//

Custom 3.1.3 Firmware

Custom 3.1.3 Firmware discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik vroeg me af of het ook mogelijk is om terug te keren naar je oude firmware indien deze custom firmware niet werkt. Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #281  
Oud 05-04-10, 11:34
dokterp dokterp is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 8
Standaard

Hallo,

Ik vroeg me af of het ook mogelijk is om terug te keren naar je oude firmware indien deze custom firmware niet werkt.

Ik heb zelf een simlockvrije iphone met firmware: 3.1.2 en 05.11.07. Of moet ik toch op een andere manier jailbreaken??
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #282  
Oud 05-04-10, 12:32
phoenix83 phoenix83 is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dokterp Bekijk bericht
Hallo,

Ik vroeg me af of het ook mogelijk is om terug te keren naar je oude firmware indien deze custom firmware niet werkt.

Ik heb zelf een simlockvrije iphone met firmware: 3.1.2 en 05.11.07. Of moet ik toch op een andere manier jailbreaken??

Deze firmware zou zonder enig probleem te jailbreaken moeten zijn met Blackra1n. zelfs de 3.1.3 software is te unlocken met blackra1n kwam ik achter. Echter als je deze methode gebruikt, staat er dat je moet wachten tot de telefoon is gereboot, en dit kan enige tijd duren
En anders zou je nog kunnen kiezen voor sn0wbreeze, maar dan heb je wel een versie van de 3.1.2 firmware nodig die dus nog GEEN baseband update uitvoert, en of die te krijgen is durf ik niet met zekerheid te zeggen.
  #283  
Oud 05-04-10, 17:45
Lips Lips is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 55
Standaard

Wie heeft ervaring met deze aanbieder, en hoe realistisch is deze jailbreak? "Unlock the new 05.12 baseband for 3G and 3GS" Unlock iPhone 3Gs 3.1.3 - Iphone 3G Applications,Games - Unlock 05.12 Baseband - iPhone unlock Software,Games,Applications.

Mvg. Lips

Laatst gewijzigd door Lips; 05-04-10 om 17:47.
  #284  
Oud 05-04-10, 18:04
phoenix83 phoenix83 is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 31
Standaard

http://www.bloggerspoint.com/iphone-...ered-at-24-99/

even snel gegoogled, en een blog site gevonden met reviews.
trek hieruit uw conclusie

Ik zou gewoon wachten tot dev-team met een nieuw stukje software komt, die "gratis"wordt aangeboden.
Daarbij doe ik liever een donatie aan het dev-team, die er aardig wat moeite insteken om het iphone gebruikers zoals wij, het zo gemakkelijk mogelijk te maken.
Maar dat laatste is puur mijn mening

Greetz. Phoenix
  #285  
Oud 05-04-10, 23:31
dokterp dokterp is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dokterp
Hallo,

Ik vroeg me af of het ook mogelijk is om terug te keren naar je oude firmware indien deze custom firmware niet werkt.

Ik heb zelf een simlockvrije iphone met firmware: 3.1.2 en 05.11.07. Of moet ik toch op een andere manier jailbreaken??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoenix83 Bekijk bericht
Deze firmware zou zonder enig probleem te jailbreaken moeten zijn met Blackra1n. zelfs de 3.1.3 software is te unlocken met blackra1n kwam ik achter. Echter als je deze methode gebruikt, staat er dat je moet wachten tot de telefoon is gereboot, en dit kan enige tijd duren
En anders zou je nog kunnen kiezen voor sn0wbreeze, maar dan heb je wel een versie van de 3.1.2 firmware nodig die dus nog GEEN baseband update uitvoert, en of die te krijgen is durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Door een stomme fout, heb ik perongeluk firmware 3.1.3. en bootloader 05.12.01 en heb ook geen ssh ofzoiets opgeslagen is het nog steeds mogelijk om te jailbreaken. Baal als een stekker zeg.
  #286  
Oud 06-04-10, 07:25
phoenix83 phoenix83 is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 31
Standaard

je kan inderdaad de oude firmware erop terug zetten met wat trucs, alleen de baseband software is NIET meer terug te zetten, dus daar zit je nu mee opgescheept.
De iphone 3G is gewoon wel te jailbreaken nog als je de software hebt geupdate, maar bij de 3GS is dit dan ook niet meer mogelijk.
Ook zou het HEEL misschien nog mogelijk zijn om de telefoon simlock vrij te maken, maar dan zou je heel veel geluk moeten hebben dat je de bootloader versie 05.08 erop hebt staan.
Je zou het kunnen checken door de telefoon te jajilbreaken, en dan via Cydia het volgende programmatje even te installeren :
Fuzzyband. Deze laat ook direct zien of het met jou firmwae nog mogelijk is om je telefoon simlock vrij te maken, en met welk programma dat kan.
Maar ik ga ervan uit dat dat niet zal gaan lukken.
  #287  
Oud 06-04-10, 08:37
dokterp dokterp is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoenix83 Bekijk bericht
je kan inderdaad de oude firmware erop terug zetten met wat trucs, alleen de baseband software is NIET meer terug te zetten, dus daar zit je nu mee opgescheept.
De iphone 3G is gewoon wel te jailbreaken nog als je de software hebt geupdate, maar bij de 3GS is dit dan ook niet meer mogelijk.
Ook zou het HEEL misschien nog mogelijk zijn om de telefoon simlock vrij te maken, maar dan zou je heel veel geluk moeten hebben dat je de bootloader versie 05.08 erop hebt staan.
Je zou het kunnen checken door de telefoon te jajilbreaken, en dan via Cydia het volgende programmatje even te installeren :
Fuzzyband. Deze laat ook direct zien of het met jou firmwae nog mogelijk is om je telefoon simlock vrij te maken, en met welk programma dat kan.
Maar ik ga ervan uit dat dat niet zal gaan lukken.
Ik heb de Iphone 3GS. Zonder simlock. Dus om deze te jailbracken, moet ik de oude firmware erop zetten. Wat ik begrijp uit je verhaal, maar er staat ook dat het niet mogelijk is in je verhaal. Ik begrijp het niet helemaal.

Heb ik nou pech of kan ik toch door down te graden-> jailbraiken??
  #288  
Oud 06-04-10, 10:02
scoop1's schermafbeelding
scoop1 scoop1 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 991
Exclamation

er word veel door elkaar gezegd, maar voor jou geldt het volgende alleen:

Downgrade is niet nodig!
Unlock heb je zoiezo niet nodig want jou iPhone is simlock vrij!

Dus Jailbreak je iPhone: iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone 3GS Using PwnageTool [Mac]

En dan moet hij het doen, zonder enige problem!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dokterp Bekijk bericht
Ik heb de Iphone 3GS. Zonder simlock. Dus om deze te jailbracken, moet ik de oude firmware erop zetten. Wat ik begrijp uit je verhaal, maar er staat ook dat het niet mogelijk is in je verhaal. Ik begrijp het niet helemaal.

Heb ik nou pech of kan ik toch door down te graden-> jailbraiken??
  #289  
Oud 06-04-10, 10:32
marqw marqw is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Limburg
Berichten: 66
Standaard

ik ben de draad volledig kwijt, zou erg mooi zijn als iemand me een antwoord kan geven.
ik zat op 312 (unlock) en ben naar 313 met activatie gegaan.

heb nu geen service staan, kan dus niet bellen. baseband is nog steeds -050711.

zit met mn handen in het haar, blackra1n loopt vast... wie helpt!! loop al uren te zoeken op 't forum...
  #290  
Oud 06-04-10, 10:36
scoop1's schermafbeelding
scoop1 scoop1 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 991
Exclamation

Zou je aub je profiel kunnen aanpassen naar de nieuwste FW?

Daarnaast, was je iPhone Simlockvrij hiervoor of was hij Simlock en had je een Illegale Unlock?



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marqw Bekijk bericht
ik ben de draad volledig kwijt, zou erg mooi zijn als iemand me een antwoord kan geven.
ik zat op 312 (unlock) en ben naar 313 met activatie gegaan.

heb nu geen service staan, kan dus niet bellen. baseband is nog steeds -050711.

zit met mn handen in het haar, blackra1n loopt vast... wie helpt!! loop al uren te zoeken op 't forum...
  #291  
Oud 06-04-10, 10:42
marqw marqw is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Limburg
Berichten: 66
Standaard

dank je scoop, de iphone had 3.1.2 en was simlockvrij door blackra1n, werkte prima!
een illegale softwaremarige unlock dus.
  #292  
Oud 06-04-10, 11:00
scoop1's schermafbeelding
scoop1 scoop1 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 991
Standaard

Welcome.

Als je geen ontvangst hebt, dus netwerk problemen.

voor zover de zoekfunctie weer geeft, heeft niemand netwerk/service problemen na een jailbreak met Custom FW 3.1.3!
Dus er is iets mis gegaan tijdens Jailbreak!
Heb je netwerkinstellingen al hersteld?
zo ja, dan moet je ff je jailbreak opnieuw uitvoeren en volg deze stappen:
iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone 3GS Using PwnageTool [Mac]

veel suc6

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marqw Bekijk bericht
dank je scoop, de iphone had 3.1.2 en was simlockvrij door blackra1n, werkte prima!
een illegale softwaremarige unlock dus.
  #293  
Oud 06-04-10, 11:56
dokterp dokterp is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scoop1 Bekijk bericht
er word veel door elkaar gezegd, maar voor jou geldt het volgende alleen:

Downgrade is niet nodig!
Unlock heb je zoiezo niet nodig want jou iPhone is simlock vrij!

Dus Jailbreak je iPhone: iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone 3GS Using PwnageTool [Mac]

En dan moet hij het doen, zonder enige problem!
Hoi,

Ik probeer het maar lukt niet. Krijg steeds een 1600 en 1604 error. En met pnwage moet ik over gaan naar recovery mode, maar dat doet ie niet. Zijn er nog andere mogelijkheden. Om te jailbreaken.
  #294  
Oud 06-04-10, 12:46
scoop1's schermafbeelding
scoop1 scoop1 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 991
Exclamation

1 advies, iPhone dingen doe je alleen met alle geduld en tijd.
niet zoma stressen enzo! levert je nix op!

Google leverde volgende resultaat op:

Fix 1604, 1602, 1600 Error During iPhone 3.1.3 IPSW Custom Restore | Redmond Pie

probeer dit maar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dokterp Bekijk bericht
Hoi,

Ik probeer het maar lukt niet. Krijg steeds een 1600 en 1604 error. En met pnwage moet ik over gaan naar recovery mode, maar dat doet ie niet. Zijn er nog andere mogelijkheden. Om te jailbreaken.
  #295  
Oud 06-04-10, 16:48
dokterp dokterp is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scoop1 Bekijk bericht
1 advies, iPhone dingen doe je alleen met alle geduld en tijd.
niet zoma stressen enzo! levert je nix op!

Google leverde volgende resultaat op:

Fix 1604, 1602, 1600 Error During iPhone 3.1.3 IPSW Custom Restore | Redmond Pie

probeer dit maar
HAHA, je hebt gelijk. Maar ja, ben iemand die het graag wil dat het gewoon lukt.

Heel erg bedankt voor je hulp, maar is me toch NIET gelukt. Probeer wel over een aantal weken wel weer. Heb er nu geen zin meer in. Neem maar even rust :-D
  #296  
Oud 06-04-10, 17:06
scoop1's schermafbeelding
scoop1 scoop1 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 991
Standaard

Opgeven is ook geen optie he...

mijn laatste oplossing werkte niet?
Dus je kreeg hem daarmee niet in recovery mode en dan herstel??

waar zat je precies vast?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dokterp Bekijk bericht
HAHA, je hebt gelijk. Maar ja, ben iemand die het graag wil dat het gewoon lukt.

Heel erg bedankt voor je hulp, maar is me toch NIET gelukt. Probeer wel over een aantal weken wel weer. Heb er nu geen zin meer in. Neem maar even rust :-D
  #297  
Oud 06-04-10, 17:21
ShadyLTD ShadyLTD is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 41
Standaard

Beste Allemaal,

Het is wel erg technisch en ik kom er niet echt uit. Ik heb tot nu toe geen update van mijn FW gedaan omdat ik graag mijn jailbreak wil houden. maar als ik het zo allemaal lees moet het nu mogelijk zijn.

Kan iemand dit bevestigen?

Ik heb iPhone 3G 16GB - FW 3.1.2 - Jailbreak met Blackra1n & Cydia.

Indien het kan, kan het dan op de zelfde manier als met de vorige jailbreak?

Alvast bedankt,

Shady
  #298  
Oud 06-04-10, 17:32
dokterp dokterp is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scoop1 Bekijk bericht
Opgeven is ook geen optie he...

mijn laatste oplossing werkte niet?
Dus je kreeg hem daarmee niet in recovery mode en dan herstel??

waar zat je precies vast?
HAHA, Ik krijg bij ireb geen rode of witte scherm. Hij doet niks. Als ik alleen pwnage gebruik en mijn custom software heb gemaakt. moet ik iphone aansluiten en daarna doet ie niks. Sluit iphone aan voor recovery mode staat er. Maar geen resultaat.

Als ik gewoon custom software wil installeren, o.a in DFU of Recovery mode krijg ik een error 6000
  #299  
Oud 06-04-10, 17:48
scoop1's schermafbeelding
scoop1 scoop1 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 991
Exclamation

Haha, elke voordeel heeft zn nadeel toch!
ICT stuff is niet al zo makkelijk he!
Altijd complicaties maar je moet gewoon de TIJD, GEDULD en ENERGIE voor hebben en Nemen!!

Elke begin heeft uitzoekwerk enzo nodig voordat je begint!

Maak van alles een BACKUP voordat je begint!
Download van Cydia "appbackup" en "aptbackup" zodat je in elk geval dat hebt!
Daarnaast sla de SHSH bestand op, voordat je verder gaat!
https://forum.iculture.nl/f59/i...s-opslaan.html

En als eerste download Custom FW 3.1.3
Download iPhone Custom Firmware 3.1.3 (IPSW) | iPhoneHeat of van https://forum.iculture.nl/f14/i...-geupdate.html kies de Juiste aub.
Is je iPhone voorzien van Simlock dan kies je voor de FW met Activatie, is hij LEGAAL Simlock VRIJ dan kies je voor de FW zonder Activatie!

Sluit je telefoon aan iTunes en dan shift Herstellen klikken en dan kies je voor die Custom FW 3.1.3 en dan gaat ie herstellen en dan zijn gedoe doen!
Na een kwartier nadat iPhone is herstart heb je FW 3.1.3 die als Jailbroken is mert Cydia!
Enige wat je dan nog MOET doen, indien hij simlock is en je wilt andere provider dan simlock provider gebruiken, unlocken!
Open Cydia en Voeg Source toe: cydia.pushfix.info en dan Instal blacksn0w RC2 Final! En voilaa hij is ook geunlocked!

En dan mag je genieten van je telefoon!

Ik persoonlijk zou geen Backup terugzetten enzo. En in Itunes gewoon als Nieuw Aanmelden!
Daarna alle apps 1 voor 1 opnieuw gewoon installeren! Beste Optie!
Zit je 99% goed!
(backup is alleen nodig als er iets fout gaat bij de Upgrade met Custom FW)
Ik heb in kladblok alle apps opgeschreven die ik had geinstalleerd via APP Store en alles van Cydia ook!
Die heb ik later 1 voor 1 opnieuw gedownload en geinstalleerd! Niks via backup terug gezet, behalve Agenda, Contacten, Notities, Fotos!
Dus alles wat iTunes synchroniseerd automatisch die kan je wel gewoon doen, maar wat betreft Apps en Sources doe ik gewoon opnieuw.

Veeeel Suc6

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShadyLTD Bekijk bericht
Beste Allemaal,

Het is wel erg technisch en ik kom er niet echt uit. Ik heb tot nu toe geen update van mijn FW gedaan omdat ik graag mijn jailbreak wil houden. maar als ik het zo allemaal lees moet het nu mogelijk zijn.

Kan iemand dit bevestigen?

Ik heb iPhone 3G 16GB - FW 3.1.2 - Jailbreak met Blackra1n & Cydia.

Indien het kan, kan het dan op de zelfde manier als met de vorige jailbreak?

Alvast bedankt,

Shady
  #300  
Oud 06-04-10, 17:53
scoop1's schermafbeelding
scoop1 scoop1 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 991
Exclamation

Foutmelding 6000? jij maakt record gek! die bestond niet eens!
weet je zeker dat t 6000 is of 1600??

Daarnaast ik kreeg ook geen witte scherm.
Maar probeer het opnieuw met ireb en tijdes het proces nadat je op ireb heb geklikt je iPhone type en na paar minuten gebeurt er niks, dan haal de usb kabel ff weg en zet hem er weer in!
bij mij werkte dat in 1 keer en kreeg gelijk witte scherm en proces ging verder!
kan meestal ook aan de USB liggen!
van alles beetje proberen!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dokterp Bekijk bericht
HAHA, Ik krijg bij ireb geen rode of witte scherm. Hij doet niks. Als ik alleen pwnage gebruik en mijn custom software heb gemaakt. moet ik iphone aansluiten en daarna doet ie niks. Sluit iphone aan voor recovery mode staat er. Maar geen resultaat.

Als ik gewoon custom software wil installeren, o.a in DFU of Recovery mode krijg ik een error 6000
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Custom 3.1.2 firmware Destiny Jailbreak 968 08-12-10 20:02
Custom Firmware 3.1.2 mastermark Archief 1 10-10-09 12:22
iPhone: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Jailbreak 1 14-01-09 21:15
iPhone 1e gen.: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Unlock 0 08-12-08 21:29
Custom Firmware 2.1 Jakiie Archief 1 18-09-08 22:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:44.