iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: ook garantie met jailbreak? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/54640-garantie-jailbreak.html)

Palme 22-02-10 10:12

ook garantie met jailbreak?
 
Hallo,

Sinds kort doet mijn homebutton het slecht, ik wil graag terug gaan naar de winkel voor de garantie.
Maar geeft het problemen als ze zien dat mijn iphone gejailbreakt is?
En hoe zou ik eventueel mijn iphone weer volledig jailbreak vrij kunnen maken?'
Ik ben ook verzekerd tegen schade, is het dan beter om de iphone in een emmer met water te gooien?

Groetjes

Timmeh_ 22-02-10 10:19

Haha in een emmer water gooien lijkt me geen heel goed plan :p

Voordat je m opstuurt, zou ik wel je jailbreak eraf halen. Sluit je iPhone aan op je PC en klik in iTunes op 'Herstel'. Je iPhone gaat dan naar de fabrieksinstellingen en ben je dus je jailbreak kwijt. Maar er is dan een kans dat er 'restjes' van de jailbreak op je toestel blijft. Om dat te voorkomen kan je het beste je iPhone herstellen in DFU-mode. Hoe je in de DFU-mode komt staat uitgelegd in onze Wiki :)

Bomans 22-02-10 10:19

Ja, door de jailbreak verlies je je garantie.

Voor je ermee teruggaat even herstellen in iTunes en geen backup terug zetten. Dan is er niets aan de hand.

Palme 22-02-10 10:37

Bedankt voor de snelle reacties!

macron 22-02-10 12:36

Door hem in een emmer water te gooien, verspeel je ook je garantie.

Palme 22-02-10 18:53

Dus als ik hem met de dfu mode doe restoren zijn ook alle restjes van jailbreak weg?

King1987 22-02-10 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Palme (Bericht 419534)
Dus als ik hem met de dfu mode doe restoren zijn ook alle restjes van jailbreak weg?

Ja, zet alleen geen back-up terug. Daar zitten wel "restjes" jailbreak in ;)

Palme 22-02-10 19:14

Dus als ik in de dfu mode zit moet ik in itunes gewoon op herstellen drukken?

King1987 22-02-10 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Palme (Bericht 419546)
Dus als ik in de dfu mode zit moet ik in itunes gewoon op herstellen drukken?

Ja:d

Makkelijk he :)

Palme 22-02-10 19:19

Haha ja idd makkelijk, hij is me nu 3.1.3 aan het downloaden en zal hem daarna herstellen.
Kan ik morgen meteen voor mijn garantie gaan.

EDIT
Het is helemaal gelukt, bedankt voor jullie hulp!
Is er trouwens nog een mogelijkheid om te controleren of de jailbreak echt volledig is verwijderd?


King1987 22-02-10 19:55

Nee, kan je niet controleren, maar ga er maar vanuit dat ze niets meer vinden. Zo diep gaan ze niet zoeken, kost teveel tijd. Overgens, het is nu een compleet schone installatie dus je kan niets meer vinden.

Econz 22-02-10 20:18

Ohh oww vergeten baseband safe te stellen, betekend wel dat je volgende keer dat je gaat jailbreaken kans hebt dat je niet meer kan unlocken met de nieuwe baseband in de orginele 3.1.3.

Palme 23-02-10 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Econz (Bericht 419574)
Ohh oww vergeten baseband safe te stellen, betekend wel dat je volgende keer dat je gaat jailbreaken kans hebt dat je niet meer kan unlocken met de nieuwe baseband in de orginele 3.1.3.

Hey hoe kun je dan de baseband safe stellen?
Ik heb wel ooit eens bij cydia op make my life easier gedrukt, bedoel je dat?

Ben zojuist bij de t-mobile winkel geweest, ze zeiden dat als de homebutton het slecht doet dat dat ook door een jailbreak kan komen.
Ze hebben hem gewoon ingenomen en hij wordt nu opgestuurd voor reparatie. Ik heb niet gezegd dat ie was gejailbreak.

Econz 28-02-10 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Palme (Bericht 419731)
Hey hoe kun je dan de baseband safe stellen?
Ik heb wel ooit eens bij cydia op make my life easier gedrukt, bedoel je dat?

Inderdaad,dat bedoel ik,dan heb je waarschijnlijk geluk,want dan heb je als het goed is je baseband safe gesteld. ;)
En om te zien of je baseband niet of wel ge-update is,kun je met het programma f0recast wat je HIER kunt downloaden.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Palme (Bericht 419731)

Ben zojuist bij de t-mobile winkel geweest, ze zeiden dat als de homebutton het slecht doet dat dat ook door een jailbreak kan komen.
Ze hebben hem gewoon ingenomen en hij wordt nu opgestuurd voor reparatie. Ik heb niet gezegd dat ie was gejailbreak.

Lijkt me erg stug dat je homebutton kapot kan gaan door een JB,nou misschien omdat je er wat vaker op drukt ofzo? Onzin lijkt mij..

Maargoed,laat even weten als je hem terug hebt. ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:50.