iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Blackra1n RC2 voor FW 3.1(.*) - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/46795-blackra1n-rc2-voor-fw-3-1-verzameltopic.html)

iScorpio 25-10-09 20:24

Blackra1n RC2 voor FW 3.1(.*) - Verzameltopic
 
Blackra1n RC2 is net uitgekomen die o.a. de problemen met de 3G moet oplossen. Linkje voor download.

Modbreak:
Dit is de vervolg-dicsussie van de vorige discussie over Blackra1n (versie 1.0).
Deze discussie kan je hier terugvinden. Hier vind je ook de handleiding voor Blackra1n!


cloverfield 25-10-09 21:36

Ik heb het natuurlijk gelijk ff getest (RC2)... maar ik geloof niet dat GeoHot iets van de 3G weet... het is nog steeds k*t met peren.

Waar ik normaal het iTunes connect logo zag, springt hij door naar een half verlicht zwart scherm. Ik heb geen GeoHot logo op mijn telefoon gehad, terwijl blackra1n leuk zegt dat het allemaal klaar is na de reboot van de telefoon.
Dat zwartige scherm is alleen geen reboot... hij doet helemaal niets, en ik moet hem zelf rebooten... zonder jailbreak! :(

Waar blijft dat DevTeam nou met zijn Windows jailbreak!? Sjesus

EDIT
Het is een wonder... toen ik nogmaals blackra1n starte terwijl mijn scherm zwart was en de 1e blackra1n zei dat ie klaar was... en ik op make it rain drukte... deed ie het! :)


Michel15 26-10-09 00:21

YES

Met de oude Blackra1n was het onmogelijk om mijn nieuwe 3GS 16 GB te jailbreaken, dus dat zal wel met de bootrom te maken hebben.

Met de nieuwe is het in een keer gelukt. Hulde voor Geohot.

iedereen bij wie het tot nu toe niet gelukt is, probeer het nog een keer ;)

nanana 26-10-09 09:07

ik heb jailbreak 1.0 van black kan 2.0 ergewoon overheen

Timmeh_ 26-10-09 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nanana (Bericht 374523)
ik heb jailbreak 1.0 van black kan 2.0 ergewoon overheen

Kan, maar is niet nodig! Als jouw iPhone goed jailbroken is met de Blackra1n 1.0, waarom zou je dan Blackra1n RC2 eroverheen willen doen?

cornetje 26-10-09 09:33

Hmmm.... Jailbreak lukte nu in één keer. Echter na een herstart van de iPhone springt ie in recovery modus en begint het verhaal van restoren weer......

Wat doe ik verkeerd?

Michel15 26-10-09 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cornetje (Bericht 374534)
Hmmm.... Jailbreak lukte nu in één keer. Echter na een herstart van de iPhone springt ie in recovery modus en begint het verhaal van restoren weer......

Wat doe ik verkeerd?

Dat is vreemd.

Omdat ik zelf bijvoorbeeld gelijk SBsettings heb gedownload moest ik even een harde reset doen, maar alles bleef het normaal doen.

Ik zou de telefoon even opnieuw jailbreaken dan.

cornetje 26-10-09 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 (Bericht 374536)
Dat is vreemd.

Omdat ik zelf bijvoorbeeld gelijk SBsettings heb gedownload moest ik even een harde reset doen, maar alles bleef het normaal doen.

Ik zou de telefoon even opnieuw jailbreaken dan.


Wat is je advies?
Vanuit deze modus Blackra1n er opnieuw overheen schieten? Of eerst restoren?

DTJeremy 26-10-09 09:41

blackra1n
 
Ik heb een Belgisch toestel dus zonder simlock en beschik over een Mobistar abonnement.

IK heb reeds geprobeerd de custom zonder activatie maar hij doet het gedeelte niet met dat wit scherm. Als ik er dan weer de standaard van apple opzet dan doet hij dat wel en is er geen vuiltje aan de lucht.

Ik kan blackrain helaas niet gebruik daar ik iet over een Mac beschik (ik dacht dat blackrain enkel beschikbaar was voor Mac).

Dus ik weet me eigenlijk geen raad, als ik alles officieel doe dan werkt hij perfect maar ik kan dan geen tethering e.d. gebruiken.
Wil ik het via custom doen dan doet hij gewoon niet verder. Hij zit in DFU maar op het moment dat hij hem aan het voorbereiden is dan geeft hij na verloop van tijd die foutcode 1601. Ligt ook niet aan USB-poorten want hij wil wel de standaardherstel doen op dezelfde poort zonder problemen.

Ik weet niet wat ik over het hoofd zie. Ik kan hem nu ook perfect gebruiken maar kan niks van jailbreack toepassingen installeren en da had ik graag gekund.

Wie kan mij helpen, aub?

Michel15 26-10-09 09:46

Blackra1in is ook voor windows, download de nieuwe en het zal goed gaan

Hoeft niet in DFU te staan

PearLRoX 26-10-09 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 (Bericht 374536)
Dat is vreemd.

Omdat ik zelf bijvoorbeeld gelijk SBsettings heb gedownload moest ik even een harde reset doen, maar alles bleef het normaal doen.

Ik zou de telefoon even opnieuw jailbreaken dan.

idd dat is normaal en was aangegeven ook ->
Een tethered-jailbreak wil zeggen dat de iPhone of iPod steun nodig heeft tijdens het opstarten van een gejailbreakt bestandssysteem van een ander apparaat (om code te kunnen injecteren). Dit betekent in de praktijk dat je blackra1n telkens opnieuw moet gebruiken als je een iPhone 3GS of 2e generatie iPod touch 8GB met een nieuwe bootrom opnieuw op wilt starten.


..bij mij het zelfde probleem maar ben al blij dat ze dit al kunnen..nu afwachten op het volgende probleem :)

Michel15 26-10-09 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 (Bericht 374546)
Blackra1in is ook voor windows, download de nieuwe en het zal goed gaan

Hoeft niet in DFU te staan


Ik zou eerst even herstellen en dan blackra1n rc2 eroverheen

iBroek 26-10-09 11:35

Net even uitgevoerd.
Van 3.0 naar 3.1.2 geupdate. Daarna Blackrain erover zonder problemen.

Sten 26-10-09 16:15

Gelukt! Eerst van 3.0 ge-update via iTunes naar 3.1.2, daarna precies de handleiding van iPhoneclub gevolgd met Blacra1n RC2, iPhone 3G T-Mobile met firmware 3.1.2. Ik weet dat ik nu dan de mogelijkheid van een unlock verlies, maar ik heb m'n iPhone nu toch langer dan een jaar, dus ik kan die unlock gratis door T-Mobile laten verwijderen als ik zou willen.
Ging echt ontzettend snel zeg!

linkemink 26-10-09 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iBroek (Bericht 374592)
Net even uitgevoerd.
Van 3.0 naar 3.1.2 geupdate. Daarna Blackrain erover zonder problemen.

Bij mij is het ook gelukt echter wil hij Cydia niet installeren. Geeft als foutmelding een time out error.
Rock installeerd hij wel probleemloos.

Iemand een tip?

Mits 26-10-09 16:48

Ik heb een 3gs 16 gb iphone en mijn abbo gaat pas 14 dec in. Ik wou hem graag jailbreaken met blackrain maar elke keer als ik op " make it rain" klik dan geeft die een fout aan en sluit hij blackrain af!!
Ik heb echt geen idee hoe ik nou verder kom:(

Michel15 26-10-09 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mits (Bericht 374804)
Ik heb een 3gs 16 gb iphone en mijn abbo gaat pas 14 dec in. Ik wou hem graag jailbreaken met blackrain maar elke keer als ik op " make it rain" klik dan geeft die een fout aan en sluit hij blackrain af!!
Ik heb echt geen idee hoe ik nou verder kom:(

heb je wel de nieuwe gedownload ?

egoovy 26-10-09 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door linkemink (Bericht 374783)
Bij mij is het ook gelukt echter wil hij Cydia niet installeren. Geeft als foutmelding een time out error.
Rock installeerd hij wel probleemloos.

Iemand een tip?

Ja ik had hetzelfde probleem. Doe het eens met 3g en niet met Wi-Fi.

Mits 26-10-09 17:17

Ja heb de nieuwe gedownload van www.blackra1n.com! telefoon is al wel geactiveerd maar elke x als ik op make it rain klik krijg ik een foutmelding en sluit blackrain af:(

De Generaal 26-10-09 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mits (Bericht 374835)
Ja heb de nieuwe gedownload van www.blackra1n.com! telefoon is al wel geactiveerd maar elke x als ik op make it rain klik krijg ik een foutmelding en sluit blackrain af:(

Welke foutmelding wordt er gegeven?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:51.