iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Devteam brengt PwnageTool 3.1.4 voor Mac OS X uit. (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/45723-devteam-brengt-pwnagetool-3-1-4-voor-mac-os-x.html)

koen_dr 13-10-09 10:07

Devteam brengt PwnageTool 3.1.4 voor Mac OS X uit.
 
Devteam heeft zonet de nieuwe versie gelanceerd se....

Als er nu wat mensen zijn die niet aan het werk zijn zoals ik, dan weten we straks of ie beter is dan Geohot's Blackra1n.... :D:D:D:D

Michel15 13-10-09 10:11

Dus nu kun je een custom FW 3.1.2 maken zonder je baseband te updaten, als je een Mac hebt

Ze blijven wel bezig met de unlock
We’ll continue to work on a carrier unlock for the latest basebands, but the timeframe for such an unlock is unknowable.)

WDS001 13-10-09 10:21

En een custom firmware voor Windows gebruikers zal wel snel op het forum verschijnen. De boodschap is enkel: update niet naar 3.1.2 als je van een unlock afhankelijk bent, maar wacht op de custom firmware waarbij de baseband niet geüpgrade wordt!

Ectholian 13-10-09 10:29

Ze gebruiken dezelfde exploit als Geohot in zijn Blackra1n... denk niet dat hun jailbreak dan stabieler is dan blackra1n.

Heb ook geen idee of alle problemen te wijten zijn aan blackra1n of andere randverschijnselen op de iphones met problemen ...

Bomans 13-10-09 10:33

https://forum.iculture.nl/images/icons/icon2.gif Topictitel wat duidelijker gemaakt.

forum.bericht 13-10-09 10:35

Wat ik me afvraag:

Moet je eerst upgraden (via iTunes) naar 3.1.2 en dan Pwnage er op loslaten of eerst Pwnage en dan upgraden?

Bomans 13-10-09 10:37

Met PwnageTool maak je een custom firmware waarmee je dan via itunes kan herstellen.

WDS001 13-10-09 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht (Bericht 365757)
Wat ik me afvraag:

Moet je eerst upgraden (via iTunes) naar 3.1.2 en dan Pwnage er op loslaten of eerst Pwnage en dan upgraden?

Eerst Pwnage en dan met je custom .ipsw updaten.

herbie65 13-10-09 10:41

Weet iemand of deze problemen, die in 3.1 zaten opgelost zijn:
- het niet weergeven van de operator.
- geen tethering

Bomans 13-10-09 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door herbie65 (Bericht 365762)
Weet iemand of deze problemen, die in 3.1 zaten opgelost zijn:
- het niet weergeven van de operator.
- geen tethering

Dat tethering er niet meer is heeft niets te maken met PwnageTool.

Ectholian 13-10-09 10:53

Er er een voordeel van deze methode (custom, gejailbraakte firmware) t.o.v. de blackra1n methode (bestaande firmware jailbreaken)?

yingie 13-10-09 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ectholian (Bericht 365773)
Er er een voordeel van deze methode (custom, gejailbraakte firmware) t.o.v. de blackra1n methode (bestaande firmware jailbreaken)?

Het voordeel van Pwnagetool t.o.v. blackra1n is, dat Pwnagetool je baseband niet update en zodoende je unlock in stand houdt (weliswaar wel door daarna door redsn0w of ultrasn0w te gebruiken, maar die mogelijkheid heb je tenminste). Blackra1n is enkel een jailbreak voor firmware 3.1 en 3.1.2, maar geeft geen mogelijkheid om die firmwares ook te unlocken.

Dus: zat je op 3.0 of 3.0.1 via Pwnagetool (dus jailbroken en unlocked), dan kun je je unlock alleen behouden door te updaten via Pwnagetool (en niet door de officiele updates in iTunes te gebruiken).
Als je iPhone al unlocked was (omdat je 'm via T-mobile hebt gekocht of simlockvrij in België of Italië), dan is een unlock dus geen issue en kun je volstaan met een jailbreak. Daarvoor volstaat dan ook blackra1n.

posthok 13-10-09 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koen_dr (Bericht 365738)
Devteam heeft zonet de nieuwe versie gelanceerd se....

Als er nu wat mensen zijn die niet aan het werk zijn zoals ik, dan weten we straks of ie beter is dan Geohot's Blackra1n.... :D:D:D:D


Nu nog een custom firmware liefst voor rapidshare en dan kan ik ook even spelen.

Ectholian 13-10-09 11:07

Het verschil zit hem er dus in dat blackra1n je baseband update, en Pwnagetool niet. Duidelijk. Maar hoe zit het dan met 'future jailbreaks' als je blackra1n gebruikt? Waarom ik dat vraag,zie dit stukje op devteam's blog:

Note for 3GS users not already jailbroken and stuck at 3.1.x: this version of PwnageTool has a side feature to jailbreak your 3GS. It uses a simple implementation of the usb control msg hole found by chronicdev, geohot, and our very own gray. Now that the hole is public and in use, we expect Apple to close it by the next major firmware update. That’s why 3GS users need to get their ECID hashes for 3.1.x now, and need to stay onboard the “jailbreak train” in all future updates.

Brimme 13-10-09 11:24

Kan ik nu dus ook mijn 3gs 3.1.2 jailbracken met mijn mac?

Bomans 13-10-09 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brimme (Bericht 365791)
Kan ik nu dus ook mijn 3gs 3.1.2 jailbreaken met mijn mac?

Dat lees je heel goed.

Yvarladze 13-10-09 11:27

Wat ik nog niet helemaal begrijp. Kan ik nu mijn iPhone 3GS 3.1.2 OTB jailbreaken met deze versie?

exepti0n 13-10-09 11:32

Ben van plan m'n iPhone 3G te jailbreaken.

Ik heb de update 3.1.2 al op m'n iPhone draaien, kan ik nu gewoon PwnageTool er op los laten of moet ik nog andere acties ondernemen?

Het artikel (PwnageTool beschikbaar voor iPhone OS 3.1.2 - iPhone - iPhoneclub.nl) biedt mij daarvoor niet genoeg uitsluitsel. :(

bull 13-10-09 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ectholian (Bericht 365783)
Het verschil zit hem er dus in dat blackra1n je baseband update, en Pwnagetool niet. Duidelijk. Maar hoe zit het dan met 'future jailbreaks' als je blackra1n gebruikt? Waarom ik dat vraag,zie dit stukje op devteam's blog:

Note for 3GS users not already jailbroken and stuck at 3.1.x: this version of PwnageTool has a side feature to jailbreak your 3GS. It uses a simple implementation of the usb control msg hole found by chronicdev, geohot, and our very own gray. Now that the hole is public and in use, we expect Apple to close it by the next major firmware update. That’s why 3GS users need to get their ECID hashes for 3.1.x now, and need to stay onboard the “jailbreak train” in all future updates.

dit begrijp ik niet zo goed heb een simlock vrije 3gs 32gb uit belgie kan iemand meer duidelijkheid geven over dit? ECID hashes for 3.1.x now, and need to stay onboard the “jailbreak train” in all future updates

Berik61 13-10-09 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exepti0n (Bericht 365797)
Ben van plan m'n iPhone 3G te jailbreaken.

Ik heb de update 3.1.2 al op m'n iPhone draaien, kan ik nu gewoon PwnageTool er op los laten of moet ik nog andere acties ondernemen?

Het artikel (PwnageTool beschikbaar voor iPhone OS 3.1.2 - iPhone - iPhoneclub.nl) biedt mij daarvoor niet genoeg uitsluitsel. :(

Zelfde situatie, alleen is mijn 3G ge-unlockt door T-Mobile. Blijft die unlock in stand (niet zo heel belangrijk overigens)?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:38.