iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Hulp gevraagd bij jailbreak 3gs met 3.0 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/54967-hulp-gevraagd-jailbreak-3gs-3-0-a.html)

Dyna20 26-02-10 20:56

Hulp gevraagd bij jailbreak 3gs met 3.0
 
Beste Forummers,

Ik zit al de hele dag uittevinden hoe ik mijn Iphone het beste kan jailbreaken Maar zit toch nog met een hoop vragen die ik niet beantwoord krijg.

Ik heb een Iphone 3gs met [wiki=1282]Firmware[/wiki] 3.0 en [wiki=1555]Baseband[/wiki] 04.26.08

Omdat het niet meer mogelijk is om te updaten naar 3.1.2 of lager via Itunes omdat deze niet meer getekend worden door apple weet ik niet meer waar ik moet beginnen. Ik heb helaas geen SHSH gegevens. Voor elke Jailbreak die je met Redsn0w moet uitvoeren moet ik mijn Iphone herstellen dus omdat dit niet werkt kom ik geen stap verder.

Houdt het gewoon op voor mij of is er een andere oplossing voor mij, zodat ik toch kan jailbreaken?

En nog een vraag wat kan je met custom firmwares op een niet gejailbreakte Iphone?

alvast bedankt.

nielspod 27-02-10 01:55

Custom firmwares zijn firmwares die al gejailbreakt en/of geactiveerd zijn. Je kunt je custom firmware hier selecteren.

Ik raad je deze aan

En dan:
Citaat:

Download de gewenste software versie en start iTunes. Sluit daarna je iPhone aan en zet hem in DFU mode. Houd hierna de Alt (mac os x) of Shift (windows) knop ingedrukt en druk op Herstel. Selecteer hierna de gedownloade software versie.
Als het herstellen in DFU niet lukt, probeer het dan in Recovery Mode.

Dyna20 27-02-10 02:18

Thnx voor je antwoord.

Dus die kan ik gewoon gebruiken zonder dat mijn Iphone gejailbreaked is?

egoovy 27-02-10 02:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dyna20 (Bericht 421331)
Thnx voor je antwoord.

Dus die kan ik gewoon gebruiken zonder dat mijn Iphone gejailbreaked is?

Ja, maar wel in DFU mode herstellen, als je nog geen jailbreak hebt. In normale recovery mode werkt het dan niet.

Dyna20 27-02-10 03:48

Helaas krijg ik een error 1600. Iemand tips?

nielspod 28-02-10 02:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dyna20 (Bericht 421334)
Helaas krijg ik een error 1600. Iemand tips?

https://forum.iculture.nl/f14/i...oplossing.html

egoovy 28-02-10 02:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dyna20 (Bericht 421334)
Helaas krijg ik een error 1600. Iemand tips?

Dat is een fout die je meestal krijgt als je custom firmware in de recovery mode installeert op een iPhone die nog niet een jailbreak heeft.
Weet je zeker dat je in DFU mode stond (dit is een zwart scherm). Je mag dus geen stekkertje en zo zien.

Dyna20 28-02-10 02:38

Nee hij staat in dfu mode. 10 seconden home en power knop en daarna alleen home, beeld blijft ook gewoon zwart dus neem aan dat het dan goed is?

Baal er wel van nu al 2 dagen bezig.

egoovy 28-02-10 03:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dyna20 (Bericht 421615)
Nee hij staat in dfu mode. 10 seconden home en power knop en daarna alleen home, beeld blijft ook gewoon zwart dus neem aan dat het dan goed is?

Baal er wel van nu al 2 dagen bezig.

Ok, als dat niet werkt wordt het kritisch. Probeer het dan toch maar eens in de recovery mode. Als dat niet werkt gewoon in de normale mode. Bij sommigen werkt het, bij anderen ook weer niet.

Dyna20 28-02-10 03:25

Thanx dan ga ik dat maar proberen, maar het kan geen kwaad toch?

nielspod 01-03-10 00:02

Ik raad je aan het volgende te doen:

*Ga naar deze site en download de originele 3.1.2 firmware
*Update je iPhone in naar de firmware die je net gedownload hebt (in iTunes met shift en update knop)
*Als je geupdated hebt naar 3.1.2, download dan blackra1n op blackra1n.com en jailbreak je iPhone
*Als je dit gedaan hebt, installeer Cydia via de blackra1n app.
*Open nu Cydia en kijk of er in Cydia melding wordt gegeven van de SHSH gegevens (word ergens bovenin aangegeven)
*Gebruik nu deze firmware om up te daten naar 3.1.3

Dyna20 01-03-10 00:56

Helaas gaat het niet zo makkelijk, daar zit het hele probleem. Sinds 3.1.3 uit is kan je niet meer vanuit itunes updaten naar 3.1.2 omdat die niet meer getekend worden ofzoiets. Ik kan alleen maar updaten naar 3.1.3 maar ja das geen optie natuurlijk.

En een custom firmware krijg ik ook niet voor mekaar, omdat ik dan foutmelding 1600 krijg. Echt balen dat ik er nu pas om kom om hem te jailbreaken, als ik het 4 weken geleden wilde doen was het geen probleem omdat toen 3.1.3 er nog niet was, en had ik gewoon zonder problemen kunnen updaten naar 3.1.2

Als je nog andere tips hebt graag in iedergeval bedankt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:14.