//

iPhone 3gs met firmware 3.1.3. downgraden ZONDER SHSH files

iPhone 3gs met firmware 3.1.3. downgraden ZONDER SHSH files discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Lectori salutem, Ik heb een week of twee geleden mijn iPhone 3gs, nieuwe bootrom van 3.1.2 naar 3.1.3 geupgrade zoals wel meerdere mensen hebben gedaan. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-02-10, 15:16
mx1941 mx1941 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 2
Standaard iPhone 3gs met firmware 3.1.3. downgraden ZONDER SHSH files

Lectori salutem,

Ik heb een week of twee geleden mijn iPhone 3gs, nieuwe bootrom van 3.1.2 naar 3.1.3 geupgrade zoals wel meerdere mensen hebben gedaan.
Nu heb ik een week lang allerlei fora afgezocht naar de oplossing om mijn iPhone gewoon weer te jailbreaken. Ik heb heel wat geprobeerd maar niets lukte echt helemaal. Na een -Russisch!- forum te hebben bezocht en doorgespit stuitte ik op iets interessants. Ik was toch al zo wanhopig dat ik best deze Russen wilde geloven wat zij zeiden dat je moest doen.
Ook dit was niet DE oplossing, maar ik met eigen creativiteit en wat gekut heb ik toch mijn iPhone weten te downgraden naar 3.1.2. en daarna gewoon de vertrouwde weg met blackra1n bewandeld en zo de iPhone gejailbreaked.
Dan nu mijn manier om de iPhone te downgraden (ik hoop dat dit ook voor jullie werkt, bij mij is het gelukt dus het kan geen kwaad om het te proberen):

- download de firmware 3.1.2. voor de iPhone 3gs op iPod and iPhone Firmware Download
- download iReb van iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones
- download libusb-win32 van LibUsb-Win32
- zet in hosts de volgende line 74.208.10.249 gs.apple.com
Windows: Computer/:C/Windows/System32/Drivers/etc/hosts (klik rechter muisknop om deze applicatie als 'administrator' uit te voeren. Open hem met wordpad/kladblok en zet die line die hierboven staat onder ::1 localhost en sla hem op)

Installeer het programma iREb.

Installeer het programma libusb-win32.
LET OP! klik met je rechtermuisknop op libusb-win32installer.exe en zorg dat je de compabiliteit op Windows XP Service pack 2 zet.
LET OP! sluit ALLE programma's waar je op dat moment mee bezig bent. De installatie van libusb-win32 mag het enige proces zijn waar je computer mee bezig is.
Als de installatie klaar is run je het testprogramma.


Als je dit het gedaan kunnen we beginnen met het daadwerkelijk proces.

- zet je iPhone in DFU mode (de aan/uit knop bovenaan samen met de homeknop in het midden van de telefoon tegelijk indrukken en PRECIES 10 seconden ingedrukt houden. Houd daarna de homeknop ingedrukt voor zolang als het proces duurt) en sluit hem aan op je computer.
- als je de iPhone in DFU mode hebt (alleen nog de homeknop ingedrukt houden!) en aangesloten start iTunes op en zegt dat hij een iPhone in herstelmodus heeft gevonden. Klik op 'ok' en ga naar de 'herstellen' knop.
Druk op shift een klik dan op herstellen. Dan opent een scherm waarin je de .ipsw file moet openen. Zoek en klik op de gedownloade 3.1.2. firmware
- nu gaat iTunes de iPhone herstellen (houd nog steeds de home knop ingedrukt!) en als de iPhone klaar is krijg je een foutmelding 'onbekende fout opgetreden' (fout 1015)
Dit is goed. Je moet ook die foutmelding krijgen want dan gaat het goed.
- als het goed is, is je iPhone opnieuw opgestart en zie je op je scherm het usb kabeltje met het itunes logo. Je computer pakt je iPhone niet dus het lijkt net alsof hij niet in je usb poort zit.
Start nu iReb op.
- klik op 'fix recovery mode loop'

Je iPhone zal opnieuw opstarten en iTunes zal hem herkennen. Dan dien je je iPhone weer opnieuw te configureren want je hebt hem zojuist succesvol naar 3.1.2. gedowngrade.
Jailbreak je iPhone vervolgens met je vertrouwde programma (blackra1n, pwnagetool etc.)


Ik hoop dat je iPhone net als bij mij is gefixed.
Echter, het enige probleem blijft dat je baseband (door de upgrade naar 3.1.3) op 5.12.01 zal zijn. Hiervoor is voorlopig nog geen unlock. Die komt er wel aan zodra de iPhone 4g gerealesed zal worden. Hou het internet (Dev-team) dus in de gaten voor die unlock, want tot die tijd zal je niet kunnen bellen en sms met je iPhone als je geen officiele (t-mobile) simkaart hebt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-02-10, 15:31
Pienoet Pienoet is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mx1941 Bekijk bericht
Lectori salutem,

Ik heb een week of twee geleden mijn iPhone 3gs, nieuwe bootrom van 3.1.2 naar 3.1.3 geupgrade zoals wel meerdere mensen hebben gedaan.
Nu heb ik een week lang allerlei fora afgezocht naar de oplossing om mijn iPhone gewoon weer te jailbreaken. Ik heb heel wat geprobeerd maar niets lukte echt helemaal. Na een -Russisch!- forum te hebben bezocht en doorgespit stuitte ik op iets interessants. Ik was toch al zo wanhopig dat ik best deze Russen wilde geloven wat zij zeiden dat je moest doen.
Ook dit was niet DE oplossing, maar ik met eigen creativiteit en wat gekut heb ik toch mijn iPhone weten te downgraden naar 3.1.2. en daarna gewoon de vertrouwde weg met blackra1n bewandeld en zo de iPhone gejailbreaked.
Dan nu mijn manier om de iPhone te downgraden (ik hoop dat dit ook voor jullie werkt, bij mij is het gelukt dus het kan geen kwaad om het te proberen):

- download de firmware 3.1.2. voor de iPhone 3gs op iPod and iPhone Firmware Download
- download iReb van iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones
- download libusb-win32 van LibUsb-Win32
- zet in hosts de volgende line 74.208.10.249 gs.apple.com
Windows: Computer/:C/Windows/System32/Drivers/etc/hosts (klik rechter muisknop om deze applicatie als 'administrator' uit te voeren. Open hem met wordpad/kladblok en zet die line die hierboven staat onder ::1 localhost en sla hem op)

Installeer het programma iREb.

Installeer het programma libusb-win32.
LET OP! klik met je rechtermuisknop op libusb-win32installer.exe en zorg dat je de compabiliteit op Windows XP Service pack 2 zet.
LET OP! sluit ALLE programma's waar je op dat moment mee bezig bent. De installatie van libusb-win32 mag het enige proces zijn waar je computer mee bezig is.
Als de installatie klaar is run je het testprogramma.


Als je dit het gedaan kunnen we beginnen met het daadwerkelijk proces.

- zet je iPhone in DFU mode (de aan/uit knop bovenaan samen met de homeknop in het midden van de telefoon tegelijk indrukken en PRECIES 10 seconden ingedrukt houden. Houd daarna de homeknop ingedrukt voor zolang als het proces duurt) en sluit hem aan op je computer.
- als je de iPhone in DFU mode hebt (alleen nog de homeknop ingedrukt houden!) en aangesloten start iTunes op en zegt dat hij een iPhone in herstelmodus heeft gevonden. Klik op 'ok' en ga naar de 'herstellen' knop.
Druk op shift een klik dan op herstellen. Dan opent een scherm waarin je de .ipsw file moet openen. Zoek en klik op de gedownloade 3.1.2. firmware
- nu gaat iTunes de iPhone herstellen (houd nog steeds de home knop ingedrukt!) en als de iPhone klaar is krijg je een foutmelding 'onbekende fout opgetreden' (fout 1015)
Dit is goed. Je moet ook die foutmelding krijgen want dan gaat het goed.
- als het goed is, is je iPhone opnieuw opgestart en zie je op je scherm het usb kabeltje met het itunes logo. Je computer pakt je iPhone niet dus het lijkt net alsof hij niet in je usb poort zit.
Start nu iReb op.
- klik op 'fix recovery mode loop'

Je iPhone zal opnieuw opstarten en iTunes zal hem herkennen. Dan dien je je iPhone weer opnieuw te configureren want je hebt hem zojuist succesvol naar 3.1.2. gedowngrade.
Jailbreak je iPhone vervolgens met je vertrouwde programma (blackra1n, pwnagetool etc.)


Ik hoop dat je iPhone net als bij mij is gefixed.
Echter, het enige probleem blijft dat je baseband (door de upgrade naar 3.1.3) op 5.12.01 zal zijn. Hiervoor is voorlopig nog geen unlock. Die komt er wel aan zodra de iPhone 4g gerealesed zal worden. Hou het internet (Dev-team) dus in de gaten voor die unlock, want tot die tijd zal je niet kunnen bellen en sms met je iPhone als je geen officiele (t-mobile) simkaart hebt.
Hmmm doordat je deze regel:74.208.10.249 gs.apple.com toe hebt gevoegd in je host file neem ik aan dat je wel je shsh gegevns hebt opgeslagen want apple signeerd FW 3.1.2 toch niet meer?

Of heb ik iets over het hoofd gezien?
  #3  
Oud 25-02-10, 15:37
mx1941 mx1941 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pienoet Bekijk bericht
Hmmm doordat je deze regel:74.208.10.249 gs.apple.com toe hebt gevoegd in je host file neem ik aan dat je wel je shsh gegevns hebt opgeslagen want apple signeerd FW 3.1.2 toch niet meer?

Of heb ik iets over het hoofd gezien?
De grap is dat ik die shsh files nooit op Sauriks server heb geknald, maar nu nadat de downgrade is gelukt ik direct mijn shsh files via Cydia op de server heb gezet.
Je kunt trouwens ook met umbrella je eigen host maken om je shsh file op te zetten en dan apple om te leiden door die dan weer in je hosts te zetten.
Dan heb je hier wat aan:
[Howto] Setup local 3GS restore verification server (ECID SHSH)
  #4  
Oud 25-02-10, 17:20
Guest
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat kan gewoon niet. Je hebt wel degelijk toen ie op 3.1.2 stond, je SHSH blobs op Sauriks gezet. Misschien dat je dat vergeten bent.

Mensen, het kan gewoon niet. ECHT niet. Nee, ook niet via vage russische sites, of het zelf maken van SHSH blobs, enzovoort. het is onmogelijk.

Hou nou eens op met dit soort verhalen de wereld in te sturen, de situatie wordt er alleen maar onduidelijker van.

En viola. Heb je instructies exact herhaald en, goh, verbazend, bij controle van de firmware bij apple (stiekum Saurik) zegt ie 'this device is not eligable'.

Waarmee bewezen is dat jouw SHSH blobs er wel degelijk al stonden.

Laatst gewijzigd door WDS001; 25-02-10 om 17:39. Reden: Editknop gebruiken aub!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3gs downgraden (geen shsh) StyloG iPhone algemeen 1 13-12-10 12:00
iPod touch: Ipod Touch 2G/3G 8GB 4.1 downgraden naar 4.0 zonder SHSH! Marcel94 Jailbreak 38 20-10-10 09:51
iPhone: Wil je downgraden van 4.0.2>4.0.1 zonder shsh backup hier een makkelijke turorial Rebel80 Jailbreak 12 17-09-10 16:14
ipod touch van 4.1 naar 4.0 met shsh files hoii iPhone algemeen 0 10-09-10 15:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:05.