//

schone installatie 3.12 al gejailbreaked

schone installatie 3.12 al gejailbreaked discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Goede dag allemaal, Ik ben nu al een tijd allerlei verschillende topics aan het doorlopen naar een zelfde "probleem" als ik heb, echter zonder succes. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-03-10, 22:00
nightflyer nightflyer is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 12
Standaard schone installatie 3.12 al gejailbreaked

Goede dag allemaal,

Ik ben nu al een tijd allerlei verschillende topics aan het doorlopen naar een zelfde "probleem" als ik heb, echter zonder succes.

Dit is mijn verhaal:

Ik heb onlangs van iemand een gejailbreakte / geunlockte 3gs 32gb overgenomen met versie 3.12, baseband 05.11.07.

Aangezien de vorige eigenaar al eea geinstalleerd had en diverse malen had gesynct met Itunes krijg ik toch wat problemen met sommige geinstalleerde programma's. Sommige werken niet meer, zijn niet te backuppen via itunes etc.

Nu wil ik graag schoon schipmaken en mijn telefoon volledig nieuw installeren. Ik begrijp dat ik dit niet kan doen dmv Itunes aangezien hij dan update naar 3.13 en waarschijnlijk baseband veranderd. Wat ik me afvraag en eigenlijk nergens tegenkom is als ik een nieuwe jailbreak uitvoer via blackrain, schoont hij dan automatisch mijn telefoon op. Oftewel ben ik dan alles kwijt en begin ik met een schone lei? Als dat niet zo is hoe krijg ik dat dan voor elkaar?

Heb serieus een hoop bekeken op dit forum echter is hier geen antwoord op te vinden.

Ook wil ik weten welke jailbreak methode ik het beste kan gebruiken. Is er achter te komen hoe dit hiervoor is gebeurd. Staat geen icoontje van blackrain op de telefoon.

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.

Mvg,
Viktor Fakkel
__________________
Ipad 64GB Wi-Fi, Ipad cover, Samsung Galaxy S (perfecte tethering functie)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-03-10, 22:15
kimvb's schermafbeelding
kimvb kimvb is offline
• iOS 10.3.3
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: oudenaarde
Berichten: 437
Standaard

Als je via cydia make my life easyer aan klikt kan je normaal 3.1.2 opnieuw installeren. Door hem gewoon opnieuw te jailbreaken maak je je telefoon zeker niet clean.en dat je niet alle programma's kan syncen met itunes kan zijn omdat deze mss al op de iphone stonden van voor dat jij hem had dus is je pc niet gemachtigd om deze over te zetten.

Als ik jou was zou ik gewoon nog even wachten tot alles werk voor je 3GS met 3.1.3 dan moet je niet te veel prutsen
  #3  
Oud 10-03-10, 22:21
nightflyer nightflyer is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 12
Standaard

Bedankt voor de info. Weet alleen niet hoe lang het duurt voordat ik veilig kan updaten naar 3.13. Kan overigens niets vinden op mijn Iphone/Cydia over "make my life easier"?

Mvg,
Viktor
  #4  
Oud 13-03-10, 16:01
EN-IS's schermafbeelding
EN-IS EN-IS is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ben Dakloos!
Berichten: 337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nightflyer Bekijk bericht
Bedankt voor de info. Weet alleen niet hoe lang het duurt voordat ik veilig kan updaten naar 3.13. Kan overigens niets vinden op mijn Iphone/Cydia over "make my life easier"?

Mvg,
Viktor
Ok, 1 - nee niet updaten naar 3.1.3 via iTunes, lijkt me duidelijk.

Volg deze tutorial en je hebt straks een schone iPhone met Cydia en Unlock:
https://forum.iculture.nl/f14/i...-mac-os-x.html

Succes!
__________________
Origineel: iPhone 3G 16GB | Huidige versie: 4.1 Bootloader: ?? | Baseband: 05.13.02 | JB: Pwnage & UL: Ultrasn0w

Laatst gewijzigd door EN-IS; 13-03-10 om 16:04.
  #5  
Oud 11-04-10, 21:04
msnijder msnijder is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 28
Stuur een bericht via MSN naar msnijder
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EN-IS Bekijk bericht
Ok, 1 - nee niet updaten naar 3.1.3 via iTunes, lijkt me duidelijk.

Volg deze tutorial en je hebt straks een schone iPhone met Cydia en Unlock:
https://forum.iculture.nl/f14/i...-mac-os-x.html

Succes!
Hey dit is precies ook wat ik wil. Ik wil graag alles van mijn iPhone 3.1.2 verwijderen en een schone installatie beginnen. Wanneer ik nu naar de bovenstaande link ga, dan staat er alleen een tutorial over de Jailbreak, en nu over hoe een clean install wordt gedaan.

Want door alleen Blackra1n te draaien, verwijderd hij niets van de iphone toch? Of zit ik hier nu fout?

Greets
  #6  
Oud 11-04-10, 22:41
loek2009's schermafbeelding
loek2009 loek2009 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 54
Standaard

idd, ik zocht daar ook al een tijd naar, via instellingen en alles wissen, is dat dan geen optie?
__________________
Vriendin:Iphone 3Gs SW Unlocked
  #7  
Oud 12-04-10, 10:52
Renzo4000 Renzo4000 is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door loek2009 Bekijk bericht
idd, ik zocht daar ook al een tijd naar, via instellingen en alles wissen, is dat dan geen optie?
Daar ben ik dus ook erg benieuwd naar ...
  #8  
Oud 12-04-10, 11:55
Raggamannn Raggamannn is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 120
Standaard

Allereerst zul je je SHSH op moeten slaan.. Hier zie je hoe dit moet doen:
Persoonlijke handtekening van Apple opslaan met AutoSHSH - iPhone - iPhoneclub.nl

Volgens mij moet je deze daarna uploaden op de server van Saurik: Om je persoonlijke handtekening ook meteen automatisch door Saurik (Cydia) op te laten slaan, moet je voor stap 6 het hosts bestand op je computer aanpassen. Windows-gebruikers gaan hiervoor naar: C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts Mac-gebruikers naar: /etc/hosts. Voeg aan het einde van het bestand de volgende regel toe: 74.208.105.171 gs.apple.com .

Vervolgens bestaat er een tutorial waarmee je je iphone kunt herstellen via itunes met 3.1.2 en redsnow, deze kun je ergens vinden op deze forum.
  #9  
Oud 12-04-10, 13:37
Renzo4000 Renzo4000 is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 40
Standaard

Maar wat gebeurt er als je "via instellingen op de iPhone alles wissen" uitvoert? Blijf je dan wel gewoon op 3.1.2 met behoud van de JB?
  #10  
Oud 12-04-10, 13:44
kimvb's schermafbeelding
kimvb kimvb is offline
• iOS 10.3.3
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: oudenaarde
Berichten: 437
Standaard

Als je dat doet met een jailbreak komt je iphone in een loop terecht en start hij niet meer op.

Laatst gewijzigd door kimvb; 12-04-10 om 18:14.
  #11  
Oud 12-04-10, 23:45
msnijder msnijder is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 28
Stuur een bericht via MSN naar msnijder
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raggamannn Bekijk bericht
Allereerst zul je je SHSH op moeten slaan.. Hier zie je hoe dit moet doen:
Persoonlijke handtekening van Apple opslaan met AutoSHSH - iPhone - iPhoneclub.nl

Volgens mij moet je deze daarna uploaden op de server van Saurik: Om je persoonlijke handtekening ook meteen automatisch door Saurik (Cydia) op te laten slaan, moet je voor stap 6 het hosts bestand op je computer aanpassen. Windows-gebruikers gaan hiervoor naar: C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts Mac-gebruikers naar: /etc/hosts. Voeg aan het einde van het bestand de volgende regel toe: 74.208.105.171 gs.apple.com .

Vervolgens bestaat er een tutorial waarmee je je iphone kunt herstellen via itunes met 3.1.2 en redsnow, deze kun je ergens vinden op deze forum.
Alvast bedankt, maar toch nog een vraagje Ik heb toen ik mijn iphone installeerde en jailbreakte naar 3.1.2 op de knop 'Make my life easier' gedrukt. Daarnaast heb ik gisteren via SHSH ook de info op mijn computer opgeslagen (ook het host bestand aangepast).

Nu kan ik dus via een custom firmwire van 3.1.2 mijn iphone gewoon met Shift-herstel opschonen? Dan met Blackra1n wederom jailbreaken en unlocken en klaar? Zo zie ik het nu tenminste. Is dat correct? Ik heb namelijk geen zin om m'n iphone nog verder up te ****en

Wanneer het bovenstaande juist is, weet dan iemand waar ik een custom 3.1.2FW kan vinden? Zat laatst te kijken tussen de handleidingen, maar de pagina deed het niet meer.

Groetjes Michiel
  #12  
Oud 14-04-10, 00:47
Raggamannn Raggamannn is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 120
Standaard

niet precies zo gemakkelijk..
bekijk deze video voor meer informatie: https://forum.iculture.nl/f14/i...e-bootrom.html

***
Voor de firmware: https://forum.iculture.nl/wiki/Firmware

Laatst gewijzigd door Raggamannn; 14-04-10 om 00:51.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vraagje - Schone Installatie Exclusive Archief 1 29-12-10 18:33
Mac OS X: Nieuwe Iphone4 = wil met een schone lei beginnen (+mobile me aanschaffen) koen_dr iTunes 9 07-08-10 16:15
Schone installatie iPhone Timovich Archief 3 30-11-09 21:57
Schone iphone.. alleen contacten backup dbartelink Archief 1 31-08-09 18:20
iPhone: schone 3.0 op 2G en 3G via iTunes en nu kan niks meer bjornpieneman Jailbreak 1 19-06-09 01:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:54.