//

Paniek - jailbreak iphone 3GS 3.1

Paniek - jailbreak iphone 3GS 3.1 discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo Ik heb een iphone 3GS-32GB - 3.1 met simlock. EDIT : deze versie stond er al op toen ik hem uit de doos haalde, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-10-09, 21:07
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard Paniek - jailbreak iphone 3GS 3.1

Hallo

Ik heb een iphone 3GS-32GB - 3.1 met simlock. EDIT: deze versie stond er al op toen ik hem uit de doos haalde, althans volgens de verkoper want ik kan dit niet checken!

Nu las ik op dit forum dat de 3.1 software kan gejailbreaked worden met blackra1n. Ik heb dat dan ook gedaan. De jailbreak wordt uitgevoerd maar toch kan ik de iphone niet gebruiken (iphone start op maar ik heb nog steeds het scherm "only emergency calls").

Ik heb dan het topci over blackra1n nog eens goed gelezen en ik begrijp dat gesimlockte iphones NIET kunnen worden gejailbreaked met blackra1n. Dat is toch zo, hé? Mijn bedoeling was om mijn iphone gewoon te jailbreaken met blackra1n, niet om te unlocken. Maar als ik het goed begrijp is zelfs dat niet mogelijk?

En nu een belangrijke vraag: ik heb toch niets onherstelbaars gedaan door toch het programma blackra1n te draaien op mijn iphone?? Als ik nu gewoon wacht op een nieuwe manier om mijn iphone te unlocken, zal dit toch nog lukken??

En een ander vraagje: mijn iphone komt uit frankrijk (simlock van orange). Ga ik daar achteraf de nederlandse taal kunnen op installeren? Want met het opstartscherm dat ik nu heb krijg ik de melding "only emergency calls" in een aantal talen (o.a. engels en chinees), maar niet in het nederlands. Nochtans staat er wel nederlandstalige uitleg op de doos.

DANK voor jullie advies, ik ben in paniek!

Laatst gewijzigd door belgiumiphone; 13-10-09 om 21:32.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-10-09, 21:10
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Blackra1n ondersteunt geen activatie. Kijk even hier - kun je updaten via een custom firmware naar 3.1.2 en daarna unlocken met ultrasn0w.
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT

Laatst gewijzigd door iMario; 13-10-09 om 21:17.
  #3  
Oud 13-10-09, 21:10
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Tja, nu heb je wel een probleem. Unlock zal pas mogelijk zijn als het Dev Team dat beschikbaar maakt en dat zou nog lang kunnen duren..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMario Bekijk bericht
Blackra1n ondersteunt geen activatie. Kijk even hier - kun je updaten via een custom firmware naar 3.1.2 en daarna unlocken met ultrasn0w.
Unlocken kan niet meer, want BelgiumiPhone heeft al geüpdate naar een officiële 3.1.
  #4  
Oud 13-10-09, 21:15
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

dus had ik deze flater niet begaan, dan had ik zelfs mijn iphone nu al (v 3.1) kunnen unlocken??

heeft blackrain dan mijn firmware geupdate of zo?

en gaat het echt nog lang duren voor men mijn nieuwe versie zal kunnen unlocken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Tja, nu heb je wel een probleem. Unlock zal pas mogelijk zijn als het Dev Team dat beschikbaar maakt en dat zou nog lang kunnen duren..



Unlocken kan niet meer, want BelgiumiPhone heeft al geüpdate naar een officiële 3.1.
ik heb zelf niet geupdate: mijn iphone had al versie 3.1. Die was toch sowieso al niet activeerbaar?
Is er nog een manier om nu reeds mijn iphone gewoon te jailbreaken, in afwachting van de unlock methode?

Kan ik trouwens mijn iphone verbinden met itunes als hij gelocked is? want ik wil checken of er wel degelijk v 3.1 op staat.

Ik heb van de verkoper de informatie gekregen dat er firmware 3.1 met bootloader 05.09 op staat.
Kan ik dan downgraden naar firmware 3.0 om toch een jailbreak te kunnen doen?

en wat is eigenlijk het verschil tussen baseband en bootloader?

Laatst gewijzigd door iMario; 13-10-09 om 22:58. Reden: Gebruik voortaan de Edit/MQuote-knop.
  #5  
Oud 13-10-09, 21:59
Zero Zero is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 81
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Bekijk bericht
dus had ik deze flater niet begaan, dan had ik zelfs mijn iphone nu al (v 3.1) kunnen unlocken??

heeft blackrain dan mijn firmware geupdate of zo?

en gaat het echt nog lang duren voor men mijn nieuwe versie zal kunnen unlocken?


ik heb zelf niet geupdate: mijn iphone had al versie 3.1. Die was toch sowieso al niet activeerbaar?
Is er nog een manier om nu reeds mijn iphone gewoon te jailbreaken, in afwachting van de unlock methode?

Kan ik trouwens mijn iphone verbinden met itunes als hij gelocked is? want ik wil checken of er wel degelijk v 3.1 op staat.
Als je alleen Blackra1n hebt uitgevoerd dan is er niks aan je firmware veranderd. Blackra1n is immers alleen jailbreak programma voor Windows.
Mocht je toch hebben upgegrade dan zit je op 3.1.2.

Het is nog niet duidelijk wanneer er een unlock komt. iH8sn0w is ook bezig met een unlock.

3.1 is wel activeer baar mits je de orgineel simkaart nog hebt. En nu is het wel mogelijk om custom firmware te laten draaien met activatie.

Je kan je iPhone niet verbinden met iTunes om je firmware te checken omdat je dan niet verder komt dan het activatiescherm.
  #6  
Oud 13-10-09, 22:05
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zero Bekijk bericht
Als je alleen Blackra1n hebt uitgevoerd dan is er niks aan je firmware veranderd. Blackra1n is immers alleen jailbreak programma voor Windows.

3.1 is wel activeer baar mits je de orgineel simkaart nog hebt. En nu is het wel mogelijk om custom firmware te laten draaien met activatie.
Dank voor je hulp !!!!!

1. het enige wat ik gedaan heb is inderdaad blackrain draaien. EDIT: voor de duidelijkheid: ik heb een iphone-32gb met firmware 3.1 en bootloader 05.09 OUT OF THE BOX. Dus ik heb hem nog nooit gejailbreaked met v 3.0 of zo.

2. ik heb geen originele simkaart meer. kan ik dan jailbreaken of niet? ik ben echt een leek, dus aub een link of zo met de plaats waar ik duidelijke info vind om mijn iphone te activeren en te jailbreaken.

Ik heb enkel een PC, géén MAC.

DANK!!

Laatst gewijzigd door belgiumiphone; 13-10-09 om 22:15.
  #7  
Oud 13-10-09, 22:14
Zero Zero is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 81
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Bekijk bericht
Dank voor je hulp !!!!!

1. het enige wat ik gedaan heb is inderdaad blackrain draaien.

2. ik heb geen originele simkaart meer. kan ik dan jailbreaken of niet? ik ben echt een leek, dus aub een link of zo met de plaats waar ik duidelijke info vind om mijn iphone te activeren en te jailbreaken.

DANK!!

Ok zoals iMario al aangeeft dan kun je nog upgraden naar 3.1.2 met Activatie (Dus dan zie niet meer 'Emergency' scherm), Jailbreak (Cydia)
Maar je kunt dan je iPhone niet gebruiken om te bellen omdat unlocken nog niet gaat.

Klik op de link de iMario heeft gepost, dan kun je op de eerste pagina een custom firmware 3.1.2 download. Zoals je het topic ziet staan zie je 2 versies voor 3gs 1 met activatie een zonder. Aangezien je geen orginele simkaart meer hebt kun je kiezen voor die met activatie.
  #8  
Oud 13-10-09, 22:16
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Dank voor de hulp! Als ik dat gedownload heb, hoe krijg ik dat dan op mijn iphone?
en door up te graden van v3.1 naar v 3.1.2 verklein ik toch mijn kansen op unlocken niet?

voor de duidelijkheid: ik heb een iphone-32gb met firmware 3.1 en bootloader 05.09 OUT OF THE BOX. Dus ik heb hem nog nooit gejailbreaked met v 3.0 of zo.

Ik heb dat bestand gedownload vanuit die link (bestand iphone 3GS custom firmware naar 3.1.2 met activatie). Maar in de downloadlink staat er dat het zou gaan om een bestand van 307 MB, maar de download is snel gestopt en ik heb nu een bestand/icoontje op mijn PC (ik heb géén MAC) met de naam "iPhone2_1_3.1.2_7D11_Custom_Restore" dat maar 13,4 MB groot is? Als ik daarop klik, gaat itunes open en krijg ik de melding van itunes dat mijn simkaart niet de goede is

Laatst gewijzigd door iMario; 13-10-09 om 22:59. Reden: Gebruik voortaan de Edit-knop.
  #9  
Oud 13-10-09, 22:39
Zero Zero is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 81
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Bekijk bericht
Ik heb dat bestand gedownload vanuit die link (bestand iphone 3GS custom firmware naar 3.1.2 met activatie). Maar in de downloadlink staat er dat het zou gaan om een bestand van 307 MB, maar de download is snel gestopt en ik heb nu een bestand/icoontje op mijn PC (ik heb géén MAC) met de naam "iPhone2_1_3.1.2_7D11_Custom_Restore" dat maar 13,4 MB groot is? Als ik daarop klik, gaat itunes open en krijg ik de melding van itunes dat mijn simkaart niet de goede is
Download de custom firmware opnieuw. Als het download klaar is kan je beginnen om je iPhone in DFU mode te zetten. https://forum.iculture.nl/f59/i.../3400-dfu.html hierstaat uitvoerig beschreven hoe je dat kan doen.

Nadat je dat hebt gedaan kun je via iTunes je iPhone upgraden met de custom firmware naar 3.1.2. Druk op Shift+Herstel in iTunes en kun je gedownloade custom firmware selecteren. En vervolgens gebeurt de rest van zelf.
  #10  
Oud 13-10-09, 22:55
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Ok, prima

mijn iphone staat al gereed in DFU mode en ik zit aan 32% download van de custom firmware naar 3.1.2. Maar voor de zekerheid: door te upgraden naar v 3.1.2 verklein ik mijn kansen op een unlock methode toch niet?

En na de activatie van mijn iphone (nieuwe firmware 3.1.2) zal ik dan moeten jailbreaken. Is blackrain de enige methode hiervoor?
En heeft het enig nut om met te jailbreaken als ik de telefoonfunctie van mijn iphone niet kan gebruiken?
  #11  
Oud 14-10-09, 00:00
Lunchbox Lunchbox is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Limbabwe
Berichten: 24
Standaard

Nee, je verkleint je kans niet.

Na het upgraden naar de custom firmware heb je een dure iPod: Je kan in de menu's, via Cydia software installeren... Je kan via iTunes muziek er op zetten en je kan de iPhone als iPod gebruiken. Enige dat je niet kan doen is bellen (je SIM-kaart wordt immers niet herkend).

Zodra een unlock beschikbaar is voor de nieuwe baseband (modem firmware van de iPhone), kan je die gebruiken om van je iPod weer een iPhone te maken.

  #12  
Oud 14-10-09, 00:05
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Hallo

Intussen heb ik het volledige bestand (custom versie 3.2.1 3GS) gedownload, mijn iphone op DFU gezet en begonnen met het herstel via itunes.
Maar alweer problemen
Itunes pakt de software uit, bereidt de iphone voor op herstel, maar dan krijg ik de melding "De iphone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1600)"...
Ik zit met de nieuwste versie van itunes (9) op een PC

Is er hier een oplossing voor?

Ik dank jullie echt allen ongelooflijk veel voor de hulp
  #13  
Oud 14-10-09, 00:11
Lunchbox Lunchbox is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Limbabwe
Berichten: 24
Standaard

Volgens mij staat hij dan niet in DFU mode. De timing hiervoor luistert echt erg nauw heb ik begrepen, dus gewoon nog eens proberen en echt een timer/stopwatch/pc-klokje erbij pakken.

Ik ben zelf nu ook bezig de custom 3.1.2 te installeren. Over 4 minuten heb ik 'm binnen.
  #14  
Oud 14-10-09, 00:20
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

maar ik krijg wel degelijk de melding dat itunes een iphone gedetecteerd heeft in herstelmodus hoor! dus volgens mij is de DFU wel gelukt, want ik krijg nadien ook gewoon de mogelijkheid om via shift + herstellen de te herstellen versie van de software te kiezen
  #15  
Oud 14-10-09, 00:23
Lunchbox Lunchbox is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Limbabwe
Berichten: 24
Standaard

Nee, als je het niet precies timed start hij niet in de DFU, maar in de 'normale' recovery mode. Ziet er dus hetzelfde uit, maar is toch net iets anders. Heb je wel de goede versie gedownload? Weet niet of de FW van een 3G ook op een 3GS werkt?
  #16  
Oud 14-10-09, 00:32
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Ah zo, dus dat scherm ziet er krak hetzelfde uit! Maar hoe weet ik dan of ik in DFU zit of niet? Kan ik dat nergens aan zien?

EDIT: ik heb het al een 7-tal keren getest, en ik krijg ofwel de foutmelding 1600 ofwel 1602
ik time de 10 seconden wel. na ongeveer 7 seconden biept mijn laptop (hij herkent de iphone), na 10 seconden laat ik de on/off knop los en blijf ik de home-knop ingedrukt houden tot itunes opspringt met de melding dat een iphone in herstelmodus is aangesloten
doe ik nog iets verkeerd? of is het misschien een fractie van een seconde?

edit edit: nog enkele keren geprobeerd, maar telkens hetzelfde probleem. Ik heb wel degelijk de juiste custom firmware voor mijn 3GS gedownload.
Ik begin de hoop te verliezen. Ik heb nu zelfs geen werkende ipod...
Morgen misschien opnieuw proberen!

Ik heb deze iphone gekocht aan 500 euro. In de winkel kost 'm (unlocked) 675 euro. Ik had misschien beter 175 euro meer betaald om deze miserie te vermijden

Laatst gewijzigd door belgiumiphone; 14-10-09 om 01:19.
  #17  
Oud 14-10-09, 13:56
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Ik heb nog een heel andere vraag: wat betreft de firmware van mijn iphone 3GS moet ik voortgaan op wat de verkoper mij vertelt. Is er geen andere manier om dat te achterhalen (bv. via serienummer)? Want wie weet, als de informatie van de verkoper niet klopt, heb ik misschien de verkeerde versie custome firmware gedownload... en is dat misschien de reden waarom ik de 1600-error krijg bij het recoveren van mijn iphone.

Want ik vind het ook vreemd dat ik een iphone heb met een nederlandstalige (mini-)handleiding erbij, terwijl de verkoper mij zei dat de iphone uit frankrijk komt...

EDIT: ik lees in een andere post het volgende:
De boodschap is enkel: update niet naar 3.1.2 als je van een unlock afhankelijk bent, maar wacht op de custom firmware waarbij de baseband niet geüpgrade wordt!

=> is de custom firmware 3.1.2 met activatie voor de iphone 3GS die hier wordt aangeboden een veilige firmware?

Laatst gewijzigd door belgiumiphone; 14-10-09 om 16:42.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4: Effe PANIEK Iphone 3G locked Heeelp. poweruser.be Unlock 4 08-08-10 13:31
Iphone crasht paniek heerst! Dreissen iPhone algemeen 11 08-09-09 11:56
Paniek!, zeer tijdelijk draadje FWWillem Archief 7 22-12-07 21:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:20.