//

Custom 3.1.3 Firmware

Custom 3.1.3 Firmware discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Martdl Ok, thanx! Ik ga morgen even klooien. De enige reden dat ik wil updaten is namelijk dat sommige apps die ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #221  
Oud 14-03-10, 20:01
Martdl Martdl is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Martdl Bekijk bericht
Ok, thanx! Ik ga morgen even klooien.
De enige reden dat ik wil updaten is namelijk dat sommige apps die ik gebruiken wil versie 3.1 nodig hebben en ik het probleem heb dat als ik een gemiste oproep heb en deze wil terugbellen ik 9 van de 10 keer niks hoor als ik terugbel. Ik moet dan de iPhone rebooten en dan terugbellen Hopelijk is dat dan opgelost na de update.

Keep u posted!
Ik krijg een onbekende fout in iTunes bij het herstellen (1600) enig idee? iRep (of zoiets) werkt alleen met de 3G en eerder toch?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #222  
Oud 14-03-10, 20:53
Novarion's schermafbeelding
Novarion Novarion is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Leiden
Berichten: 58
Stuur een bericht via MSN naar Novarion
Standaard

Download links doen het niet meer!!?
  #223  
Oud 14-03-10, 21:51
Cebis Cebis is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Dordrecht
Berichten: 62
Standaard

Kan iemand de cf zonder activatie voor de 3g opnieuw uploaden aub?? Link doet t niet meer
  #224  
Oud 15-03-10, 01:00
Novarion's schermafbeelding
Novarion Novarion is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Leiden
Berichten: 58
Stuur een bericht via MSN naar Novarion
Standaard

Zijn deze Cf's eigenlijk het zelfde als wat sn0wbreeze voor je doet?
  #225  
Oud 15-03-10, 15:14
iMike iMike is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 15
Standaard

Ook hier het verzoek voor een link die werkt...
  #226  
Oud 15-03-10, 22:14
Levii Levii is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 25
Standaard

Ik ga me waarschijnlijk belachelijk maken, maar ik ga het toch vragen ...

Momenteel heb ik 3.0.1 op mijn 3GS staan.
Het is een belgisch toestel die simlock vrij is.

Door middel van een custom firmware kan ik upgraden naar de 3.1.3 zonder dat ik mijn jailbreak kwijt ben?

Ik ben de firmware custom 3.1.3 aan het downloaden zonder activatie.
Moet ik nu gewoon vanuit iTunes shift + herstellen doen, en deze firmware selecteren en dat is het?

Natuurlijk wel iPhone afzetten, op home knop blijven duwen, en usb kabel insteken veronderstel ik + de knop loslaten van zodra je het iTunes logo ziet op de telefoon?
  #227  
Oud 15-03-10, 22:31
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Levii Bekijk bericht
Ik ga me waarschijnlijk belachelijk maken, maar ik ga het toch vragen ...

Momenteel heb ik 3.0.1 op mijn 3GS staan.
Het is een belgisch toestel die simlock vrij is.

Door middel van een custom firmware kan ik upgraden naar de 3.1.3 zonder dat ik mijn jailbreak kwijt ben?

Ik ben de firmware custom 3.1.3 aan het downloaden zonder activatie.
Moet ik nu gewoon vanuit iTunes shift + herstellen doen, en deze firmware selecteren en dat is het?

Natuurlijk wel iPhone afzetten, op home knop blijven duwen, en usb kabel insteken veronderstel ik + de knop loslaten van zodra je het iTunes logo ziet op de telefoon?
Je bent helemaal juist Enkel de laatste stap is overbodig. Als het herstellen niet meteen lukt kan je je iPhone wel in DFU zetten.
  #228  
Oud 15-03-10, 22:37
Levii Levii is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 25
Standaard

Welke baseband en bootrom zit er dan in?

Nu heb ik deze:

Versie 3.0.1 (7A400)
Model MC133NF
Modemfirmware 04.26.08
  #229  
Oud 15-03-10, 23:09
jochenandries jochenandries is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Koksijde, België
Berichten: 47
Standaard

Hey guys,
problems in paradise...

Ik had een app gemaakt om de bezoekersaantallen te zien op onze iPhones, nu heeft de commercieel directeur toch zijn iPhone met ITunes geüpdatet naar 3.1.3 en kan ik deze app niet meer installeren.

Onze iPhones waren 3.1.2 en Mobistar-unlocked bij aankoop. Ik heb ze allemaal gejailbreaked om deze app te kunnen draaien.

Ik heb al een paar filmpjes gezien die aantonen dat een update naar 3.1.3 erna toch kan gejailbreaked worden. Ik geraak er niet uit.

Help..

3.1.3 7E18
MC131NF

Laatst gewijzigd door jochenandries; 15-03-10 om 23:13.
  #230  
Oud 15-03-10, 23:41
JaytB JaytB is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Levii Bekijk bericht
Welke baseband en bootrom zit er dan in?

Nu heb ik deze:

Versie 3.0.1 (7A400)
Model MC133NF
Modemfirmware 04.26.08
Baseband en bootrom blijven gelijk als je een custom firmware installeert. Als je meer info wilt kan je best eens zoeken naar de begrippen: bootrom, bootloader, iBoot en baseband. Niet alles wordt nl. via software geupdate maar hangt af van je hardware. Ik wil het topic hier echter niet vervuilen.

Laatst gewijzigd door JaytB; 15-03-10 om 23:43.
  #231  
Oud 15-03-10, 23:45
Levii Levii is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 25
Standaard

Waarom zie ik dan nergens bij iemand staan 3.1.3 en jailbreak ja als het zo simpel is, of zien ze het nut er niet van in om van 3.1.2 naar 3.1.3 te gaan?

Edit: Ik heb alles kunnen doen.
De iPhone is opnieuw geactiveerd in iTunes.

Nu vraagt hij mij of ik de iPhone wil configureren als een nieuwe device, of wil herstellen vanaf een reservekopie van toen ik nog 3.0.1 had.

Edit 2: Ik heb gewoon het herstellen genomen van de vorig aangekoppelde iPhone.
Nu ben ik alles aan het syncen en zal alles wel oke zijn!

Laatst gewijzigd door Levii; 16-03-10 om 00:10.
  #232  
Oud 16-03-10, 00:04
JaytB JaytB is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Levii Bekijk bericht
Waarom zie ik dan nergens bij iemand staan 3.1.3 en jailbreak ja als het zo simpel is, of zien ze het nut er niet van in om van 3.1.2 naar 3.1.3 te gaan?
Je slaat de spijker op de kop als je zegt dat men er het nut niet van inziet. Als je het een beetje volgt lijkt het erop dat Apple deze firmware enkel heeft uitgebracht om Jailbreaken tegen te gaan.
Je krijgt echter geen enkele nieuwe functionaliteit met de firmware en voor software-compatibiliteit heb je hem ook niet nodig (als er nog gekeken wordt naar je firmware versie, kan je dit makkelijk omzeilen via een Cydia app).
Dus waarom tijd en moeite spenderen om je netjes geïnstalleerde iPhone te 'updaten' als je er toch totaal niks van merkt?

Over je restoren:
als je hem als een nieuwe telefoon installeert, moet je alles opnieuw instellen en ben je je gegevens ook kwijt. Je kan dit zelf wel terugzetten via SSH. Dit is de meest 'zuivere' manier. Als je een restore doet staat alles, inclusief evt. verkeerde instellingen, er weer op. Als je thuis bent in het gebruik van SSH zou ik persoonlijk kiezen voor de opzet als nieuwe telefoon maar ik heb zelf nooit problemen met een restore gehad. Dit hangt dus een beetje van jezelf af. Wil je snel al je gegevens weer terughebben, kies je voor een restore. Wil je alles zo perfect en 'clean' mogelijk hebben, en vind je het niet erg om wat meer tijd te spenderen, kies je voor de opzet als nieuwe tel.

Laatst gewijzigd door JaytB; 16-03-10 om 00:17.
  #233  
Oud 16-03-10, 01:10
Levii Levii is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 25
Standaard

Oké,


Alles staat weer op punt.
Ik heb enkel 1 opmerking van de custom 3.1.3 en dat is dat er nu in de linkerbovenhoek enkel de blokjes staan van de ontvangst, en niet meer de naam van de provider.

Verder heb ik ook gemerkt bij de sync dat hij applicaties die ik geïnstalleerd heb via ********** niet overzet, deze heb ik allemaal moeten opnieuw doen.

Sorry voor dit wat te overspammen, maar misschien leren er nog andere mensen hier van!
  #234  
Oud 16-03-10, 08:53
tracker's schermafbeelding
tracker tracker is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Zwitserland
Berichten: 118
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Levii Bekijk bericht
Waarom zie ik dan nergens bij iemand staan 3.1.3 en jailbreak ja als het zo simpel is, of zien ze het nut er niet van in om van 3.1.2 naar 3.1.3 te gaan?

Edit: Ik heb alles kunnen doen.
De iPhone is opnieuw geactiveerd in iTunes.
Levii,kan jij mij je procedure uitleggen? ik het de downgrade naar 3.1.2 gemaakt en nu weer jailbroken. ik moet erbij zeggen dat ik eerst alleen maar het forum gevolgt heb en daarom terug ben naar 3.1.2. Er wordt ook veel gesproken over shsh, maar daar heb ik helemaal niks mee gedaan. onduidelijkheid dus.
wat zijn jou stappen geweest?
__________________
Heb ik nu een appel of een apple.
富蘭久 伴 多 告, 伴 久 富
  #235  
Oud 16-03-10, 08:56
tracker's schermafbeelding
tracker tracker is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Zwitserland
Berichten: 118
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jochenandries Bekijk bericht
Hey guys,
problems in paradise...

Ik had een app gemaakt om de bezoekersaantallen te zien op onze iPhones, nu heeft de commercieel directeur toch zijn iPhone met ITunes geüpdatet naar 3.1.3 en kan ik deze app niet meer installeren.

Onze iPhones waren 3.1.2 en Mobistar-unlocked bij aankoop. Ik heb ze allemaal gejailbreaked om deze app te kunnen draaien.

Ik heb al een paar filmpjes gezien die aantonen dat een update naar 3.1.3 erna toch kan gejailbreaked worden. Ik geraak er niet uit.

Help..

3.1.3 7E18
MC131NF
ik heb eerst de 3.1.2 gedownload en vervolgens itunes het laten installeren. vervolgens snowbreeze en balckrain. precies als op het topic "3.1.3 to 3.1.2 zowel voor nieuw als oude bootrom" in de filmpjes beschreven wordt.
  #236  
Oud 16-03-10, 09:09
Levii Levii is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tracker Bekijk bericht
Levii,kan jij mij je procedure uitleggen? ik het de downgrade naar 3.1.2 gemaakt en nu weer jailbroken. ik moet erbij zeggen dat ik eerst alleen maar het forum gevolgt heb en daarom terug ben naar 3.1.2. Er wordt ook veel gesproken over shsh, maar daar heb ik helemaal niks mee gedaan. onduidelijkheid dus.
wat zijn jou stappen geweest?
Simpel eigenlijk als je het weet.
Ik had een 3GS met 3.0.1 als firmware.
Deze heb ik eerst gejailbreakt met redsn0w 0.8

Als dit gedaan heb ik deze eerst een paar dagen de gejailbreakte 3.0.1 gebruikt en gisteren dan uiteindelijk toch de overstap gedaan op een custom 3.1.3

Verder moet je dan één van deze 2 custom firmwares downloaden, afhankelijk van je iPhone ...

------------------------------------------------------------------

iPhone 3GS

- Jailbreak
- Zonder activatie
- Cydia

Download Link

------------------------------------------------------------------

iPhone 3GS

- Jailbreak
- Met activatie
- Cydia

Download Link

------------------------------------------------------------------

Als je een iPhone 3G of 3GS hebt die je kunt activeren in iTunes (dus als je een officieel simlockvrije iPhone hebt). Download dan de versie zonder activatie.
Als je een iPhone 3G of 3GS hebt die je niet kunt activeren in iTunes (dus als je afhankelijk bent van een softwarematige unlock door middel van Blacksn0w). Download dan de versie met activatie.



Eens je dit gedaan hebt sluit je de iPhone aan op je iTunes, en klikt je op shift+herstellen waar je dan de net gedownloade firmware neemt.

Als je de eerste keer je iPhone aansluit op iTunes nadat je het herstellen gedaan hebt vraagt hij of je een nieuwe iPhone wilt configureren ofwel een reservekopie van een bestaande iPhone wil gebruiken. Als je de laatste optie kiest zet hij alles mooi terug naar wat er op je vorige iPhone stond.
  #237  
Oud 16-03-10, 09:17
tracker's schermafbeelding
tracker tracker is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Zwitserland
Berichten: 118
Standaard

interessant. ik zal dat eens proberen. tnx voor de uitleg.
  #238  
Oud 16-03-10, 10:06
incyi incyi is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 3
Standaard

Zijn er geen mirrors ?
  #239  
Oud 16-03-10, 11:50
Beaux's schermafbeelding
Beaux Beaux is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Leiden
Berichten: 122
Standaard

Ik heb mijn iphone 3gs 3.1.2 baseband 04.26.28 gejailbreakt en unlock met PwnageTool en ik wil nu naar firmware 3.1.3.
Ik heb tmobile, het maak mij niet zoveel uit of ik een simlockvrije iphone heb, als push maar werkt, (wat nu dus niet werkt op de huidige firmware.)
Kan ik met custom firmware 3.1.3 de zonder activatie downloaden en installeren? Of raden jullie aan om een andere manier mijn iphone te update?
ps: De huidige Iphone firmware 3.1.2 vind ik instabiel, gps, youtube en push berichten werken slecht

Laatst gewijzigd door Beaux; 16-03-10 om 12:59.
  #240  
Oud 16-03-10, 13:12
Hroswith Hroswith is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 50
Standaard

Mijn huisgenote heeft gister een iPhone 3Gs gekocht waar firmware 3.1.2 op stond (belgisch, simlockvrij toestel). Deze heeft ze met blackra1n gejailbreakt en dat ging goed. Toen ze bitesms installeerde, ging de iPhone rebooten en nu geeft hij in iTunes aan dat de iPhone in restore mode is (itunes logo staat ook op iPhone).

Herstellen naar officiële firmware 3.1.2 gaat niet, iTunes geeft dan een foutmelding. Herstellen naar 3.1.3 wil ze niet omdat ze dan d'r jailbreak kwijt raakt.

Aangezien de iPhone nu in restore mode staat, kan ik hem dan gewoon herstellen naar de custom firmware uit dit topic? (3GS, jailbreak, zonder activatie). Dus, shift + restore en die firmware selecteren, en hij doet het weer?
Reageren



Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Custom 3.1.2 firmware Destiny Jailbreak 968 08-12-10 21:02
Custom Firmware 3.1.2 mastermark Archief 1 10-10-09 13:22
iPhone: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Jailbreak 1 14-01-09 22:15
iPhone 1e gen.: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Unlock 0 08-12-08 22:29
Custom Firmware 2.1 Jakiie Archief 1 18-09-08 23:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:19.