iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Make my life easier, thanks! (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/50993-make-my-life-easier-thanks.html)

freekydude 29-12-09 18:47

Make my life easier, thanks!
 
Goed, ik heb een iPhone 3Gs die een tethered jailbreak heeft (week 46). Deze heb ik gejailbreaked, en ik kreeg de melding "make my life easier, thanks!". Ik heb daar op geklikt om geen problemen te krijgen voor later.

Nu, ik had mijn iPhone nog niet unlocked toen (officieel simlockvrij uit België), dus moest ik de officiele firmware downloaden en installeren zodat iTunes zag dat hij nog niet unlocked was en ik hem via iTunes kon unlocken. Zo gezegd zo gedaan, daarna weer jailbreaken, maar deze keer kwam er GEEN "make my life easier, thannks!" melding na de eerste keer opstarten van cydia.

Weet cydia dat ik het al eens heb gedaan. Is het daarom dat hij het niet meer vroeg, of is hij het gewoon "vergeten" en moet ik deze handleiding gebruiken: Handleiding: sla je persoonlijke handtekening van firmware 3.1.2 op - iPhone - iPhoneclub.nl ?

Mvg. Dries

King1987 29-12-09 18:48

Je hoeft maar eenmalig die actie te doen. :)

freekydude 29-12-09 18:49

Goed, dan ben ik gerust. Dankje :-)!
Vermeld dit misschien bij de handleiding ;-)

JelmerJ. 03-01-10 23:53

Ik heb helemaal die zin niet gezien, is het zo erg dan als je daar niet op klikt?

ThaBudz 04-01-10 00:16

is alleen voor 3GS volgens mij

De Generaal 04-01-10 00:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ThaBudz (Bericht 400843)
is alleen voor 3GS volgens mij

Dat is voor elke iPhone ;). Beter gezegd; voor elke iPhone die is geupdate naar een nieuwe firmware (bijv. 3.1.2) en waarbij je altijd wil terug kunnen herstellen naar de firmware waarbij je dit hebt gedaan. Als er namelijk een nieuwe firmware uitkomt dan kan je via iTunes alleen herstellen naar die nieuwe firmware, en niet naar een oudere firmware.

Door je SHSH-gegevens ('make my life easier') op te slaan kan dat wel. Een handleiding om dat te doen vind je in onze wiki:

https://forum.iculture.nl/f59/i...s-opslaan.html

ThaBudz 04-01-10 00:39

sorry voor de vraag , maar is dit om evt in de toekomst te kunnen downgraden ofzo , ik heb dit nooit gezien en niet opgeslagen , loop ik nu een risico ¿

De Generaal 04-01-10 00:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ThaBudz (Bericht 400851)
sorry voor de vraag , maar is dit om evt in de toekomst te kunnen downgraden ofzo , ik heb dit nooit gezien en niet opgeslagen , loop ik nu een risico ¿

Niet om te downgraden, maar om te herstellen naar de firmware waarvan je de SHSH gegevens hebt opgeslagen. Stel dat je tevreden bent met 3.1.2 en fw 4.0 is uitgebracht. Als je dan noodgedwongen je iPhone moet herstellen, dan kun je door toedoen van Apple alleen herstellen naar de nieuwste (bijv. 4.0) firmware. Door het opslaan van de SHSH gegevens van de firmware waarbij je dit doet kan je altijd terug herstellen naar die firmware.

Geen nood overigens want je kunt dit alsnog doen. Zie de handleiding die ik eerder poste. In jouw geval zal je dus altijd kunnen herstellen naar 3.1.2

JelmerJ. 04-01-10 01:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal (Bericht 400850)
Dat is voor elke iPhone ;). Beter gezegd; voor elke iPhone die is geupdate naar een nieuwe firmware (bijv. 3.1.2) en waarbij je altijd wil terug kunnen herstellen naar de firmware waarbij je dit hebt gedaan. Als er namelijk een nieuwe firmware uitkomt dan kan je via iTunes alleen herstellen naar die nieuwe firmware, en niet naar een oudere firmware.

Door je SHSH-gegevens ('make my life easier') op te slaan kan dat wel. Een handleiding om dat te doen vind je in onze wiki:

https://forum.iculture.nl/f59/i...s-opslaan.html

Ik snap dan niet waarom in de handleiding staat:

"iPhone 3GS, 2e (modelnummer MC) of 3e generatie iPod touch"
en een plaatje met 3G[s] en waar niet staat ALL iphone's?

ThaBudz 04-01-10 12:11

dat was idd ook mijn struikelblok , ik dacht dat het dus alleen voor de 3Gs en 3de gen iPods was.

De Generaal 04-01-10 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JelmerJ. (Bericht 400855)
Ik snap dan niet waarom in de handleiding staat:

"iPhone 3GS, 2e (modelnummer MC) of 3e generatie iPod touch"
en een plaatje met 3G[s] en waar niet staat ALL iphone's?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ThaBudz (Bericht 400940)
dat was idd ook mijn struikelblok , ik dacht dat het dus alleen voor de 3Gs en 3de gen iPods was.

Denk dat ik er dan naast zit, mijn excuses hiervoor ;). Het klopt inderdaad dat het alleen voor de 3GS en 3G iPods is.

ThaBudz 04-01-10 16:44

Geeft niet we zijn allemaal niet alwetend , ik inclusief .

freekydude 04-01-10 18:30

nu kom ik even terug op mijn forum: door op 'make my life easier, thanks' te drukken, gaat hij niet automatisch naar een toekomstige versie opslaan..? Want hij heeft geen bestanden op mijn pc opgeslagen ofzo...?

De Generaal 04-01-10 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freekydude (Bericht 401097)
nu kom ik even terug op mijn forum: door op 'make my life easier, thanks' te drukken, gaat hij niet automatisch naar een toekomstige versie opslaan..? Want hij heeft geen bestanden op mijn pc opgeslagen ofzo...?

Hij slaat ook niets op je computer op. Als je dit hebt gedaan, dan zie je als het goed is wanneer je Cydia opent en in het homescreen bent, bovenin in het groen "This Device has SHSH on file for iPhone OS: 'hier je firmware waar je dit bij gedaan hebt'". Dit wordt automatisch op een server opgeslagen.

freekydude 04-01-10 18:42

Ik zie het... Thnx :D

Pienoet 28-01-10 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal (Bericht 401102)
Hij slaat ook niets op je computer op. Als je dit hebt gedaan, dan zie je als het goed is wanneer je Cydia opent en in het homescreen bent, bovenin in het groen "This Device has SHSH on file for iPhone OS: 'hier je firmware waar je dit bij gedaan hebt'". Dit wordt automatisch op een server opgeslagen.

Hoe haal ik nu mijn shsh gegevens van de server van saurik vandaan om te restoren met een Custum FW 3.1.2 die ik zelf heb gemaakt want ik krijg de hele tijd error 16xx.

De Generaal 28-01-10 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pienoet (Bericht 410172)
Hoe haal ik nu mijn shsh gegevens van de server van saurik vandaan om te restoren met een Custum FW 3.1.2 die ik zelf heb gemaakt want ik krijg de hele tijd error 16xx.

Zie dit artikel voor meer info.

Pienoet 28-01-10 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal (Bericht 410177)
Zie dit artikel voor meer info.

Duidelijk!

Thanks!

gerbenp 07-02-10 13:07

Ik weet niet of deze vraag in dit topic mag, maar toch doe ik het.

Ik heb net m'n iPod kunnen downgraden naar 3.1.3, zonder de SHSH manier. Dit maal wil ik wel de shsh manier doen, maar ik krijg geen melding van "Make my life easier, thanks!" hoe kan je deze vinden of krijgen?

Of is dit alleen voor de iPhone?

De Generaal 07-02-10 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gerbenp (Bericht 413678)
Ik weet niet of deze vraag in dit topic mag, maar toch doe ik het.

Ik heb net m'n iPod kunnen downgraden naar 3.1.3, zonder de SHSH manier. Dit maal wil ik wel de shsh manier doen, maar ik krijg geen melding van "Make my life easier, thanks!" hoe kan je deze vinden of krijgen?

Of is dit alleen voor de iPhone?

Make my life easier is een optie die je alleen krijgt bij het eerste keer installeren van Cydia na een jailbreak. Daarna zal je het handmatig moeten doen. Daarvoor verwijs ik je door naar deze handleiding ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:20.