iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Na jailbreak met Blackra1n geen afc2 service meer (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/45842-na-jailbreak-blackra1n-geen-afc2-service-meer.html)

milan13 14-10-09 15:18

Na jailbreak met Blackra1n geen afc2 service meer
 
Ik heb een JB met FW 3.1.2 gedaan, met blackra1n..
Alles is naar mijn mening goed gegaan(je hoeft in princie alleen maar op make it ra1n te drukken) en heb bv ook Cydia erop staan, maar als ik DiskAid of iPhone Explorer open, staat er dat ik voor bepaalde mappen e.d een JB iPhone nodig heb.. Dat is ie toch??

Michel15 14-10-09 15:18

Schijnt probleem met Blackra1n te zijn

Moet je custom FW gebruiken, dan lukt het wel

Bomans 14-10-09 15:22

In cydia is er ook een oplossing voor verschenen: afc2add
Is inderdaad een blackra1n probleem.

milan13 14-10-09 15:23

dus dan moet ik m eerst herstellen met custom en dan blackra1n er weer over? dit probleem is dus bekend?

XIII 14-10-09 15:23

Of de zoekfunctie van het forum gebruiken; dan wist je dat je alleen de afc2 service nog moet activeren op deze manier:

Issue 153 - iphonebrowser - 3.1.2 Jailbreak Issue - Project Hosting on Google Code

Bomans 14-10-09 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door milan13 (Bericht 366904)
dus dan moet ik m eerst herstellen met custom en dan blackra1n er weer over? dit probleem is dus bekend?

Ik denk dat mijn oplossing de snelste en makkelijkste is.

milan13 14-10-09 15:28

thnx voor jullie snelle reacties, ga t meteen proberen:)

VonZescao 14-10-09 17:42

SSH over USB fix na jailbreak Purplera1n 3.1.2
 
Ey hallo,

Na een lange wachttijd heb ik dinsdag (14-10) mijn iPhone 3GS ontvangen. Ik had het topic betreffende Purplera1n nauwlettend gevolgd. Nadat ik de folie van de telefoon had verwijderd heb ik de iPhone meteen geupdate naar 3.1.2 om hem vervolgens te jailbreaken.

Nu wilde ik middels iPhoneBrowser de root folder benaderen. Dit lukte helaas niet en ik had slechts toegang tot de media folder. Na veel zoek- en lees werk en verschillende programma's te hebben geprobeerd heb ik zojuist een oplossing gevonden.

1) Download middels Cydia of Cyder iFile welke te vinden is via de BigBoss source. Na installatie ontbrak de iFile icoon op mijn springboard. Een reboot loste dit probleem op.
2) Start iFile en browse System/Library/Lockdown. Scroll naar beneden naar 'Services.plist'

---
Onderstaande stappen zijn optioneel. Hier maken we een backup.
a) Klik op 'Edit' (rechts boven), selecteer 'Services.plist' (rood icoontje), klik op het icoontje uiterst rechts onderin en klik 'Copy', en vervolgens op 'Done' (rechts boven).
b) Browse terug naar de root van de file structuur middels de knop links boven op het scherm: Library > System > /. Vervolgens browser je naar private/var/mobile/media. Dit is de lokatie welke te zien is in de filebrowers (media folder): DiskAid, iPhoneBrowser, etc.
c) Klik hier wederom op 'Edit' en het icoontje uiterst rechts onderin. Klik nu op 'Paste' en 'Done' (rechts boven). Dit is de backup van 'Services.plist'.

'Services.plist' kun je nu overbrengen naar je computer om hem daarmee te gaan wijzigen. Als PC gebruiker was ik niet in staat 'Services.plist' aan te passen. Word, Notepad en ook DreamWeaver CS3 kon deze niet encrypten.

Nu kun je een programma downloaden die .plist bestanden kan aanpassen of je kunt 'Services.plist' op de iPhone wijzigen. Mac gebruikers zullen denk ik .plist bestanden wel kunnen aanpassen. Vergeet 'Services.plist' dan niet 2 maal over te brengen: 1 om te wijzigen en 1 als backup.

Ik heb ervoor gekozen het op de iPhone te doen.
---

3) Wanneer je voor de optie hebt gekozen een backup te maken browse dan terug naar de root om dan vervolgens naar System/Library/Lockdown te browsen. Klik op 'Services.plist' en klik op 'Edit' links boven op het scherm. Nu gaan we enkele regels code toevoegen

4) Scroll een beetje naar beneden (+- regel 20) waar je de regel <key>com.apple.crashreportcopy</key> ziet staan. Boven deze regel type je onderstaande code.

Code:

<key>com.apple.afc2</key>
<dict>
  <key>Label</key>
  <string>com.apple.afc2</string>
  <key>ProgramArguments</key>
  <array>
    <string>/usr/libexec/afcd</string>
    <string>--lockdown</string>
    <string>-d</string>
    <string>/</string>
  </array>
</dict>

5) Klik nu op 'Save' (rechts boven) en reboot de iPhone zodat 'Services.plist' opnieuw geinitialiseerd wordt.

---
Wanneer je 'Services.plist' op de PC of Mac hebt gewijzigd, plaats je deze weer terug in de Media folder. Middels 'Edit' knip of kopieer je de file en plak je deze op de lokatie van de originele 'Services.plist' (System/Library/Lockdown).
---

6) Open DiskAid, iPhoneBrowser of een andere explorer programma. Je hebt nu toegang tot de root folder en kunnen we gaan theme'n :P.


Via Issue 153 - iphonebrowser - 3.1.2 Jailbreak Issue - Project Hosting on Google Code.

Bomans 14-10-09 17:44

Je kan ook gewoon afc2add downloaden via cydia.
Dat doet net hetzelfde en kost je niet eens moeite.

VonZescao 14-10-09 17:50

Oh, dat is inderdaad makkelijker. Ik was deze optie niet tegenkomen. Heb toch enkele uren allerlei websites afgestruind :o. Maar goed, heb nu een beetje gezien hoe alles inelkaar zit hehe.

Timmeh_ 14-10-09 21:29

// Topic-titel aangepast.

Vano 03-12-09 22:30

Het lukt mij helaas niet om afc2add in cydia te vinden. 0,0 search resultaat helaas.... Heeft iemand een source waarop dit bestand staat?
De andere wijze lijkt me namelijk erg ingewikkeld. Alvast bedankt!!

kuotje 04-12-09 02:03

hij hoort er gewoon in te staan, druk even op refresh ( bij changes )

VonZescao 04-12-09 03:06

Als ik Cydia open, direct naar search ga, en vervolgens "afc" intoets staat hij boven aan (onder de searchbox).

De Generaal 04-12-09 15:18

// Discussie verplaatst naar Jailbreak

Vano 06-12-09 23:54

wellicht hebben jullie meer sources want bij mij geeft afc bij search helemaal niks.. iemand een oplossing?

Poppalarge 07-12-09 00:27

afc2add staat in de ModMyi repo en die staat standaard geactiveerd in Cydia, kijk anders in Cydia via manage, sources en dan ModMyi repository of je het pakket zo kunt vinden.

Vano 07-12-09 00:42

@poppalarge
bedankt voor je reactie maar helaas werkte het niet zo.. heb nu voor de omweg gekozen (handmatige edit) nu werkt het iig :-) bedankt iig voor de reactie!
bij opstarten cydia krijg ik ook af en toe een foutmelding.. ligt misschien aan de installatie??

VonZescao 07-12-09 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vano (Bericht 391109)
@poppalarge
bedankt voor je reactie maar helaas werkte het niet zo.. heb nu voor de omweg gekozen (handmatige edit) nu werkt het iig :-) bedankt iig voor de reactie!
bij opstarten cydia krijg ik ook af en toe een foutmelding.. ligt misschien aan de installatie??

Ik krijg ook steeds een foutmelding wanneer ik Cydia open:

Citaat:

GPG error: http://cydia.ifoneguide.nl ./ Release: The following signatures coudln't be verified because the public key is not available: NO_PUBKEY ................

Failed to fetch http://apt.saurik.com/dist/tangelo-3...s-arm/Packages Cached Failure
Echter ondervind ik geen problemen om apps te vinden. Ik heb geen idee wat de foutmelding inhoud maar Cydia doet het prima :d.

Tim14ww 08-12-09 21:30

Kan niet in root
 
Hee,
Ik probeerde met diskaid in mn iPhone root te komen, maar daar kom ik niet in, ik kan wel media folder komen, maar niet in m'n Root folder

Iemand een oplossing?

ook heb ik het geprobeerd met iPhone explorer enzo, maar dat werkt ook niet

iemand?

x


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:07.