iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: HELP jailbreak met 3.1 firmware voor de 3g!! (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/46108-help-jailbreak-3-1-firmware-voor-de-3g.html)

Anselme 17-10-09 14:38

HELP jailbreak met 3.1 firmware voor de 3g!!
 
Na alle mooie verhalen die ik hoor over jailbreaken, wil ook ik er een poging aanwagen.
Echter heb ik nog grote twijfels want ik lees verschillende berichten over de firmware. Ik heb firmware 3.1 (als het goed is).

Heeft er iemand de juiste links en stappenplan om het toch te wagen?

WDS001 17-10-09 14:41

Je hebt nog nooit je gejailbreaked?

Update met iTunes naar firmware 3.1.2 en jailbreak dan met Blackra1n. Een handleiding hiervoor kan je hier vinden.

Anselme 17-10-09 15:16

dat heb ik gedaan, maar hij 'reboot' niet..
ik heb nu ee n volledig zwart scherm en kan iphone alleen maar uitzetten..

p.s. thanks voor je snelle response

Michel15 17-10-09 15:18

even zoeken in het blackra1in topic

3G gaat wat moeizamer inderdaad

Anselme 17-10-09 15:54

Wachten helpt ook niet, wie helpt me?!

De Generaal 17-10-09 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselme (Bericht 368937)
Wachten helpt ook niet, wie helpt me?!

Het is geen kwestie van wachten, maar steeds opnieuw proberen. Zoals Michel al zegt, het jailbreaken van de 3G gaat wat moeilijker. De maker van het programma heeft gezegd dat 3G gebruikers het steeds opnieuw moeten proberen, indien het niet lukt, tot het wel een keer lukt. Een andere tip kan ik je dan ook niet geven.

voetbalsterke__ 17-10-09 17:09

bij mij lukte de jailbreak voor de 3.1.2 ook niet via blackra1n heb hem daarom maar terug gedowngrade naar 3.1.
heb het verschillende malen geprobeerd maar net zoals bij u bijft het op het zwart scherm staan en doet hij niks meer, wel krijg ik een kaderke dat de jailbreak succes is uitgevoerd na de reboot maar dan blijft hij staan en dan hij niets meer

WDS001 17-10-09 17:56

Wat ook kan helpen is een tweede sessie van Blackra1n openen terwijl de eerste (die vast zit op running) open blijft staan.

Agent` 19-10-09 11:55

Ik heb versie 3.1 op mijn iphone staan. Als ik deze jailbreak met Red0snow 0.8 dan wordt alles gedownload en geinstalleerd, maar als ik mijn iphone herstart dan zie ik het icoontje van cydia niet staan alhoewel ik het wel heb aangevinkt.

iemand een idee?

Timmeh_ 19-10-09 12:22

Mijn eerste poging op Windows ging in 1 keer goed. Paar dagen laten moest ik opnieuw jailbreaken en de eerste poging op Mac mislukte. Toen geswitcht naar Windows, daar zeker 10x geprobeerd, maar geen succes. Daarna weer terug geswitcht naar Mac en toen werkte het wel!

Wat je kan proberen:
* Switchen naar een Mac (of naar Windows)
* Blackra1n verwijderen en weer opnieuw downloaden en installeren
* Mocht je Blackra1n hebben verplaatst, niet doen ;)

Dit laatste merkte ik op m'n Mac (weet niet helemaal zeker of het daardoor komt). Ik had de applicatie Blackra1n verplaatst van Downloads naar Programma's en vervolgens werkte het niet. Laat ik m echter staan in Downloads werkt hij wel..

Succes in elk geval, en gewoon blijven proberen! :)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Agent` (Bericht 370032)
Ik heb versie 3.1 op mijn iphone staan. Als ik deze jailbreak met Red0snow 0.8 dan wordt alles gedownload en geinstalleerd, maar als ik mijn iphone herstart dan zie ik het icoontje van cydia niet staan alhoewel ik het wel heb aangevinkt.

iemand een idee?

RedSn0w is voor OS 3.0 en 3.0.1, niet voor 3.1 en 3.1.2. Daarvoor kan je gebruik maken van een custom formware of van Blackra1n.

Agent` 19-10-09 12:42

Ok dan restore ik gewoon naar 3.0 en doe ik dan de jailbreak?

Miguell 19-10-09 15:32

Hallo,

Blackrain werkt niet voor mijn iphone 3G. Geprobeerd via Mac.
1.Geklikt op: 'make it rain';
2.Daarna geeft hij aan: 'waiting for recovery';
3.iTunes gaat aan, die sluit ik af (klopt dit?);
4.Gebeurt niks!
5.Hard reset (home+aan/uit button)> geeft blackrain aan: 'done, enjoy your jailbroken iPhone, wait for reboot... etc.etc.etc.
6.Vervolgens gebeurt er niks!
7.Zelf opstarten: USB logo met iTunes...
8. Kan m ook niet meer restoren nu.. *edit* Restore werkt wel weer!

Verder nog totaal niks. Blackra1n werkt niet.

Wie o wie helpt mij uit de brand?

*en ik maar denken dat het makkelijk ging.....*


Alvast bedankt!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:17.