//

Blackra1n 1.0 voor FW 3.1(.*) - Verzameltopic (+handleiding)

Blackra1n 1.0 voor FW 3.1(.*) - Verzameltopic (+handleiding) discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Euh.... wow hoe snel en makkelijk ging dit!! Was bijna eng hihi, écht helemaal super, ga gelijk mn profiel aanpassen en eens kijken wat ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #701  
Oud 22-10-09, 21:16
crows crows is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 12
Standaard

Euh.... wow hoe snel en makkelijk ging dit!! Was bijna eng hihi, écht helemaal super, ga gelijk mn profiel aanpassen en eens kijken wat ik voor leuke dingetjes vind
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #702  
Oud 22-10-09, 21:21
fcruizer fcruizer is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
itunes heeft een iphone aangetroffen waarvan de herstelmodus actief is. u moet deze iphone herstellen voordat u deze kunt gebruiken met itunes.
ehhh is dit normaal???
  #703  
Oud 22-10-09, 21:28
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcruizer Bekijk bericht
ehhh is dit normaal???
Dit krijg je te zien als je Blackra1n aan het uitvoeren bent? Dan is het volkomen normaal
  #704  
Oud 22-10-09, 23:06
JnB JnB is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Grimbergen
Berichten: 48
Standaard

Zojuist men nieuwe 3gs gejailbreakt gaat vlotjes
  #705  
Oud 23-10-09, 00:07
PearLRoX's schermafbeelding
PearLRoX PearLRoX is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: België
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JnB Bekijk bericht
Zojuist men nieuwe 3gs gejailbreakt gaat vlotjes
Ik snap dat niet he en de mijne lukt weer niet

een MC van week 40 :/
  #706  
Oud 23-10-09, 00:09
JnB JnB is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Grimbergen
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PearLRoX Bekijk bericht
Ik snap dat niet he en de mijne lukt weer niet

een MC van week 40 :/
Heb blackra1n op os x draaien.
- make it rain
- iphone insteken
- ding reboot met itunes stekkertje
- dan duw ik zowel home als power in en dan verschijnt binnen de 5sec het geohot mannetje.
- rustig laten installen en boote
  #707  
Oud 23-10-09, 00:15
Burnd Burnd is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 26
Standaard

Ik zie nu door de bomen het bos niet meer. Ik heb een 3GS, jailbroken en unlocked.
Mn abbonement bij T-mobile gaat over 1mnd in. Dus ik ben nog 1 mnd van unlock afhankelijk. Ik heb via Cydia op "make my life easier" geklikt. Dus ik heb mijn ECID op de server van saurik gezet.

Ik wil graag upgarden naar OS 3.1.2, maar wat kan ik nu het beste doen aangezien ik van de unlock afhankelijk ben?
- updaten via een of andere custom software 3.1.2. zodat ik mn baseband behoud?
- wachten totdat mn T-mobile abbo in gaat en dan gewoon enkel blackrain doen?

Verder vraag ik me af welke stappen ik moet ondernemen om in de toekomst te kunnen blijven jailbreaken? Want volgens mij hoef ik nergens mijn ECID te gebruiken? En ik las ook van alles over iBEC en iBISS bestanden? maar daar hoor ik nu niemand meer over? moet ik daar nog iets mee doen?
  #708  
Oud 23-10-09, 00:30
Mr.SoSa Mr.SoSa is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 1
Standaard

Wow.
Eerst de 20 stappen guide geprobeerd. Mislukt (cydia verscheen niet), Iphone hersteld via Itunes.
Daarna gezocht naar hulp en kwam ik op deze geweldige app.

hulde aan die gasten.
  #709  
Oud 23-10-09, 01:07
Sharonn_c Sharonn_c is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 5
Standaard

Hallo,
Ik draai nog op FW 2.2.. EN heb toen een jailbreak en unlock gedaan op mijn iphone 3g.
Als ik nu update naar 3.1.2 en dat deze jailbreak uitvoer, werkt dat dan wel?
Het maakt niet uit dat die dan niet meer geunlockt is.. Maar kan ik dan wel OOIT weer unlocken als dat nodig is?

Groetjess en alvast bedankt!
  #710  
Oud 23-10-09, 02:53
Lucque Lucque is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 4
Standaard

Doe ik iets verkeerd? blackra1n blijft op running staan en de iphone op het kabeltje+iTunes. Blijven proberen of is er een andere oplossing?
  #711  
Oud 23-10-09, 11:07
fortes777 fortes777 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 23
Standaard

Mij vraag zal wel al vaker gesteld zijn, maar kan je gewoon firmware 3.2.1 van Apple instaleren en dan Blackra1n zijn werk laten doen?? Heb nu jailbreak op firmware 3.0
Er is ook een topic over custom firmeware, dus weet nu niet of het beter is om de customfirware 3.1.2 te installeren en dan blackra1n of officiële 3.1.2 en dan blackra1n?

Wie heeft een duideklijk antwoord, kan door de bomen het bos niet meer zien ;-)
  #712  
Oud 23-10-09, 11:10
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fortes777 Bekijk bericht
Mij vraag zal wel al vaker gesteld zijn, maar kan je gewoon firmware 3.2.1 van Apple instaleren en dan Blackra1n zijn werk laten doen?? Heb nu jailbreak op firmware 3.0
Er is ook een topic over custom firmeware, dus weet nu niet of het beter is om de customfirware 3.1.2 te installeren en dan blackra1n of officiële 3.1.2 en dan blackra1n?

Wie heeft een duideklijk antwoord, kan door de bomen het bos niet meer zien ;-)
Beiden zijn goed. Dus probeer een van de twee.
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #713  
Oud 23-10-09, 11:14
fortes777 fortes777 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 23
Standaard

Bedankt Micheal, ga het maar proberen met orginele firmware 3.1.2 van Apple vervolgens Blackra1n
  #714  
Oud 23-10-09, 11:21
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fortes777 Bekijk bericht
Bedankt Micheal, ga het maar proberen met orginele firmware 3.1.2 van Apple vervolgens Blackra1n
Blackra1n alleen als je niet afhankelijk bent van een unlock met ultrasnow
__________________

  #715  
Oud 23-10-09, 13:43
magyco magyco is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 21
Standaard

Bedankt voor je reactie en ik weet dat het goed bedoeld is, maar ik had die link al meer dan 10x doorgenomen en Blackra1n deed het niet, ook niet na 10x proberen, ik heb veel en genoeg gelezen, maar een echte oplossing was er gewoon niet voor mij. dus had ik dat maar opgegeven.

Maar ik zou niet opgeven totdat ik mijn jailbreak zou hebben met OS 3.1.2
Dus na uren in te hebben gestoken, heb ik alsnog (wel met een omweg) mijn doel bereikt.

Ik zal hier omschrijven wat ik er voor had moeten doen om mijn iPhone 3g met OS 3.1.2 te jailbreaken, hopelijk dat het nuttig is voor iemand anders.

Dus met OS 3.1.2 geinstalleerd heb ik niet kunnen Jailbreaken met blackra1n, ik heb trouwens een windows systeem (geen Vista). ik had het geprobeerd met een custom firmware, maar kwam erachter dat dat alleen werkt als je iPhone gejailbreakt is, en dat was het dus niet meer.

Als eerste had ik iTunes verwijderd en itunes 8.2 geinstalleerd (ik las ergens dat dit niet nodig is je kan ook downgraden met de nieuwste iTunes, je krijgt wel een foutmelding maar dit is te omzeilen en wordt hieronder uitgelegd, ik heb het trouwens niet met iTunes 9.0 of hoger geprobeerd te downgraden).
ik heb de OS 3.0 gedownload van deze website: iPhone OS And Other Downloads To Rescue Failed iPhone Hacks - iSmashPhone iPhone Blog

In iTunes klik je op Herstellen terwijl je de Shift-toets inhoud, en kies je voor de Firmware die je net gedownload hebt.
Het herstel proces begint en op gegeven moment krijg je een foutmelding 1015, dit is normaal. De Baseband van OS 3.1.2 kan niet worden overschreden en krijg je deze foutmelding, klik op OK, als het goed is geeft je iphone aan met een plaatje, dat je moet verbinden met iTunes, dit is ook normaal, wordt veroorzaakt door de foutmelding 1015 en blijf je haken met dat plaatje, in andere woorden, zit je in een mode loop. om dit te verhelpen heb ik iRecovery gedownload. download en uitleg vindt je hier:
iRecovery: Get Out iPhone from Recovery Mode Loop on Restart | iPhone

Sluit iTunes, doe verder niks anders, ook niet aan je iphone laat deze verbonden met je computer en laat het in de reboot staan, dus met het plaatje verbinden met iTunes.

Op bovengenoemde website staat dat je de volgende commando's moet geven wanneer je in iRecovery zit:
setenv auto-boot true
saveenv
/exit
Voer dit niet in, het gaat waarschijnlijk niet helpen, in plaats daarvan voer je in: fsboot
binnen 3 minuten moet er iets gebeuren, als dat niet het geval is, gewoon weer de commando fsboot invoeren totdat je ziet dat er iets gebeurd. Je iphone zie je ook normaal opstarten.

Nu zit je in de OS 3.0, dus ga je Jailbreaken met Redsn0w 0.8, (ff googlen)

Hierna heb ik weer de nieuwste versie van iTunes geinstalleerd, en de Custom Firmware van deze site (iPhoneclub.nl) gedownload.
En met iTunes in DFU mode, met Shift-toets + herstellen, heb ik mijn iphone op OS 3.1.2 met Jailbreak.

Als er nog vragen zijn, lees ik ze graag, ik weet niet als ik je bij alles kan helpen.
Dit is wat werkte voor mij, iets anders deed het gewoon niet, ik had alle tips en trucs en oplossingen gelezen over Blackra1n, maar niks hielp.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad.

Groetjes,
Magyco
  #716  
Oud 23-10-09, 13:50
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Arrow

// Discussies samengevoegd.

@magyco, ik heb jouw discussie samengevoegd met het Blackra1n-topic, zodat andere gebruikers jou oplossing makkelijker kunnen vinden
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #717  
Oud 23-10-09, 18:27
iPetert iPetert is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 87
Standaard

Ik weet niet of dit al voorbij gekomen is, maar ik heb net iets ontdekt dat sommige mensen wellicht kan helpen.

Nu ik mijn 3GS heb, heb ik mijn 3G legaal simlock vrij gemaakt via t-mobile, en hem aan een vriend gedaan. Toen ik hem leeg gemaakt heb, hersteld, en opnieuw wilde jailbreaken, lukte dit maar niet. Waarom niet?

Ik deed het steeds met de kabel van mijn iPod, die heeft een iets groter bovenstuk dan die van mijn iPhone's, deze kabel gebruikte ik altijd om te syncen, backuppen etc op mijn notebook. Maar jailbreaken lukt via blackra1n dus NIET met de kabel met het grotere bovenstuk! En WEL met de andere kabel met het smalle connectortje.
  #718  
Oud 23-10-09, 19:23
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPetert Bekijk bericht
Ik weet niet of dit al voorbij gekomen is, maar ik heb net iets ontdekt dat sommige mensen wellicht kan helpen.

Nu ik mijn 3GS heb, heb ik mijn 3G legaal simlock vrij gemaakt via t-mobile, en hem aan een vriend gedaan. Toen ik hem leeg gemaakt heb, hersteld, en opnieuw wilde jailbreaken, lukte dit maar niet. Waarom niet?

Ik deed het steeds met de kabel van mijn iPod, die heeft een iets groter bovenstuk dan die van mijn iPhone's, deze kabel gebruikte ik altijd om te syncen, backuppen etc op mijn notebook. Maar jailbreaken lukt via blackra1n dus NIET met de kabel met het grotere bovenstuk! En WEL met de andere kabel met het smalle connectortje.
Lijkt mij sterk, ik denk dat het toeval is. Bij de 3g moet je het nl gewoon wat vaker proberen..
  #719  
Oud 23-10-09, 19:34
sebassie05 sebassie05 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 7
Standaard

ik heb een ipod touch 3g met filmware 3.1.2:

als ik hem met blackra1n bezig ben staat er DONE WAIT FOR REBOOT
hij is dan bezig met opnieuw op starten maar dan word het beel zwart en doet hij niks meer. het enige wat ik kan doen is hem te herstellen en opnieuw beginnen.
zo gaat dat maar door
kan iemand mij helpen ?
  #720  
Oud 23-10-09, 19:57
sebassie05 sebassie05 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 7
Standaard apperaat loopt vast tijdens jailbreak

ik heb ipod touch 3g met alle benodigdheden om hem te jailbreaken via blackra1n maar als er staat (done waiting for reboot)
word het beeldscherm zwart
en start hij niet meer op.
ik heb hem toen hersteld, maar er gebeurd steeds weer het zelfde
kan iemand mij helpen ??

Laatst gewijzigd door sebassie05; 23-10-09 om 22:50.
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alle iDevices: Blackra1n RC3 voor FW 3.1.2 - Verzameltopic Destiny Jailbreak 676 27-11-10 02:43
[1.0] Pwnage 3.0 voor FW 3.0 - Verzameltopic PieJi Unlock 594 08-12-09 21:38
Blackra1n RC2 voor FW 3.1(.*) - Verzameltopic iScorpio Jailbreak 159 03-11-09 19:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:23.