iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Simlock na jailbreak? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/45769-simlock-na-jailbreak.html)

RuttieBARCA 13-10-09 19:02

Simlock na jailbreak?
 
Goedendag

Vanmiddag postte ik dit topic:
https://forum.iculture.nl/f14/i...jailbreak.html

Heb alles naar behoren gedaan. Mijn abbonement loopt vanaf eind november, zit nu nog op een nieuwe simkaart die dus nog niet werkt (van T-Mobile).

Na de jailbreak had ik dit:

Er staat nu linksbovenin 'Simlock' en als ik hem soms ontgrendel komt er ook iets te staan met simlock.
Is dit ernstig?? Hoe verhelp ik het?? hij is net 1 dagje oud :eek: ik schrik best wel

M.v.g,
Rutger

Scoes 13-10-09 19:13

Jeetje rutger, je hebt em echt net he.

Even een gesprek opzetten, dan vraagt ie automatisch of je de simlock wil verwijderen.
Vul je pincode en hij zoek et netwerk op. Simlock = pincode invoeren.

Geen dank, slotje?

RuttieBARCA 13-10-09 19:14

Sorry hoor!!! Maar ik ben ook niet de slimste met technologieën. Toch bedankt, ik kan dat dus pas eind november doen.

thomasvossen 13-10-09 19:16

Ik heb een soort gelijk probleem met een 3.0 iPhone GS die ik heb geupdate naar 3.1. Vervolgens heb ik custom 3.1.2. geinstalleerd met met Pwnagetool. Alles leek goed te gaan, echter krijg ik geen bereik met deze nieuwe firmware. Alles gaat, behalve bellen.. :mad: iemand een soortgelijk probleem?

mm ander issue dus, maar iemand die kan helpen?

Scoes 13-10-09 19:30

Heb je een Tmobile simkaart?
Heb je een Tmobile iphone?

Zo niet, wat heb je wel?

thomasvossen 13-10-09 19:32

sorry, vergeten te vermelden. Alles t-mobile.
Momenteel baseband 05.11.07.

deKevster 13-10-09 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thomasvossen (Bericht 366273)
sorry, vergeten te vermelden. Alles t-mobile.
Momenteel baseband 05.11.07.

Dan kan je hem niet simlockvrij maken. Je hebt je Baseband geupgrade. Je zult moeten wachten tot het Dev-Team met een oplossing komt.

Scoes 13-10-09 19:51

Hij heeft alles tmobile, dus moet geen probleem vormen.
Heb je wel streepjes? Tmobile in je scherm? Een 3G tekentje?

Probeer ff vliegtuigmodus aan en uit, of je netwerk instellingen te resetten.

Michel15 13-10-09 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deKevster (Bericht 366289)
Dan kan je hem niet simlockvrij maken. Je hebt je Baseband geupgrade. Je zult moeten wachten tot het Dev-Team met een oplossing komt.


Hoezo, hij gaat toch straks met TM bellen en het is een TM-toestel als ik het goed begrijp, dus straks heeft ie geen simlockvrij toestel nodig

thomasvossen 13-10-09 19:52

Hoezo niet simlock vrij? Is volgens de handleiding van deze site gedaan, waarbij werd aangegeven dat baseband niet geupgrade zou worden??!
Downgrade wel mogelijk?

deKevster 13-10-09 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 (Bericht 366296)
Hoezo, hij gaat toch straks met TM bellen en het is een TM-toestel als ik het goed begrijp, dus straks heeft ie geen simlockvrij toestel nodig

Het gaat erover dat hij hem nu niet simlockvrij kan maken.. Als hij toch straks met TM gaat bellen, dan moet hij wachten. ;)

Michel15 13-10-09 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thomasvossen (Bericht 366298)
Hoezo niet simlock vrij? Is volgens de handleiding van deze site gedaan, waarbij werd aangegeven dat baseband niet geupgrade zou worden??!
Downgrade wel mogelijk?

Jouw baseband stond al op de nieuwste, kun jij ook niks aan doen.
Nieuw toestel toch ?

Je hebt pech en moet wachten tot je met TM kan bellen of je gaat tijdelijk met een prepay kaart van TM bellen

thomasvossen 13-10-09 19:58

Ik bel al jaren met t-mobile, alleen na mijn jailbraek krijg ik geen bereik meer. Het betreft een legale telefoon die ik nieuw heb gekregen nadat mijn eerste 3GS defect was. Geen bereik houdt in dat ik geen streepjes heb en geen 3g logo of iets dergelijks. Alles werkt, alleen geen ontvangst.

Scoes 13-10-09 20:18

Doe eens je netwerk instellingen resetten dan?
Werk dat niet, DFU restore naar 3.1.2.
Check in de wiki hoe dat moet.

thomasvossen 13-10-09 21:03

Terugzetten moet inderdaad kunnen, maar dan heb ik nog altijd mijn jailbreak niet... Toch zou dit te doen moeten zijn:mad:

Scoes 13-10-09 21:48

Na restore even opnieuw jailbreaken.
Als alles origneel is moet het werken.

Trouwens, heb je wel een carrierfile geinstalleerd staan?
(instellingen, algemeen, info en dan bij Aanbieder, zou T-Mobile 5.0 moeten zijn)

thomasvossen 13-10-09 22:44

Bij mij staat aanbieder 'Niet Beschikbaar'. Ik ga even een restore proberen. Daarna nog eens. Vind het wel vreemd.

Michel15 13-10-09 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thomasvossen (Bericht 366312)
Ik bel al jaren met t-mobile, alleen na mijn jailbraek krijg ik geen bereik meer. Het betreft een legale telefoon die ik nieuw heb gekregen nadat mijn eerste 3GS defect was. Geen bereik houdt in dat ik geen streepjes heb en geen 3g logo of iets dergelijks. Alles werkt, alleen geen ontvangst.

Ik had helemaal niet door dat jij niet de TS was :rolleyes:

Het lijkt wel een gekkenhuis soms ;)

thomasvossen 13-10-09 23:47

Het probleem is verholpen. Ik heb mijn iphones 3GS hersteld met de officiele 3.1.2 firmware. Vervolgens heb ik m.b.v. een windows machine Blackra1n uitgevoerd. Dit verliep geheel vlekkeloos. Ik heb nu een gejailbreakte t-mobile 3GS.

Michel15 14-10-09 00:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thomasvossen (Bericht 366577)
Het probleem is verholpen. Ik heb mijn iphones 3GS hersteld met de officiele 3.1.2 firmware. Vervolgens heb ik m.b.v. een windows machine Blackra1n uitgevoerd. Dit verliep geheel vlekkeloos. Ik heb nu een gejailbreakte t-mobile 3GS.

Gefeliciteerd, ook maar even je profiel aanpassen dan. ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:08.