//

Devteam brengt PwnageTool 3.1.4 voor Mac OS X uit.

Devteam brengt PwnageTool 3.1.4 voor Mac OS X uit. discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) jup daarom wacht ik liever totdat er eentje komt met de normale (apple) bootlogo's Hopelijk kan iemand die hier sharen (zonder activatie zit namelijk op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 13-10-09, 14:32
Tahtah Tahtah is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 22
Standaard

jup daarom wacht ik liever totdat er eentje komt met de normale (apple) bootlogo's Hopelijk kan iemand die hier sharen (zonder activatie zit namelijk op t-mobile NL) via rapidshare ofzo. heb namelijk geen mac :C...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 13-10-09, 14:34
Svenninho Svenninho is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Mariekerke
Berichten: 44
Standaard

Back in business ... thanks for the tip YINGIE
  #63  
Oud 13-10-09, 14:41
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Graag gedaan.

Ik ben nu een custom zonder activatie (en zonder 'ananas' en 'fake steve') aan het uploaden, maar dat duurt eventjes. Als het klaar is post ik wel een linkje.
__________________
Simlockvrij uit Frankrijk..!.
  #64  
Oud 13-10-09, 14:42
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirkuijt Bekijk bericht
Yingie, you are my savior!

Net gerestored met een custom zonder activatie, en ik kan weer bellen, w00t!

Nu een iTunes restore aan het doen, hopen dat dat werkt, en dan de APT restore.

Werkt dat ook allemaal, dan ben ik te gelukkig!!
altijd lezen wat er staat!



__________________
at your service
  #65  
Oud 13-10-09, 14:50
evdbent evdbent is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 7
Standaard

Ik heb ook het probleem dat PwnageTool zegt dat ik erg geen firmware bundle is gevonden of wanneer ik met de hand zoek zegt hij: Wrong firmware bundle
Ik heb een iphone 3g.

Wanneer ik iphone 3gs selecteer vind hij het .ipsw bestand gek genoek wel oke en dat terwijl ik hem gewoon met itunes gedownload heb?

ik snap het even niet meer..
  #66  
Oud 13-10-09, 14:51
Marvel Marvel is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 8
Stuur een bericht via MSN naar Marvel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marvel Bekijk bericht
De iPhone heb ik met jailbreak gekocht, dus geen idee. Maar welke optie ik ook kies, iTunes blijft zeuren dat de firmware niet compatibel is.
Zag berichten hier dat de firmware voor de 3G en de 3GS verschillen. Nu heb ik gisteren toevallig op deze mac een 3G zonder simlock geupdate, dus heb ik met de 3GS aangesloten de firmware opnieuw gedownload, pwnagetool gedraaid en verdomd, de firmware werd in herstelmodus herkend.
Alleen kreeg ik nu de foutmelding in iTunes (na software uitpakken); onbekende fout 1600.
Ik deed daarna een herstel zonder recovery mode en zie nu: ik moet een geldige simkaart invoeren. Ik dacht dat de unlock behouden zou blijven?
En vooral: wat nu?
  #67  
Oud 13-10-09, 14:58
cyph's schermafbeelding
cyph cyph is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marvel Bekijk bericht
Zag berichten hier dat de firmware voor de 3G en de 3GS verschillen. Nu heb ik gisteren toevallig op deze mac een 3G zonder simlock geupdate, dus heb ik met de 3GS aangesloten de firmware opnieuw gedownload, pwnagetool gedraaid en verdomd, de firmware werd in herstelmodus herkend.
Alleen kreeg ik nu de foutmelding in iTunes (na software uitpakken); onbekende fout 1600.
Ik deed daarna een herstel zonder recovery mode en zie nu: ik moet een geldige simkaart invoeren. Ik dacht dat de unlock behouden zou blijven?
En vooral: wat nu?
Jij hebt het nu over activatie. Daar heb je een geldige simkaart voor nodig (je blijft het itunes logo in beeld zien). De unlock moet je opnieuw installeren via cydia (ultrasn0w).
__________________
iPhone 3GS 16GB
  #68  
Oud 13-10-09, 15:02
Marvel Marvel is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 8
Stuur een bericht via MSN naar Marvel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cyph Bekijk bericht
Jij hebt het nu over activatie. Daar heb je een geldige simkaart voor nodig (je blijft het itunes logo in beeld zien). De unlock moet je opnieuw installeren via cydia (ultrasn0w).
maar ik kom niet verder dan het iTunes-logo, hoe kom ik daar voorbij, zodat ik cydia en ultrasn0w kan draaien?
  #69  
Oud 13-10-09, 15:04
cielo cielo is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 7
Standaard

Wil graag iets nachecken.

Zit nu met een geJB apparaat, en niet unlocked. Heb unlock nog niet nodig, maar wil wel deze optie graag behouden voor als ik op vakantie ga (mocht dat ooit nog eens gebeuren!). Is het beter (mss zelfs noodzakelijk) dat ik eerst mijn device unlock alvorens ik upgrade + JB naar 3.1.2??

Vlg mij (a noob) maakt het niet uit. Kan iem dit bevestigen of zijn/haar mening geven? Thanks
  #70  
Oud 13-10-09, 15:05
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cielo Bekijk bericht
Wil graag iets nachecken.

Zit nu met een geJB apparaat, en niet unlocked. Heb unlock nog niet nodig, maar wil wel deze optie graag behouden voor als ik op vakantie ga (mocht dat ooit nog eens gebeuren!). Is het beter (mss zelfs noodzakelijk) dat ik eerst mijn device unlock alvorens ik upgrade + JB naar 3.1.2??

Vlg mij (a noob) maakt het niet uit. Kan iem dit bevestigen of zijn/haar mening geven? Thanks
Na een firmwareupdate moet je steeds opnieuw unlocken. Eerst unlocken en dan updaten is geen optie, want dan ben je de unlock weer kwijt.
  #71  
Oud 13-10-09, 15:07
cyph's schermafbeelding
cyph cyph is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marvel Bekijk bericht
maar ik kom niet verder dan het iTunes-logo, hoe kom ik daar voorbij, zodat ik cydia en ultrasn0w kan draaien?
T-mobile simkaart er even in doen (ervan uitgaande dat het een t-mobile gelockt toestel is)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cielo
Zit nu met een geJB apparaat, en niet unlocked. Heb unlock nog niet nodig, maar wil wel deze optie graag behouden voor als ik op vakantie ga (mocht dat ooit nog eens gebeuren!). Is het beter (mss zelfs noodzakelijk) dat ik eerst mijn device unlock alvorens ik upgrade + JB naar 3.1.2??
Kijkende naar je profiel zit je op 3.0.1, dan is je baseband nog 04.26.08, die is te unlocken met ultrasn0w (via cydia te installeren). Als je via pwnagetool een custom firmware maakt dan blijft je baseband gelijk, en is hij dus nog steeds te unlocken. Dus nooit meer met officiele updates van Apple updaten, alleen via pwnagetool en je kan in de toekomst een unlock gebruiken

Laatst gewijzigd door cyph; 13-10-09 om 15:13.
  #72  
Oud 13-10-09, 15:11
Marvel Marvel is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 8
Stuur een bericht via MSN naar Marvel
Standaard

boohoo, nee! Komt uit Engeland dus ik heb geen geldige simkaart! Wat nu?
  #73  
Oud 13-10-09, 15:18
Hjalmarr Hjalmarr is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 39
Standaard

Ik snap het ook even niet meer.
Ik heb een 3GS en ik wil hem eigenlijk updaten naar 3.1.2. Ik draai nu 3.0. Is het nog verstandig om even te wachten? Mij maakt het niet uit.
Als ik wil jailbraken moest ik iets opslaan via SHSH?

Kan iemand raad geven? Ik heb Windows, geen MAC.
  #74  
Oud 13-10-09, 15:21
Carlke Carlke is offline
• iOS 11.2
• 10.3.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Lier, België
Berichten: 12
Standaard

Heb mijn 3gs juist gejailbreakt met pwnage op mijn mac en alles werkt!!!
Moet enkel nog is kijken hoe die cydia werkt en hoe ik gedownloade spellen erop krijg...
Zal proberen de custom ipsw op rapidshare te zetten... maar is ook mijn eerste keer, dus weet ni of me da lukt...
  #75  
Oud 13-10-09, 15:49
sheppy sheppy is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 30
Standaard

Na het lezen van vele posts (niet alleen op iPhoneClub, maar het "hele" net) ben ik tot de conclusie gekomen dat ik gewoon kan jailbreaken. Hoe ik denk dat ik dat moet doen beschrijf ik hieronder, en ik hoop dat iemand er op wil reageren om mijn eventuele fouten er uit te halen. Maar eerst de uitgangspositie (chronologisch):
- iPhone 3GS in Belgie gekocht
- iPhone dus SIMLOCK VRIJ bij aanschaf-> dus niet zelf ge-unlocked
- iPhone had firmware 3.0 bij aanschaf
- Update gedaan naar firmware 3.1
(heb nu dus de nieuwste baseband)
- Mijn host bestand (heb een mac) aangepast: 74.208.105.171 gs.apple.com
(deze stap had dus eigenlijk VOOR de update moeten plaatsvinden...)
- Een herstel uitgevoerd naar 3.1 om mijn gegevens voor 3.1 bij Saurik te krijgen
- Update gedaan naar firmware 3.1.2

Ik heb nu dus een iPhone 3GS met officieel unlock-te baseband (versie 05.11.07) met firmware 3.1.2 (7D11). Ik heb de laatste versie van iTunes.

Ik heb de firmware bestanden (.ipsw) bewaard die voor versie 3.1 en 3.1.2 door iTunes zijn gedownload.

Nu het jailbreak proces, zoals ik denk dat het in mijn geval moet verlopen:
- Download pwnagetool versie 3.1.4
- Maak met pwnagetool custom firmware van .ipsw file (versie 3.1.2)
- Herstel via iTunes (option-herstel, dit is shift-herstel voor windows) mijn iPhone met dit net gemaakte ipsw bestand

Dit zou volgens mij zijn wat ik moet doen. Als het niet klopt dan hoor ik dat graag, en kan ik vanavond ook toetreden tot de alsmaar groeiende groep "vrije" iPhoners.

Alvast bedankt voor je reactie!
  #76  
Oud 13-10-09, 15:49
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Pfff, een laatste keer proberen of ik Winterboard werkend krijg. iPhone schiet telkens in safety mode vanwege Winterboard.
  #77  
Oud 13-10-09, 15:52
sheppy sheppy is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 30
Standaard

Sorry, vergeten: ik moet niet vergeten in Cydia (dat toch automatisch meekomt met de jailbreak???) "make my life easier" aan te zetten, voor de toekomst...
  #78  
Oud 13-10-09, 15:54
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sheppy Bekijk bericht
Nu het jailbreak proces, zoals ik denk dat het in mijn geval moet verlopen:
- Download pwnagetool versie 3.1.4
- Maak met pwnagetool custom firmware van .ipsw file (versie 3.1.2)
- Herstel via iTunes (option-herstel, dit is shift-herstel voor windows) mijn iPhone met dit net gemaakte ipsw bestand

Dit zou volgens mij zijn wat ik moet doen. Als het niet klopt dan hoor ik dat graag, en kan ik vanavond ook toetreden tot de alsmaar groeiende groep "vrije" iPhoners.

Alvast bedankt voor je reactie!
Je jailbreakmethode klopt. Zorg alleen dat je in Pwnagetool 'activatie' uitvinkt. Verder merk ik dat Cydia problemen heeft met enkele repositories zoals die van iClarified, iSpazio en nog enkele. Ik zou dus bij de packages en sources zo min mogelijk aanvinken. Zoals in een eerdere post van mij zou ik zeker aanraden om winterboard even niet in de custom te zetten.
  #79  
Oud 13-10-09, 15:58
sheppy sheppy is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 30
Standaard

Bedankt yingie!!!
Dat van die activate wist ik niet.
En ik zal zo weinig mogelijk packages aanzetten. Welke zijn echter een must? Zo wil ik het een en ander kunnen instellen en ook PDANet er op kunnen zetten...
Bedankt voor je reactie, nogmaals.
  #80  
Oud 13-10-09, 16:01
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Als je weet wat je doet, zijn MobileTerminal en OpenSSH tamelijk handig.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: PwnageTool 2.1 en QuickPwn 1.1 alleen voor Mac OS X? Raggamannn Jailbreak 1 13-09-08 16:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:40.