//

Blackra1n RC3 voor FW 3.1.2 - Verzameltopic

Blackra1n RC3 voor FW 3.1.2 - Verzameltopic discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iPhone-fans, Ik heb sinds 2 dagen een nieuwe iPhone 3Gs bij mijn verlenging gerkregen. Nu zit er een t-mobile simlock op en die wil ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #601  
Oud 25-04-10, 19:18
men.mulder men.mulder is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 46
Standaard iPhone 3Gs jailbreak blackra1n doet het niet 3.1.2

Hallo iPhone-fans,

Ik heb sinds 2 dagen een nieuwe iPhone 3Gs bij mijn verlenging gerkregen. Nu zit er een t-mobile simlock op en die wil ik er graag van af hebben.

-Versie 3.1.2 (7D11)
-Modemfirmware: 05.11.07
-Model: MC141DN

Als ik blackra1n opstart en klik op let it rain komt er een schermpje voor het progamma reageert niet meer (heb al op 3 pcs gepobeert, met verschillende windows versies erop). Wat doe ik fout? Of is het niet mogelijk om mijn iPhone te jailbreaken?

Alvast bedankt.

Laatst gewijzigd door men.mulder; 25-04-10 om 19:21.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #602  
Oud 25-04-10, 20:40
dekac dekac is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 97
Standaard

Een paar dagen geleden liep mijn iPhone opeens vast dus ik deed hem uit en omdat hij gejailbreaked is moest hij (zoals altijd) opgestart worden met blackra1n. Ik sloot hem aan en liet blackra1n zn ding doen maar hij bleef hangen bij de foto van geohot. Na 10min ging hij uit en startte opnieuw op maar nu met het kabelicoontje. Ik heb het toen nog een paar x geprobeerd maar hij bleef hangen. De afgelopen 5 dagen heb ik op alle fora gezocht en vrijwel alles geprobeerd om het probleem op te lossen en nu post ik dit bericht met de vraag of iemand me kan helpen met dit probleem.

Ik heb de onderstaande dingen geprobeerd:

-dfu mode > blackra1n (ja, echt 10 seconden - ik heb youtube gebruikt om te timen)
-reset > blackra1n
-hard reset > blackra1n
-dfu > custom firmware (fout 1600)
-reset > custom firmware (fout 1604)
-ireb geprobeerd
-verbinding maken met sauriks server (dmv handleiding op iphoneclub). ik heb via cydia mn gegevens op de server opgeslagen dmv 'make my life easier'

en zo nog tal van andere dingen die ik me niet allemaal kan herinneren..

Kan iemand me aub helpen om mijn iphone aan de praat te krijgen?

Ik heb een iPhone 3Gs, onofficieel unlocked en jailbreaked (tethered). Mocht ik iets vergeten zijn te vermelden let me know, ik zit toch de hele avond achter t forum om mn iPhone te fixen. Als iemand wilt bellen, pm je nr dan naar me dan bel ik!

Alvast bedankt!!

someone.. anyone..?!
__________________
Love my aaaightphone!

Laatst gewijzigd door iScorpio; 25-04-10 om 22:36.
  #603  
Oud 25-04-10, 22:33
antgin antgin is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Roosendaal
Berichten: 53
Stuur een bericht via MSN naar antgin
Standaard

hoi bij ireb moet het normaal geen probleem zijn om de phone uit recovery te halen.
  #604  
Oud 25-04-10, 22:54
eentje eentje is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: zwolle
Berichten: 463
Standaard

FF een vraag van mij voor jouw om ff wat meer duidelijk te krijgen?
welke itunes versie gebruik je? als je 9.1 gebruikt werkt blackrain inderdaad niet.
om dit te fixen kun je hier:
Blackbreeze lost problemen blackra1n met iTunes 9.1 op - iPhone - iPhoneclub.nl meer info vinden

je kunt terug naar een oudere itunes versie als dit niet werkt.
en wellicht werkt het wel als je blackrain start als administrator.
  #605  
Oud 26-04-10, 12:51
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

// Topics van men.mulder en dekac samengevoegd met dit Blackra1n verzameltopic.
__________________
Voor vragen, zie allereerst onze handige zoekfunctie!
Wiki:
Begrippen Wiki: Handleidingen

Laatst gewijzigd door De Generaal; 26-04-10 om 12:53.
  #606  
Oud 26-04-10, 17:37
dekac dekac is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 97
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eentje Bekijk bericht
FF een vraag van mij voor jouw om ff wat meer duidelijk te krijgen?
welke itunes versie gebruik je? als je 9.1 gebruikt werkt blackrain inderdaad niet.
om dit te fixen kun je hier:
Blackbreeze lost problemen blackra1n met iTunes 9.1 op - iPhone - iPhoneclub.nl meer info vinden

je kunt terug naar een oudere itunes versie als dit niet werkt.
en wellicht werkt het wel als je blackrain start als administrator.
Blackbreeze heeft er al een 'blackra1n fixed' gemaakt.. en hij jailbreaked m wel.. maar blijft hangen bij de foto van geohot.. hij komt gewoon niet voorbij die foto..

weet niemand wat er gedaan kan worden aan het nu erg veel voorkomende met blackra1n die blijft hangen?

Laatst gewijzigd door Bomans; 26-04-10 om 19:08. Reden: edit knop gebruiken aub.
  #607  
Oud 28-04-10, 21:13
patrickbruinsma patrickbruinsma is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 9
Standaard

Ik heb dit probleem ook. Gisteren op alle mogelijke manieren geprobeerd. Het programma blijft bij mij ook bij de foto hangen.
Ik krijg de foutmelding:
"Deze toepassing kan niet worden gestart omdat asl.dll niet kan worden gevonden."

Iemand enig idee?

Laatst gewijzigd door patrickbruinsma; 28-04-10 om 23:37.
  #608  
Oud 02-05-10, 20:25
ik_ben_Mark ik_ben_Mark is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 60
Standaard

Ik had die melding ook (asl.dll) daarna heb ik het op een andere computer geprobeerd met vista (ipv XP) en met een iets oudere versie van iTunes (wel 9) en toen werkte het wel.

Ik heb een andere vraag.. ik heb de telefoon zojuist gejailbreaked. Maar ik moet nog alle gegevens van de telefoon afhalen (heb hem gister overgekocht van iemand, de 3GS). Ik las dat je dit kunt doen via:
General > Reset > Erase All Content and Settings
klopt dat? is hij dan weer helemaal "nieuw" zegmaar? Moet ik hem dan ook weer opnieuw jailbreaken?

En eigenlijk wil ik ook nog graag alle tv-series erafhalen die erop staan voordat ik hem wis. Maar ik kan deze niet vinden (ik heb DiskAid gebruikt, moet het daarmee kunnen?)
  #609  
Oud 02-05-10, 21:25
bettina bettina is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 25
Standaard

op de mac werkt de originele versie van blackra1n nog wel met 9.1. Zelf vorige week getest maar nu weer itunes 9.1.1. Iemand al ervaring met deze combinatie?
  #610  
Oud 03-05-10, 13:19
maximusenormus maximusenormus is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 14
Unhappy zelfde probleem

tijdens een tour door de states kapt m'n iphone ermee, ff balckra1n erover geen probleem meer (helaas itunes geupdate naar 9.1 blackra1n in de juiste map gezet:C:\Program Files\Common Files\Apple\Apple Application Support daarna deed blackra1n het weer), dacht ik. na jailbreak normaal opgestart, geen Wi-Fi meer, damn. netwerksetting gereset en opnieuw blackra1n erover. echter bij mij blijft hij nu ook hangen in het mannetje met de 3 iphones.
best lastig er staan de foto's van de vakantie nog op.
Ook op een macbook blijft het scherm van geohot staan

iemand goeie ideeen?
  #611  
Oud 03-05-10, 19:13
ariew ariew is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: oss
Berichten: 8
Standaard

en heb vanalles geprobeerd maar niets helpt heb met blackrain en nu weer met spirit
en nog niets met blackrain blijft ie hangen op dat logo
en spirit ziet hij niet eens
ik weet me geen raad
help
  #612  
Oud 03-05-10, 21:28
Mauze Mauze is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 9
Standaard

Met spirit kun je eens proberen spirit op win95 compatible te zetten onder instellingen!
  #613  
Oud 04-05-10, 11:41
maximusenormus maximusenormus is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 14
Standaard help

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mauze Bekijk bericht
Met spirit kun je eens proberen spirit op win95 compatible te zetten onder instellingen!

als ie recoverymode staat is spirit niet mogelijk.
inmiddels op 2x mac en 2x windows geprobeerd, probleem blijft hetzelfde. iemand een suggestie?
  #614  
Oud 04-05-10, 12:36
jbazelmans jbazelmans is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Roermond
Berichten: 16
Standaard

Ik ga mijn iphone verkopen en nu wil ik hem even helemaal schoon hebben. Alle Cydia zoi eraf enzo. Nu wil ik daarvoor eigenlijk de jailbreak eraf halen en weer opnieuw erop zetten.

1. Moet ik dit via de optie Herstellen in iTunes doen?
2. Ik zit nu op FW 3.1.2. Heb ik na herstellen dan ook weer 3.1.2 of voert apple dan automatisch een upgrade uit naar 3.1.3?
  #615  
Oud 04-05-10, 12:37
jbazelmans jbazelmans is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Roermond
Berichten: 16
Standaard

Ik ga mijn iphone verkopen en nu wil ik hem even helemaal schoon hebben. Alle Cydia zooi eraf enzo. Nu wil ik daarvoor eigenlijk de jailbreak eraf halen en weer opnieuw erop zetten.

1. Moet ik dit via de optie Herstellen in iTunes doen?
2. Ik zit nu op FW 3.1.2. Heb ik na herstellen dan ook weer 3.1.2 of voert apple dan automatisch een upgrade uit naar 3.1.3?
  #616  
Oud 04-05-10, 14:07
steelgate steelgate is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Ergens in Belgie
Berichten: 20
Standaard jailbreak fw 3.1.3

Ik heb gisteren de iphone 3g 16 gb gekocht.
De iphone komt uit de phonehouse in België en is sim lock vrij
Ik wou mij iphone jailbreaken maar ik zie dat ik 3.1.3 firmware heb :-(

Kan ik de iphone jailbreaken met firmware 3.1.3 of moet ik downgraden naar 3.1.2.

wie kan er mij helpen. Want er staan hier zoveel topics dat je omdur niet meer weet de welke je moet nemen.
  #617  
Oud 04-05-10, 16:49
maximusenormus maximusenormus is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door steelgate Bekijk bericht
Ik heb gisteren de iphone 3g 16 gb gekocht.
De iphone komt uit de phonehouse in België en is sim lock vrij
Ik wou mij iphone jailbreaken maar ik zie dat ik 3.1.3 firmware heb :-(

Kan ik de iphone jailbreaken met firmware 3.1.3 of moet ik downgraden naar 3.1.2.

wie kan er mij helpen. Want er staan hier zoveel topics dat je omdur niet meer weet de welke je moet nemen.
off topic: probeer spirit eens

Laatst gewijzigd door maximusenormus; 04-05-10 om 16:59.
  #618  
Oud 04-05-10, 17:00
steelgate steelgate is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Ergens in Belgie
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maximusenormus Bekijk bericht
probeer spirit eens
dus deze handleiding gebruiken dan.
https://forum.iculture.nl/f14/i...rvaringen.html
  #619  
Oud 06-05-10, 19:28
ik_ben_Mark ik_ben_Mark is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 60
Standaard

Ik heb ook Blackra1n op mijn 3GS. Wat gebeurd er als ik Reset All Settings of Erase All Content and Settings doe?
Heeft dit invloed op mijn firmware of jailbreak?
Ben ik dan het programma van blackra1n en Cydia kwijt? Kan ik die erna nog terug zetten?

En weet iemand een manier om mijn 3GS te herstellen naar 3.1.2
  #620  
Oud 06-05-10, 23:20
maximusenormus maximusenormus is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 14
Standaard

je hebt kans dat ie een zgn blackra!n loop komt. Liever niet doen. Dit komt mn voor bij recent geimporteerde unthertered jailbreak met unlock op 3.1.2

het is me gelukt om er weer uit te komen maar het heeft me wel twee dagen gekost.
je moet de iphone z'n gang laten gaan en laten loopen, recovery, jaibreak, geohotscreen, reboot (misschien charge), en dan weer van voor af aan. dan wel op de manier dat ie zelf blijft rebooten. tevens moet blackrain zijn opgestart als administrator, ook al zit je zelf in de admin group. ituneshelper moet worden afgesloten in taskmanager, als ik de site weer heb gevonden waar dit opstond doe ik het hier posten

oh ja maak eerst een backup!!! je wil je geliefde foto's liever niet kwijt!

link1
link2
Blackra1n reboot loop of death (a true story)



GeeThreeForce — 12 Maart 2010, 17:01
Dit artikel is bedoeld voor iedereen met een geïmporteerde iPhone3G of iPhone3G(S).
Sinds de introductie van firmware 3.1.2 en baseband (5.11.07) en bootrom (06.04) kan het onderstaande probleem zich voordoen.

Het probleem:
Er is een probleem met Wi-Fi of 3G. Dus herstel je (zoals wordt aangeraden door GeoHot himself) de netwerk instellingen.

Belangrijke UPDATE: De reboot-loop kan worden voorkomen door de unlock-code van je sim af te halen.

Als alternatief (tevens een stuk veiliger) kun je een inlog code op het toestel plaatsen.

Reset GEEN netwerkinstellingen!

Wanneer je de netwerkinstellingen toch moet herstellen, is het belangrijk dat je niet de REBOOT knop indrukt! Maar wanneer REBOOT op het scherm wordt getoond het toestel te rebooten met Blackra1n!

Je hebt de nieuwe baseband (5.11.07) en bootrom (06.04) dus je bent afhankelijk van een tethered jailbeak en hebt dus Blackra1n nodig om de iPhone op te starten.

Zoals altijd plug je de iPhone aan je pc en start je Blackra1n.

Het inmiddels vertrouwde gezicht van GeoHot verschijnt op het scherm.
Tot je ineens iets opvalt!
Hij staart je langer aan dan je gewend bent!!? Na ongeveer vijftig twee minuten *poef* je opnieuw wordt geconfronteerd met het recovery scherm.



Je denkt: "Ach er is vast iets verkeerd gegaan!?"
En probeert het nog eens, en nog eens.
Maar zonder succes!



Herken je dit! Dan is je iPhone slachtoffer geworden van de inmiddels gevreesde Blackra1n reboot loop of death.

Nu ben je op zoek naar een oplossing en dus driftig gaan Googelen, en zo bij dit artikel beland. Helaas hebben wij slecht nieuws. Een honderd procent zekere oplossing is er niet. Maar wij kunnen je mogelijk wel op weg helpen naar een potentiële oplossing die voor sommigen (maar zeker niet voor iedereen) heeft geholpen.

De oorzaak
Oorzaak: Dit probleem doet zich mogelijk voor wanneer je de telefoon opnieuw opstart zonder dat je sim is ontgrendeld. (officieel bevestigd en reproduceerbaar).

De oplossing
Oplossing: Er zijn iPhone bezitters die hun toestel weer aan de gang hebben gekregen door de volgende handelingen te verrichten (werkt voor alsnog alleen op Windows Vista, Windows 7 en Windows XP en iTunes).

1. Start de pc of laptop, installeer Blackra1n, druk ctrl+alt+delete start de taakmanager, ga naar "proccessen" en stop het proces iTunes Helper.

2. Start Blackra1n) via rechtsklikken en RunAs Administrator en druk op "make it ra1n"

3. Zet de iPhone uit en koppel deze aan de pc of laptop zet de iPhone nu weer aan.

Je iPhone zal nu blackra1n starten, jailbreaken en opnieuw opstarten, en vervolgens het proces herhalen. Mogelijk zorgt dit ervoor dat de iPhone na enkele uren proberen weer in het unlock scherm schiet.


Laatst gewijzigd door maximusenormus; 06-05-10 om 23:31. Reden: gevonden en de oplossing voor mijn probleem en wellicht veel anderen
Reageren

Labels
3.1.2, 3gs, blackra1n, doet het niet, geohot, iphone, jailbreak, rc3



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Blackra1n RC2 voor FW 3.1(.*) - Verzameltopic iScorpio Jailbreak 159 03-11-09 18:01
Blackra1n 1.0 voor FW 3.1(.*) - Verzameltopic (+handleiding) nanana Jailbreak 756 25-10-09 20:53
Alle iDevices: Pwnage 3.0 voor FW 3.0 - Verzameltopic oetkaa Jailbreak 725 03-10-09 21:03
iPhone 1e gen.: Volledige vastloper na gebruik QuickPWN RC3 Pjotr-C Unlock 7 27-05-09 15:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:53.