//

Kan je firmware 3.1.3. jailbreaken? - Verzameltopic

Kan je firmware 3.1.3. jailbreaken? - Verzameltopic discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Volgens mij....correct me if i'm wrong werkt de jailbreak niet op een 3GS met de nieuwe bootrom...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #121  
Oud 11-02-10, 09:44
Boes40's schermafbeelding
Boes40 Boes40 is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 272
Standaard

Volgens mij....correct me if i'm wrong werkt de jailbreak niet op een 3GS met de nieuwe bootrom
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #122  
Oud 11-02-10, 10:39
daveve daveve is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boes40 Bekijk bericht
Volgens mij....correct me if i'm wrong werkt de jailbreak niet op een 3GS met de nieuwe bootrom
nee dat gaat niet werken ivm. nieuwste bootrom
  #123  
Oud 11-02-10, 15:47
timbeullens timbeullens is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 6
Standaard

Ik heb ook verleden weekend een nieuwe 3GS gekocht. Hier in Belgie zijn ze standaard unlocked dus dat ging me veel miserie besparen tegeover mijn "oude" v1 die steeds unlocked moest worden en nooit via iTunes netjes geupdate kon worden.

Ik hang hem aan itunes en deze stelde meteen voor om 3.1.3 te installeren. Ik dacht "eindelijk! doe maar jongen!" tot ik daarna begon op te zoeken hoe ik moest jailbraken....

DAMN!

Zou het lukken door over de 3.1.3 een custom 3.1.3 met jailbreak te gooien???

Heb gezien dat ze nog niet op de site staan hier. Iemand die ze al gevonden heeft?

Had enkele apps die ik "nodig" heb en nu niet kan draaien
  #124  
Oud 11-02-10, 15:52
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk bericht
Zou het lukken door over de 3.1.3 een custom 3.1.3 met jailbreak te gooien???
Heeft geen nut omdat je met de 3.1.3 firmware ook een nieuwe baseband hebt gekregen die nog niet te jailbreaken is. Ook al zou je 3.1.2 kunnen installeren dan hou je de nieuwste baseband
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #125  
Oud 11-02-10, 16:01
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

3.1.3 is te jailbreaken. Punt.

Ik heb zelf ermee zitten stoeien en na een paar tips van een collega van mij die in hetzelfde schuitje zat is het me gelukt. Bepaald niet makkelijk nog op dit moment, maar het kan dus wel.

Edit :

Ik ga er in deze handleiding vanuit dat je de SHSHs bestanden al in Cydia hebt opgeslagen op de server van Saurik, en je hebt eerder al een jailbreak gehad op je 3.1.2 firmware. Tevens is je toestel al geupdate naar 3.1.3 ! Op mijn Windows7 64bit werkte het niet, maar op Windows XP wel. Oh, en je toestel is af-fabriek simlockvrij dus de baseband kan je niets schelen in dit geval.... :
  1. download de 3.1.2 firmware (hier : http://appldnld.apple.com.edgesuite....1_Restore.ipsw) en zet die in een makkelijk terug te vinden map op je harddisk, doe dit ook met fw 3.1.3 (deze kun je in iTunes ook downloaden, dus die moet dan al ergens op je HDD staan, bij mij was dat : C:\Users\Marco\AppData\Roaming\Apple Computer\iTunes\iPhone Software Updates\)
  2. edit de hosts-file van je Windows machine door de volgende regel toe te voegen : 74.208.10.249 gs.apple.com
  3. zet je toestel in DFU (handig hulpmiddel : YouTube - Broadcast Yourself.
  4. restore de 3.1.2 firmware door op SHIFT en herstel te drukken en naar de eerdergenoemde firmware te browsen
  5. Na het restoren zal er een foutmelding optreden (1015). Maakt niet uit ! Reboot de iPhone en het Connect to iTunes scherm zal verschijnen.
  6. Start iReb (http://ih8sn0w.jaredp.info/iH8sn0w%2...ws-English.zip) op en klik op "Fix recovery mode loop". Het kan zijn dat je eerst LibUsb moet installeren. Doe dat dan eerst (kwestie van aangeven dat je dat nog niet hebt geinstalleerd en je krijgt uiteindelijk een download-linkje).
  7. De iPhone zal, als dit gelukt is, opnieuw opstarten en geactiveerd worden.
  8. Gebruik Blackra1n om de 3.1.2 firmware te jailbreaken.
  9. Met Sn0wbreeze kun je de 3.1.3 firmware customizen. Ik heb de expert mode gebruikt en alleen Cydia aangevinkt.
  10. Zet je toestel in recovery mode, dus niet DFU ! (Hou de Home Button en de aan knop ingedrukt totdat hij het iTunes connect-schermpje geeft.) en doe SHIFT - herstel met de custom fw van 3.1.3 die je net hebt gemaakt.

Laatst gewijzigd door mvveelen; 11-02-10 om 16:46. Reden: Beknopte handleiding gemaakt voor 3GS
  #126  
Oud 11-02-10, 16:03
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
3.1.3 is te jailbreaken. Punt.

Ik heb zelf ermee zitten stoeien en het is me gelukt. Bepaald niet makkelijk nog op dit moment, maar het kan dus wel.
Klopt, kijk maar naar mijn gegevens, MAAR welke baseband heb je nu op de 3GS staan (Uit je gegevens blijkt dat je nog op 3.1.2 zit.)
  #127  
Oud 11-02-10, 16:10
marsmuziek marsmuziek is offline
• iOS 8.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 34
Standaard

@ mvveelen Hoe is het jou gelukt fw 3.1.3 te Jb'en had je de oude of de nieuwe bootrom? dat de baseband niet te kraken is maakt mij niet uit. ik wil mijn iphone 3gs uit week 03 alleen maar jb'en

Met vriendelijke groeten
MarsMuziek
  #128  
Oud 11-02-10, 16:21
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

ok, ik heb alles geupdate, dus ook de baseband (05.12.01). Model is MC134NF. Versie 3.1.3 (7E18). Oh, en ik heb de oude bootrom (nog net....) dus hoef niet telkens opnieuw te jailbreaken.

Mijn gegevens zal ik nog even aanpassen, ik had eerst even snel een handleiding gepost in mijn eerdere bericht
  #129  
Oud 11-02-10, 16:35
marsmuziek marsmuziek is offline
• iOS 8.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
ok, ik heb alles geupdate, dus ook de baseband (05.12.01). Model is MC134NF. Versie 3.1.3 (7E18). Oh, en ik heb de oude bootrom (nog net....) dus hoef niet telkens opnieuw te jailbreaken.

Mijn gegevens zal ik nog even aanpassen, ik had eerst even snel een handleiding gepost in mijn eerdere bericht
@ mvveelen

zoals ik uit je handleiding begrijp is het niet mogelijk om te jailbreaken als je niet de shshs files hebt geupload of is er nog een andere manier om te jb'en
  #130  
Oud 11-02-10, 16:44
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Ik zou het niet weten. Ik heb het op deze manier gedaan en ben al blij dat het me gelukt is. Helaas heb ik geen reservekopie terug kunnen zetten omdat iTunes zegt dat dit niet gelukt is. Misschien een Windows7 probleem, maar ben alles handmatig aan het terugzetten nu.
  #131  
Oud 11-02-10, 16:51
iTelefoon iTelefoon is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 9
Standaard .

@De handleiding hierboven
Ik snap stap 2 niet. Ik open het met kladblok, voer de zin in, maar zodra ik probeer op te slaan krijg ik een error. Wat moet ik doen?

Ik heb een ipod touch 3g 32gb.
  #132  
Oud 11-02-10, 16:53
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Wat voor error ? Als je de hosts file opent met kladblok kun je die gewoon opslaan. En trouwens, de handleiding is voor een 3GS.........
  #133  
Oud 11-02-10, 17:00
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Even ter info. Als je sn0wbreeze gebruikt om een custom firmware te maken zal hij de baseband niet upgraden
Hij zal de baseband van 3.1.2 firmware behouden als je daarvan upgrade met de gemaakte custom 3.1.3 firmware van sn0wbreeze.

Lees ook even dit nieuws bericht.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 11-02-10 om 17:11.
  #134  
Oud 11-02-10, 17:02
iTelefoon iTelefoon is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
Wat voor error ? Als je de hosts file opent met kladblok kun je die gewoon opslaan. En trouwens, de handleiding is voor een 3GS.........
Ik zag een filmpje waarin precies hetzelfde werd gedaan met een ipod touch 3g

Maargoed, ik weet niet wat ik heb gedaan maar alle tekst is opeens weg...

Maar deze error kreeg ik eerst ook gewoon. Wat nu?
  #135  
Oud 11-02-10, 17:39
DareEagle86 DareEagle86 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 1
Standaard

Ik heb net men iphone geupdate. Naar 3.1.3 dus. Nu is mijn jailbreak functies helemaal verdwenen. Beetje jammer. Hoelang moet ik nou wachten voordat ik de Iphone weer kan jailbreaken ? Ik heb Iphone 3g 8GB en werk op Windows XP en 7
  #136  
Oud 11-02-10, 22:38
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iTelefoon Bekijk bericht
Ik zag een filmpje waarin precies hetzelfde werd gedaan met een ipod touch 3g

Maargoed, ik weet niet wat ik heb gedaan maar alle tekst is opeens weg...

Maar deze error kreeg ik eerst ook gewoon. Wat nu?
Run as Administrator
  #137  
Oud 11-02-10, 23:52
can03 can03 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 14
Standaard ''this device isn't eligible for the requested build''

hallo mensen,,

Ik heb een probleem met mijn iPhone 3GS 16gb met de nieuwe Boot Rom (Model = MC139DN). Toen ik hem paar weke trg kreeg stond ie op 3.1.2 en toen heb ik hem gejailbreakt met blackra1n. Toen ik op cydia drukte kreeg ik een bericht of ik my life easier wilde maken en daar drukte ik op. (hiermee sla ik volgensmij mijn SHSH files op de server van sauric als ik het goed heb). Maar daarna liep mijn Iphone vast en stond er dat ik hem moest aansluiten op mijn pc en zo gedaan maar toen heeft itunes de firmware naar 3.1.3 upgedate en baseband 05.12.01.
Nu wil ik hem terug zetten naar 3.1.2 en dat zou inprincipe moeten en de baseband kan volgensmij niet downgraden maar dat hoeft ook niet omdat ik t-mobile gebruik.
Maar nu komt mijn probleem als ik de stappen gebruik zoals beschreven op verschillende sites en ook hier op iphoneclub krijg ik geen foutmelding zoals er moet komen maar in plaats daarvan krijg ik de volgende melding: ''this device isn't eligible for the requested build''
Ik heb gelezen dat heel veel gebruikers met dit probleem tegenkomen en niet weten wat ze moeten doen. Zijn er mensen die dit probleem hebben opgelost?

alvast bedankt.
groeten Can

Laatst gewijzigd door iScorpio; 12-02-10 om 07:06.
  #138  
Oud 11-02-10, 23:55
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Arrow

// Discussies samengevoegd.
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #139  
Oud 12-02-10, 01:10
RV17 RV17 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Overschie
Berichten: 17
Standaard

Ik krijg die verdommde error ook...
  #140  
Oud 12-02-10, 02:16
compela18 compela18 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 2
Standaard

hallo mensen

Ik woon in NL en heb uit BE een Iphone 3GS 16G gekocht. Het toestel was al officieel simlock vrij. Ik kon zo met mijn KPN kaart gebruik maken terwijl de vorige eigenaar een kaartje van Mobistar had. Duidelijk genoeg simlockvrij. Er zit een officiele firmware van 3.1.3 geinstalleerd en de model is MC131NF. Mijn vraag is kan ik mijn Iphone jailbreakn zodat ik cydia erop heb staan. Unlocke hoeft niet aangezien die al simlock vrij is. Ik wil simpel weg gebruik maken van Cydia zonder dat ik mijn simlockvrij kwijt raak.

Kan iemand mij helpen?

Laatst gewijzigd door iScorpio; 12-02-10 om 07:06.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: firmware 4.1 jailbreaken keesdr Jailbreak 1 11-12-10 19:26
iPhone 3G/3GS: Blacksn0w voor firmware 3.1.2 - Verzameltopic WDS001 Unlock 415 22-06-10 15:11
Alle iDevices: Hulp nodig bij downgraden van firmware 3.1.3 naar 3.1.2 - Verzameltopic danijel-p Jailbreak 119 30-03-10 11:55
Kan mijn Iphone 3g met firmware 2.2 niet jailbreaken aswien Archief 1 21-11-08 13:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:17.