//

3.1.2. herstellen naar 3.1.2.

3.1.2. herstellen naar 3.1.2. discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door bjklifatih check deze fora hier zitten alle FW. [All iPhone & iTouch Firmwares] System Restore Image (download here) - Hackint0sh Let ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 16-02-10, 17:14
cykiller cykiller is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bjklifatih Bekijk bericht
check deze fora hier zitten alle FW.

[All iPhone & iTouch Firmwares] System Restore Image (download here) - Hackint0sh
Let wel goed op dat je de juiste download
(scroll naar beneden voor de 3GS)

Zijn dit orginele FW of custom en NL versie.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 16-02-10, 19:55
bjklifatih bjklifatih is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 120
Standaard

Dit zijn officele firmwares die je standaard via iTunes binnen krijgt, deze zijn mutlilanguage. na de restore kun je binnen je iphone een taal kiezen .
  #23  
Oud 17-02-10, 01:18
tiimbz tiimbz is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dump0001 Bekijk bericht
Beste mensen,

Ik heb een iphone 3GS FW 3.1.2 Baseband 05.11.07 (FW is nooit geupgrade van een eerdere FW, dat geld ook voor de baseband) In Cydia staat er dat ik de SHSH on file heb.

Ik wil mijn toestel dus weer van 3.1.2 restoren naar 3.1.2

Als ik gewoon via shift+restore in itunes v9.0.2.25 met de originele FW 3.1.2, krijg ik de volgende klacht "...device isn' t eligible for the requested build" Dit komt erop neer dat ik mijn telefoon niet kan herstellen. Ik heb dit niet in DFU mode gedaan, want blijkbaar is het niet de goeie FW. Ik heb in deze forum gelezen dat de Custom FW 3.1.2 ook niet werkt.

Ik weet niet of het probleem aan mijn baseband ligt?

En heb ik in mijn geval wat aan de SHSH on file? Zo ja, hoe moet ik dat gebruiken? Ik weet btw niet wat "Make my life easier" inhoud :$

Graag hoop ik dus dat een reddende engel mij kan vertellen hoe ik mijn iphone gewoon weer gerestored krijg op de originele FW 3.1.2 zonder een eventuele basebandupgrade en dat ik hem weer gewoon kan jailbraken en simlockvrij kan maken met Blackra!n.

Ik wacht op hulp!
3.1.2. restoren naar 3.1.2. > heb je je hosts file aangepast? dit was bij mij nodig om met de officiele firmware van Apple weer te restoren.

Ik heb hier bij step 3 en step 4 de hosts info vandaan. Succes!
  #24  
Oud 17-02-10, 04:04
PlanetMorpheus PlanetMorpheus is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 6
Standaard

Beste ik heb een iphone 3GS met de nieuwe boot rom dus MC versie op firmware 3.1.2 mijn icid heb ik al kunnen vinden maar krijg op geen enkele mannier de SHSH-gegevens ( het certificaat ) ook niet via unbrella of saurik server uit men iphone nu ben ik via veel *****n en prullen toch via men mac in men iphone geraakt en zie de root folder van men iphone die nu aan't copyeren is naar men macbook kan ik die SHSH-gegevens er niet op die mannier uit halen moet toch ergens in een folder staan of ben ik mis ?
  #25  
Oud 21-02-10, 18:03
jorritn jorritn is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 10
Question 3.1.2 jailbreak herstellen naar 3.1.2 (ECID aanwezig)

ik heb wat hulp nodig met het herstellen van me 3.1.2 met jailbreak. cydia heeft shsh voor 3.1 en 3.1.2 on file, dus de procedure om die op te halen met dat tekstbestandje en ip adresje veranderen heb ik uitgevoerd.

vervolgens heb ik me iphone in dfu mode gezet en zeurt itunes dat er een iphone moet worden hersteld. dan wijs ik de orginele 3.1.2 aan en geeft hij een foutmelding. dit terwijl ik die shsh enzo naar mijn weten goed heb uitgevoerd.. ook heb ik de custom firmware geprobeerd in te laden maar ook dat wilde niet. zowel versie voor niet gejailbreakte(had ik nog staan van oorspronkelijke jailbreak) als een nieuw gemaakte versie werkten niet. waar ligt het probleem? toch de shsh niet goed gelukt?
of moet ik anders naar de officiele 3.1.3 upgraden en dan lastig downgraden? baseband informatie heb ik op dit moment niet(als het uberhaupt al relevant is), want ik krijg m niet uit dfu op dit moment.:S
update: dfu mode inmiddels wel uit, 05 11 07 is modemfirmware

alvast bedankt voor de hulp!

Laatst gewijzigd door jorritn; 21-02-10 om 18:13.
  #26  
Oud 21-02-10, 18:18
Almo's schermafbeelding
Almo Almo is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Zuid - Holland
Berichten: 117
Standaard

als ik het goed begrijp probeer je vanaf 3.1.2 JAILBROKEN naar fabrieksinstellingen terug te gaan?

Misschien kan je dan met Umbrella je shsh file ophalen en met tinyss iTunes verwarren.
  #27  
Oud 21-02-10, 19:26
Stefan0546's schermafbeelding
Stefan0546 Stefan0546 is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 46
Exclamation 3gs crasht, firmware 3.1.2 naar 3.1.2

Heey mensen,

Ik heb een:
Iphone 3gs 32gb wit
firmware 3.1.2
jailbreak + unlock van blackra1n

Afgelopen vrijdag crashte mijn tel tijden het bellen.
Als ik hem opnieuw probeerde aan te doen kwam hij niet verder dan het apple logo met daarin een vastgelopen laad icoontje.

Dus moest ik 3.1.2 er weer opnieuw opzetten.
Nu krijg ik de volgende melding als itunes het probeert aan te melden bij Apple: The iphone van iphone kan niet worden hersteld. this device isn't eligible for the requested build.

Ik heb op enkele forums gelezen dat apple geen vertificatie meer geeft voor de 3.1.2 fw. Heeft iemand een idee hoe ik hem er nmog wel op kan krijgen?
Ik heb geen SHS files ofzo. En dat met je Host file aanpassen lukt ook niet.

Mijn dank voor uw tijd.

Stefan
  #28  
Oud 21-02-10, 19:33
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

//Discussies samengevoegd, in het vervolg zelf even zoeken
  #29  
Oud 21-02-10, 19:44
jorritn jorritn is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 10
Standaard

klopt! ik wil me hele jailbreak opnieuw doen aangezien me accu ontzettend hard leeg gaat en bepaalde mobilesubstrate addons niet helemaal netjes verwijderd werden. en ik heb t gevoel een trojan te pakken te hebben(althans dat zegt xs4all die me internet afgesloten heeft:S) ik had een beetje shady source aan cydia toegevoegd en wat dingen geinstalleerd.

ik kan natuurlijk ook meteen restoren naar de custom 3.1.2 maar ik weet niet of dat kan.. heeft een oude versie van itunes positieve invloed?

ik zal die programmas een even uitvogelen straks
  #30  
Oud 21-02-10, 19:49
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

//Discussies samengevoegd.
  #31  
Oud 21-02-10, 23:18
NoFeaR NoFeaR is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens1 Bekijk bericht
Hallo,

ik heb vandeweek mijn iphone 3G geupdate naar 3.1.3, nu is natuurlijk mijn jailbreak eraf. Nu heb ik al meerdere malen geprobeerd via custom firmware mijn iphone terug te zetten naar 3.1.2. Mijn telefoon is orgineel met een T-mobile abbo gekocht. Als ik de firmware terugzet naar 3.1.2 dan vind mijn telefoon geen netwerk, ook het tabje aanbieders is weg bij instellingen. Als ik hem dan unlock met redsn0w, komt het tabje aanbieders er wel te staan maar geeft hij aan netwerklijst kan niet geladen worden en hij blijft op automatisch staan en linksbovenin staat zoeken maar daar blijft het bij. Mijn pincode van de Sim is eraf ik had gelezen dat dit er ook nog mee te maken kon hebben. Echter heb ik ergens gelezen dat het om de modemfirmware gaat die staat bij mij op 05.12.01 en die moet terug naar 4 nog wat als ik het goed heb..

is er een mogelijkheid om mijn iphone weer werkend en bellend te krijgen met een jailbreak op 3.1.2 ? Momenteel heb ik alles weer teruggedraait en staat hij op 3.1.3.

tnx alvast!
Had hetzelfde probleem
Gebruik voor de jailbreak "blackra1n RC1" , daarna doet ie het perfect.

Succes!

Groet Lex
  #32  
Oud 21-02-10, 23:18
jorritn jorritn is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 10
Standaard

klopt het dat als ik me apparaat in dfu mode zet en op herstellen druk, hij herstelt naar het huidige softwaretype? dus als ik 3.1.2 custom heb, herstelt hij dan naar officiele 3.1.2 en NIET 3.1.3?
  #33  
Oud 21-02-10, 23:20
NoFeaR NoFeaR is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 3
Standaard

als jij geen shift gebruikt bij itunes wordt de nieuwe 3.1.3 firmware erop gezet.
  #34  
Oud 22-02-10, 14:41
jorritn jorritn is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 10
Standaard

dankjewel

eindelijk is het bij mij gelukt!
ik had dus
-jailbreak 3.1.2(met die vieze nieuwe worm erop! openssh had ik en ik had alleen het root/alpine verandert, niet die andere username/password)
-met week 22 3gs
-shsh 3.1.2 on file bij saurik

uiteindelijk met itunes 8.2, officiele 3.1.2 firmware en hostsfile compleet leeggooien zodat het leek op de instructieplaatjes.. (bij mij stonden er nog een waslijst aan ipadressen voor adobe activatie bij).

ik heb geen idee wat nou het probleem is geweest, het zal aan de custom firmware gelegen hebben die ik probeerde in te laden.


ik hoop dat iemand hier ooit nog eens wat aan heeft

en dit virus bedoelde ik
Nieuwe worm bouwt eerste iPhone botnet - Security.NL
  #35  
Oud 22-02-10, 20:40
Stefan0546's schermafbeelding
Stefan0546 Stefan0546 is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 46
Standaard

Voor de mensen die niet hebben geupdate naar 3.1.3, maar een herstel willen uitvoeren van 3.1.2 naar 3.1.2, het is mij gister gelukt.

Bekijk hier in de forums even hoe je je host moet aanpassen op je pc.
En vergeet niet je DNS te flushen!
  #36  
Oud 02-07-10, 03:09
RUtalking2me RUtalking2me is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 22
Standaard

Ik voeg mijn probleem even bij dit draadje.
Zelfde verhaal, apple logo probleem met fw3.1.2
Ik wil van 3.1.2 naar een 3.1.2 die wel werkt.
Destijds gejailbreakt en met cydia backup gemaakt, maar zelfs na alle verschillende oplossingen gekeken te hebben, moet ik ergens iets niet goed doen.
Heb originele FW gedownd, is een rar bestand en na uitpakken een map, maar wanneeer ik met shift wil herstellen in itunes kan ik het opgegeven bestand met .ipsw erachter niet vinden waardoor herstellen niet doorgaat.
Customs doen het ook niet, ik krijg 2005 en 2003 foutmeldingen...

Help!
  #37  
Oud 02-07-10, 08:59
ruben ruben is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 88
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RUtalking2me Bekijk bericht
Ik voeg mijn probleem even bij dit draadje.
Zelfde verhaal, apple logo probleem met fw3.1.2
Ik wil van 3.1.2 naar een 3.1.2 die wel werkt.
Destijds gejailbreakt en met cydia backup gemaakt, maar zelfs na alle verschillende oplossingen gekeken te hebben, moet ik ergens iets niet goed doen.
Heb originele FW gedownd, is een rar bestand en na uitpakken een map, maar wanneeer ik met shift wil herstellen in itunes kan ik het opgegeven bestand met .ipsw erachter niet vinden waardoor herstellen niet doorgaat.
Customs doen het ook niet, ik krijg 2005 en 2003 foutmeldingen...

Help!
Je moet t bestand niet uitpakken hoogstwaarschijnlijk maar alleen de extensie van .rar veranderen in .ipsw
heb je ook je host file aangepast op je pc/laptop? Zodat itunes bij verificatie contact maakt met de server waar je via cydia jouw certificaten hebt opgeslagen ipv die van apple?
Succes!
  #38  
Oud 02-07-10, 10:18
RUtalking2me RUtalking2me is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 22
Standaard

Heb extentie aangepast, hostfile was al aangepast, krijg nu melding dat het firmwarebestand niet campatibel is... wtf?
Reageren

Labels
3.1.2, 3gs, crasht, ecid, iphone, restore, shsh, stefan0546



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Herstellen naar 4.0.1 djkavaa Jailbreak 11 17-08-10 00:12
3.1.3 herstellen naar 3.1.3 milcoi iPhone algemeen 14 30-07-10 17:16
Herstellen naar 3.1.2 Sahtekar iPhone algemeen 0 10-05-10 23:04
iPhone: Iphone herstellen naar 3.1.2 Crimz Jailbreak 8 05-05-10 14:33
Herstellen..... 1.0.2 .. naar 1.1.1 ? RamonPouw Unlock [archief] 18 28-11-07 05:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:25.