//

3GS met 3.1 downgrade of jailbreak?

3GS met 3.1 downgrade of jailbreak? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb vanmiddag geprobeerd een custom firmware te installeren op mijn iPhone, een 3.1 versie van hier op dit forum. De versie voor 3GS zonder ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-10-09, 20:20
PuijkeN PuijkeN is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: België
Berichten: 47
Standaard 3GS met 3.1 downgrade of jailbreak?

Ik heb vanmiddag geprobeerd een custom firmware te installeren op mijn iPhone, een 3.1 versie van hier op dit forum. De versie voor 3GS zonder activatie ingebouwd dus. (ik heb een BE iPhone die unlocked is)

Alles ging goed, de telefoon was geflashed met 3.1 en Cydia stond er op. Ik installeerde FiveIconDock vanuit Cydia en de iPhone is gecrashed, hij is volledig vastgelopen en enige dat ik nog kon doen was DFU. Ik heb toen enkele malen geprobeerd de custom firmware terug te zetten maar telkens zonder succes. Toen heb ik per ongeluk de originele 3.1 firmware van Apple teruggezet. De iPhone deed het weer en ik ging terug aan de slag. Maar sinds dien is het me niet meer gelukt om hem te jailbreaken of te downgraden.

Ik had reeds een copy gemaakt van ECID file en deze stond volgens Cydia op de Saurik server. Ik heb toen mijn hosts file aangepast volgens de tutorials en geprobeerd te downgraden naar 3.0 of 3.0.1. Maar telkens zonder resultaat. Ook de custom firmware terugzetten gaat niet meer. Ik heb daarna geprobeerd op een hackintosh om zelf een custom firmware te maken maar deze kon ik ook niet terugflashen.

Is het nu verprutst en kan ik niet meer terug? Of jailbreaken? Want dat mis ik wel ... de nieuwe baseband maakt niet zoveel uit aangezien mijn telefoon toch niet unlocked hoeft te worden. Maar ik heb vandaag zoveel topics en sites doorgelezen, ik snap het echt niet meer en weet niet meer wat doen. Is het enige wat ik kan doen wachten op de JB van Geohot en hopen dat die wel gaat werken? Of kan ik toch nog teruggaan naar 3.0 of 3.0.1. om zo terug te proberen jailbreaken en naar 3.1 te gaan ..

Iemand die me het nog iets duidelijker kan maken !?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-10-09, 10:24
PuijkeN PuijkeN is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: België
Berichten: 47
Standaard

Even wat extra info: bij het terugzetten van de custom firmware krijg ik telkens foutmelding 1601 in iTunes. Ik heb al geprobeerd in restore mode als in in DFU mode.
  #3  
Oud 07-10-09, 10:26
Pscherrenburg Pscherrenburg is offline
• iOS 11.0
• 11.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Ede
Berichten: 35
Standaard

Ik denk dat je dfu mode gebruikt?
Probeer het eens op de andere manier.
Dus zet het toestel uit en houd de home knop ingedrukt en zet de kabel er aan.
Dan zou hij met het itunes stekkertje in beeld moeten komen.
Daarna kan je hem met custome firmware herstellen.

Succes en laat even weten hier of het je zo gelukt is.
  #4  
Oud 07-10-09, 10:27
Pscherrenburg Pscherrenburg is offline
• iOS 11.0
• 11.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Ede
Berichten: 35
Standaard

Ok, tegelijkertijd een bericht dus.....
Jammer dat het op deze manier niet lukt.
Mocht je toch een oplossing tegen komen, laat het dan hier even weten.
Succes!
  #5  
Oud 07-10-09, 11:07
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Oplossing is er niet, kan gewoon niet en ik zit met precies hetzelfde probleem
  #6  
Oud 07-10-09, 11:09
Pscherrenburg Pscherrenburg is offline
• iOS 11.0
• 11.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Ede
Berichten: 35
Standaard

Nou ik begreep dat als je inderdaad de ECID files opgeslagen hebt, je wel kan restoren naar oudere firmware.
Of geld dat alleen voor de 3G?
  #7  
Oud 07-10-09, 13:16
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

De custom fireware die je terugzet, dat is dus die niet non-activate 3.1 versie?

Je wil downgraden naar 3.0?
Als je ECID is opgeslagen op de server van cydia is het de bedoeling dat je windows gaat foppen. Hiermee bedoel ik zorgen dat itunes bij een restore op de server van cydia een certificaat haalt voor de restore, ipv op de servers van apple zelf.
Dit kun je doen door een bepaald bestandje in je windows map lichtelijk aan te passen.

Zoek in:
c:\Windows\system32\drivers\etc\

Hierin vind je het bestandje hosts. Open deze in wordpad, en voeg op de laatste regel toe:

74.208.105.171 gs.apple.com #jay saurik

Op het moment dat iTunes opzoek gaat naar gs.apple.com zal deze nu zoeken naar ip 74.208.105.171 (de server waar jouw ECID staat) ipv 17.112.176.11 (de server van apple).

Jij zegt dit geprobeerd te hebben zonder resultaat, wat lukte er niet? Kreeg je geen certificaat voor de restore naar 3.0? Weet je zeker dat saurik jouw ECID on file heeft?

Ik denk als je nu op de orginele 3.1 draait en downgraden niet lukt, je zult moeten wachten op een jailbreak voor 3.1. Lukt het je wel op te downgraden zou je moet een keer kunnen proberen met je custom 3.1 rom met cydia erin.

Niet getreurd door, de jailbreak voor 3.1 op de 3GS komt als het goed is heel binnenkort. Ik zit sinds na gekloot gister helaas nu ook op 3.1 en wacht geduldig.

Laatst gewijzigd door Scoes; 07-10-09 om 13:28.
  #8  
Oud 07-10-09, 13:54
PuijkeN PuijkeN is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: België
Berichten: 47
Standaard

Jah dat klopt ongeveer... ik heb eerst geprobeerd met de Custom firmware van hier opt het forum. De firmware die niet geactiveerd was omdat ik dit zelf kan doen. Deze flash is zonder problemen verlopen maar na installatie van FiveDockIcon deed de iPhone niks meer. Na wat zooi zat ik dan per ongeluk uiteindelijk op 3.1, de officiele firmware met de nieuwe baseband.

Op 3.0.1 stond er in Cydia "This iphone has a ECID SHSH on file" in het groen. Ik heb dit ook opgeslagen de eerste keer ik Cydia opstarte op 3.0.1.

De hosts file is aangepast naar de server van Saurik maar ik blijf de boodschap krijgen dat het toestel niet geschikt is voor deze firmware...
Ook de custom er proberen inzetten lukt niet, iTunes blijft dan zeggen "Preparing iPhone..." om uiteindelijk te stoppen met fout 1601.

Ik denk dat ik inderdaad maar ga wachten tot er een JB uit is voor 3.1, want ik heb men iPhone de afgelopen twee dagen wel 20x geflashed en het komt stiillaan men oren uit !
  #9  
Oud 07-10-09, 15:08
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Same here..
Ik had mn eigen ECID ook niet op tijd opgeslagen, maar die van een toestel uit de winkel hier wel. Deze downgrade is gelukt, maar voor mn eigen toestel was ik te laat, omdat ik eigenlijk had verwacht niet te hoeven restoren voor de 3.1 JB uit zou komen.
  #10  
Oud 07-10-09, 18:49
yserna yserna is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 3
Standaard

kan iemand me helpen krijg quickpwn niet geopend op men computer
  #11  
Oud 07-10-09, 19:46
Pascal717's schermafbeelding
Pascal717 Pascal717 is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Overpelt (België)
Berichten: 582
Stuur een bericht via MSN naar Pascal717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yserna Bekijk bericht
kan iemand me helpen krijg quickpwn niet geopend op men computer
Waarom zou je Quickpwn geopend moeten krijgen? Quickpwn word al een tijdje niet meer ondersteund.
__________________
iPhone 8 Space Grey - iPad Pro 9,7" - Apple Watch Sport 42mm
  #12  
Oud 07-10-09, 19:49
yserna yserna is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 3
Standaard

omdat ik men iphone 3g 8g wil jailbreaken want unlocken gaat nie kheb 3.1 :s
  #13  
Oud 09-10-09, 10:31
*blackpaerl* *blackpaerl* is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 27
Standaard

Hallo,

Ik heb sinds gisteren ook een Iphone 32GB black,versie 3.1 tenminste dat staat in de instellingen/info
heb veel over jailbreak gehoord en wat gelezen.
Nu las ik ergens op dit forum dat je via jailbreakme.com dit gemakkelijk kan doen
nu heb ik die site geopend op de desktop en op de iphone maar er gebeurd niets .

waar zou het aan liggen of wat doe ik niet goed?

hoor het wel ray
  #14  
Oud 09-10-09, 10:34
Mootjuh's schermafbeelding
Mootjuh Mootjuh is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Nijkerk
Berichten: 189
Stuur een bericht via MSN naar Mootjuh
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door *blackpaerl* Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb sinds gisteren ook een Iphone 32GB black,versie 3.1 tenminste dat staat in de instellingen/info
heb veel over jailbreak gehoord en wat gelezen.
Nu las ik ergens op dit forum dat je via jailbreakme.com dit gemakkelijk kan doen
nu heb ik die site geopend op de desktop en op de iphone maar er gebeurd niets .

waar zou het aan liggen of wat doe ik niet goed?

hoor het wel ray
Dat komt omdat deze versie (nw foon met fw 3.1.) nog niet te breken is.!! Nog een paar daagjes/uurtjes wachten en dan pas komt die uit.!!
__________________
Happy met me Iphone..!!!
  #15  
Oud 09-10-09, 11:08
master master is offline
• iOS 7.0.2
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: amsterdam
Berichten: 204
Standaard

hoi

ik heb een 3gs van een vriend 3.0.1 gejailbreaked en redsnow unlocked

wil deze updaten naar custom fw 3.1

ik heb per ongeluk hersteld met bestand:
iPhone2,1_3.1_7C144_Restore (=zonder activatie)
i.p.v
3GS_3[1].1_Cydia(=met activatie)

ik probeer nu shift -herstellen met :3GS_3[1].1_Cydia
maar krijg een onbende foutmelding. 1600

kan iemand my hiermee helpen?
of is er een oplossing hiervoor?

dank
  #16  
Oud 09-10-09, 11:23
*blackpaerl* *blackpaerl* is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mootjuh Bekijk bericht
Dat komt omdat deze versie (nw foon met fw 3.1.) nog niet te breken is.!! Nog een paar daagjes/uurtjes wachten en dan pas komt die uit.!!

@Mootjuh, das een snelle reaktie maw moet ik nu zitten niks doen geen leuke dingen erop kunnen zetten en maar blijfen wachten hm.;(

Je weet natuurlijk niet hoelang ik moet wachten.

Groet
  #17  
Oud 14-10-09, 22:30
luukdoedens luukdoedens is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 35
Talking I Phone 3GS 3.1 (7C144)

Dus als ik het goed begrijp is deze Iphone nog niet te JB-en ??
Ik was al druk aan het RednOw te downloaden..toen ik zag dat dat voor de 3.0 versie was... nu kan ik er alleen maar naar kijken?
Ik heb een 3GS 16GB 3.1 fw. (7C144)
Kan iemand mij uit ervaring zeggen hoe lang dat nog duurt voordat iemand dit voorelkaar krijgt ? mijn T-mobile gaat pas eind December in... en de 3G die ik nu heb, ben ik nu toch echt wel op uitgekeken.....
Of kan iemand (omgeving Assen) dit voor mij regelen ? (uiteraard tegen betaling)??
  #18  
Oud 14-10-09, 22:31
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luukdoedens Bekijk bericht
Dus als ik het goed begrijp is deze Iphone nog niet te JB-en ??
Ik was al druk aan het RednOw te downloaden..toen ik zag dat dat voor de 3.0 versie was... nu kan ik er alleen maar naar kijken?
Ik heb een 3GS 16GB 3.1 fw. (7C144)
Kan iemand mij uit ervaring zeggen hoe lang dat nog duurt voordat iemand dit voorelkaar krijgt ? mijn T-mobile gaat pas eind December in... en de 3G die ik nu heb, ben ik nu toch echt wel op uitgekeken.....
Of kan iemand (omgeving Assen) dit voor mij regelen ? (uiteraard tegen betaling)??
Jailbreaken kan wel al, met Blackra1n. Unlocken nog niet.
  #19  
Oud 14-10-09, 22:47
luukdoedens luukdoedens is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 35
Standaard

Volgens mij heb ik het dan niet helemaal begrepen, ik zal eens even kijken of ik zo kan vinden wat het verschil is tussen jailbreak en Unlocken... thanx.
  #20  
Oud 14-10-09, 23:55
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mootjuh Bekijk bericht
Dat komt omdat deze versie (nw foon met fw 3.1.) nog niet te breken is.!! Nog een paar daagjes/uurtjes wachten en dan pas komt die uit.!!
Weet jij al meer dan de rest, toch?

Een ander vraagje: na heel veel proberen heb ik toch mijn gesimlockte iphone 3GS v 3.1 (al van out of the box) kunnen recoveren en er de custom firmware 3.1.2 met activatie kunnen opzetten
Nu is dat bij mij niet gelukt met de DFU techniek, maar door mijn iphone op het "stekkertje" te zetten. Echter, ik weet niet meer hoe ik dat gedaan heb
Om in de toekomst indien nodig opnieuw te kunnen recoveren, weet ik nu dat de stekker-methode (althans bij mij) werkt... maar hoe zet ik hem in de stekker-modus?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PuijkeN Bekijk bericht
Even wat extra info: bij het terugzetten van de custom firmware krijg ik telkens foutmelding 1601 in iTunes. Ik heb al geprobeerd in restore mode als in in DFU mode.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door master Bekijk bericht

ik heb een 3gs van een vriend 3.0.1 gejailbreaked en redsnow unlocked

wil deze updaten naar custom fw 3.1
ik heb per ongeluk hersteld met bestand:
iPhone2,1_3.1_7C144_Restore (=zonder activatie)
i.p.v 3GS_3[1].1_Cydia(=met activatie)

ik probeer nu shift -herstellen met :3GS_3[1].1_Cydia
maar krijg een onbende foutmelding. 1600
kan iemand my hiermee helpen?
of is er een oplossing hiervoor?

dank


ik heb het ook zitten proberen met de DFU techniek, maar dat lukte mij ook niet. Dan heb ik het met de stekker-techniek gedaan en dat is wel gelukt. Als iemand ons kan zeggen op welke manier we de stekker tevoorschijn krijgen, kunnen jullie het ook zo proberen

Laatst gewijzigd door belgiumiphone; 15-10-09 om 10:18.
Reageren

Labels
3.1, 3gs, jailbreak



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Downgrade 06.15.00 met 3GS maarten12340 Unlock 4 21-03-11 16:59
iPhone: iphone 3Gs met 3.1.3 nieuwe bootrom naar 4.0 met jailbreak erikroeier Jailbreak 13 27-06-10 00:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:37.