iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Firmware updaten om te jailbreaken werkt niet (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/55664-firmware-updaten-om-jailbreaken-werkt-niet.html)

Illuvattarr 10-03-10 17:29

Firmware updaten om te jailbreaken werkt niet
 
Hallo,

Ik wil m'n iPhone upgraden naar firmware 3.1.2. Ik had hem eerder nooit geupgrade en nooit echt aandacht aan besteed. Maar nu wil ik hem dus graag naar 3.1.2 en daarna jailbreaken en unlocken voor andere sim-kaarten.
Ik heb dus niet gewoon via iTunes geupgrade want dan krijg je firmware 3.1.3.
Ik heb de iPhone in recovery mode gezet, en als ik nu de iphone opstart krijg ik alleen een scherm met een iTunes logo en een usb-kabel. Ik heb het .ipsw bestand gedownload voor de officiele firmware 3.1.2. Als ik dan de iPhone aan m'n pc hang, zie ik in iTunes alleen de herstel knop, ik hou shift ingedrukt en klik op Herstellen. Dan selecteer ik de 3.1.2 firmware en laat hem updaten. Maar dan werkt het niet. Ik krijg de foutmelding: 'De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan'. Met telkens een ander nummer erachter tussen haakjes. Hoe krijg ik nu m'n iPhone uit de recovery modus en firmware 3.1.2 geinstalleerd om em daarna te unlocken?

Alvast bedankt

De Generaal 10-03-10 18:14

Houd de home + sleep button eens ingedrukt tot de iPhone opnieuw opstart..

Welke foutcode krijg je precies? Welk getal? Dat is namelijk wel belangrijk voor verdere hulp ;).

Bomans 10-03-10 18:44

Als het een 16xx error is kan je iREB gebruiken.

En gebruik ook eens de zoekfunctie, veel kans dat er een soortgelijk topic is op het forum.

Illuvattarr 10-03-10 19:04

Ik heb de iPhone eens opnieuw opgestart met de home + sleep button. Daarna aan iTunes gehangen en 3.1.2 proberen erop te zetten. Hij kwam nu een heel stuk verder. De vorige keer was het meteen een zwart scherm en meteen een foutmelding. Nu kreeg ik een Apple-logo met daaronder een balkje. Het kwam best ver, bij 3/4 van het balkje ongeveer kreeg ik op iTunes de volgende error: "De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1015).".

Iemand nog ideeën?

T1m 10-03-10 19:19

Je moet eens proberen te herstellen maar dan niet in DFU mode.. Iphone gewoon aansluiten en dan ook met Shift Herstellen je 3.1.2 selecteren..

Dat heeft hier destijds wel geholpen.


Edit! Sorry had niet goed gelezen, dit had je al gedaan

kimvb 10-03-10 21:07

Met welke versie van itunes zit je ???
Update uwe itunes anders eens naar de laatste versie kan ook helpen. Dit hielp bij mij toch.

Illuvattarr 10-03-10 21:44

Ik heb de nieuwste versie van iTunes, net ook nog opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds dezelfde foutmelding.

Illuvattarr 11-03-10 00:56

De jailbreak is me inmiddels gelukt. Ik had op internet gevonden dat het niet uitmaakt dat je de error krijgt en dat je eerst 2x moet proberen firmware 3.1.2 terug te zetten. Daarna heb ik redsn0w 0.9.2 gebruikt. En ik kan nu de iPhone in. Alleen kan ik nu verder helemaal niks. Ik zie alleen de volgende apps: Youtube, Aandelen, Weer, Dictafoon en Instellingen. Wi-Fi en youtube werken. Daarnaast staat dan ook nog de Cydia app. Na wat gezocht te hebben, vond ik dat ik via cydia blacksn0w moest installeren, dat heb ik gedaan en daarna opnieuw gestart. Maar ik kan nog steeds hetzelfde. M'n sim kaart wordt niet herkend. En er staan nog steeds maar de 6 apps. Ook staan onder in de balk helemaal niet de iPod, Safari, Bellen en SMS knoppen.
Wat moet ik nu verder doen om die knoppen te krijgen en m'n iphone te unlocken voor elke sim kaart?

Illuvattarr 11-03-10 16:58

Ondertussen is het me gelukt om de jailbreak succesvol toe te passen met redsn0w. Alles werkt op de iPhone zelf, Wi-Fi doet het, ik kan apps downloaden, maar unlocken lukt niet. De Cydia app werd er automatisch bijgezet, en ik heb de guide van deze site gevold, waarin staat dat je blackra1n.com moet toevoegen als source in Cydia, en dan blacksn0w installeren, opnieuw starten en simkaart erin doen. Dat doe ik dus, maar hij krijgt geen ontvangst en bellen en internetten via 3G werkt niet.
Wat kan ik doen zodat mijn simkaart werkt??

/edit
Problemen van jailbreak zijn opgelost, dus ik maak een nieuw topic aan op het goede forum. Deze kan op slot.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:33.