iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Iphone 2g blijft rebooten na reset (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/48035-iphone-2g-blijft-rebooten-na-reset.html)

Quintin 11-11-09 11:52

Iphone 2g blijft rebooten na reset
 
Ik ben hier al een tijdje actief, vooral topics lezen, posten doe ik niet vaak.
Maar nu zit ik zelf ook met een probleem, heb al naar mijn weten alle mogelijkheden overlopen, maar tot op heden geen succes.

Mijn powerbutton is al een half jaartje stuk, geen probleem want de iphone werkte perfect, ging automatisch in standby enzo.

Tot ik hem nu een paar dagen geleden wou resetten via de iphone zelf om hem te verkopen. Alles verliep vlot, de balk kwam erop die aangaf hoever hij stond met het resetten. Ik ging met volle vertrouwen slapen omdat dit nog een tijdje kon duren (gelezen op het forum). Smorgens een zware teleurstelling, de iphone blijft constant rebooten.

Na wat te hebben gezocht kwam ik steeds op dezelfde oplossing uit, zet die iphone in DFU mode en herstellen maar.

Omdat ik ervoor mijn iphone al eens had opengedaan om de powerknop te testen, wist ik dat de powerknop nog werkte, dus eigenlijk enkel het knopke zelf dat niet meer werkte. Ik dacht dus van, ik maak de iphone gewoon even terug open en druk zo even op de powerknop om hem in dfu te brengen.

MAAR, de iphone reageerd op niets meer
Maakt geen geluid als ik hem aansluit aan de computer of aan het stopcontact
De computer herkent geen iphone meer, itunes evenmin.
Hij doet dus niets meer buiten blijven rebooten tot de batterij leeg is.

Ik heb al verschillende dingen geprobeert,Ziphone,Ibrickr,winpwn, maar hier moet de computer de iphone wel kunnen vinden.

Ik ben ten einde raad, heeft iemand een idee hoe ik dit nog kan oplossen?

De laatste details, het gaat om een iphone 2g die op iets van een 2.x firmware draaide.

truckdiver 12-11-09 08:54

al geprobeerd om beide knoppen langer dan 30 seconden ingedrukt te houden?
en als je de iphone aan netspanning hangt om op te laden,krijg je dan reactie?

Quintin 12-11-09 10:30

In de veronderstelling dat mijn powerknop nog werkt natuurlijk, reageerd die op niets van alle combinaties met de power en home knop.

Als ik de iphone aan de computer hang, komt er nooit een geluid maar hij laad wel op.
Heel af en toe voor hij juist uitvalt als de batterij leeg is krijg ik zo de batterij balk met dan nog een klein rood stukje. Maar de batterij terug opladen verandert er niets aan

truckdiver 12-11-09 11:13

maar dat wil zeggen dat hij nog wel reageert.
al geprobeert met de homeknop ingedrukt te houden en dan samen inpluggen aan je pc?
Als dat niet lukt gaat het probleem waarschijnlijk wel in je powerknop zitten.
Andere kombinaties om hem terug wakker te krijgen weet ik dan spijtig genoeg ook niet meer .
En als je hem aan een andere pc hangt of MAC?
usb kabel wel achteraan je pc hangen en niet aan je toetsenbord?

Quintin 12-11-09 11:46

Met de homeknop ingedrukt en dan inpluggen doet hij niets speciaals.. Hij begint enkel terug aan zijn reboot bezigheid :(

Een andere pc heb ik nog niet geprobeerd.

De usb kabel zit altijd achteraan de pc, rechtstreeks in het moederbord.

glasbol 13-11-09 07:44

Heb precies hetzelfde. Door per ongeluk een update uit te voeren met Itunes is hij gelocked. Heb hem geprobeerd opnieuw te jailbreaken en liep daarop vast. Nu staat hij uit en is met geen enkele mogenlijkheid weer aan te krijgen. Lijkt me sterk dat dit aan de powerbutton ligt, heeft het jaren probleemloos gedaan tot de update gisteren.

Iemand nog een idee?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:27.