iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Error 2001, 2006 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/51681-error-2001-2006-a.html)

maartensnijders 09-01-10 15:29

Error 2001, 2006
 
Als ik de iphone 1g (silver achterkant niet officieel bij T-mobile verkregen) van jailbreak en unlock naar 3.1.2 willen updaten krijg ik via Itunes de melding 2006 en 2001. Ik krijg het niet voor elkaar om 3.1.2 erop te krijgen. Terugzetten naar 3.0 gaat goed. Het aanmaken van een CFW 3.1.2 lukt ook, maar krijg telkens weer de foutmelding als ik de CFW 3.1.2 via command+herstel wil doen.

Nu lees ik overal dat je de ge-jailbreakte iphone via de officiele weg in itunes moet updaten naar een 3.1.2, vervolgens blackra1n moet uitvoeren, en dan handmatig de unlock moet uitvoeren. Ik maak gebruik van een sim-only abbo van T-mobile.

Is de voorgaande beschreven mehode juist, zo ja dan is dat mooi. Maar als het niet lukt dan zit ik met een gelockte Iphone, krijg ik deze dan weer terug naar 3.0?

Ik heb al redelijk wat uurtjes in de forum zitten neuzen alsook op het internet etc maar kom maar niet tot een goed antwoord, kan iemand mij wellicht helpen of bevestigen dat dit de juiste methode is.?

Alvast bedankt

De Generaal 09-01-10 15:31

Dit topic al bekeken?

maartensnijders 09-01-10 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal (Bericht 403113)
Dit topic al bekeken?

hhm , nee niet eerder gezien maar ik zie de relevantie voor mijn probleem niet echt. Misschien dat ik iets over het hoofd zie?

De Generaal 09-01-10 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maartensnijders (Bericht 403121)
hhm , nee niet eerder gezien maar ik zie de relevantie voor mijn probleem niet echt. Misschien dat ik iets over het hoofd zie?

Er wordt in dat topic een oplossing genoemd voor de 2001 error ..

Buur 09-01-10 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maartensnijders (Bericht 403112)
Het aanmaken van een CFW 3.1.2 lukt ook, maar krijg telkens weer de foutmelding als ik de CFW 3.1.2 via command+herstel wil doen.

Je gebruikt de foute toetscombinatie.
Op een Mac gebruik je ALT-herstel (of in Mac-termen Option-herstel);
Onder Windows is dit Shift-herstel.

Mocht dat nog foutmeldingen geven omdat iTunes dan "slechts" de restore-mode gebruikt, probeer dan opnieuw in DFU mode (zoek even in de wiki hoe dat precies moet, het aantal secondes moet exact zijn, dus hou een secondewijzer o.i.d. bij de hand, die van je Systeemvoorkeur "Datum en Tijd" bijvoorbeeld).
Of gebruik PwnageTool (je hebt een Mac, dus dat voordeel heb je; wel laatste versie gebruiken!) om een eigen custom FW te maken, die helpt je bij DFU-mode, als je wilt ook!

Succes!

/edit:
Vergeet niet je profiel aan te passen naar de juiste FW, als het gelukt is.

/edit2:
De officiële methode via itunes en dan BlackRa1n (jailbreak) en dan BlackSn0w (unlock) zou ook moeten werken. Persoonlijk heb ik daar geen ervaring mee, ik gebruik liever PwnageTool om een custom FW te maken en dan Option-herstel. Met PwnageTool weet ik ook echt zeker dat ik in DFU zit (geeft ie aan).

/edit3:
Normaal gezien moet je in PwnageTool bij een T-Mobile abo kiezen voor GEEN activatie (d.w.z. Activate UITklikken in PwnageTool), maar dat geldt voor bij T-Mobile gekochte iPhones (dus vanaf de 3G). In jouw geval denk ik dat je wel Activatie nodig hebt. Maar daar zou je even mee kunnen experimenteren, als je zonder activatie geen netwerk zou krijgen.

maartensnijders 09-01-10 16:52

@buur
 
Bedankt voor je uitgebreide uitleg, dat punt van command is een foutje van mij, ik bedoelde inderdaad de option toets welke ik ook steeds gebruik.

Het aanmaken van een CFW via pwnagetool 3.1.4 is verder geen probleem. Heb beide versies met unlock wel of niet aanvinken voor T-mobile ook geprobeerd maar telkens weer die verrotte foutmeldingen.

het in DFU mode zetten van de iphone is verder geen probleem ook geen succes gebleken. Maar zal het nogmaals gaan proberen want het moet lijkt mij toch te lukken zijn met een mac. Op de website van het iphonedev team staat zelfs als de iphone al unlocked en ge-jailbreaked is moet je deze gewoon met de option toets en een CFW kunnen updaten zonder deze in de DFU mode te hoeven zetten.

Ga het dan nogmaals maar eens proberen.

De Generaal 09-01-10 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maartensnijders (Bericht 403141)
Bedankt voor je uitgebreide uitleg, dat punt van command is een foutje van mij, ik bedoelde inderdaad de option toets welke ik ook steeds gebruik.

Het aanmaken van een CFW via pwnagetool 3.1.4 is verder geen probleem. Heb beide versies met unlock wel of niet aanvinken voor T-mobile ook geprobeerd maar telkens weer die verrotte foutmeldingen.

het in DFU mode zetten van de iphone is verder geen probleem ook geen succes gebleken. Maar zal het nogmaals gaan proberen want het moet lijkt mij toch te lukken zijn met een mac. Op de website van het iphonedev team staat zelfs als de iphone al unlocked en ge-jailbreaked is moet je deze gewoon met de option toets en een CFW kunnen updaten zonder deze in de DFU mode te hoeven zetten.

Ga het dan nogmaals maar eens proberen.

Heb je al geprobeerd te herstellen, met een eigen Custom Firmware van ons forum?

SHIFT + Herstel (of inderdaad Option + herstel) (of via DFU), het bestandje selecteren dat je van de site hebt gedownload et voila.

maartensnijders 09-01-10 17:01

@de generaal
 
Inderdaad die heb ik ook al geprobeerd maar geen succes, althans ik kreeg de foutmeldingen. Maar ga het straks proberen via de DFU mode.

maartensnijders 09-01-10 17:07

Geloof dat ie nu bezig is om alles te installeren via de DFU mode, snap er eerlijk gezegd geen zak meer van, maar goed voortaan maar gewoon pwnage tool DFU mode hulp gebruiken! Ieder geval bedankt voor alle snelle reacties

Zit nu in 3.1.2, voel me een redelijk noob nu aangezien me dit normaal zelf altijd is gelukt het updaten naar nieuwe CFW zonder enige hulp. maar goed, dit onderdeel kan gesloten worden.

Buur 09-01-10 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maartensnijders (Bericht 403153)
Geloof dat ie nu bezig is om alles te installeren via de DFU mode, snap er eerlijk gezegd geen zak meer van, maar goed voortaan maar gewoon pwnage tool DFU mode hulp gebruiken! Ieder geval bedankt voor alle snelle reacties

Zit nu in 3.1.2, voel me een redelijk noob nu aangezien me dit normaal zelf altijd is gelukt het updaten naar nieuwe CFW zonder enige hulp. maar goed, dit onderdeel kan gesloten worden.

Prima! Waarschijnlijk zat je toch niet goed in DFU (zoals ik zei, komt dat HEEL exact) en dan is die DFU hulp van PwnageTool echt heel fijn.
Machtig dat het je gelukt is!
Wel nog 1 vraagje (gewoon voor mijn nieuwsgierigheid en mogelijk voor anderen): heb je wel of geen activatie gebruikt in jouw custom FW? Algemener verwoord (voor de zoekfunctie te helpen): heb je met een 1e generatie iPhone (dus de 2G) die niet in Nederland verkocht is, maar wel een T-Mobile abonnement inmiddels heeft, nu wel of niet Activatie nodig?

maartensnijders 09-01-10 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buur (Bericht 403164)
Prima! Waarschijnlijk zat je toch niet goed in DFU (zoals ik zei, komt dat HEEL exact) en dan is die DFU hulp van PwnageTool echt heel fijn.
Machtig dat het je gelukt is!
Wel nog 1 vraagje (gewoon voor mijn nieuwsgierigheid en mogelijk voor anderen): heb je wel of geen activatie gebruikt in jouw custom FW? Algemener verwoord (voor de zoekfunctie te helpen): heb je met een 1e generatie iPhone (dus de 2G) die niet in Nederland verkocht is, maar wel een T-Mobile abonnement inmiddels heeft, nu wel of niet Activatie nodig?

Je hebt WEL een activatie nodig (lees; vink activatie aan), ik heb dit inderdaad al eerder geprobeerd en toen ik update naar 3.0 maakte en geen vinkje had gedaan, kreeg toen de melding dat ik een ongeldige versie had van de iphone. Dus kon ik m niet ontgrendelen. Toen nog een keer een CFW gemaakt met activatie en toen voila. Hoop dat anderen hier ook wat aan hebben.

De Generaal 09-01-10 17:46

// Topictitel aangepast, zodat het topic in de toekomst ook gemakkelijk door anderen gevonden kan worden :).

beuse055 10-02-10 21:30

Ik heb mijn storing (error 2006) op deze simpele doch zeer doeltreffende wijze opgelost: andere USB kabel gebruikt. Oplossing hier gevonden: Update unknown error (2006)?? - Mac Forums

Succes

maartensnijders 11-02-10 00:04

hmm, ik heb deze manier ook geprobeerd maar had geen succes. Ik denk dat het puur geluk is of je hebt en handeling gedaan waarvan je niet weet dat je m hebt uitgevoerd. Maar goed, beter dat je t probleem zo hebt kunnen omzeilen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:13.