar ignore errors instellen. Dus klik op je type Iphone , daarna wacht op een wit scherm en daarna de knop custom firmware installeren.

laurens_dc 27-10-09 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samko (Bericht 361367)
geprobeert :) krijg nog altijd de 1600 en staat ZEKEr in DFU

Hello,

Heb hetzelfde probleem met dezelfde iphone US 1STE GEN in DFU en krijg ook de 1601 fout. Heb je al een oplossing gekregen of gevonden. Zou leuk zijn want m'n iphone is al een weekje onbruikbaar!

Met welke Firmware werk je om hem te herstellen?
Gebruik je ih8sn0w voor het negeren van de foutcodes?

Hopende op een antwoord wens ik je nog veel Unlock plezier ;)!

afmatter 27-10-09 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door laurens_dc (Bericht 375210)
Hello,

Heb hetzelfde probleem met dezelfde iphone US 1STE GEN in DFU en krijg ook de 1601 fout. Heb je al een oplossing gekregen of gevonden. Zou leuk zijn want m'n iphone is al een weekje onbruikbaar!

Met welke Firmware werk je om hem te herstellen?
Gebruik je ih8sn0w voor het negeren van de foutcodes?

Hopende op een antwoord wens ik je nog veel Unlock plezier ;)!

hee ik heb het probleem heel simpel opgelost:
met pwnagetool een 3.1 custom gemaakt
daarna (gewoon in pwnagetool zonder ih8snow) in de dfu mode gezet, dit duurde even om goed te doen vanwege het continue rebooten
maar toen het lukte dus gewoon op normale manier gerestored met shift (of alt geloof ik) herstel in iTunes dus;)
het bleek dus achteraf dat m'n iPhone vanwege dat rebooten de hele tijd wrs ne niet goed in dfu mode stond maar met de dfu-helper in pwnagetool (of iig die ananas) ging het na een stuk of 5 keer goed!:)

nja ik hoop dat de uitleg een beetje duidelijk is had er niet veel tijd voor maar als je nog vragen hebt hoor ik t wel:)
succes!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:46.