iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: blackra1n - icons kwijt (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/47048-blackra1n-icons-kwijt.html)

roelante 28-10-09 21:46

blackra1n - icons kwijt
 
Ik heb zojuist mijn iphone 3GS 32 GB 3.1.2 met blackra1n geinstalleerd. Dan cydia installeren, maar het cydia icoon is weg. Ook de iconen van mail, calendar, etc. Hoe kan ik die terugkrijgen?

mvveelen 28-10-09 22:06

Wat heb je precies gedaan : een schone installatie ? Of heb je een reservekopie van een voorgaand toestel teruggezet ? Heb je Categories gebruikt ? Heb je al eens opnieuw opgestart en opnieuw blackra1n geprobeerd en vervolgens weer Cydia geinstalleerd ?

Iets meer info aub :)

roelante 28-10-09 22:12

icons verdwenen
 
Ik heb gewoon blackra1n geinstalleerd, en dan cydia proberen installeren, maar na het reorganiseren van de iconen zijn er heel wat iconen weg, zoals ipod, mail, calendar, etc. Ik heb reeds opnieuw backra1n geprobeerd, maar steeds hetzelfde. Backup ook al teruggezet, maar dit blijkt een backup zonder de iconen te zijn.... Help!!!

mvveelen 28-10-09 22:15

help even...je installeert Cydia vanuit blackra1n ? En dan zie je het icoontje van Cydia staan ? En dan ? Ga je de icons reorganiseren...met iTunes of op de iPhone ? Heb je Cydia eerst al opgestart en geupdate ? Ik probeer het even te volgen maar dat lukt me nog niet ;)

roelante 28-10-09 22:19

cydia
 
Het icoon van cydia is 1 maal op mijn iphone verschenen, maar dan na het reorganiseren van de iconen helemaal verdwenen. Dus geen enkele manier om cydia icoon te bekomen. Ook al eens geherinstalleerd via blackra1n, maar nooit cydia teruggekregen.

mvveelen 28-10-09 22:21

Ik wordt zo niet veel wijzer....HOE reorganiseer je de icons : met iTunes (dus ook synchroniseren) of op de iPhone ? En, heb je het met een schone installatie geprobeerd ?

roelante 28-10-09 22:22

Ik kan de icons met itunes reorganiseren, maar ook in itunes vind ik de iconen niet. Hoe herinstalleer ik helemaal opnieuw?

mvveelen 28-10-09 22:28

Om met je laatste vraag te beginnen : gebruik de zoekfunctie. Ik zie dat je vrij nieuw bent hier, maar ik kan je vertellen dat het al tig keer is behandeld inmiddels.

Over het reorganiseren, laat de iPhone na het jailbreaken dan ook even los. Sluit de kabel nog even niet aan en wacht even met reorganiseren. Ik zou even from scratch beginnen : toestel blanco, jailbreaken, Cydia installeren, Cydia starten en updaten, enz.

roelante 28-10-09 22:28

Wat meer info: het verdwijnen van de iconen is gekomen na het bericht respringing.

Heel erg bedankt voor de info, maar ik ben inderdaad nieuw, en in paniek;-)
Hoe begin ik van scratch? En waar moet ik zoeken, want dit heb ik al geprobeerd, maar niet exact de info gevonden. Nogmaals bedankt

Timmeh_ 28-10-09 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roelante (Bericht 376271)
Wat meer info: het verdwijnen van de iconen is gekomen na het bericht respringing.

Heel erg bedankt voor de info, maar ik ben inderdaad nieuw, en in paniek;-)
Hoe begin ik van scratch? En waar moet ik zoeken, want dit heb ik al geprobeerd, maar niet exact de info gevonden. Nogmaals bedankt

iPhone aan je PC hangen, in iTunes op 'Herstel' klikken, na afloop bij voorkeur geen reservekopie terugzetten (deze kan namelijk de 'software-fout' bevatten'). Daarna krijg je de keuze om je iPhone als nieuwe iPhone aan te melden, dit kan ik ook aanraden. Na dit alles heb je een schone, jailbreak-loze iPhone. Daarna kan je weer gaan jailbreaken.

En wat het zoeken betreft, dit forum heeft een prachtige zoekfunctie ;)

roelante 28-10-09 23:04

bedankt, de herstel heeft al gewerkt


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:21.