iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: 3GS blijft in recovery mode (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/54532-3gs-blijft-recovery-mode.html)

jurrian 20-02-10 18:54

3GS blijft in recovery mode
 
Hoi allemaal,

Na 8 uur proberen toch maar een vraag. Ik heb mijn Iphone 3GS gejailbreaked met Blackra1n. Alles ging goed totdat ik de instellingen van de telefoon wilde herstellen. Op dat moment liep de telefoon vast en kan hij niet meer opstarten. Hij blijft in recovery mode. De Iphoke is nieuw dus werkte alleen met een tethered-jailbreak. Wanneer ik Blackra1n gebruik om de telefoon te starten blijft het plaatje van Blackra1n hangen.

Ik heb geprobeerd om een custom FW te installeren in DFU en recovery mode maar geen succes.

Een originele FW terug zetten wil niet omdat Apple dan ene melding geeft dat dat niet kan. Ik had via Cydia wel de SHSH files opgeslagen maar ondanks dat ik de host file heb aangepast werkt het niet.

Hebben jullie nog ideeën wat ik zou kunnen doen?

Guest 20-02-10 19:40

Dit zou je met iReb moeten kunnen fixen. Die heeft een optie 'fix recovery mode loop'.

http://ih8sn0w.com/images/irebfull.png

Als je je SHSH blobs hebt, kun je wel via itunes officiele 3.1.2 erop zetten, alleen moet je dan je windows hosts file even aanpassen zodat ie het niet aan 'de echte' gs.apple.com vraagt. Als je even zoekt op 'hosts' en 'gs.apple.com' op dit forum, vind je het wel.

Je hebt overigens je SHSH blobs dus nog wel, dus kun je ook veilig 3.1.3 erop zetten. Dat moet van apple mogen.

Dus gewoon op de 'hestellen' knop duwen zonder shift of wat dan ook.

Daarna zul je moeten downgraden naar 3.1.2 volgens de howto's, tenminste, wel als je 'm weer wilt jailbreaken.

jurrian 20-02-10 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guest (Bericht 418768)
Dit zou je met iReb moeten kunnen fixen. Die heeft een optie 'fix recovery mode loop'.

http://ih8sn0w.com/images/irebfull.png

Als je je SHSH blobs hebt, kun je wel via itunes officiele 3.1.2 erop zetten, alleen moet je dan je windows hosts file even aanpassen zodat ie het niet aan 'de echte' gs.apple.com vraagt. Als je even zoekt op 'hosts' en 'gs.apple.com' op dit forum, vind je het wel.

Je hebt overigens je SHSH blobs dus nog wel, dus kun je ook veilig 3.1.3 erop zetten. Dat moet van apple mogen.

Dus gewoon op de 'hestellen' knop duwen zonder shift of wat dan ook.

Daarna zul je moeten downgraden naar 3.1.2 volgens de howto's, tenminste, wel als je 'm weer wilt jailbreaken.

Ik heb die SHSH blobs wel maar als ik wil updaten terwijl ik de host heb aangepast dan krijg ik toch de melding dat dit niet mag.

Upgraden naar 3.1.3. is geen optie omdat ik een KPN kaart wil gebruiken.

Ik heb het met Ireb ook geprobeerd maar dan blijft de recovery mode komen. Moet ik daar nog iets speciaals doen?

Guest 20-02-10 20:15

Heb je je hosts file wel goed aangepast? Daarna ook ipconfig /flushdns gedaan?

Welke windows versie draai je?

Let er op dat bv. anti-virus programma's als mcafee ook je hosts file beveiligen, het kan zijn dat je even in je virusscanner oid moet aangeven dat je ermee accoord bent dat de hostsfile veranderd is.

Let er ook op dat het opslaan van de hosts file echt goed gaat. Op een standaard vista gaat dat niet, dan moet je notepad als administrator draaien.

iReb weet ik verder niet.

Als laatste.. je hebt de shsh files wel, maar staan die ook wel op sauriks? of heb je ze lokaal?

jurrian 20-02-10 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guest (Bericht 418788)
Heb je je hosts file wel goed aangepast? Daarna ook ipconfig /flushdns gedaan?

Welke windows versie draai je?

Let er op dat bv. anti-virus programma's als mcafee ook je hosts file beveiligen, het kan zijn dat je even in je virusscanner oid moet aangeven dat je ermee accoord bent dat de hostsfile veranderd is.

Let er ook op dat het opslaan van de hosts file echt goed gaat. Op een standaard vista gaat dat niet, dan moet je notepad als administrator draaien.

iReb weet ik verder niet.

Als laatste.. je hebt de shsh files wel, maar staan die ook wel op sauriks? of heb je ze lokaal?

Ik heb het geprobeerd met windows Xp en een Mac. Als ik gs.apple.com in mn browser intyp krijg ik: een TSS mapje. Dus dat lijkt goed te zijn.

Ik heb alleen in Cydia gisteravond 'Make my life easier' knop gedaan dus ik neme aan dat ze bij saurik staan. Ik heb ze zelf niet opgeslagen lokaal.

Guest 20-02-10 21:36

Dan weet ik het iig niet.. mss iemand anders..

een officiele 3.1.3 moet natuurlijk altijd kunnen, maar ja, dat wil je niet.

Bedenk je overigens wel, als je naar een officiele toe wil, kun je nog de wijziging uit de hostsfile weghalen. Dan mag ie namelijk wel gewoon bij Apple kijken.

jurrian 20-02-10 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guest (Bericht 418825)
Dan weet ik het iig niet.. mss iemand anders..

een officiele 3.1.3 moet natuurlijk altijd kunnen, maar ja, dat wil je niet.

Bedenk je overigens wel, als je naar een officiele toe wil, kun je nog de wijziging uit de hostsfile weghalen. Dan mag ie namelijk wel gewoon bij Apple kijken.

Klopt. Ik denk dus dat die SHSH blobs niet op Sauriks server staan. Ik heb die knop in Cydia 100 % zeker gebruikt. Zou het kunnen zijn dat het even duurt voordat ze actief op Sauriks server zijn?

Almo 21-02-10 05:04

probeer de HOME + POWER knop 15 seconden ingedrukt te houden daarna laat je de HOME knop los en houd de POWER voor 2 seconden ingedrukt.

misschien helpt het, anders moet je op zoek naar iRecovery. Dit kan helpen om uit de recovery mode te komen.

Ik had precies dezelfde probleem, ben helaas toen niet tot een oplossing gekomen.

jurrian 21-02-10 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Almo (Bericht 418889)
probeer de HOME + POWER knop 15 seconden ingedrukt te houden daarna laat je de HOME knop los en houd de POWER voor 2 seconden ingedrukt.

misschien helpt het, anders moet je op zoek naar iRecovery. Dit kan helpen om uit de recovery mode te komen.

Ik had precies dezelfde probleem, ben helaas toen niet tot een oplossing gekomen.

Ook dit heb ik geprobeerd. Maar de bestaande FW die er nu opstaat is gecrasht dus ik moet hoe dan ook eerst herstellen. Maar de Custom FW werkt niet omdat ik 16xx meldingen krijg. Ireb werkt daarbij niet voor de 3GS met nieuwe bootrom.

Ondanks dat ik de SHSH blobs in Cydia heb kan ik helaas niet naar de originele 3.1.2 toe :(

Almo 21-02-10 14:10

Heb je al geprobeerd met reds0w 0.9.4 te jailbreaken om zo uit de recovery mode te komen.

Probeer TETHERED BOOT aan te vinken

jurrian 21-02-10 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Almo (Bericht 419005)
Heb je al geprobeerd met reds0w 0.9.4 te jailbreaken om zo uit de recovery mode te komen.

Probeer TETHERED BOOT aan te vinken

Helaas. Dat werkt ook niet. Ik zie dan wel dat hij iets doet wat dat rondje (laadtekentje) verschijnt wel op het scherm maar loopt vast. Iemand nog een idee?

trimix 22-02-10 23:49

vaker proberen aan en uit te zetten blijven proberen om hem in recovery mode te krijgen dan wel in dfu mode zodat je weet kunt restoren naar 3.1.2 heb dit probleem ook gehad heb echt een uur zitten klooien met de iphone uiteindelijk toch gelukt om hem in dfu te krijgen

Guest 23-02-10 00:30

knip nev mind niet goed gelezen.

jurrian 23-02-10 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trimix (Bericht 419641)
vaker proberen aan en uit te zetten blijven proberen om hem in recovery mode te krijgen dan wel in dfu mode zodat je weet kunt restoren naar 3.1.2 heb dit probleem ook gehad heb echt een uur zitten klooien met de iphone uiteindelijk toch gelukt om hem in dfu te krijgen

Ik kan de Iphone ook prima in DFU krijgen. Ik kan alleen geen Custom FW installeren vanwege de 16xx meldingen. En aangezien ik een 3GS heb met een nieuwe bootrom werkt Ireb ook niet om dat tegen te gaan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:22.