iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: jailbreak en unlock lukt niet (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/46411-jailbreak-unlock-lukt-niet.html)

dewit18 20-10-09 23:26

jailbreak en unlock lukt niet
 
Ik heb geprobeerd mijn iphone te unlocken via de handleiding iPhone 1e generatie > Jailbreak en Unlock (Mac OS X) (FW 3.x).
Het gaat prima tot en met stap 20, ik druk op Finish en dan gebeurd er niets meer. Het scherm van mijn telefoon blijft verlicht maar hij doet niets??

WDS001 21-10-09 15:07

Doe even een harde reset: powerknop en homeknop tegelijk indrukken tot het scherm zwart wordt. Pas trouwens ook eens je profiel aan, want ik veronderstel dat je niet meer op firmware 1.1.2 zit ;)

iMario 21-10-09 15:12

Herstellen met deze custom firmware. Heb je meteen de activatie, jailbreak en unlock te pakken.

dewit18 21-10-09 20:22

harde reset heb ik geprobeerd maar dan krijg ik het scherm dat er verbinding is met itunes en alleen noodoproepen.
Bij stap 22 zou een bootneuter gaan opstarten maar dat gebeurd dus niet.
Ik heb er helemaal geen verstand van dus zal wel van alles verkeerd hebben gedaan.

ControlSje 21-10-09 20:41

Wat je zou kunnen proberen is op het moment dat je bij punt 20 vastloopt, je de dock stekker er even in en uit kunt halen. Normaal gesproken gaat de iPhone dan verder met de jailbreak.

dewit18 21-10-09 20:44

Maar hij geeft aan dat hij "done" is dan klik ik op finish en gebeurd er niets meer...

ControlSje 21-10-09 20:53

De iPhone moet nog van alles doen, er is alleen een ramdisk naar de iPhone geschreven. Maar op een of andere manier gaat de iPhone niet verder met de volgende stap. Toen ik de dock connector er even uit en in gedaan had ging het proces door.

Wat ik niet meer zeker weet is of dit probleem bij mij op het zelfde moment optrad.

Maar gewoon proberen zou ik zeggen...

dewit18 21-10-09 21:21

Helaas nog niets. Als ik niets doe gaat hij opstarten maar krijg ik alleen het verbinding met itunes plaatje. Ik kan wel mijn pincode ingeven en dan herkend hij t-mobile maar ik kan alleen noodoproepen doen.

ControlSje 21-10-09 21:41

Welke firmware heb je op de iPhone staan? Ik vermoed 3.1.x.
Redsnow werkt tot en met 3.0.1. Voor 3.1.x moet je een custom firmware gebruiken.

EDIT
ik bedoel dus herstellen met een custom firmware.


dewit18 22-10-09 16:17

Ik heb de custom software gedownload (de link in eerdere berichten) maar weet niet wat ik er mee moet doen?? (ben blond en moet eigenlijk niets doen als je er geen verstand van heb) Ik vraag me nu af of het nog wel mogelijk is de telefoon weer werkend te krijgen. Welke versie firmware weet ik ook niet, ik schaam me diep.
Is er iemand die mij nog kan helpen?? heb al naar een helpdesk geprobeerd te bellen maar die nemen niet op, die hebben mij de vorige keer geholpen toen ik een versie had gedownload terwijl ik een "illegale" telefoon heb.
0900 nr. maakt mij niet uit als hij het maar weer doet.

WDS001 22-10-09 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dewit18 (Bericht 372547)
Ik heb de custom software gedownload (de link in eerdere berichten) maar weet niet wat ik er mee moet doen?? (ben blond en moet eigenlijk niets doen als je er geen verstand van heb) Ik vraag me nu af of het nog wel mogelijk is de telefoon weer werkend te krijgen. Welke versie firmware weet ik ook niet, ik schaam me diep.
Is er iemand die mij nog kan helpen?? heb al naar een helpdesk geprobeerd te bellen maar die nemen niet op, die hebben mij de vorige keer geholpen toen ik een versie had gedownload terwijl ik een "illegale" telefoon heb.
0900 nr. maakt mij niet uit als hij het maar weer doet.

De customfirmware moet je op je iPhone zetten door shift+herstel te doen in iTunes. Na het herstel is je iPhone geactiveerd, gejailbreakt en unlockt.

digiboudy71 22-10-09 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dewit18 (Bericht 372547)
Ik heb de custom software gedownload (de link in eerdere berichten) maar weet niet wat ik er mee moet doen?? (ben blond en moet eigenlijk niets doen als je er geen verstand van heb) Ik vraag me nu af of het nog wel mogelijk is de telefoon weer werkend te krijgen. Welke versie firmware weet ik ook niet, ik schaam me diep.
Is er iemand die mij nog kan helpen?? heb al naar een helpdesk geprobeerd te bellen maar die nemen niet op, die hebben mij de vorige keer geholpen toen ik een versie had gedownload terwijl ik een "illegale" telefoon heb.
0900 nr. maakt mij niet uit als hij het maar weer doet.

hoi beste,

je moet/hoeft je echt niet te schamen hoor...
de hele iphone evolutie heeft heel wat meegemaakt.
tis voor een beginneling ook moelijk om bij te houden welke firmware, basband en manieren van jailbreaken en unlocken voorhanden zijn..
ik weet het ook niet, sorrry.
hopende dat iemand je verder kan helpen.

ps. belangrijk vraagstuk aan allen:

indien zij bijv. nog op 1.1.4 zou zitten, kan ze dan toch een upgrade meteen naar 3.x doen?

gr. ikke..

WDS001 22-10-09 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door digiboudy71 (Bericht 372661)
indien zij bijv. nog op 1.1.4 zou zitten, kan ze dan toch een upgrade meteen naar 3.x doen?

gr. ikke..

Ja dat kan, zie de customfirmware uit het topic dat ik hierboven al vermeldde.

Yondaime 22-10-09 20:53

Ik kan niet verder komen kijk hier :S
wat moet ik eerst doen?
dit is het volgende probleem!
http://img18.imageshack.us/img18/7052/344o.th.jpg

dewit18 22-10-09 22:32

Bedankt voor jullie hulp!! Het is gelukt, ik heb de meeste van mijn gegevens nog en een werkende iphone met firmware 3.1.2
Het is geweldig!!! Gedaan met behulp van Pwnage tool, ik weet niet waar vandaan.

digiboudy71 23-10-09 01:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dewit18 (Bericht 372749)
Bedankt voor jullie hulp!! Het is gelukt, ik heb de meeste van mijn gegevens nog en een werkende iphone met firmware 3.1.2
Het is geweldig!!! Gedaan met behulp van Pwnage tool, ik weet niet waar vandaan.

hai,

misschien efkes delen met allen?
zit op soortgelijk problem...

heb een 2G met een onbekende FW. en weet niet of de baseband aangepast moet/kan worden naar een upgrade naar 3.x
wie?
helppp..

:eek::eek::confused::confused::confused:

dewit18 23-10-09 15:13

ik heb dit stappenplan gebruikt Hack that Phone - Unlocking the 1st generation iPhone
Daarna de custumsoftware van hierboven gedownload en ik itunes met alt herstel de custumsoftware geselecteerd. Alles rustig laten gaan en toen deed hij het weer. Ik had wel eens een backup in itunes gemaakt en die kon ik daarna terug zetten waardoor ik bijna alles weer terug had.
De beschrijving is in het engels maar wel heel duidelijk.
succes.

Bomans 23-10-09 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door digiboudy71 (Bericht 372804)
hai,

misschien efkes delen met allen?
zit op soortgelijk problem...

heb een 2G met een onbekende FW. en weet niet of de baseband aangepast moet/kan worden naar een upgrade naar 3.x
wie?
helppp..

:eek::eek::confused::confused::confused:

Jij moet gewoon een custom firmware installeren (shift+herstel)
Baseband van een 2G is al een tijd niet meer aangepast.

cvanelteren 24-10-09 14:37

Hoi, Wie kan mij helpen????
Ik heb een groot probleem met mijn IPhone. Misschien weet jij hoe ik het moet oplossen of kun jij mij verder de weg wijzen (Ik hoop op een van beide). Ik heb mijn IPhone 2g geupgrade en gejailbreakt naar 3.1.2 met Blackra1n. Misschien heb ik iets heel verkeerds gedaan door dit te doen. Mijn IPhone werkt nu helemaal niet meer. Er staat nu alleen een UBSstekkertje met ITUNES en een CDtje erboven. Ik heb intussen wel een harde reset gedaan maar dat helpt ook niet. Ik ben een beetje radeloos want ik heb deze IPhone enkele jaren geleden van mijn kinderen gekregen en ik wil hem graag nog gebruiken. Ik heb zelf niet zol heel veel verstand van jailbreaken. Misschien kunt U mij a.u.b. helpen om de Iphone weer te laten werken.

Hartelijk dank alvast
C. van Elteren (cvanelteren@casema.nl)

P.S. Hij werkte wel goed met 3.0.1

WDS001 24-10-09 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cvanelteren (Bericht 373562)
Hoi, Wie kan mij helpen????
Ik heb een groot probleem met mijn IPhone. Misschien weet jij hoe ik het moet oplossen of kun jij mij verder de weg wijzen (Ik hoop op een van beide). Ik heb mijn IPhone 2g geupgrade en gejailbreakt naar 3.1.2 met Blackra1n. Misschien heb ik iets heel verkeerds gedaan door dit te doen. Mijn IPhone werkt nu helemaal niet meer. Er staat nu alleen een UBSstekkertje met ITUNES en een CDtje erboven. Ik heb intussen wel een harde reset gedaan maar dat helpt ook niet. Ik ben een beetje radeloos want ik heb deze IPhone enkele jaren geleden van mijn kinderen gekregen en ik wil hem graag nog gebruiken. Ik heb zelf niet zol heel veel verstand van jailbreaken. Misschien kunt U mij a.u.b. helpen om de Iphone weer te laten werken.

Hartelijk dank alvast
C. van Elteren (cvanelteren@casema.nl)

P.S. Hij werkte wel goed met 3.0.1

Zoals Bomans boven jou zegt: je moet gewoon updaten met deze customfirmware in iTunes. Dit doe je door op shift ingedrukt te houden en op herstel te duwen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:44.