//

Verschillende manieren om de iPhone te jailbreaken niet gelukt

Verschillende manieren om de iPhone te jailbreaken niet gelukt discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb een iPhone 3G 16GB met firmware 3.1.2. Mijn oude iphone was gejailbreaked, maar met deze heb ik er nooit de tijd voor ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-10-09, 18:54
Painore Painore is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 27
Standaard Verschillende manieren om de iPhone te jailbreaken niet gelukt

Hallo,

Ik heb een iPhone 3G 16GB met firmware 3.1.2. Mijn oude iphone was gejailbreaked, maar met deze heb ik er nooit de tijd voor gehad. Vandaag ben ik tog maar eens begonnen, en het lukt me maar niet.

Wat ik gedaan heb:
1. geprobeerd om te jailbreaken met Blackra1n met behulp van de volgende handleiding: https://forum.iculture.nl/f14/i...ndleiding.html
Dit werkte niet.

2. De iphone downgraden naar versie 3.0 met behulp van de volgende handleiding: How to Downgrade iPhone OS 3.1 to 3.0 for iPhone 2G 3G 3GS | iPhone (om dit te kunnen doen heb ik eerst van itunes 9 gedowngrade naar itunes 8.2) Hier kreeg ik de foutmelding 1015, deze heb ik genegeerd zoals was aangegeven in de handleiding.

3. Vervolgens probeerde ik om de iPhone te jailbreaken met Redsn0w, dit leek allemaal goed te gaan totdat de iphone niet meer verder ging bij "installing activation bundles", hier heb ik de iphone maar gewoon aan laten staan tot ik uiteindelijk het appeltje in beeld kreeg en vervolgens kreeg ik het teken van dat ik de iPhone met iTunes moet verbinden.

4. Na wat gegoogled te hebben kwam ik erachter dat dit vaker gebeurd, een zogenaamde Recovery Mode Loop. Dit zou te verhelpen zijn met iRecovery. Ik heb de volgende handleiding gebruikt: iRecovery: Get Out iPhone from Recovery Mode Loop on Restart | iPhone Wanneer ik probeer om iRecovery to openen krijg ik heel kort een zwart scherm (command schermpje), dit gaat meteen weer weg. Het is dus ook onmogelijk om hier iets in te typen.

Ik kan de iphone wel weer herstellen naar 3.1.2, maar daar schiet ik niet veel mee op..

Ik heb nu dus geen idee meer wat ik nog kan doen, ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Mvg,
Tommy
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-10-09, 19:02
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Wat gebeurt er dan als je Blackra1n gebruikt?
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #3  
Oud 19-10-09, 19:08
Painore Painore is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 27
Standaard

Op het computerscherm krijg ik de melding dat ie klaar is, maar op de iPhone krijg ik de melding dat ik de iPhone moet verbinden met iTunes. Ik krijg dus geen GeoHot gezicht. Ik zit nu op een andere PC, ook hier werkt iRecovery niet (zelfde probleem).
  #4  
Oud 19-10-09, 19:10
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Als je die melding krijgt. Haal dan even de stekker uit de iPhone en doe hem er daarna meteen weer in. Grote kans dat hij dan verder gaat.
  #5  
Oud 19-10-09, 19:10
Painore Painore is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 27
Standaard

Ik neem aan dat ik dan weer eerst moe therstellen naar 3.1.2?
  #6  
Oud 19-10-09, 19:11
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Inderdaad. Blackra1n is voor 3.1.x.
  #7  
Oud 19-10-09, 19:13
Painore Painore is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 27
Standaard

Dan ga ik het nogmaals proberen! Ik laat wel weer weten hoe het is gegaan.

*EDIT*
Moet ik dan ook weer iTunes 9.0 hebben?

Ik heb de iPhone herstelt naar 3.1.2, vervolgens blackra1n gestart. Het programma geeft aan "Running", en op mijn iPhone zie ik alleen maar het logo van dat ik mijn iPhone moet verbinden met iTunes.

Met de kabel eruit halen en weer snel erin stoppen krijg ik de melding "done, wait for reboot"

Ik heb hier eens naar gekeken: http://cydiaupdates.wordpress.com/20...ailbroken-now/

"BlackRa1n has entered my iPhone into Recovery mode, and now says “Running…” but nothing is happening. I still see the iTunes/USB Restore screen on my iPhone/iPod.
If this is the case, try the following:
1. Close blackra1n and try opening it Again
2. Try terminating the process AppleMobileService.exe. (May require you to unplug/reboot your iPhone or Running BlackRa1n again)"

AppleMobileService.exe zie ik niet tussen de lijst met processen staan..

*EDIT*
Is dit misschien een optie?
Blackra1n didn’t work for me.. So i tried something else… I looked online and googled a bunch of ideas and found a 3.1.2 ipsw that someone made that was jb and had cydia on it.. I put that file in iTunes, then did a restore with that file.. It got stuck in dfu, so I dl’d ireb to work and brown chicken brown cow… It worked!! My iphn3g 3.1.2 is jb’d.. Very happy!!

Laatst gewijzigd door iMario; 19-10-09 om 19:45. Reden: Gebruik voortaan de Edit/MQuote-knop.
  #8  
Oud 19-10-09, 19:41
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Painore Bekijk bericht
Ik heb de iPhone herstelt naar 3.1.2, vervolgens blackra1n gestart. Het programma geeft aan "Running", en op mijn iPhone zie ik alleen maar het logo van dat ik mijn iPhone moet verbinden met iTunes.
Zie daarvoor deze handleiding. Jailbreaken met Blackra1n op een iPhone 3G is niet zo simpel, dus blijf proberen Wat je ook kan doen is een tweede sessie van Blackra1n openen terwijl de eerste blijft openstaan.
  #9  
Oud 19-10-09, 19:59
Painore Painore is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 27
Standaard

Die handleiding heb ik gevolg, geeft het resultaat dat ik het teken krijg van dat ik mijn iphone met itunes moet verbinden en blackra1n geeft "Running" aan..

Ook dit heb ik geprobeerd:
blackra1n FIX!!!!!
1. Run blackra1n
2. After your iPod is completely shut off, hold Power and Home buttons together for 10 seconds. IMPORTANT!!!!!!!!!! After 10 seconds exactly, release only the Power button still holding the Home button. If you see an Apple logo, you held power too long. The trick is to release the Power button right before the Apple logo would appear, still holding the Home button. In about 6-10 seconds you should see a picture of nature boy. Then your all good from there. If you see the USB to iTunes, something went wrong. JUST MAKE SURE YOU RELEASE POWER BEFORE THE APPLE LOGO APPEARS!!!!!!!!!!!!

Resulteert in hetzelfde probleem..

Is dit misschien een oplossing? Download Custom Firmware 3.1.2 ipsw – Jailbreak, Activate, Unlock iPhone 2G, 3G, 3GS [Mac and Windows] | iLikeMyiPhone
  #10  
Oud 19-10-09, 20:23
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Een customfirmware zal je niet helpen aangezien je nog nooit gejailbreakt hebt. Bij Blackra1n is er maar 1 oplossing: blijven proberen
  #11  
Oud 20-10-09, 14:44
Painore Painore is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 27
Standaard

Na minimaal 10x geprobeert te hebben, maar weer gedowngrade naar 3.0. De error (1051) heb ik omzeild door QuickPWN op te starten en vervolgens ongeveer 15 seconden de home en power button in te drukken en dan nog een keer de powerbutton voor 2 seconden. Vervolgens deed de iphone het gewoon en kon ik jailbreaken met Redsn0w.

Voor meer uitleg over het downgraden van 3.1.2 naar 3.0: YouTube - How TO DOWNGRADE iPhone or iPodTouch 3.1.2 firmware to 3.0.1/3.0 EASY WAY

WDS001 en Destiny, tog bedankt voor jullie hulp!
  #12  
Oud 20-10-09, 14:50
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Je laatste methode heb ik ook gebruikt; nu nog een custom firmware 3.1.2 downloaden en met shift-herstellen en dan heb je een gejailbreakte 3.1.2!
  #13  
Oud 20-10-09, 14:51
Painore Painore is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 27
Standaard

Ik heb hem gewoon op 3.0 laten staan, had voorheen alleen maar problemen met 3.1.2. Of heeft deze firmware nog grote voordelen?

*EDIT*

Ik heb wel nog een backup van hoe de iPhone eerst was, deze heeft dus al mijn smsjes, notities, etc. Deze kan ik niet nu op mijn iPhone zetten aangezien ik nu een oudere versie heb (van 3.1.2 naar 3.0) als ik een custom firmware erop zet (3.1.2) kan ik dan die backup installeren en mijn jailbreak behouden?

Laatst gewijzigd door Painore; 20-10-09 om 14:54.
  #14  
Oud 20-10-09, 22:28
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Painore Bekijk bericht
Ik heb wel nog een backup van hoe de iPhone eerst was, deze heeft dus al mijn smsjes, notities, etc. Deze kan ik niet nu op mijn iPhone zetten aangezien ik nu een oudere versie heb (van 3.1.2 naar 3.0) als ik een custom firmware erop zet (3.1.2) kan ik dan die backup installeren en mijn jailbreak behouden?
Ja dat kan je.
  #15  
Oud 21-10-09, 16:30
Painore Painore is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 27
Standaard

Bedankt WDS001!

Dan heb ik nog wat vraagjes:
1. Kan ik een amerikaanse custom firmware gebruiken? (Download Custom Firmware 3.1.2 ipsw – Jailbreak, Activate, Unlock iPhone 2G, 3G, 3GS [Mac and Windows] | iLikeMyiPhone)
2. En welke dien ik dan te hebben? Aangezien er wordt aangegeven dat ATT een officiele iphone biedt en T-mobile niet. In Nederlands is dit natuurlijk anders..

Alvast bedankt
  #16  
Oud 21-10-09, 16:34
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Waarom niet van ons eigen forum.

https://forum.iculture.nl/f14/i...-firmware.html

Gebruik het 3de linkje
  #17  
Oud 21-10-09, 16:37
Painore Painore is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 27
Standaard

Bedankt Bomans, ik ga het proberen!

Het is gelukt, iPhone is nu bezig met synchroniseren

Bedankt allen!

Laatst gewijzigd door iMario; 21-10-09 om 18:17. Reden: Gebruik voortaan de Edit-knop.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: iphone 3g downgrade naar 3.1.3 niet gelukt maar kan niet naar 4.0 terug raymon Jailbreak 2 07-01-11 13:10
iPhone 1e gen.: Unlock niet gelukt rensiejjj Unlock 11 10-12-09 18:07
iPhone: Wie kan me helpen ! Ik krijg mijn iphone niet meer goed aan, jailbreak is niet gelukt jevousaime3 Jailbreak 4 27-10-09 17:34
Manieren om de iphone te krijgen op 11 juli ruudboon Odido (T-Mobile) 5 03-07-08 23:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:13.