iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Downgrade iPhone 3Gs firmware 3.1.3 to 3.1.2 zowel voor nieuw als oude bootrom (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/55740-downgrade-iphone-3gs-firmware-3-1-3-to-3-1-2-zowel-voor-nieuw-oude-bootrom.html)

pancu007 31-03-10 00:31

Navigeer naar START en op zoeken schrijf NOTEPAD open het als administrator ( rechts klikken op de NOTEPAD als administrator openen - dan druk je op BESTAND en dan OPENEN en navigeer naar C:wondows/system32/drivers/etc op het scherm rechts onder zie je texstdocumenten (txt) die zet je op Alle bestanden en open de HOST file bestand zet het regel 74.208.10.249 gs.apple.com en sluit je bij het sluiten vraag het of je wilt opslaan Grtj.

WillyD 31-03-10 17:04

Downgrade van 3.1.3 naar 3.1.2
 
Ik heb en 3GS en 3.13 op iphone zitten! Nu wil hem downgraden naar 3.1.2. Ik heb mijn shsh file kunnen achterhalen. (Want ik had een JB op 3.1.2) Deze file staat netjes onder de map umbrella. Heb de hostfile aangepast.
De Cache leegemaakt. Daarna heb ik de officiele versie 3.1.2 gedowload. Iphone in dfu gezet! Herstelmode aangeklikt in Itunes Ipsw software aangeklikt en dan na een tijdje krijg ik onderstaande melding.
iphone-software-update server is tijdelijk niet beschikbaar!
Of de melding
deze iphone iphone kan niet worden hersteld. Apparaat is niet geschikt voor de opgegeven versie.
Groetjes, Willy

pancu007 31-03-10 18:24

Controleer uw Hostfile is niet goed aangepast

WillyD 31-03-10 18:29

Onderstaand is mijn hostfile

# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding
# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden
# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen
# gescheiden te zijn door ten minste één spatie.
#
# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.
#
# Bijvoorbeeld:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver
# 38.25.63.10 x.acme.com # x clienthost
#
#74.208.10.249 gs.apple.com

loopezz 31-03-10 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WillyD (Bericht 432611)
Onderstaand is mijn hostfile


Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding
# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden
# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen
# gescheiden te zijn door ten minste één spatie.
#
# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.
#
# Bijvoorbeeld:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver
# 38.25.63.10 x.acme.com # x clienthost
#
#74.208.105.171.99 gs.apple.com

Hekje weghalen bij "74.208.105.171.99 gs.apple.com" en probeer het dan nog eens. ;)

WillyD 31-03-10 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door loopezz (Bericht 432614)
Hekje weghalen bij "74.208.105.171.99 gs.apple.com" en probeer het dan nog eens. ;)

Lukt niet!! krijg dan de melding iphone iphone is niet geschikt etc etc:(

rkolenik 31-03-10 19:12

hoe te flushen..
 
Na het invullen in NOTEPAD: C:wondows/system32/drivers/etc met de regel 74.208.10.249 gs.apple.com .... zou ik ook een soort flush moeten draaien geloof ik..maar ik kan nergens meer teruglezen hoe dit moet.. via dos en dan cmd, en dan de flush, maar weet niet wat ik moet invullen.. weet iemand dit?

alvast bedankt

WillyD 31-03-10 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rkolenik (Bericht 432640)
Na het invullen in NOTEPAD: C:wondows/system32/drivers/etc met de regel 74.208.10.249 gs.apple.com .... zou ik ook een soort flush moeten draaien geloof ik..maar ik kan nergens meer teruglezen hoe dit moet.. via dos en dan cmd, en dan de flush, maar weet niet wat ik moet invullen.. weet iemand dit?

alvast bedankt


ipconfig /flushdns

Chariko 31-03-10 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Unbelievable (Bericht 432269)
Hallo Chantal,

Helaas is het nog niet mogelijk om een unlock voor jou te regelen, dus je zult geduld moeten hebben op de unlock van een van de hackers of op je abonnement

Klopt het ook dat het met mijn modemfirmware haast niet mogelijk is om te downgraden of zou dit gewoon moeten kunnen lukken?
Heb het meerdere keren geprobeerd, zonder resultaat helaas.

Alvast bedankt!

WillyD 31-03-10 22:14

Nou, na wat puzzelen is het me gelukt!!! JOEPIE ik zit weer op 3.1.2!
Wedden....krijg je straks een JB voor 3.1.3!! Maar goed ik heb het toch zelf, en heel veel lezen op het forum en natuurlijk ook vragen, weer gedaan. Ben ik best trots op!! Iedereen bedankt weer!!
Groeten Willy

marcoryn 31-03-10 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WillyD (Bericht 432715)
Nou, na wat puzzelen is het me gelukt!!! JOEPIE ik zit weer op 3.1.2!
Wedden....krijg je straks een JB voor 3.1.3!! Maar goed ik heb het toch zelf, en heel veel lezen op het forum en natuurlijk ook vragen, weer gedaan. Ben ik best trots op!! Iedereen bedankt weer!!
Groeten Willy

Misschien dat je nog even vermelden wat er precies mis was en hoe je dit hebt opgelost. Dan kan iemand met hetzelfde probleem daar weer van leren.
Great for you btw :D

WillyD 31-03-10 23:28

Ik heb onderstaande gewoon opnieuw gedaan. PC uit, iphone uit alles weer opnieuw opgestart en overnieuw begonnen.

Ik heb mijn shsh file kunnen achterhalen. (Want ik had een JB op 3.1.2) Deze file staat netjes in de map UMBRELLA (kun je downloaden)
Officiele firmware versie 3.1.2 ipsw gedowload
Heb de hostfile aangepast. Let goed op je host file..... helemaal onderaan zet je: 74.208.10.249 gs.apple.com dus zonder die # er voor
De Cache leegemaakt dmv ipconfig /flushdns.
Iphone in [wiki=3400]DFU[/wiki] gezet! Herstelmode aangeklikt in [wiki=1272]iTunes[/wiki] Ipsw software aangeklikt en dan hopla.

DIt alles heb ik op een windows pc gedaan!!

Dan krijg je wel een foutmelding 1015 maar met IREB (kun je ook downloaden) is dit gewoon op te lossen.

Bij mij werkt het zo!
Suc6

WillyD 01-04-10 11:17

Nou, na veel ploeteren zei ik gisteren stond hij weer op 3.1.2.
Ik heb hem vanochtend weer naar 3.1.3 gezet! Waarom? Internet is bagger traag, email binnenhalen was een ramp. Bij 3.1.3 liep alles weer als een zonnetje. Een ding...ik weet nu hoe het moet! hahaha
Groetjes, Willy

loopezz 02-04-10 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WillyD (Bericht 432626)
Lukt niet!! krijg dan de melding iphone iphone is niet geschikt etc etc:(

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WillyD (Bericht 432738)
Ik heb onderstaande gewoon opnieuw gedaan. PC uit, iphone uit alles weer opnieuw opgestart en overnieuw begonnen.

Ik heb mijn shsh file kunnen achterhalen. (Want ik had een JB op 3.1.2) Deze file staat netjes in de map UMBRELLA (kun je downloaden)
Officiele firmware versie 3.1.2 ipsw gedowload
Heb de hostfile aangepast. Let goed op je host file..... helemaal onderaan zet je: 74.208.10.249 gs.apple.com dus zonder die # er voor
De Cache leegemaakt dmv ipconfig /flushdns.
Iphone in [wiki=3400]DFU[/wiki] gezet! Herstelmode aangeklikt in [wiki=1272]iTunes[/wiki] Ipsw software aangeklikt en dan hopla.

DIt alles heb ik op een windows pc gedaan!!

Dan krijg je wel een foutmelding 1015 maar met IREB (kun je ook downloaden) is dit gewoon op te lossen.

Bij mij werkt het zo!
Suc6

Dat zei ik toch? :rolleyes:

Maar goed, mooi dat het jou nog gelukt is.

Motrix 02-04-10 20:25

Ik heb een vraag aan sdeze, Deze 3.1.3 nooit jailbreaken kan ik naar 3.1.2 daarna kan ik naar 3.1.3 met jailbreaker? zit iets mis toch zonder bellen? Daar wil ik weten. want ik heb nooit jailbreaken gedaan.

bedankt.

OOOH 02-04-10 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Motrix (Bericht 433399)
Ik heb een vraag aan sdeze, Deze 3.1.3 nooit jailbreaken kan ik naar 3.1.2 daarna kan ik naar 3.1.3 met jailbreaker? zit iets mis toch zonder bellen? Daar wil ik weten. want ik heb nooit jailbreaken gedaan.

bedankt.

Ik denk dat je je vraag iets duidelijker moet stellen, als je een antwoord wilt waar je iets mee kan

Erickvergara 02-04-10 22:20

Jailbreak is ook niet zo moeilijk met 3.1.3,

En al doe je dan met Redsnow de 3.1.2 software erina, Kan je hem ook Jailbreaken, maar nog niet Unlocken omdat je 'Modemfirmware' van de 3.1.3 blijft staan.

Dus nog even afwachten totdat er een Hack komt om 3.1.3 te unlocken!

Motrix 02-04-10 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erickvergara (Bericht 433453)
Jailbreak is ook niet zo moeilijk met 3.1.3,

En al doe je dan met Redsnow de 3.1.2 software erina, Kan je hem ook Jailbreaken, maar nog niet Unlocken omdat je 'Modemfirmware' van de 3.1.3 blijft staan.

Dus nog even afwachten totdat er een Hack komt om 3.1.3 te unlocken!


Bedankt voor uitleggen. Ik begrijp het nu wel helemaal. ik heb 2x iphone. 1x van mijn. 1x van mijn moeder. Ik zou mijn moeder iphone testen. Waar kan ik vinden 3.1.2 software

nogmaals bedankt

Erickvergara 02-04-10 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Motrix (Bericht 433485)
Bedankt voor uitleggen. Ik begrijp het nu wel helemaal. ik heb 2x iphone. 1x van mijn. 1x van mijn moeder. Ik zou mijn moeder iphone testen. Waar kan ik vinden 3.1.2 software

nogmaals bedankt


https://forum.iculture.nl/f59/i...rmware-versies

Voor alle generaties en alle firmwares

Phyzx 03-04-10 00:02

3.1.3 kan wel gedowngrade worden naar 3.2.1 om zodoende de telefoon de jaibreaken?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:38.