//

Blackra1n RC3 voor FW 3.1.2 - Verzameltopic

Blackra1n RC3 voor FW 3.1.2 - Verzameltopic discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Herstellen van de firmware en daarna je backup terugzetten voldoet...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #101  
Oud 17-11-09, 00:38
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Herstellen van de firmware en daarna je backup terugzetten voldoet
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #102  
Oud 17-11-09, 19:00
Davidkuyt Davidkuyt is offline
• iOS 3.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 1
Standaard Vraag

Ik heb net een nieuwe ipod touch 3g 8gb gekocht. Kan ik nu deze jailbreak gewoon doen, of is er nog een kans dat ie crasht. En blijft het er op staan, en niet dat je na elke reboot het weer opnieuw moet doen?
  #103  
Oud 17-11-09, 19:07
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Davidkuyt Bekijk bericht
Ik heb net een nieuwe ipod touch 3g 8gb gekocht. Kan ik nu deze jailbreak gewoon doen, of is er nog een kans dat ie crasht. En blijft het er op staan, en niet dat je na elke reboot het weer opnieuw moet doen?
Je zult wanneer je deze jailbreakt, wel bij elke reboot je computer nodig hebben om hem opnieuw te jailbreaken. Dus inderdaad je moet het wel 'telkens weer opnieuw doen'. Je hebt de nieuwe bootroom en dus een tethered jailbreak. Meer daarover vind je via de zoekfunctie.
  #104  
Oud 18-11-09, 00:43
housefreak housefreak is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 6
Standaard

Hallo, ik ben vrij nieuw hier. Ben sinds kort in het bezit van iPhone 3GS 32GB (Belgische dus fabrieksunlocked). Ik wilde het eerst allemaal officieel houden, maar nu ik de mogelijkheden zie van een jailbreak wilde ik het toch maar eens proberen. Ik heb de handleiding hier goed doorgenomen en geprobeerd met Blackra1n de jailbreak uit te voeren. Volgens het serienummer via info op de iphone (88939KF...) komt het toestel uit week 39 van dit jaar, welke een jailbreak op deze manier niet in de weg kan staan heb ik gelezen. Ik stuit echter telkens op hetzelfde probleem:

- Ik start eerst Blackra1n, klik op 'make it ra1n'
- dan connect ik de iphone, die vind hij ook
- dan start iTunes op, die sluit ik af, nadat ik de melding krijg: "iTunes heeft een iPhone aangetroffen waarvan de herstelmodus actief is. U moet deze iPhone herstellen voordat u deze kunt gebruiken met iTunes". Ik klik OK en sluit iTunes af.
- Blackra1n blijft dan hangen op 'entering recovery', waarbij ik op de iphone het iTunes icoontje zie met daaronder het usb-kabeltje.
- Als ik dan blackra1n afsluit en het nogmaals probeer, dus loskoppelen, blackra1n opnieuw starten en klikken en aansluiten, krijg ik weer die melding van iTunes. Die klik ik weer weg met OK en sluit ik af. Maar blackra1n blijft nu melden: "waiting for device", dus hij vindt de iphone dan niet meer.

Na elke poging rest me alleen nog de iphone te herstellen via iTunes en de backup terug te zetten. Ik weet niet waardoor ik het niet voor elkaar krijg.

Ik heb geprobeerd zo duidelijk mogelijk te zijn, ik hoop dat iemand suggesties of ideeën heeft? Ben nog niet zo ervaren met dit soort dingen.

Bedankt!

Laatst gewijzigd door housefreak; 18-11-09 om 00:49.
  #105  
Oud 19-11-09, 09:41
Puck210480 Puck210480 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 26
Standaard

Ik heb gisteren een JB op mijn iPhone losgelaten en alles werkte prima totdat ik vanochtend mijn telefoon weer aan wou zetten. Het apple logo komt tevoorschijn en dan gaat hij weer uit. Weet iemand hier een oplossing voor of moet ik hem herstellen?
  #106  
Oud 19-11-09, 09:42
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puck210480 Bekijk bericht
Ik heb gisteren een JB op mijn iPhone losgelaten en alles werkte prima totdat ik vanochtend mijn telefoon weer aan wou zetten. Het apple logo komt tevoorschijn en dan gaat hij weer uit. Weet iemand hier een oplossing voor of moet ik hem herstellen?
Jij hebt dus een tethered jailbreak, is momenteel nog niks aan te doen.

Niet uit zetten dus, en nu even opnieuw met blackra1n opstarten
__________________

  #107  
Oud 19-11-09, 09:51
Puck210480 Puck210480 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 Bekijk bericht
Jij hebt dus een tethered jailbreak, is momenteel nog niks aan te doen.

Niet uit zetten dus, en nu even opnieuw met blackra1n opstarten
Hoe doe ik dat? want ik krijg mijn iPhone helemaal niet meer aan? Als ik blackr1n op wil starten zegt hij "waiting for device"
  #108  
Oud 19-11-09, 14:48
BramW BramW is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 40
Standaard

Kan ik nu met dit programma mijn jailbroken iPhone naar 3.1.2 zetten en weer unlocken?
Wel jammer dat de perfecte handleiding die jullie hebben niet meer klopt voor de huidige (3.1.2) versie.
  #109  
Oud 19-11-09, 15:15
Ravenge Ravenge is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 87
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BramW Bekijk bericht
Kan ik nu met dit programma mijn jailbroken iPhone naar 3.1.2 zetten en weer unlocken?
Wel jammer dat de perfecte handleiding die jullie hebben niet meer klopt voor de huidige (3.1.2) versie.
Met blackra1n kan je je iPhoneOS niet updaten. Dat zul je met iTunes moeten doen. Logische wijs maak je eerst een reservekopie van je iPhone in iTunes en herstelt de iPhone dan naar 3.1.2 in iTunes, daarna kan je hem jailbreaken/unlocken met blackra1n.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puck210480 Bekijk bericht
Hoe doe ik dat? want ik krijg mijn iPhone helemaal niet meer aan? Als ik blackr1n op wil starten zegt hij "waiting for device"
Heb je geprobeerd om je iPhone in herstelmodes te zetten en hem dan in iTunes te herstellen?



Edit voor moderator Michel15: Op de iphone versie van dit forum is de mqoute knop verdwenen

Laatst gewijzigd door Ravenge; 19-11-09 om 15:59. Reden: Reden toegevoegd omdat moderator (Michel15) verzocht voortaan de ‘mqoute’ knop te gebruiken.
  #110  
Oud 19-11-09, 21:11
svlenten svlenten is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 2
Standaard

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum maar heb wel netjes alle posts doorgelezen wat betreft jailbreaken en unlocken.

Nu heeft mijn moeder een iphone besteld maar die wil eigenlijk mijn telefoon(SE Aino) dus ik blij en we gaan ruilen zodra de iphone binnen is.

Nu is het een t-mobile iphone 3GS en ik heb telfort.

Nu had ik de volgende vraag:

- Zodra ik de telefoon binnenkrijg kan ik hem dan out of the box updaten naar 3.1.2 en gelijk jailbreaken en daarna unlocken (dus zonder te activeren met de tmobile simkaart)?

- Als dit kan, moet ik dan bij het registreren bij itunes mijn Telfort kaart erin doen?

- Moet mijn telfort kaart erin blijven bij het uitvoeren van blackra1n en daarna de unlock?

- Als ik het goed begrijp activeert blackra1n je iphone?

Ik hoop dat iemand me kan helpen met de bovenstaande vragen en alvast mijn excuses als ik niet goed hebt gezocht (ben vanaf 6 uur alle topics over blackra1n aan het lezen).

Groeten
  #111  
Oud 19-11-09, 21:20
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door svlenten Bekijk bericht
Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum maar heb wel netjes alle posts doorgelezen wat betreft jailbreaken en unlocken.

Nu heeft mijn moeder een iphone besteld maar die wil eigenlijk mijn telefoon(SE Aino) dus ik blij en we gaan ruilen zodra de iphone binnen is.

Nu is het een t-mobile iphone 3GS en ik heb telfort.

Nu had ik de volgende vraag:

- Zodra ik de telefoon binnenkrijg kan ik hem dan out of the box updaten naar 3.1.2 en gelijk jailbreaken en daarna unlocken (dus zonder te activeren met de tmobile simkaart)?

- Als dit kan, moet ik dan bij het registreren bij itunes mijn Telfort kaart erin doen?

- Moet mijn telfort kaart erin blijven bij het uitvoeren van blackra1n en daarna de unlock?

- Als ik het goed begrijp activeert blackra1n je iphone?

Ik hoop dat iemand me kan helpen met de bovenstaande vragen en alvast mijn excuses als ik niet goed hebt gezocht (ben vanaf 6 uur alle topics over blackra1n aan het lezen).

Groeten
1. Als je je iPhone wilt updaten via iTunes, dan zal je T-Mobile sim er wel in moeten zitten. Je iPhone wordt dan geactiveerd, omdat de T-Mobile sim herkend wordt, en vervolgens kan je je iPhone pas via iTunes updaten.

2. Vervolgens moet je je iPhone aan je computer laten hangen (iTunes afsluiten voor de zekerheid), dan Blackra1n draaien en vervolgens Blacksn0w draaien. That's all .

Blackra1n activeert inderdaad je iPhone, dus in principe zou je na de update van je iPhone ook je iPhone kunnen jailbreaken met de Telfort sim er in, maar gezien je toch eerst moet updaten met behulp van de T-Mobile sim kan je deze er net zo goed in laten zitten.

Ik meen echter dat de nieuwe iPhone's OTB 3.1.2. worden geleverd, maar daar kan ik mij in vergissen; in dat geval kun je gewoon je iPhone aan je pc hangen, en Blackra1n/Blacksn0w draaien zonder dat je je T-Mobile sim in zit. Tevens zul je sowieso bij deze nieuwe iPhone met een tethered jailbreak komen te zitten; meer daarover lees je in onze Wiki .
  #112  
Oud 19-11-09, 21:34
svlenten svlenten is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal Bekijk bericht
1. Als je je iPhone wilt updaten via iTunes, dan zal je T-Mobile sim er wel in moeten zitten. Je iPhone wordt dan geactiveerd, omdat de T-Mobile sim herkend wordt, en vervolgens kan je je iPhone pas via iTunes updaten.

2. Vervolgens moet je je iPhone aan je computer laten hangen (iTunes afsluiten voor de zekerheid), dan Blackra1n draaien en vervolgens Blacksn0w draaien. That's all .

Blackra1n activeert inderdaad je iPhone, dus in principe zou je na de update van je iPhone ook je iPhone kunnen jailbreaken met de Telfort sim er in, maar gezien je toch eerst moet updaten met behulp van de T-Mobile sim kan je deze er net zo goed in laten zitten.

Ik meen echter dat de nieuwe iPhone's OTB 3.1.2. worden geleverd, maar daar kan ik mij in vergissen; in dat geval kun je gewoon je iPhone aan je pc hangen, en Blackra1n/Blacksn0w draaien zonder dat je je T-Mobile sim in zit. Tevens zul je sowieso bij deze nieuwe iPhone met een tethered jailbreak komen te zitten; meer daarover lees je in onze Wiki .
Ok, Bedankt voor je antwoord, zat net ook nog te lezen dat ik anders een prepaid kaartje van t-mobile erin kan doen om te activeren.

Die tethered jailbreak maakt niet zoveel uit, heb mijn telefoon nooit uitstaan.

Zodra hij binnen is zal ik het is gaan bekijken en posten of het gelukt is of niet!

Thanks!
  #113  
Oud 21-11-09, 01:45
housefreak housefreak is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 6
Standaard

Hallo,

Ik probeer al een paar dagen jailbreak uit te voeren via Blackra1n. Hoe lang moet dit duren? Ik heb alles gedaan volgens de handleiding hier en me goed ingelezen op dit forum, maar Blackra1n blijft hangen op: "entering recovery" en op mn iphone zie ik het "i-tunes usb aansluitstekkertje", nooit de afbeelding van de site van blackweather..

Moet ik op een andere pc proberen? Andere opties/ suggesties?
  #114  
Oud 21-11-09, 12:51
Econz's schermafbeelding
Econz Econz is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door housefreak Bekijk bericht
Hallo,

Ik probeer al een paar dagen jailbreak uit te voeren via Blackra1n. Hoe lang moet dit duren? Ik heb alles gedaan volgens de handleiding hier en me goed ingelezen op dit forum, maar Blackra1n blijft hangen op: "entering recovery" en op mn iphone zie ik het "i-tunes usb aansluitstekkertje", nooit de afbeelding van de site van blackweather..

Moet ik op een andere pc proberen? Andere opties/ suggesties?
Heb je tijdens Blackra1n iTunes aan staan?
Als dat zo is zet deze dan uit.

Ook als tijdens het Blackra1nen je iTunes aanspringt,zorg dan dat je hem z.s.m. uitschakeld.

Succes..
  #115  
Oud 21-11-09, 12:55
housefreak housefreak is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Econz Bekijk bericht
Heb je tijdens Blackra1n iTunes aan staan?
Als dat zo is zet deze dan uit.

Ook als tijdens het Blackra1nen je iTunes aanspringt,zorg dan dat je hem z.s.m. uitschakeld.

Succes..
Ja, ik zet iTunes altijd uit bij t starten van blackra1n. iTunes geeft dan n melding, die klik ik weg en sluit t af...

Net weer geprobeerd, heb iTunes ingesteld op dat het niet opstart als ik de iPhone aansluit. Wederom blijft Blackra1n hangen op: "entering recovery".. ook al laat ik hem 10-15 min aanstaan, er gebeurt niks.

Ik snap er niks meer van, begrijp gewoon niet waarom hij niet reageert:S:S:S

Laatst gewijzigd door housefreak; 21-11-09 om 16:30.
  #116  
Oud 21-11-09, 20:39
lodevs lodevs is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daniel2929 Bekijk bericht
... O ja, en al die wikis handleidingen etc maken het niet echt gemakkelijk. Ik heb mij suf gezocht etc. Sorry als ik vragen stel die al vaker langs gekomen zijn.
LoL Daniel ik heb dus net hetzelfde é . Ik heb alles hier gelezen en nog ben ik er niet uit of de jailbreak op mijn iphone 3G zal lukken. (Hiermee bedoel ik dat hij mits een hulpje dient op te starten of niet)

Mochten er grotere genieën op iphone vlak onder jullie zitten die het mij eens allemaal op een rijtje kan zetten of het nu zal gaan of niet HELP ME AUB Want ik geraak er helemaal niet meer aan uit !

specs:
iPhone 3G met momenteel nog 3.1 FW op die jailbreak heeft.
de modemFW is van 05/11/2007
  #117  
Oud 21-11-09, 20:40
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Enkel de iPhone 3GS kan een tethered-jailbreak hebben. Een iPhone 3G moet gewoon untethered te jailbreaken zijn met Blackra1n.
  #118  
Oud 21-11-09, 23:20
dthiemann dthiemann is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Enkel de iPhone 3GS kan een tethered-jailbreak hebben. Een iPhone 3G moet gewoon untethered te jailbreaken zijn met Blackra1n.
Een 3GS kan toch ook een unthetered jailbreak hebben?
Waarom zou je een thetered jailbreak nemen als je een unthetered jb kan hebben? Heb je hier uberhaupt een keuze in?

Soms snap ik het hier niet meer. Kan me best indenken dat er andere forumgebruikers zijn die verdwalen in alle berichten.

Zo ook zit ik zelf met een volgende vraag, waar kun je in godsnaam een programma vinden wat via een windows pc en USB in de filestructuur kan browsen van de iPhone? Dus een soort explorer.
De zoekfunctie geeft me niets terug. Staat er iets dergelijks (wat goed werkt) in Cydia?
  #119  
Oud 22-11-09, 17:31
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dthiemann Bekijk bericht
Een 3GS kan toch ook een unthetered jailbreak hebben?
Waarom zou je een thetered jailbreak nemen als je een unthetered jb kan hebben? Heb je hier uberhaupt een keuze in?
Ik zeg niet dat een iPhone 3GS enkel een tethered-jailbreak kan hebben, maar dat enkel een iPhone 3GS een tethered-jailbreak kan hebben. Elke iPhone 3G is momenteel untethered te jailbreaken. Je hebt daar trouwens geen keuze in.
  #120  
Oud 24-11-09, 12:19
jschenk jschenk is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 2
Standaard Unthethered jailbreak werkt niet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door housefreak Bekijk bericht
Ja, ik zet iTunes altijd uit bij t starten van blackra1n. iTunes geeft dan n melding, die klik ik weg en sluit t af...

Net weer geprobeerd, heb iTunes ingesteld op dat het niet opstart als ik de iPhone aansluit. Wederom blijft Blackra1n hangen op: "entering recovery".. ook al laat ik hem 10-15 min aanstaan, er gebeurt niks.

Ik snap er niks meer van, begrijp gewoon niet waarom hij niet reageert:S:S:S
Ik heb hier zoals eerder gemeld het zelfde probleem. (week 44)
Iphone blijft in recoverymode booten en start dus niet door, hoe vaak ik ook Blackra1n draai, ook zonder Itunes.
Schijnbaar zijn wij de enigen want verder wordt er weinig (lees niet) op gereageerd hier.

Jacques
Reageren

Labels
3.1.2, 3gs, blackra1n, doet het niet, geohot, iphone, jailbreak, rc3



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Blackra1n RC2 voor FW 3.1(.*) - Verzameltopic iScorpio Jailbreak 159 03-11-09 19:01
Blackra1n 1.0 voor FW 3.1(.*) - Verzameltopic (+handleiding) nanana Jailbreak 756 25-10-09 21:53
Alle iDevices: Pwnage 3.0 voor FW 3.0 - Verzameltopic oetkaa Jailbreak 725 03-10-09 22:03
iPhone 1e gen.: Volledige vastloper na gebruik QuickPWN RC3 Pjotr-C Unlock 7 27-05-09 16:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:24.