//

3.1.2 installeren op een 2G (Jailbreak / Activatie / Unlock)

3.1.2 installeren op een 2G (Jailbreak / Activatie / Unlock) discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Op dit moment is er nog geen "officiele" custom restore file om rechtstreeks te kunnen installeren, echter is het wel goed mogelijk om 3.1.2 te ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-10-09, 22:50
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard 3.1.2 installeren op een 2G (Jailbreak / Activatie / Unlock)

Op dit moment is er nog geen "officiele" custom restore file om rechtstreeks te kunnen installeren, echter is het wel goed mogelijk om 3.1.2 te installeren met enkel een windows computer.
Hou er rekening mee dat je minimaal een uur bezig bent met deze guide en dat je indien er een stap overgeslagen wordt alles voor niets is geweest en je weer opnieuw kunt beginnen.

Ik zal deze "tip" een beetje bijschaven zodra er vragen komen. (first-post edit)

Is er noodzaak om naar 3.1.2 te gaan voor een 2G model ? Nee niet echt maar het is altijd leuk de laatste versie te draaien. Bovendien lukt het het DEV team steeds later om een update te maken van Quickpwn of Redsn0w als die ooit nog komt. Hiermee ga je gegarandeerd naar 3.1.2 met een werkende Youtube.

Begin met een jailbroken 3.0.1 of 3.1 Firmware.
Sync en backup in iTunes 9.x
Back up de iTunes backup (dit is belangrijk!) (in windows 7 staat dit onder C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup)
Haal met WinSCP o.i.d. de volgende bestanden van de iphone en bewaar deze zorgvuldig (bijvoorbeeld bij je backup van de backup van iTunes)
  • /var/Keychains/keychain-2.db
  • /var/root/Library/Lockdown/data_ark.plist
  • /var/root/Library/Lockdown/device_private_key.pem
  • /var/root/Library/Lockdown/device_public_key.pem
- Deinstaller itunes en apple mobile device support en vergeet niet je library veilig te stellen. (hernoemen van mijn muziek map werkt ook, kun je later eenvoudig weer terugzetten)
- Installeer een oudere iTunes op je computer. Versie 7.7 werkte bij mij goed
- Begin eerst met een Restore in DFU naar een orginele firmware van 2.0.1 of 2.1 of 2.2.1 en jailbreak deze met Quickpwn (Als je deze stap niet doet dan kun je geen custom installeren)
- Zet hem op als een nieuwe iphone (terugzetten backup werkt toch niet)
- Daarna doe je onmiddelijk een shift-restore naar de custom 2.2.1 (Download de custom 2.2.1 firmware uit de Wiki)

(Belangrijk om te wten is dat na het opzetten als nieuwe iphone onder firmware 2.2.1 de echte backup overschreven gaat worden. Daarom moet je een kopie maken van de backup folder van Itunes)



- Reboot de iphone

- Installeer Itunes 9.x
- Update naar 3.1.2 in iTunes (click Update)

- Jailbreak met blackra1n en installeer Cydia
- Installeer nu SSH via Cydia en zet de volgende bestanden naar de iphone. (overschrijf de bestaande bestanden)
  • /var/Keychains/keychain-2.db
  • /var/root/Library/Lockdown/data_ark.plist
  • /var/root/Library/Lockdown/device_private_key.pem
  • /var/root/Library/Lockdown/device_public_key.pem

- Verwijder alles in /var/root/Library/Lockdown/pair_records/
- Reboot de iphone
- Sluit iTunes af
- Zet nu de backup van de backup terug in "C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup".
- Start iTunes weer en zet je backup terug

En nu heb je een volledig functionerende iphone inclusief youtube op firmware 3.1.2
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.

Laatst gewijzigd door ArB; 12-10-09 om 14:46.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-10-09, 20:49
Zero Zero is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 81
Standaard

Bedankt!
Al zal ik deze methode niet gaan proberen sinds pwnagetool voor 3.1.2 is uitgekomen.
Heb net namelijk een custom firmware gemaakt met activatie en unlock.
  #3  
Oud 13-10-09, 21:17
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Ik zie aan je profiel dat je een 3G hebt en dit topic gaat over een 2G model. Bovendien heeft je reactie weinig toegevoegde waarde eerlijk gezegd, maar misschien mis ik de clue ? Deze methode heb ik dan ook gemaakt voordat de pwnage tool uitkwam en werkt nog steeds prima als alternatief. Zowiezo zou ik wachten met een custom file te gebruiken die niet officieel door het team van de iphoneclub is gemaakt.
  #4  
Oud 13-10-09, 21:39
Zero Zero is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 81
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArB Bekijk bericht
Ik zie aan je profiel dat je een 3G hebt en dit topic gaat over een 2G model. Bovendien heeft je reactie weinig toegevoegde waarde eerlijk gezegd, maar misschien mis ik de clue ? Deze methode heb ik dan ook gemaakt voordat de pwnage tool uitkwam en werkt nog steeds prima als alternatief. Zowiezo zou ik wachten met een custom file te gebruiken die niet officieel door het team van de iphoneclub is gemaakt.
Als je het simpel bekijkt dan klopt het dat mijn reactie geen toegevoegde waarde heeft. Ik wil alleen aangeven dat ik het wel kan waarderen dat je de moeite hebt gedaan om het zo duidelijk mogelijk te beschrijven. En ja ik weet ook dat je deze methode hebt gemaakt voordat de Pwnagetool uitkwam

Daarnaast heb ik inderdaad een 3G Zwart 16GB UK iPhone maar daarnaast heb ik nog een 2G 4GB US iPhone waar ik nog gebruik van maakt.

Btw ik heb zojuist mijn 2G upgegrade naar 3.1.2 met (h)activatie, jb en unlock.
  #5  
Oud 14-10-09, 18:29
Jonckhere Jonckhere is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Gistel
Berichten: 6
Standaard

hoe heb je hem geactiveerd?
Ik heb al vanalles geprobeerd maar niets lukt.
  #6  
Oud 14-10-09, 18:30
Jonckhere Jonckhere is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Gistel
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zero Bekijk bericht
Als je het simpel bekijkt dan klopt het dat mijn reactie geen toegevoegde waarde heeft. Ik wil alleen aangeven dat ik het wel kan waarderen dat je de moeite hebt gedaan om het zo duidelijk mogelijk te beschrijven. En ja ik weet ook dat je deze methode hebt gemaakt voordat de Pwnagetool uitkwam

Daarnaast heb ik inderdaad een 3G Zwart 16GB UK iPhone maar daarnaast heb ik nog een 2G 4GB US iPhone waar ik nog gebruik van maakt.

Btw ik heb zojuist mijn 2G upgegrade naar 3.1.2 met (h)activatie, jb en unlock.
Hoe heb je hem Geactiveerd bij mij lukt dat niet.
  #7  
Oud 14-10-09, 21:36
Zero Zero is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 81
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonckhere Bekijk bericht
Hoe heb je hem Geactiveerd bij mij lukt dat niet.
Ik heb met Pwnagetool een custom firmware aangemaakt met de optie 'Activatie'.

Hier kun je ook zo'n firmware download (Kies wel voor eentje met activatie): https://forum.iculture.nl/f14/i...-firmware.html

En dan vervolgens in DFU mode zetten en herstellen met iPhone (Windows: Shift+Herstel, MAC: Alt+Herstel) en dan je gedownloade firmware selecteren.
  #8  
Oud 04-11-09, 09:46
kurtneven kurtneven is offline
• iOS 1.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 1
Standaard

Ik heb aldus een 2G IPhone (gekocht in de states 2009). Ik heb per ongeluk Itunes geupdate naar FW 3.1.2. Ik neem aan dat bovenstaande handleiding voor mij werkt?
  #9  
Oud 04-11-09, 10:09
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kurtneven Bekijk bericht
Ik heb aldus een 2G IPhone (gekocht in de states 2009). Ik heb per ongeluk Itunes geupdate naar FW 3.1.2. Ik neem aan dat bovenstaande handleiding voor mij werkt?
Ja, custom firmware met activatie voor jou
__________________

Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 1e gen.: Iphone 2G activatie + unlock + jailbreak AJLA Unlock 3 11-02-11 16:22
iPhone: Iphone4: Unlock & jailbreak is er maar geen activatie :( Seppe Jailbreak 0 04-08-10 21:53
Jailbreak en activatie en unlock 3.0 beta 2 ArB Archief 56 16-04-09 18:08
Activatie/Jailbreak/Unlock OTB 1.1.1 geautomatiseerd? christiaan1985 Archief 0 25-10-07 20:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:30.