//

Custom 3.1.3 Firmware

Custom 3.1.3 Firmware discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door ik_ben_Mark Iemand? Heb je ook zoiets voor een iPhone die niet uit de DFU mode komt? Je hebt waarschijnlijk iets geinstalleerd ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #381  
Oud 11-05-10, 22:44
Lips Lips is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ik_ben_Mark Bekijk bericht
Iemand?

Heb je ook zoiets voor een iPhone die niet uit de DFU mode komt?
Je hebt waarschijnlijk iets geinstalleerd wat niet 100% functioneert op je iPhone. Er zullen daarom wat bestanden verkeerd geinstalleerd staan in je iPhone waardoor deze niet meer opstart. Een herstel in iTunes is de oplossing.

Mvg. Lips
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #382  
Oud 11-05-10, 23:15
ik_ben_Mark ik_ben_Mark is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 60
Standaard

Ik had de backra1n JB en kwam in de loop, daarna kwam ik door gebruik van de blackra1n RC1 in de DFU mode waarna hij er niet meer uit gegaan is.

Ik hoopte de custom firmware van 3.1.3 te kunnen installeren. Maar helaas de 16xx foutmeldingen. Iets anders dan DFU kan ik helaas niet (ik kom er niet eens uit)

Komen die foutmeldingen ook voor bij OSX computers? Anders probeer ik dat nog wel ergens..
  #383  
Oud 11-05-10, 23:24
Lips Lips is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ik_ben_Mark Bekijk bericht
Ik had de backra1n JB en kwam in de loop, daarna kwam ik door gebruik van de blackra1n RC1 in de DFU mode waarna hij er niet meer uit gegaan is.

Ik hoopte de custom firmware van 3.1.3 te kunnen installeren. Maar helaas de 16xx foutmeldingen. Iets anders dan DFU kan ik helaas niet (ik kom er niet eens uit)

Komen die foutmeldingen ook voor bij OSX computers? Anders probeer ik dat nog wel ergens..
Voor een iPhone 3Gs vast in herstelmodus in firmware 3.1.3 download je iPhone 3GS 313 Recovery Kick Out.
Het bestand is niet nodig. Draai gewoon blackra1n. Je iPhone 3Gs scherm wordt zwart ( je krijgt niet het gezicht van George Hotz). Sluit blackra1n af en druk beide knoppen van je iPhone samen in, zodra je het appeltje ziet laat je beide knoppen los. Je iPhone 3Gs start opnieuw op en ben je verlost van de herstelmodus (recovery mode).

Hoe ga je te werk?
iTunes zegt dat het een iPhone in herstelmodus heeft gevonden. Druk het bericht weg.
Houd in Windows de shift-toets ingedrukt en klik met de linkermuisknop op de knop “herstellen” in iTunes. Als je een Mac gebruikt houd dan de alt-toets ingedrukt en klik op de knop “herstellen”. Selecteer vervolgens de “Recovery kick out” IPSW voor 3.1.2 of 3.1.3, je weet vast wel welke firmware je zojuist hebt ingespeeld. Klik daarna op de knop “herstellen” in de popup.
Zodra je iPhone weer een normaal scherm weergeeft haal je de stekker uit de USB-poort van je computer.
iTunes zal nog steeds heel dommig zeggen “iPhone op herstel voorbereiden”, of gewoon simpelweg “Wachten op iPhone”. Je kunt wachten op de iTunes-foutmelding die gaat komen, of je sluit iTunes af via taakbeheer in Windows (ctrl+alt+del), of met een geforceerde stop op de Mac.

Succes, Lips

Laatst gewijzigd door Lips; 16-05-10 om 23:44.
  #384  
Oud 11-05-10, 23:31
ik_ben_Mark ik_ben_Mark is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lips Bekijk bericht
Voor een iPhone 3Gs vast in herstelmodus in firmware 3.1.3 download je iPhone 3Gs 313 Recovery Kick Out.ipsw.
Het bestand is niet nodig. Draai gewoon blackra1n. Je iPhone 3Gs scherm wordt zwart ( je krijgt niet het gezicht van George Hotz). Sluit blackra1n af en druk beide knoppen van je iPhone samen in, zodra je het appeltje ziet laat je beide knoppen los. Je iPhone 3Gs start opnieuw op en ben je verlost van de herstelmodus (recovery mode).

Hoe ga je te werk?
iTunes zegt dat het een iPhone in herstelmodus heeft gevonden. Druk het bericht weg.
Houd in Windows de shift-toets ingedrukt en klik met de linkermuisknop op de knop “herstellen” in iTunes. Als je een Mac gebruikt houd dan de alt-toets ingedrukt en klik op de knop “herstellen”. Selecteer vervolgens de “Recovery kick out” IPSW voor 3.1.2 of 3.1.3, je weet vast wel welke firmware je zojuist hebt ingespeeld. Klik daarna op de knop “herstellen” in de popup.
Zodra je iPhone weer een normaal scherm weergeeft haal je de stekker uit de USB-poort van je computer.
iTunes zal nog steeds heel dommig zeggen “iPhone op herstel voorbereiden”, of gewoon simpelweg “Wachten op iPhone”. Je kunt wachten op de iTunes-foutmelding die gaat komen, of je sluit iTunes af via taakbeheer in Windows (ctrl+alt+del), of met een geforceerde stop op de Mac.

Succes, Lips
Nee ik zit vast in DFU, niet meer in de blackra1n loop dus dat is geen optie helaas. Ik kom niet uit DFU mode helaas. Dus herstellen naar iets anders is me enige optie. Ik hoop dat custom 3.1.3 lukt anders moet het naar originele 3.1.3 (als dat wel lukt dan tenminste) en dan heb ik maar voorlopig een hele dure ipod touch versie tot er een nieuwe unlock tool komt
  #385  
Oud 12-05-10, 10:26
Lips Lips is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 55
Standaard

[quote=ik_ben_Mark;450989]Nee ik zit vast in DFU, niet meer in de blackra1n loop dus dat is geen optie helaas. Ik kom niet uit DFU mode helaas. Dus herstellen naar iets anders is me enige optie. Ik hoop dat custom 3.1.3 lukt anders moet het naar originele 3.1.3 (als dat wel lukt dan tenminste) en dan heb ik maar voorlopig een hele dure ipod touch versie tot er een nieuwe unlock tool komt[/quot]

Het toestel is met de nieuwste firmware gewoon te jailbreaken met Spirit, echter het toestel unlocken is op dit moment nog niet mogelijk maar zal naar verwachting niet heel lang meer duren.

Hier is Spirit te downloaden:
Windows http://www.megaupload.com/?d=8E9RIZYE
Mac http://www.megaupload.com/?d=1QH3L053

Of misschien heb je iets aan dit YouTube opname:


Version 3.1.2 Modem Firmware05.11.07
http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-7270.20091008.phn32/iPhone2,1_3.1.2_7D11_Restore.ipsw

Version 3.1.3 Modem Firmware 05.12.01
http://appldnld.apple.com.edgesuite....8_Restore.ipsw

Mvg. Lips

Laatst gewijzigd door Lips; 12-05-10 om 10:46.
  #386  
Oud 13-05-10, 21:15
ismail1 ismail1 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 1
Standaard

Vraagje, heb 3gs 3.12 maak gebruik van unlock, hoe veilig is de custom firmware 3.13 activated..wat voor problemen kan ik tegenkomen?

Hoe zeker is het dat mijn baseband niet geupdate wordt heb hem namelijk lekker nog op 04.26.08
  #387  
Oud 13-05-10, 22:19
Lips Lips is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ismail1 Bekijk bericht
Vraagje, heb 3gs 3.12 maak gebruik van unlock, hoe veilig is de custom firmware 3.13 activated..wat voor problemen kan ik tegenkomen?

Hoe zeker is het dat mijn baseband niet geupdate wordt heb hem namelijk lekker nog op 04.26.08
Als je update naar firmware 3.1.3 vervalt je unlock!

Mvg. Lips
  #388  
Oud 14-05-10, 14:59
rubenpeters rubenpeters is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: tolbert
Berichten: 43
Standaard

Hallo,

Ik had mijn iphone draaien op 3.1.2 met jailbraik en unlock.
Toen had ik hem perongeluk geupdate naar 3.1.3, en nu zit ik in het ermergency call scherm.
Nu is mijn vraag kan ik met deze download weer in mijn iphone komen door de acitvate?

mvg ruben
  #389  
Oud 14-05-10, 15:42
Lips Lips is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rubenpeters Bekijk bericht
Hallo,

Ik had mijn iphone draaien op 3.1.2 met jailbraik en unlock.
Toen had ik hem perongeluk geupdate naar 3.1.3, en nu zit ik in het ermergency call scherm.
Nu is mijn vraag kan ik met deze download weer in mijn iphone komen door de acitvate?

mvg ruben
Hi Ruben,

Neen is helaas niet mogelijk! Bij het updaten van versie 3.1.2 naar 3.1.3 is jouw unlock komen te vervallen. Het is tot op dit moment alleen mogelijk je telefoon te jailbraeken met Sprit. Vermoedelijk word de unlock pas vrijgegeven wanneer de de nieuwste firmware update uitkomt t.w. OS4.0

Hier is Spirit te downloaden:
Windows http://www.megaupload.com/?d=8E9RIZYE
Mac http://www.megaupload.com/?d=1QH3L053

Of misschien kan het volgende artikel je nog verder helpen:
Persoonlijke handtekening van Apple opslaan met AutoSHSH - iPhone - iPhoneclub.nl

Succes!

Mvg. Lips
  #390  
Oud 14-05-10, 15:44
rubenpeters rubenpeters is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: tolbert
Berichten: 43
Standaard

Ik zit nu in het emergency call scherm en bij spirit staat dat het dan niet wil.
Waar zijn deze downloads dan voor?

mvg ruben
  #391  
Oud 14-05-10, 18:23
pierre3 pierre3 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: belgisch
Berichten: 27
Standaard

bedankt Destiny
  #392  
Oud 15-05-10, 00:19
chris-008 chris-008 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Belgie
Berichten: 43
Standaard

supertip voor degene die 05.11.07 en 3.1.2 of 3.1.3 hebben en willen unlocken na een jailbreak:

Blacksn0w RC2 Unlock for iPhone 3.1.3 05.11.07 Baseband | Redmond Pie
  #393  
Oud 15-05-10, 02:14
n00b4live n00b4live is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 4
Standaard

hey sorry als het al ergens is uitgelegd maar ik heb geen zin om alles opnieuw te lezen.

ik sta vast op het emergency call scherm gewoon helemaal op het begin sinds ik hem heb geupdate naar 3.1.3 (iphone 2g) me iphone was gejailbreakt (3.1.2).
is het mogelijk om er voor te zorgen dat ik gewoon alles ermee kan doen zoals bellen enz. of moet ik wachten tot os 4?

hij heeft de nieuwe baseband en als ik al die vage ispw enzo probeer te installeren staat er op alle manieren of error 1600 of error 1604 of kan hij hem niet herstellen vanwege .......... dit staat bij dfu mode.


antwoord plz in gewoon nee of ja(en als het antwoord ja is graag uitleg)

btw dat shsh ofzo heb ik geen idee van want ik heb hem gejailbreakt gekocht en heb er zelf niets aan gedaan.

alvast bedankt

p.s. als ik dat ireb gedoe probeer gebeurt er niets hij crashed niet en het scherm word niet wit als ik 2g klik dus daarbij weet ik ook niet wat het is.
  #394  
Oud 15-05-10, 06:42
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

De baseband van je eerste generatie iPhone (de zgn. 2G) wordt niet ge-update. Die baseband-update geldt alleen voor de 3G en 3GS. Jouw iPhone is dus nog steeds te unlocken.

Je zegt geen zin te hebben alles opnieuw te lezen. Als dat werkelijk zo is, heb je en hou je je iPhone als mooi decorstuk. Je zult toch echt zelf ook wat moeite moeten doen.

Hier alvast nog een tip, lees dat topic vanaf die post. Verder zeg je dat iReb niks doet; gezien je leesijver vermoed ik dat je ook daarvan niet gelezen hebt wat je moet doen om het werkend te krijgen?

Ik raad je aan toch maar een en ander door te spitten, al je vragen zijn nl. ruimschoots beantwoord.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #395  
Oud 15-05-10, 11:30
Drugs Drugs is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2
Standaard

Ik heb mijn iPhone omgekocht.
Van waar weet ik dat het simlock vrij is of niet
en of dat ik het gejailbreakt heb ?
want ik wil zo graag naar 3.1.3 Updaten
Ma heb Schrik
  #396  
Oud 15-05-10, 12:15
keelsee123 keelsee123 is offline
• iOS 3.1.3
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 4
Standaard

Ik heb ipod touch 2g 3.1.3. Ik had eerst 3.1.2 met blackra1n Jailbreak. toen kreeg ik in itunes dat ik hem up kon daten ik heb dit gedaan. en zou hem nu graag weer willen jailbreaken.
Kan dit en zo ja welke moet ik dan nemen??

Alvast bedankt
  #397  
Oud 15-05-10, 13:58
n00b4live n00b4live is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 4
Standaard

echt bedankt he butcher nu weet ik tenminste dat het nut heeft om het door te lezen

en ga k weer UB40 luisteren^^

nog een keer bedankt
  #398  
Oud 15-05-10, 14:48
n00b4live n00b4live is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 4
Standaard

...............
ik dacht het zal wel werken dus ik begin er aan(eerst alle files enzo gedownload bijv. redsnow) ik wil dus starten maar nu word me iphone niet eens meer gedetecteerd door mijn pc en itunes?
  #399  
Oud 16-05-10, 04:49
T-800 T-800 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 25
Standaard

Na wat problemen met mijn toestel (continue Apple logo... Wat werkelijk spontaan ontstond :'s) heb ik dit kunnen olplosseb door het toestel helemaal leeg te laten lopen. Aan de pc aan te sluiten en bij er eerste mombt dat ik het Apple logo zag power en homeknop ingedrukt. Het toestel ging uit.

Toen wederom power en homeknop tot ik het Apple logo zag en toen de power losgelaten en de homeknop zeker 2 minuten hebben ingedrukt ik "gelukkig" het stekkertje iTunes logo zag. Maar omdat dit toestel was gejailbreaked ging ik hier opzoek naar een custom firmware

. Deze installatie ging via iTunes perfect (3.1.3 met activate en cydia) de baseband staat nog op . 05.11.07 maar ik krijg met m'n KPN sim totaal geen bereik. Verders werkt alles weer ok.

<GROTE KNIP>
ok simpel gezegd: cydia.pushfix.info toegevoegd, blackrain rc2 final erop gezet.
maar de telefoon is nu zo traag als <vul maar wat in>
zelfs het ontgrendelen blijft ie op hangen, en omdat ie zo traag is, vindt hij nog steeds geen provider
iemand dit ook eerder gehad? ga nog ff googlen...

edit:
zit nu in 2 threads zo ik zie
https://forum.iculture.nl/f18/i...tml#post452870
andere sim's helpen ook niet, ook de losse files in de installer map zetten werkt óók niet met iphonebrowser, dan krijg ik een fout in cydia. bah.

Laatst gewijzigd door T-800; 16-05-10 om 18:02.
  #400  
Oud 16-05-10, 15:26
n00b4live n00b4live is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 4
Standaard

haha dat van mij kwam niet door dat gedoe van apple hoor bleek dat k een virus had al me usb lan enzo werkte nietmeer.....

ok het is allemaal eindelijk gelukt maar nu heeft me iphone geen connectie met appstore youtube en itunes
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Custom 3.1.2 firmware Destiny Jailbreak 968 08-12-10 20:02
Custom Firmware 3.1.2 mastermark Archief 1 10-10-09 12:22
iPhone: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Jailbreak 1 14-01-09 21:15
iPhone 1e gen.: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Unlock 0 08-12-08 21:29
Custom Firmware 2.1 Jakiie Archief 1 18-09-08 22:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:39.