//

Kan je firmware 3.1.3. jailbreaken? - Verzameltopic

Kan je firmware 3.1.3. jailbreaken? - Verzameltopic discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Dus ik heb een orginele 3gs van t-mobile op 3.0.1. Heb ook al provider t-mobile. Kan ik dan gewoon naar 3.1.3, jb'en (untethert?) ?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #101  
Oud 10-02-10, 00:11
MoRaX MoRaX is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 19
Standaard

Dus ik heb een orginele 3gs van t-mobile op 3.0.1. Heb ook al provider t-mobile. Kan ik dan gewoon naar 3.1.3, jb'en (untethert?) ?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #102  
Oud 10-02-10, 07:07
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MoRaX Bekijk bericht
Dus ik heb een orginele 3gs van t-mobile op 3.0.1. Heb ook al provider t-mobile. Kan ik dan gewoon naar 3.1.3, jb'en (untethert?) ?
Dat kan met een custim firmware waarbij je de baseband niet upgrade. Ik zou dan eerst naar 3.1.2 upgraden (gewoon) en daarna een custum 3.1.3 firmware gebruiken.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #103  
Oud 10-02-10, 07:52
MoRaX MoRaX is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 19
Standaard

Maar gewoon upgraden naar 3.1.2 gaat niet meer. In ieder geval niet meer met iTunes. Volgens mij kan ik alleen nog naar een custom 3.1.2.
iTunes komt met de standaard software met de melding 'not eligible' , en dat zou komen omdat Apple hem niet meer valideerd?

Correct me if im wrong!
  #104  
Oud 10-02-10, 08:36
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Inmiddels zie ik telkens dezelfde vragen terugkomen en zijn er diverse situaties : mensen die geen unlock nodig hebben omdat ze een simlockvrij toestel hebben of een T-Mobile gelocked toestel maar met een T-Mobile sim werken en het voor hen dus niet uitmaakt. Of mensen die een unlock moeten behouden en dus nog niet moeten updaten, enz. enz.

Is het niet een idee om de faq's bij te werken zodat men via een soort stroomdiagram naar de juiste stappen worden verwezen ?

Ik heb een simlockvrij toestel dus de unlock boeit me niet. Ik wil wel een JB en draai nu nog 3.1.2 Als ik het goed begrijp zou ik gewoon kunnen updaten en daarna met Sn0wbreeze kunnen JB'en. Anderen daarentegen zouden weer met een custom fw aan de slag moeten. Ik denk dat er een hoop onduidelijkheid weggenomen kan worden als een aantal leden die succesvol hebben geupdate / gejailbreaked (schrijf je dat zo ??) een soort van stappenplan zouden schrijven ?
  #105  
Oud 10-02-10, 10:03
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MoRaX Bekijk bericht
Maar gewoon upgraden naar 3.1.2 gaat niet meer. In ieder geval niet meer met iTunes. Volgens mij kan ik alleen nog naar een custom 3.1.2.
iTunes komt met de standaard software met de melding 'not eligible' , en dat zou komen omdat Apple hem niet meer valideerd?

Correct me if im wrong!
Als je je "SHSH on file" hebt (dat kon je doen door in Cydia op 'make life easier' te klikken, kun je wel updaten naar 3.1.2. Je moet dan wel eerst deze stap uitvoeren: iClarified - iPhone - How to Downgrade Your iPhone 3GS Using a Cydia Saved SHSH [Windows] Hiermee laat je iTunes 'praten' met de server van Cydia en niet van Apple zelf. En daardoor kun je ook herstellen naar de firmware van jouw keuze, die dan weer te jaibreaken is via redsn0w, blackra1n of sn0wbreeze ofzo.

Nogmaals, dit kan alleen als je in een lagere jailbroken firmware dan 3.1.3 je SHS on file hebt gezet in Cydia.
__________________
Simlockvrij uit Frankrijk..!.
  #106  
Oud 10-02-10, 10:37
kimvb's schermafbeelding
kimvb kimvb is offline
• iOS 10.3.3
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: oudenaarde
Berichten: 437
Standaard

gisteren avond succesvol 3.1.3 geinstalleerd en gejailbreakt met redsn0w op mijn 3G.
wel enkele malen moeten herbeginnen omdat ik Aptbackup gebruikte om alles terug te zetten .
na het restoren met Aptbackup moest de iphone herstarten en dan bleef hij hangen op het apple logo.
Dan maar alles gewoon terug gezet en nu wedrkt mijn iphone perfect (vind ook dat hij sneller is en ook mijn bereik is veel stabieler .
op plaatsen waar ik anders geen service te zien kreeg heb ik nu vol bereik .
dus voor mij is dit een geslaagde update
  #107  
Oud 10-02-10, 11:16
MoRaX MoRaX is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 19
Standaard

Op dit moment ben ik niet jailbroken, dus kan geen shs-gegevens in cydia laden.
  #108  
Oud 10-02-10, 11:26
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MoRaX Bekijk bericht
Op dit moment ben ik niet jailbroken, dus kan geen shs-gegevens in cydia laden.
Wat je wellicht kan doen is je huidige firmware jailbreaken met Redsn0w: https://forum.iculture.nl/f14/i...-mac-os-x.html

Van daaruit zou je je iPhone moeten kunnen updaten met een *custom* firmware 3.1.3 (via alt + herstel in iTunes). Een custom firmware 3.1.3 is hier op het forum wel te vinden.

Laatst gewijzigd door yingie; 10-02-10 om 11:27. Reden: firmware-versie aangepast
  #109  
Oud 10-02-10, 11:52
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yingie Bekijk bericht
Als je je "SHSH on file" hebt (dat kon je doen door in Cydia op 'make life easier' te klikken, kun je wel updaten naar 3.1.2. Je moet dan wel eerst deze stap uitvoeren: iClarified - iPhone - How to Downgrade Your iPhone 3GS Using a Cydia Saved SHSH [Windows] Hiermee laat je iTunes 'praten' met de server van Cydia en niet van Apple zelf. En daardoor kun je ook herstellen naar de firmware van jouw keuze, die dan weer te jaibreaken is via redsn0w, blackra1n of sn0wbreeze ofzo.

Nogmaals, dit kan alleen als je in een lagere jailbroken firmware dan 3.1.3 je SHS on file hebt gezet in Cydia.
Weird....als ik Cydia open, dan staat er inderdaad "This device has SHSHs on file for iPhone OS: 3.1, 3.1.2" terwijl ik niets heb gedaan. Misschien de vorige eigenaar ? Dus....die gegevens van mijn iPhone zouden al op de server van Saurik zijn opgeslagen ?
  #110  
Oud 10-02-10, 12:37
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
Weird....als ik Cydia open, dan staat er inderdaad "This device has SHSHs on file for iPhone OS: 3.1, 3.1.2" terwijl ik niets heb gedaan. Misschien de vorige eigenaar ? Dus....die gegevens van mijn iPhone zouden al op de server van Saurik zijn opgeslagen ?
Correct. Via de link die ik in de post boven je heb geplaatst, kun je gebruikmaken van die gegevens. Wat je feitelijk dan doet is je Mac of PC laten praten met de server van Saurik (de maker van Cydia), waardoor ook oudere firmwares gesigneerd worden (Apple signeert vanaf vorige week alleen nog maar firmware 3.1.3) en je dus kunt downgraden naar firmware 3.1.2 onder andere.
  #111  
Oud 10-02-10, 12:39
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Dank je. Ik denk dat de vorige eigenaar dan al een keer dat heeft gedaan. Niet dat ik het ga doen, maar dan heb ik in ieder geval nog de mogelijkheid om terug te keren naar 3.1.2 als de update naar 3.1.3 niet naar wens is.
  #112  
Oud 10-02-10, 12:41
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Yup, maar let wel dat je er geen unlock mee krijgt, enkel opnieuw een jailbreak. Firmware 3.1.3 upgrade namelijk ook de baseband en die is vooralsnog niet te unlocken als de iPhone al niet simlockvrij is
  #113  
Oud 10-02-10, 12:44
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Ach, voor mij is dat geen probleem want mijn toestel is af-fabriek simlockvrij. JB daarentegen is wel een must.

De reden dat ik wil updaten is dat ik te vaak vastlopers heb. Net weer : belt m'n vriendin en reageert de slider niet. Enige wat ik dan kan doen om 'm weer aan de praat te krijgen is om op de on/off knop te drukken en dan opnieuw de slider te proberen. Alleen....als je gebeld wordt en je drukt opd e on/off knop, dan staat dat gelijk aan ophangen (en dat is wel lullig als je gebeld wordt door je meissie ).
  #114  
Oud 10-02-10, 12:56
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Tja, en leg dat maar eens uit dan Maar die vastlopers met de slider heb ik ook weleens, ja, erg irritant.
  #115  
Oud 10-02-10, 17:17
kimvb's schermafbeelding
kimvb kimvb is offline
• iOS 10.3.3
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: oudenaarde
Berichten: 437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
Ach, voor mij is dat geen probleem want mijn toestel is af-fabriek simlockvrij. JB daarentegen is wel een must.

De reden dat ik wil updaten is dat ik te vaak vastlopers heb. Net weer : belt m'n vriendin en reageert de slider niet. Enige wat ik dan kan doen om 'm weer aan de praat te krijgen is om op de on/off knop te drukken en dan opnieuw de slider te proberen. Alleen....als je gebeld wordt en je drukt opd e on/off knop, dan staat dat gelijk aan ophangen (en dat is wel lullig als je gebeld wordt door je meissie ).

ik had da vroeger ook probeer eens met op de home button te duwen dat loste het bij mij telkens weer op en dan kon ik opnemen
  #116  
Oud 11-02-10, 01:07
MoRaX MoRaX is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 19
Standaard

1 ding krijg ik niet helder voor mijzelf. Als ik upgrade naar 3.1.3, wordt mijn baseband geupgrade aangezien ik nu nog op 3.0.1 draai. En de de baseband van de laatste versie is nog niet te unlocken.

Alleen lijkt me dit toch tot zo ver geen probleem. Aangezien ik tmobile phone + sim heb.

Nu wil ik jb'en, sn0wbreeze b.v.

Tegen welk concreet probleem loop ik dan aan? Tethert jb? Nieuwe bootrom?

Info; 3GS week 33

Laatst gewijzigd door MoRaX; 11-02-10 om 01:14.
  #117  
Oud 11-02-10, 06:36
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Het enige probleem wat je zou kunnen tegenkomen is dat de jailbreak niet direct lukt. Zoals je zelf al zegt heb je geen unlock nodig en je iPhone is te oud om al de nieuwe bootrom te hebben. Die bootrom wordt niet geüpdate en dus krijg je ook niet de tethered jailbreak.
De baseband wordt wel bijgewerkt, maar omdat je bij TM zit blijft de 'unlock' bestaan.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #118  
Oud 11-02-10, 09:22
marsmuziek marsmuziek is offline
• iOS 8.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 34
Standaard

hallo,

Ik heb hetzelfde probleem als MoRax ik heb een TM abbo echter staat me fw nu op 3.1.3
Kan ik dan me iphone jailbreaken met snowbreeze? het enige probleem zou me bootrom kunnen zijn zoals ik hier lees echter snap ik niet uit welke week me iphone komt mischien dat iemand die dit wel snapt het uit mijn serie nummer kan halen

deze is 8800312j3np

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen!

met vriendelijke groeten, MarsMuziek
  #119  
Oud 11-02-10, 09:35
MoRaX MoRaX is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
Het enige probleem wat je zou kunnen tegenkomen is dat de jailbreak niet direct lukt. Zoals je zelf al zegt heb je geen unlock nodig en je iPhone is te oud om al de nieuwe bootrom te hebben. Die bootrom wordt niet geüpdate en dus krijg je ook niet de tethered jailbreak.
De baseband wordt wel bijgewerkt, maar omdat je bij TM zit blijft de 'unlock' bestaan.
Thnx, aan zo'n uitleg heb ik tenminste wat.

@ Marsmuziek,

Lijkt mij een phone van week 03 van 2010 (nummers 4/5 samen) met de nieuwe bootroom. Wat dus een tethert jb zal opleveren.
  #120  
Oud 11-02-10, 09:37
marsmuziek marsmuziek is offline
• iOS 8.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MoRaX Bekijk bericht
Thnx, aan zo'n uitleg heb ik tenminste wat.

@ Marsmuziek,

Lijkt mij een phone van week 03 van 2010 (nummers 4/5 samen) met de nieuwe bootroom. Wat dus een tethert jb zal opleveren.
Dankje wel voor het decoderen van me serienummer! is het nou dus wel mogelijk met een zogenaamde tethert jb me iphone te breaken? en heb je toevallig enig idee wat/hoe ik het dan moet doen?

Met vriendelijke groeten,
MarsMuziek
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: firmware 4.1 jailbreaken keesdr Jailbreak 1 11-12-10 19:26
iPhone 3G/3GS: Blacksn0w voor firmware 3.1.2 - Verzameltopic WDS001 Unlock 415 22-06-10 15:11
Alle iDevices: Hulp nodig bij downgraden van firmware 3.1.3 naar 3.1.2 - Verzameltopic danijel-p Jailbreak 119 30-03-10 11:55
Kan mijn Iphone 3g met firmware 2.2 niet jailbreaken aswien Archief 1 21-11-08 13:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:41.